از این پس درب منزل خود بنزین بزنید

 

از این پس درب منزل خود بنزین بزنید

 
"اینترنتی سفارش بدهید تا برایتان پمپ‌بنزین بیاوریم!” این مدل تازه سوخت‌رسانی در ایران است که حدود یک هفته‌ای می‌شود که در منطقه 2 تهران اجرا شده و گویا استقبال هم بالا بوده است.
 
«شهروند» نوشت: کافی است راننده‌ها با یک اپلیکیشن درخواست پمپ‌بنزین سیار بدهند و کامیون‌های سوخت‌رسان که ظرفیت انتقال‌ هزار لیتر بنزین را دارند، به مکان توقف راننده مراجعه کرده و سوخت را به او برسانند؛ مدلی تازه از یک کسب‌وکار اینترنتی که البته به گفته احسان جعفرتباری، مدیر اجرایی این طرح برای نخستین‌بار است که در خاورمیانه و برای چهارمین‌بار در جهان اجرایی می‌شود.
 
آنگونه که احسان جعفرتباری می‌گوید، با توسعه این اپلیکیشن دیگر هیچ راننده‌ای به خاطر تمام‌شدن سوخت در راه نمی‌ماند.
 
او توضیح می‌دهد: در حال حاضر توزیع سوخت آنلاین در کشورهای آمریکا، آلمان و چین اجرا می‌شود و ایران چهارمین کشوری است که اقدام به اجرای چنین طرحی کرده است. اپلیکیشن پیدو که از حدود یک هفته پیش در منطقه ٢ تهران اجرایی شده و اتفاقا با استقبال خوبی هم مواجه شده، قرار است از بهار ٩٧ در سراسر تهران آماده سرویس‌دهی باشد.
 
آن‌گونه که مدیرعامل استارت‌آپ توزیع سوخت به صورت اینترنتی اعلام کرده، در حال حاضر تعداد کامیون‌های سوخت‌رسان که ظرفیت انتقال ‌هزار لیتر بنزین را دارند، در فاز اول ٥٠ دستگاه بوده اما تا اواسط بهار تعداد آنها به ٣٠٠ دستگاه افزایش می‌یابد.
 
میزان صرفه‌جویی کاهش تردد، معادل هزینه احداث یک هکتار جنگل
 
تعداد پمپ‌بنزین‌های تهران کافی نیست. در حالی ‌که طبق استانداردهای جهانی متوسط سطح دسترسی به پمپ‌بنزین باید یک‌کیلومتر باشد اما طبق گفته‌های مدیر اجرایی طرح توزیع سوخت با سفارش اینترنتی در حال حاضر برای رسیدن به یک پمپ‌بنزین در تهران باید ٦ الی ٧ کیلومتر مسافت را طی کرد. این جدای از زمانی است که صرف سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها می‌شود.
 
به گفته او طبق بررسی‌ای که با همکاری سازمان محیط‌زیست صورت گرفته، اکسیژنی که در رفت‌وآمد خودروها می‌سوزد، حجم بسیار بالایی است. به‌طوری ‌که اگر یک پمپ‌بنزین برای کاهش ترددها زده شود، اکسیژنی که حفظ می‌شود، معادل احداث یک هکتار جنگل است. این البته جدای از منواکسیدکربنی است که دیگر تولید نمی‌شود.
 
چرا در منطقه ٢ تهران آزمایش شد؟
 
منطقه ٢ تهران که تراکم جمعیتش به ٦٩٠‌ هزار نفر رسیده و روزانه ١٣٠‌ هزار مسافر دارد، تنها ٥ الی ٦ پمپ‌بنزین دارد. در حالی‌ که در حالت عادی در چنین منطقه‌ای با چنین تراکم جمعیت و وسعتی حداقل به ١٢ الی ١٥ پمپ‌بنزین نیاز است. البته اگر قرار باشد طبق استانداردهای جهانی رفتار کنیم، بسیار بیشتر از اینها به جایگاه سوخت نیاز داریم اما مشکلات متعددی که مهم‌ترین آن گران‌بودن زمین است، شرایطی را پیش آورده که تعداد متقاضیان احداث پمپ‌بنزین به‌طور چشمگیری کاهش یابد.
 
همین چند وقت پیش بود که بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت اعلام کرد که تنها ٥‌ درصد جایگاه‌های سوخت تهران سودده هستند. در چنین شرایطی راه‌اندازی چنین اپلیکیشن‌هایی می‌تواند مشکلات بسیاری از مردم را حل کند.
 
طبق گفته‌های مدیرعامل این استارت‌آپ حدود ١٨٠ جایگاه سوخت در تهران وجود دارد و با توجه به وسعت و خودروهایی که در خیابان‌های تهران رفت‌وآمد می‌کنند، حداقل به ٢٠٠ الی ٢٥٠ پمپ‌بنزین دیگر نیاز داریم.
 
تجارت سنتی علیه استارت‌آپ‌ها
 
گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی و اپلیکیشن‌های آن در گوشی‌های هوشمند با اعتراض صنوف سنتی مواجه شده است. در حالی ‌که تقاضای خریداران به دلیل سهولت و دسترسی سریع‌تر به خدمات این نوع کسب‌وکارها در حال افزایش است، برخی صنوف معتقدند ظهور این مدل از کسب‌وکار موجب کاهش منافع آنان شده است. این اعتراض‌ها در شرایطی بیان می‌شود که تجربه کشورهای توسعه‌یافته نشان می‌دهد استارت‌آپ‌ها در اقتصاد آن کشورها در حال رشد هستند و بسیاری از مصرف‌کنندگان با مراجعه به آنها خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. حالا بعد از اعتراضاتی که علیه اسنپ، تپسی، دیوار و دیگر اپلیکیشن‌ها صورت گرفته، نوبت به پیدو رسیده است. در حالی‌ که اجرای فاز اول توزیع آنلاین سوخت ١٥‌ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذار آن‌که اتفاقا خصوصی هم هست، آب خورده است اما جعفرتباری از سنگ‌اندازی‌های برخی از فعالان این صنف علیه مدرنیته سخن می‌گویند.
 
او با بیان اینکه ما هیچ انباری برای ذخیره سوخت‌ها نداریم و به صورت روزانه بنزین را از جایگاه‌ها دریافت می‌کنیم، ادامه داد: قرار نیست وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، بنزینی را در اختیار ما قرار دهند. طبق توافقات صورت‌گرفته، ما بنزین را از پمپ‌بنزین‌ها خریداری می‌کنیم. بنابراین برخلاف تصور عموم، ما به هیچ‌وجه تهدیدی برای جایگاه‌داران سنتی نیستیم و فعالیت ما منجر به رکود در کسب‌وکار آنها نمی‌شود.
 
برای خرید آنلاین بنزین چقدر باید پول بدهید؟
 
برخلاف تصور نیازی نیست که بهای بیشتری برای بنزین آنلاین پرداخت کنید. آنگونه که مجری اجرای این طرح می‌گوید: قیمت بنزین معمولی و سوپر به ترتیب لیتری ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ تومان است و تنها هزینه حمل‌ونقل به آن افزوده می‌شود. او البته این نکته را هم اضافه کرد که هیچ قیمت مشخصی برای هزینه حمل وجود ندارد و همچون اپلیکیشن‌های دیگر حمل‌ونقل بهای پرداختی متقاضیان براساس زمان، میزان ترافیک و شرایط آب و هوایی تعیین می‌شود.
ضا هنوز برای کار وجود دارد
 
فضا برای کار در سوخت‌رسانی اینترنتی همچنان وجود دارد. در همین رابطه محمدرضا مظلومی مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به رادیو جوان گفته بود که کلیه شرکت‌های توانمند که توانایی خدمات‌رسانی مشابه را دارند، می‌توانند برای اطلاع از شرایط و استانداردهای اولیه لازم با اداره روابط عمومی شرکت ملی نفت یا شماره ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.
 
