بررسی سلامت لوله‌های سیستم خنک کاری پیشرانه و موعد تعویض آن‌ها

 

بررسی سلامت لوله‌های سیستم خنک کاری پیشرانه و موعد تعویض آن‌ها

 
پاره‌ای از ایرادهای خودرویی بسیار ساده و روش برطرف کردن آن‌ها نیز آسان است. "تعمیرکار خود باشید" با بیان ساده شما را به رفع مشکل پیش آمده دعوت و تا زمان رفع مشکل مرحله به مرحله راهنمایی می‌کند.
 
با فرا رسیدن فصل گرما و مخصوصا استفاده از سیستم پرفشار تهویه مطبوع اهمیت سلامت سیستم خنک کاری پیشرانه بیش از پیش نمود پیدا می کند.
 
 
در سیستم خنک کاری پیشرانه چهار عضو اساسی فن، مایع ضدیخ/جوش درون سیستم، ترموستات و لوله های ارتباطی ایفا نقش می کنند که هریک به نوبه خود از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و باید بصورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند، مخصوصا در فصول گرم سال که استفاده از سیستم تهویه مطبوع بار بیشتری بر پیشرانه وارد کرده و احتمال داغ کردن را افزایش می دهد.
 
علائم لوله های معیوب
 
- یک لوله سالم در سیستم خنک کاری پیشرانه باید بدون ترک و شکاف و لهیدگی باشد. زمانی که یکی از لوله های گردش آب ردیاتور را لمس می کنید باید تحت فشار انگشتان از هر زاویه یک میزان استقامت را از خود نشان دهد. اما اگر از یک جهت بدون هیچ علائم ظاهری در بیرون لوله، راحت تر فرو رود به معنای آن است که آن بخش از درون پاره شده و دوام زیادی نخواهد داشت.
 
 
- اگر لوله دارای ترک های متعدد و زیادی باشد که هنگام فشرده شدن با دست نمود بیشتری پیدا می کند به معنای آن است که عمر مفید لوله رو به اتمام است. توصیه می شود با لوله مناسب تعویض شود.
 
 
- بسیاری از لوله های رادیاتور در بخش های دارای خمیدگی، از درون با فنرهای فلزی تقویت شده اند تا این خمیدگی باعث کاهش جریان آب نشود. اما این فنرها در درازمدت دچار پوسیدگی شده و می شگنند. در نتیجه لوله در اثر خمیدگی و حرارت سیستم خنک کاری لهیده شده و جریان آب کاهش پیدا می کند که در نتیجه آن می توان زودتر گرم شدن یا جوش آوردن پیشرانه را شاهد بود. به هنگان تعویض لوله باید این فنرها را از لوله قدیمی خارج کرد و در لوله جدید کار گذاشت. درصورت پوسیدگی باید آن ها را تعویض کرد.
 
بررسی سلامت لوله‌های سیستم خنک کاری پیشرانه و موعد تعویض آن‌ها
 
- هرگونه بادکردگی در لوله های سیستم خنک کاری به معنای پارگی لایه های درونی لوله مورد نظر است و نشان می دهد که آن لوله باید به سرعت تعویض شود چرا که دوام خود را در برابر فشار سیستم خنک کاری از دست داده و ممکن است هر لحظه پاره شود.
 
توصیه: درصورت تمایل برای جایگزینی لوله های سیستم خنک کاری با نمونه های بادوام تر و البته گران تر می توانید از نمونه های مجهز به پوسته و پوشش فلزی یا لوله های سیلیکونی (معمولا به رنگ های قرمز، فسفری و آبی) استفاده کنید.
 
 
 
 
 

منبع (source)

khpodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , عیب‌یابی خودرو , تعمیرکار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد