سراتو، ساندرو و ال90 از اول دی 97 از رده خارج‌ می شوند

 

سراتو، ساندرو و ال90 از اول دی 97 از رده خارج‌ می شوند

 
دبیر انجمن خودرو سازان کشور با بیان این که حدود 13 استاندارد از تاریخ 97/10/01 در ایران اجباری می شود گفت: اگر این استانداردها در ایران اجرائی شود خودروهایی از قبیل .سراتو .ساندرو. ال90 . پراید. پژو و سمند از رده خارج خواهند شد. 
 
احمد نعمت بخش در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: منظور آقای یکه زارع مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو از بیان اینکه کمپانی بنز و بی ام و نمی توانند استانداردهای ما را پاس کنند در مورد خودروهای دیزلی بوده است.
 
  سراتو، ساندرو و ال90 از اول دی 97 از رده خارج‌ می شوند 
 
او ادامه داد: حدود 13 استاندارد از تاریخ 1/ 10/ 97 در ایران اجباری می شود و بدلیل اینکه در اروپا نیست پس خودروهای ما از استانداردهای بیشتری برخوردار خواهند بود و اگر این استانداردها در ایران اجرائی شود خودروهایی از قبیل .سراتو .ساندرو. ال 90 . پراید. پژو و سمند( چیزی حدود 900 خودرو ) از رده خارج خواهند شد. 
 
پیمان پیرایش مدیرکل نظارت براجرای استاندارد صنایع فلزی درسوی دیگر استودیو گفت: استاندارهایی که برای سال آینده اجباری خواهد بود از سال 93 مورد بررسی قرار گرفته و زمانبندی مشخصی برای آن در نظر گرفته شده است. 
 
او ادامه داد: نباید برای هر مشکلی نسخه بپیچیم و زمان اجرا کنار بکشیم . 
 
نعمت بخش در مقابل گفت: خودروسازان شرکتهای بنز و رنو برای ما نامه نوشته اند که 13 مورد از استانداردهای قید شده در لیست استانداردهای جهانی لازم و اجباری نیست. پس چرا ما باید آنها را رعایت کنیم. 
 
زاوه کارشناس صنت خودرو در ارتباط تصویری با این برنامه با اشاره به اهمیت بالای سلامت و جان مردم بحث محیط زیست و مقابله با آلودگی هوا و امنیت سرنشینان خودرو افزود: در لیست استانداردهای اجباری به مواردی اشاره شده که اصلاً زیرساختش وجود ندارد مثل وجود گزینه شناسایی خطوط خیابان ؛ وقتی ما خط کشی منظمی در خیابانها نداریم چطور می توانیم در خودرو های مان گزینه شناسایی خطوط را اجباری بدانیم . 
 
پیرایش در استودیو گفتگوی ویژه خبری گفت: در اروپا هم اجرای استانداردها نیازمند زمان است . 
 
نعمت بخش به دفاع از کمپانی سایپا گفت: خودروهای خانواده پراید همه استانداردهای آلایندگی هوا را پاس می کند و به آن ایرادی وارد نیست . 
 
او ادامه داد: چرا مردم ایران باید با سرانه درآمد سالانه کمتر از اروپایی ها از خودروهای پیشرفته بهره مند شوند، هنوز در ایران زیرساخت بسیاری از استانداردها وجود ندارد و پس اجرای اجباری برخی استانداردها هم ضرورتی ندارد. 
 
مدیرکل نظارت بر اجرای استانداردهای صنایع فلزی سازمان استانداردهم گفت: این سازمان بر اجرای استانداردهای خودرویی تا تاریخ اول دی 97 مصمم است و کوتاه نمی آید. 
 
پیمان پیرایش افزود: از سال 82 سازمان استاندارد‏، استانداردهای خودرویی را در حالی که هیچ زیرساختی نداشتیم به اجرا گذاشت و هم اکنون در 70 درصد استانداردهای خودرو خودکفا هستیم. 
 
وی گفت: با وجود پیشرفت هایی که در استاندارد خودرو داشته ایم باید گفت تست آزمون جاده ای پس از 15 سال همچنان به نتیجه نرسیده است. 
 
دبیر انجمن خودروسازان هم در این برنامه گفت: تصمیمی که سازمان استاندارد برای استاندارد خودروها گرفته است به معنای آن است که یک میلیون خودرو دیگر در کشور تولید نشود. 
 
احمد نعمت بخش افزود: در حالی که درآمد سرانه ایرانیان سالانه پنج تا شش هزار دلار و در اروپا بیش از 45 هزار دلار است چرا باید استانداردهای خودرویی ما از آنان بالاتر باشد. 
 
وی گفت: در تمام دنیا استانداردهای جدید را برای خودروهای موجود در نظر نمی گیرند و این استانداردها برای خودروهای جدید در نظر گرفته می شود در حالی که در کشور ما اینگونه نیست. 
 