به گفته او در راستای ایجاد رفاه بیشتر و دسترسی آسان‌تر آن دسته از دارندگان خودروهای بنزین‌سوز که تمایل به دریافت بنزین در محل زندگی یا کسب‌وکار خود را دارند، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مجوز شروع به فعالیت آن را در کلانشهر تهران در دستور کار خودش قرار داد و بعد از مدت‌ها بررسی همه‌جانبه ابعاد فنی و عملیاتی، خودروهای سوخت‌رسان سیار و تعیین استانداردهای اولیه براساس استانداردهای جهانی، روز گذشته نخستین سوخت‌گیری آزمایشی این دستگاه سوخت‌رسان در پارکینگ وزارت نفت انجام شد.
 
 

source

iranjib.ir

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بنزین , سوخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اهورا : دوستان لطفا واسه منم دعا کنین فاکتور بشم. پذیرش 17 آذر تکمیل وجه سوم اردیبهشت تبدیل به جی ال 21 آبان. اما هنوز خبری از فاکتور نیست. خیلی خیلی نا امید هستم. انشاالله خدا یه نگاه هم به من بکنه
Ali : من ۱۲ مرداد هستم انشالله فردا پیام برام بیاد
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : من ثبت‌نام تیربودم بعداز ۱۸ روز از تحویل سیستمی شاسی شد
ایگل سفید اقساطی ۹۰ روزه : مبارک باشه برای من که هنوز خبری نیست. آخر تیر ثبت‌نام کردم 202769
شاهین : مبارکه. رنگ سفید یا تبدیل زده بودین به مشکی
ایگل سفید : ثبت نام کی بودید؟
شاهین جی : سلام دوستان برای مارو قرار بود هفته چهارم شهریور پیامک تکمیل وجه بفرستن ولی هنوز نفرستادن کفتن ۳تا۶ماه تاخیر داره کسی میدونه تا چه تاریخایی رو پیامک تکمیل وجه دادن؟
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : سلام ماشین منم امروز شماره شاسی خورد شکر خدا
سهند s : از کجا زنگ بزنیم بپرسیم کی تحویل میدن کی فاکتور میشن ماشینا؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا پیش فروش دستی : اگر فاکتور بشه تیک میخوره
مهندس سایپا : ضمنا توان تولید هفتگی کلیه خطوط اطلس بیش از دو هزار دستگاهه. اما الان خطوط معطل موندن. چند روز پیش یکی از شرکت های زیرمجموعه تغییر مدیریت داشته قراره مشکل و با کروز حل کنن. ببینیم مدیران چه تصمیمی می تونن بگیرن. تا اونجایی که من می دونم مدیرا خیلی زحمت می کشن و دوست دارن مشکل زودتر حل بشه.
کوییک آر اس : دوست عزیز به دلایل زیادی نمیشه دقیق گفت شما باید صبر کنید تا پلاک شید و بعد چراغ تحویلتون روشن بشه بعد از اینکه چراغ تحویلتون روشن شد 4 5 روز الی دو هفته پس فاکتور تا تحویل حداقل 20 روز طول می کشه به طور معمول
امید : تکمیل وجه 24 یا 25 مرداد؟میگن 24 نبوده
ساینا تک .تکمیل وجه 6 مهر : اگر پول بیکار و صبر ایوب و وسیله زیر پا داری ثبت نام کن
رضا : من 2 شهریور تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم فعلا توی مرداد هست فاکتورها
کوییک آر اس : بعد جوانی ات فاکتوری
ساینا تک پیش فروش : این ملتی که ثبت نام کردن ببین درس عبرت بشه برات
Kooeek s : دوستان امروز ماشین از نمایندگی تحویل گرفتم انشالله روزی همه تکمیل وجه 31 مرداد با سه ماه تأخیر امروز 29 آذر تحویل گرفتم خداحافظی همگی
سورن س30روزه : سلام دوستان کسانی که خودردوگانه سوزفاکتورمیشندخاهشن اعلام کنندباکدوم موتورفاکتورمیشندباموتورEF7یاموتور XU7p