تبعات حذف کاتالیست ها از روی خودروها

 

تبعات حذف کاتالیست ها از روی خودروها

 
یک کارشناس صنعت خودرو کشور با اشاره به اینکه کاتالیست را نباید از روی خودرو حذف کرد ، گفت: قطعا آثار و زیان احتمالی که برداشتن کاتالیست از روی خودرو ایجاد می کند بیشتر از زیان های وجود این قطعه در خودرو است و برداشتن کاتالیست از روی خودرو به هر بهانه ای نباید صورت بگیرد.
 
امرا… امینی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: کاتالیست موجود در خودروها در شناسنامه خودرو وجود دارد و سازندگان خودرو با در نظر گرفتن سود و زیان هایی که یک قطعه دارد تشخیص داده اند که این قطعه در خودرو وجود داشته باشد.
 
وی افزود: اینکه مالکان خودروها یا تعمیرکاران به بهانه کاهش قدرت موتور و یا پس زدن دود در لوله اگزوز اقدام به برداشتن کاتالیست از روی خودرو می نمایند بر گرفته از نا آگاهی این افراد از زیان های فراوان این عمل است.
 
این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به سهم کاتالیست ها در کاهش آلودگی هوا گفت: با وجود اینکه کاتالیست ها به طور کامل آلاینده های خارج شده از موتور اتومبیل را از بین نمی برند؛ اما حتی اگر کمتر از 10 درصد از میزان آلایندگی موتور خودرو بکاهند در تعداد بالای خودرو با یک سهم قابل قبول مواجه خواهیم بود.
 
امینی با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 درصد از آلودگی هوای شهرها مربوط به اتومبیل هاست، گفت : باید سعی کنیم تا جایی که امکان دارد آلودگی هوا را کم کنیم؛ بهترین کار کاهش آلایندگی موتور اتومبیل است و اگر نتوانستیم باید با استفاده از کاتالیست های با کیفیت از آلایندگی موتور اتومبیل ها بکاهیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: البته برای کاهش آلودگی هوا، کاتالیست های با کیفیت، تولید خودروهای کم مصرف با قدرت آلایندگی کم و بنزین استاندارد مکمل یکدیگر هستند و نقص هر یک از این عوامل در جامعه و آلودگی هوا بسیار موثر است.
 
وی با بیان اینکه تولید کاتالیست نیاز به تکنولوژی بالایی ندارد افزود: می بایست طی سالیان گذشته تکنولوژی تولید کاتالیست وارد کشور و بومی سازی صورت می گرفت هر چند در حال حاضر اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , کاتالیست






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

متین
0

خوبه آخرش نوشته بنزین استاندارد من ماشینم روی 8000کیلومتر کاتالیستش کیپ شده موتور ماشینم خیلی داغ میشه. هزینه اینکه کاتالیست نو بخرم هم ندارم به نظر شما چیکار کنم
04:37  1399/04/27
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
داریوش : چشم به امید دیدار
شاهین پلتس ۱ : شنبه ۱۱ مرداد ساعت ۸ درب شماره ۱ سایپا لشگری
محمد رضا : خاک برسرت بی لیاقت ودزد و حروم لقمشون بره یک ماشین می‌خوان بدن بعد میگن چرا مردم از شرایط ناراحتم
احمد : قیمت کل خودرو ۷۳۰۲۰۰۰۰۰۰ ریال
محمد رضا : خاک برسرت بی لیاقت ودزد و حروم لقمشون بره یک ماشین می‌خوان بدن بعد میگن چرا مردم از شرایط ناراحتم
حسینی : دعوت نامه سهند s بهمن اومد.
حسینی : دعوت نامه سهند s بهمن اومد.
حسینی : سود تاخیر سهند s از تکمیل وجه کم می کنن؟ یا جدا بعدا واریز میشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احسان : سلام از کجا بدونم پرونده بروز شده یانه
علی : تینا جان تاکی مهلت داره
4 تیر : من امروز فاکتر شدم 4تیر قرارداد15413205 دریافت پرونده 20فروردین
طرح مادران : سلام دوستان 13تیر کسی بوده فاکتور شده
بهمن : واقعا عذر خواهی کرده کجا گفته من نفهمیدم
اقای اطلسیان : خدا نکنه
علی : سلام من 20 تیر ثبت نان نیسان دوگانه اعتباری کردم چک تحویل دادم نزدیک 20 روزه هنوز پذیرش نیمده چک هارم استعلام گرفتم تاییده شده کسی میدونه باید چیکار کرد ؟ و این که پلاک میشن یا نه
ساینا دوگانه تیر ماهی1404 : شکایت کنید تا سود مشارکت را هپولو نکردند
ساینا : منم شکایت می کنم به بدعهدی سایپا نسبت سود مشارکت و جریمه تاخیر خودروی ساینا دوگانه سوز این شرکت دزد و غارتگر باید بفهمه که اینجا جای دزدی نیست.....
علی : پلاک قبلی خلافی داشته باشه پلاک جدید میدن یا نه