نعمت بخش افزود: در دو سال گذشته شورای رقابت تنها پنج درصد افزایش قیمت برای خودروها در نظر گرفت در حالی که در همین مدت قیمت مس 88 درصد‏، فولاد 66 درصد، سرب 46 درصد و پلاستیک 30 درصد افزایش یافت. 
 
دبیر انجمن خودروسازان گفت: در حالیکه برای خودروی دیزلی استاندارد یورو(4) تکلیف شده است سوخت مناسب آن وجود ندارد. 
 
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو هم در این برنامه گفت: قطعه سازان آمادگی ساخت قطعات مناسب با استانداردهای جدید را دارند اما هر کدام از این استانداردها را که بخواهیم برای هر کدام از خودروها پیاده کنیم به طور متوسط هشت میلیون تومان افزایش قیمت خواهیم داشت. 
 
مازیار بیگلو افزود: اگر استانداردهای جدید خودرو از اول دی 97 اجرایی شود شاهد کاهش تولید خودرو خواهیم بود و 700 هزار فرصت شغلی در صنعت قطعه سازی خودرو از بین خواهد رفت. 
 
وی گفت: برای کنار گذاشتن پراید و 405 باید ابتدا به فکر جایگزین آن باشیم.
 

source

car

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سراتو , ال90






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
v1p : سلام. گزینه ی دیگه ای بجز تبدیل جریمه به کارت طلایی جلو پای آدم میزارن؟ من کارت طلایی از اول سفارش دادم. نقد بدن؟ یا برای من v1 هست، مثلا رینگ درخواست بدم؟
ایگل اردیبهشت : سلام منم ثبت نامی ایگل اردیبهشت تحویل 60 روزه که تیرماه فاکتور و پلاک شده ولی هنوز تحویل ندادن
tvop : سلام واریز اولتون چه تاریخی و چه مبلغی بوده؟
اردیبهشت : سلام جناب پرهام بله برای من فعال بود.
آخر آبان-اتومات : آره واقعا. 😒
تارا : سلام .دوستان یک راه حل بدید از دست این ....نجات پیدا کنیم نزدیک ۹۰۰ م پول دادیم ۲ ماه بی وسیله ایم
پرهام : در جواب اردیبهشت مگه تکمیل وجه های اردیبهشت تبدیل برامون فعاله؟ چون منم اردیبهشتم رفتم نمایندگی تبدیل بزنم گفت براتون فعال نیست
حمید : منم فاکتور نشدم هنوز
Arash : سلام دوستان آخرش متوجه نشدیم که روز شنبه تجمع شد یانه اگه تجمع شد مسئولین سایپا چی گفتن
شاهین gl : من 20خرداد تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6 دنده آلومینیم تیتانیوم31مرداد : آره درسته
اطلس : سلام نتونستم پیدا کنم پویش رو
آمینا 31تیر فولادی 20 اردیبهشت : بله بین 1 تا 3 روز پلاک شدن طول میکشه
دی : من نوبت دی هستم 29 اردیبهشت تکمیل کردم
اطلس جان : منتظر اون خبر موثق اصلی هستم پیداش نیس مو دارم هی چک میکنم
احسان : اطلس جان کوکا این خبر موثق اون اصلی نیست.این یکی دیگه اس حرفاش همش کشکه.
اکبر : سلام کسی می دونه چند روز رو اسناد میچرخه
اطلس جان : از اطلس جان به خبر موثق اصلی کوکا منتظر خبر خوب ازت هستم چشم به راه گذاشتیم
ساینا فرسوده : ساینا تک فرسوده طرح دهه فجر.میدونم اذیت میکنن و خیلی طول میکشه برا من که ماشینم داغون بود که بازار خریدار نداشت بهترین گزینه بود.ماشین من اردی هست مدل 83که 50ت هم نمیخواستن میخواستم بفروشم 250داشتم بذارم روش یه پراید 300ت بخرم.نشد.پیش خودم فکر کردم با پولی که دستم هست خودش هم نقد بود پیش فروش ثبت نام کنم.حالا اون موقع برای 3برگ اوراق من 105میلیون از مبلغ تکمیل وجه کم میکنن میمونه تقریبا 130ت اونم کمی زور میزنم و قرض میکنم جور میکنم.چون با کارگری نمیشه .حالا هر وقت هم دادن غروب ها 3.4ساعت توی اسنپ کار میکنم قرض هام رو میدم.این برای شرایط من میخوره.چون نظرات اینجا رو هم خوندم دیگه میرم تا هر وقت که دعوتنامه تکمیل وجه بیاد.چون توی نظرات خوندم پیش فروش مرداد رو چند روز پیش فاکتور کردن طرح فرسوده
فرسوده مرداد کوییک اس : به شدت کمبود قطعه دارن و قطعه سازان همکاری نمیکنن،چون بدبختا پولی از سایپا نمیبینن