با همکاری جیلی، پیشرانه های مرسدس بنز به ولوو می‌رسد

 

با همکاری جیلی، پیشرانه های مرسدس بنز به ولوو می‌رسد

 
با توجه به حضور جیلی در میان سهام‌داران دایملر و داشتن مالکیت ولوو توسط این برند چینی، احتمال همکاری مرسدس‌ بنز با ولوو در زمینه تامین پیشرانه و سایر قطعات خودرو وجود دارد.
 
 
در حال حاضر لی شوفو رئیس گروه خودروسازی جیلی (Geely)، بزرگ‌ترین سهامدار مستقل در دایملر محسوب می‌شود و این احتمال وجود دارد که دو شرکت بتوانند در توسعه فناوری‌های خود همکاری کنند. براساس اطلاعات نشریه کسب‌وکار آلمانی منیجر مگزین (Manager Magazin)، این همکاری حتی می‌تواند باعث شود که گروه دایملر بخشی از سهام ولوو را خریداری کند که هم اکنون متعلق به جیلی چین است. در نتیجه این همکاری، دایملر از طریق مرسدس بنز می‌تواند به طور بالقوه پیشرانه و سایر قطعات موردنیاز به برند سوئدی عرضه کند.
 
 
گفته می‌شود که با توجه به شراکت در فناوری، جیلی و مرسدس بنز قصد دارند پلت‌فرم جدیدی برای خودروی الکتریکی ایجاد کنند. با این حال منیجر مگزین به طور خاص یادآور می‌شود که این همکاری باعث تولید سلول‌های باتری نخواهد شد، زیرا منابع هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرده‌اند. 
 
 
گزارش‌های مالی ماه فوریه (بهمن ماه ۹۶) نشان داد، که لی شوفو ۹ میلیارد دلار از سهام گروه دایملر را خریداری کرده است و اکنون مالکیت ۹.۶۹ درصد از غول خودروسازی آلمان را در اختیار دارد. برخی ادعا می‌کنند که تاجر چینی معتقد است که هزینه کردن بسیار زیاد در زمینه توسعه پیشرانه‌ الکتریکی و فناوری خودروی خودران می‌تواند منجر به تسلط تعداد انگشت‌شماری بر بازار خودرو شود. شوفو اعتقاد دارد که ادغام و مشارکت شرکت‌های بزرگ در صنعت، بهترین راه برای ماندن در بازار کسب‌وکار است.
 
مدت کوتاهی پس از در اختیار گرفتن سهام گروه دایملر، شوفو گفت:
 
نه من و نه جیلی در حال حاضر قصد نداریم که سهام بیش‌تری در گروه خودروسازی دایملر خریداری کنیم؛ ما متعهد هستیم که به طور کامل تحت نظارت منشور شرکت و ساختار هدایت آن قرار بگیریم و به ارزش و فرهنگ آن احترام بگذاریم. 
 
 
سرمایه‌گذاری در گروه خودروسازی دایملر، اولین تلاش سخت و گسترده جیلی است. به عنوان مثال، این شرکت در سال ۲۰۱۰ توانست با صرف ۱.۸ میلیارد دلار ولوو را خریداری کند و در سال ۲۰۱۷ نیز سهم قابل‌توجهی از شرکت انگلیسی لوتوس را به دست آورد. خودروساز بلندپرواز چینی همچنین ادعا می‌کند که در گذشته به کسب سهام شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و و فیات کرایسلر علاقه‌ داشته است. 
 
 
جیلی طی سال‌های اخیر اهداف بزرگی در سطح جهانی داشته که این گروه خودروسازی را به یکی از خبرسازترین برندها تبدیل کرده است. جیلی به خوبی می‌داند که تسلط بر بازار آینده صنعت خودرو به شرکتی خواهد رسید که از نظر فناوری قدرتمندتر باشد. به همین علت، سرمایه‌گذاری زیادی برای خریداری فناوری‌های روز دنیا انجام می‌دهد. اگرچه خودروسازانی نظیر دایملر، ولوو و لوتوس مستقل هستند، اما به نظر نمی‌رسد که حضور جیلی به عنوان یکی از سهامداران عمده در آن‌ها بی‌تاثیر باشد.  
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , جیلی , دایملر , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
3

این که چیزی نیست با همکاریه سایپا و ایرانخودرو آشغالهای دور ریختنی دنیا هم به مردم ایران با چندین برابر قیمت می رسد. و جالبتر اینکه ما براشون صف هم میکشیم
12:37  1397/02/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد