کورش منصوری ؛ سلطان تیونینگ جهان

 

کورش منصوری ، سلطان تیونینگ جهان

 
شاید هیچ كس فكر نمی‌كرد تیونری جرات كند بوگاتی ویرون كه سریع‌ترین خودروي خیابانی است را تیونینگ كند اما كورش منصوری این كار را كرد شاید همین جرات عجیب این مرد موفق ایرانی است كه وی را تبدیل به یكی از موفق‌ترین مردان در صنعت تیونینگ در جهان و شركتش را تبدیل به یكی از معروف‌ترین نشان‌های دنیای برندهای لوكس كرده باشد. حالا هرچقدر كه برندهایی مانند جورج آرمانی در جهان مد برای همه شناخته شده است اما منصوری هم در جهان اتومبیل برای لوكس سواران نامی آشناست.
 
كورش منصوری متولد 1340 و اهل چالوس است. وی قبل از آن‌كه به آلمان بیاید در انگلستان تحصیل می كرد. كورش منصوری در گفت‌وگو با مجله ماشین گفته است:« سال 1989 بود كه به دلیل علاقه شخصی در شهرمونیخ كمپانی MP Design را تاسیس كردم و تا سال‌ها مشغول تولید قطعات و همكاری با كمپانی‌های بزرگ خودروسازی و تیونینگ آلمانی بودم اما به‌خودم گفتم تا كی باید برای دیگران قطعه تولید كنم؟! حالا زمانی كه است كه باید خودمان هم با لوگو و برند منصوری به بازار بیاییم، سپس كار را با بنتلی آغازكردیم كه بسیار موفق بود و سپس به سراغ آستن مارتین رفتیم.
 
کورش منصوری ، سلطان تیونینگ جهان
 
ما سراغ خودروهایی رفتیم كه تاكنون كسی روی‌شان كار نكرده بود در ضمن مابا تمام تیونرهاي آلمانی دوست و همكاریم، اگر به سراغ مرسدس بنز می‌رفتیم برابوس ناراحت می شد یا اگر به سراغ بی‌ام‌و می‌رفتیم هارت‌گه  یا اشنیتزر از ما دلخور می‌شدند، بنابراین به این نتیجه رسیدیم كه آن‌ها كار خودشان را انجام دهند و ما روی شاخه‌های خالی بیاییم. پس از آستن مارتین نیز به سراغ رولزرویس، سپس فراری و بعد SLR و سرانجام بوگاتی ویرون كه نهایت كار است رفتیم! البته SLR كاملا عضوی از مرسدس بنز نیست و در بسته محصولاتش قرار نمی گیرد زیرا مكلارن SLR است.»
 
کورش منصوری ، سلطان تیونینگ جهان
 
شاید كسی جرات نمی‌كرد خودرویی كه بیش از هزار اسب بخار قدرت داشته باشد را تقویت كند اما كورش منصوری این كار را كرد. وی بین 85 تا 90 اسب به قدرت بوگاتی ویرون اضافه كرد. كورش منصوری چنان موفق بود كه در كمتر از نیم دهه از بنتلی به بوگاتی رسید.
 
منصوری از سال90 با MP Design در بیشتر نمایشگاه‌های خودرویی جهان حضور داشته است. موفقیت شركت منصوری آن‌چنان رو به گسترش است كه حتی در اوضاع بد مالی در جهان نیز شركت منصوری وضعیت خوبی دارد وی گفته است كه ما مشتری‌های خوبی در ابوظبی، دوبی و قطر داریم ( دو نفر از مشتریان سرشناس او پسر امیر امارات و پسر 14 ساله رومان آبراموویچ مدیر روس و متمول باشگاه فوتبال چلسی است).
 
منصوری در جایی گفته است:« قیمت بوگاتی را در حالت پر 700هزار یورو در نظر می‌گیریم، البته بیشترین سود را كمپانی بوگاتی می كند و اگر بخواهیم بگوییم آپشن‌های ما سقف دارد يا نه؛ پاسخ اين است، خیر.
 
البته نهایت كار آپگرید موتور بوگاتی است كه بین 100 تا150 هزار یورو به قیمت آن می‌افزاید، برای سفارش ویرون حتما باید مشتری به اینجا بیاید تا رودررو قرارداد امضا كنیم.»
 
کورش منصوری ، سلطان تیونینگ جهان
 
شركت منصوری از كمك شركت‌هایی مانند میشلن، دانلوپ، گلاسوریت و ریكاردو استفاده می‌كند. اما از بین این‌ها تنها برای ریكارو قطعه می‌سازد و سایر آن‌ها شركای تجاری- تكنولوژی و شركت‌هایی هستند كه منصوری از آن‌ها برای بهینه‌سازی خودروهایش وسایلی را می‌خرد، برای مثال شركت منصوری به میشلن سفارش نوعی تایر خاص را داده است كه بتواند شرایط وزن و قدرت موتور خودروهای تقویت شده توسط منصوری را تحمل كند، منصوری سفارش در تعداد بالا به آن‌ها نمی‌دهد ولی در اینجا پرستیژ كار مهم است كه آن‌ها دوست دارند با شركت منصوری كاركنند.
 
منصوری در شهرهایی چون اوزاكا، سئول، بورلی هیلز و البته ابوظبی و سنگاپور نمایندگی رسمی دارد. كورش منصوری در شركتش كه امروزه تبدیل به یك امپراتوری شده تكنولوژی و دستگاه ساخت فیبركربن كه در دنیا شاید چند كمپانی بزرگ و معدود خودروسازی و هوافضا داشته باشند دارد و به دلیل دارابودن سالن رنگ مدرن مدل‌های رولزرويس فانتوم را برای كمپانی رولزرویس رنگ می‌كند، همچنین تكنولوژی و توانمندی طراحی و تولید پلت فرم مستقل را داراست و كمپانی منصوری را نه تیونر بلكه امروزه می‌توان یك face liftكننده قهار و تولید‌كننده خودرو لقب داد واین یعنی رسیدن از مرحله تیونینگ به تولید پلت فرم.
 
آقای منصوری پس از سال‌ها به ایران هم باز گشته است حالا شركت دینا منصوری قرار است محصولات این شركت را در ایران عرضه كند. شركت دینا منصوری قرار است اولین خودروهای تیونینگ شده واقعی را در ایران تولید و عرضه كنند؛ كسی چه می‌داند شاید منصوری به‌دنبال تولید یك كیت كامل برای خودروی سمند باشد.
 
 
 
 
 

منبع (source)

bartarinha

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , کورش منصوری , تیونینگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

امین
10

كسی چه می‌داند شاید منصوری به‌دنبال تولید یك كیت كامل برای خودروی سمند باشد. اینو خیلی خوب اومدی وان کار
فکر کن ___کمپانی منصوری ..همکاری با ابر خودرو سازان بعد کیت سمند
وا مصیبتا
15:04  1396/12/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد