ورود نخستین خودروی پسابرجامی سایپا به بازار در شهریور

 

ورود نخستین خودروی پسابرجامی سایپا به بازار در شهریور

 
مسئول بازاریابی و فروش شرکت سایپا - سیتروئن اعلام کرد: تولید نخستین خودروی پسابرجامی سایپا با سطح داخلی سازی ۲۰ درصدی آن، در سایت کاشان آغاز شده است و شهریور ماه این خودروها به بازار عرضه می شود. 
 
«نیکلاس روتریگر» روز سه شنبه در حاشیه برنامه تست رانندگی خودروی سیتروئن سی 3 (C3) افزود: تست های نهایی این خودرو به زودی انجام می شود.
 
وی با بیان اینکه داخلی سازی موتور خودروی C3 و گیربکس دستی آن در برنامه این شرکت قرار دارد، اظهار داشت: برخی قطعات این خودرو برای داخلی سازی نیازمند حضور قطعه سازان قدرتمند و برخوردار از دانش و فناوری لازم است که اکنون چنین شرایطی موجود نیست. 
 
روتریگر با اشاره به خودروی C3 با موتور EP6 که برای انجام تست در اختیار خبرنگاران قرار گرفت، تصریح کرد: این موتور که با مشارکت شرکت های سیتروئن و بی.ام.دابلیو ساخته شده تاکنون سه بار به عنوان موتور برتر جهان برگزیده شده و امکان داخلی سازی چنین موتوری در ایران وجود ندارد. خودروی C3 با موتور EP6 دارای 165 اسب بخار قدرت و حجم موتور 1600 سی سی «مختص بازار ایران» تولید شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: تولید این خودرو با موتورهای EC5 و EB8 در دستور کار است که موتور EC5 در ایران داخلی سازی خواهد شد.
 
مسئول بازاریابی و فروش شرکت سایپا - سیتروئن یادآوری کرد: شاسی این خودرو تولید کشور ژاپن است که برای داخلی سازی، ایرانی ها باید بتوانند فناوری آن را در اختیار بگیرند، اما گیربکس دستی آن در ایران داخلی سازی خواهد شد. 
 
وی تاکید کرد: گیربکس اتوماتیک C3 جزو فناوری های پیشرفته (های تک) محسوب می شود که چنین فناوری را ایرانی ها در اختیار ندارند، بنابراین داخلی سازی این گیربکس در دستور کار نیست. 
 
روتریگر با بیان اینکه افزایش عمق داخلی سازی به رقابتی تر شدن هرچه بیشتر قیمت این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای این رده خواهد انجامید، ادامه داد: بر این اساس افزایش سطح داخلی سازی و رسانیدن آن به حدود 80 درصد تا سال 2019 اجرایی می شود؛ این مهم با توجه به وجود نیروهای تحصیلکرده فراوان، مواد اولیه و انرژی ارزان در ایران میسر می شود. 
 
وی گفت: خدمات پس از فروش این خودرو در نمایندگی های سایپا که قادر به پاس کردن استانداردهای سیتروئن شوند، عرضه می شود. این مسئول سایپا - سیتروئن خاطرنشان کرد: C3 نخستین خودرویی است که موفق به پاس کردن استانداردهای 85 گانه مد نظر سازمان ملی استاندارد ایران شده است. 
 
به گزارش ایرنا، اکنون روزانه سه دستگاه خودروی C3 به صورت آزمایشی در سایت سایپا - سیتروئن کاشان تولید می شود که در مرحله تولید انبوه به ساعتی سه دستگاه خواهد رسید. 
 
فعالیت دو شرکت سیتروئن و سایپا پس از برجام (دی 94) با حضور مدیران ارشد 2 شرکت در ایران به صورت رسمی ثبت و به صورت عملیاتی آغاز شد. قراردادهای مورد نیاز کنسرسیوم مشترک (جوینت ونچر) نیز به امضای دو طرف رسید و اعضای هیات مدیره شرکت سایپا سیتروئن مشخص و معرفی شدند. بر این اساس، خودروهای جدید گروه سایپا - سیتروئن در خطوط تولید شرکت سایپا کاشان تولید و وارد بازار های داخلی و بین المللی می شود. 
 
شرکت سیتروئن پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت سرمایه گذاری مشترک در همه زنجیره ارزش افزوده از جمله تولید در ایران هیچگونه همکاری نداشته و برای نخستین بار پس از 39 سال دوباره از طریق جوینت ونچر با سایپا مرتبط شده است. 
 
سیتروئن شرکت خودروسازی فرانسوی است که امروزه شرکت تابعه‌ای از گروه پژو - سیتروئن محسوب می‌شود؛ این شرکت در سال 1919 توسط آندره سیتروئن تاسیس شد.
 

source

irna

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سایپا , سیتروئن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خانعلی آچیلان : بچه های زابل هر کی تو گروه هست اعلام کنه ، فردا ساعت 12 اتوبوس گرفتم بریم خونه ی وحید
وحید : محسن خیلی داری حرفهای بد می زنیا، برو تو اتاقت در رو ببند به کارهای بدت فکر کن، بی تربیت
بستان j4 : از زمان بارگیری تا تحویل چند روز زمان میبره؟
شاهین جی واریز 29.9.1403 : دزد که شاخ و دم نداره حالا یکی از در و دیوار بالا میاره یکی هم این شکلی قشنگ بدون اینکه از دیواری بالا بره پول مردم رو بالا می‌کشه هیچ کسی هم نیست که بیاد حق مردم رو ازشون بگیره چون دستشون تو یک کاسه هست همین کارها رو کردن که الان مملکتمون به این وضعیت کشیده شده
وحید : عظیم زاده خرام زاده من خودم این پیج رو راه انداختم
مبین 30 اسفند : دقیقاً منم شرایط شما را دارم.نمیدانم التماس هم بکنیم نمیدم.
محمد : خانعلی آچیلان کجایی؟ دقیقا کجای زابل هستی؟
علی ری را : سلام آقای عظیم زاده ببخشید بزرگوار شما ساکن کدام شهر هستید
عظیم زاده : خانعلی جان ، اسم فامیل شما آچیلان به چه معناست بزرگوار
محسن اسفند ماه : همراهان گرامی همانگونه که قبلا عرض کردم ماهیت ما مان من برای همه روشن شده، از همگان خواستار صعه صدر برای آیندگان هستم با تشکر خانعلی آچیلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه : سلام دوستان کسی اطلاع داره ببینم میتونم سورن دوگانه رو به تک سوز تبدیل کنم؟ لطفا اگه کسی راهی بلده اطلاع بده
امیر : سلام من میخوام پیکان‌ پژویی بخرم به نظر شما مصرف ش زیاد نیست
مهرسام : واسه من رنگ سفیدتحویلم 9خردادبود
محمد : شما سقف فلزی فاکتور شدی
در انتظار اطلس : شما هم قرچکید؟
مقدم : دوستان کسی میدونه هزینه تعویض پلاک سورن دوگانه چقده؟
207 فوری خرداد : منم تیتانیوم تحویل 4 خردادم هنوز فاکتور نشدم
اپشنال خرداد404پیش فروش : اپشنال بودید؟
ماندانا : سلام شما چه رنگی هستید. من تحویل 10خرداد پانا رینگ فولاد رنگ تیتانیونم هنوز فاکتورنشدم؟
سارا : 14خرداد