حمایت ویژه صندوق ضمانت صادرات ایران از خودروسازان و قطعه سازان

 

حمایت ویژه صندوق ضمانت صادرات ایران از خودروسازان و قطعه سازان

 
دستیابی به جایگاه نخست صنعت خودروی منطقه، رتبه پنجم آسیا و رتبه یازدهم در جهان از جمله اهداف توسعه صنعت خودروی کشور است که باید با حمایت از واردات مواد اولیه، حمایت از تولید کننده داخلی و در نهایت حمایت از صادرات تولیدات، ایران را در این مسیر همراهی کند. 
 
اما طی سال های اخیر، واردات مواد اولیه تا حد زیادی به اوج خود رسیده است و حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از صادرات محصولات  کمتر مورد توجه قرار گرفته است. 
چرا که در سند چشم انداز توسعه صنعت خودرو تا سال 1404، صادرات قطعات به ارزش ۶ میلیارد دلار توسط قطعه‌سازان به بازارهای مستقیم خارجی ذکر شده است که این امر نیازمند حمایت ویژه دولت و صندوق های حمایتی است. 
 
در همین زمینه نیز، آرش شهرآیینی-  معاون صندوق ضمانت صادرات ایران به  خبرنگار خودروکار می گوید:« در حال حاضر با افزایش حمایت صندوق های ضمانت صادرات، خودروسازان می توانند بیشترین بهره را از این حمایت ها دریافت کنند».
 
او اظهار می کند: « خودروسازان می توانند از محل اعتبارات صندوق، استفاده بهینه کنند. به گونه ای که خودروسازان می توانند به واسطه صندوق حمایت با بانک های عامل و خریدار مذاکره داشته باشند و بتوانند یک قرارداد تامین مالی با نرخ بهره 3.5 درصد منعقد کنند».
 
به گفته او،« در حال حاضر درمیان خودروسازان مشتریانی وجود دارند که فروش های اعتباری خود را تحت پوشش بیمه های صندوق ضمانت قرار می دهند». 
 
 آئینی می افزاید: « البته در حال حاضر قطعاتی به صورت مدت دار با بازه زمانی سه ماهه و شش ماهه در افریقا صادر می شود. همچنین صادر کنندگان خودروساز و قطعه ساز می توانند از حمایت های این صندوق همچون منابع اعتباری پیش بینی شده استفاده کنند. بدین صورت که شرکت ایران خودرو، سایپا و سایر شرکت های تولید کننده خودرو قادر هستند خودروهای خود را به صورت مدت دار و با بازه زمانی سه ماهه، شش ماهه و یکساله و تحت پوشش صندوق به فروش برسانند». 
 
معاون صندوق ضمانت صادرات ایران  در پاسخ به اینکه آیا سقف مشخصی برای حمایت از خودروسازان و قطعه سازان در نظر گرفته شده است، اظهار می کند:« خیر.سقف حمایتی مشخصی برای قطعه سازان و خودروسازان قایل نشده است. اما اگر موضوع استفاده از تسهیلات خودروسازان و قطعه سازان مطرح باشد، باید در این میان اعتبار سنجی صورت گیرد، چرا که ممکن است سقف حمایتی هر شرکت بر اساس ترازنامه و اعتبار آن شرکت متفاوت باشد».
 
او می افزاید: « سقف حمایتی برای خوردوسازان، بر اساس ترازنامه آن شرکت ها معین می شود. اما اگر صادرات و پوشش مطالبات مطرح باشد، باید وضعیت اعتباری خریدار مورد توجه قرار گیرد. از این رو سقف حمایتی براساس اعتبار، ترازنامه و سابقه پرداخت خریدار تعیین می شود». 
 
معاون صندوق ضمانت صادرات ایران  تاکید می کند: « در حال حاضر  سقف حمایتی از صادر کنندگان نسبت به سال های گذشته روند رو به رشد داشته است، به گونه ای که سال 93 حدود 700 میلیون دلار، سال 95 حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلار و امسال نیز این حمایت به حدود دو میلیارد دلاررسیده است و در این میان نیز مشتریان خودرویی مورد حمایت های صادراتی قرار گرفته اند».
 

منبع

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
5

پس چرا دقیقا" حرف و عملتان 180 درجه با هم فرق میکنه . نکنه حمایت از تولید داخل از جیب مردم مورد نظر مسئولین تو این چند سال هست که بشدت دارن پوست ملتو با گرانی هر روزه میکنند
13:14  1396/11/18
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایگل بندرعباس : سلام اشتباه کردی از کرمان موتور گرفتی
مینا تارا دستی : فرسوده تکمیل وجه این ماه کسی داریم؟ میخام بدونم دعوت نامه چقدر اومده واریزی؟ و واریزی اول چقدر بوده؟
مهدی مشهد : سلام نگران بازبینی فنی نباشید طبق اطلاع من جعبه فرمان‌های تارا جدید شده و باید روی کامپیوتر تعریف بشه که مشکلی بعدا پیش نیاد واین نرم افزار هنور برای بعضی نمایندگی‌ها بروز رسانی نشده. و دارند تحویل میدن و تحلویلهای جدید هم که خود کارخانه درستش کرده ومشکل فراخوان ندارد
علی اصلانی : سلام من یک bmw مدل ۲۰۰۷ دارم به نظرتون بفروشم یک kmc x5 یا حالا اریزو بگیرم؟ bmw تقریبا داغونه
امیر : سلام دوستان اگر تبدیل بزنیم اول اینکه اختلاف قیمت شاهین جی با شاهین جی ال چقدر به ما برمیگردونن من آذر 1403پول اولیه ریختم و اردیبهشت تکمیل وجه کردم دوم اینکه این اختلاف رو موقع تحویل ماشین میدن یا شش ماه بعد ممنون جواب بدید
شهریور ستم کش : دمت گرم داداش برو صحبت کن تبدیل بیاد زودتر.
TA : قیمت کارخانه ماشین تارا دستی ۸۸۵میلیون است
شاهین اتومات زمستان1403 : سلام خدمت دوستان تجربه نشون داده وقتی دعوت نامه میاد می زنن پیشنهادی اکثرا اجباری هست ..اینقدر دعوت نامه جایگزین می فرستم که مشتری مجبور بشه قبول کنه ،دقبق مثل شاهین g تو دیوار نگاه کنید گهی شاهین g 1404صفر به ندرت میبینید بنظرم اگر قرار بود شاهین اتومات cvtب این زودی ها بدن تبدیل ب gl نمیزدن ، نظر شخصی من اینه بزودی تولیدش متوقف میشه ،فقط یه شاهین دنده ای GL میمونه و یه اتومات پلاس.... سانروف و گیربکس cvt وارداتی هست ، قطعا با مشکل واردات مواجه شدن ..
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیما 19 مرداد : رینگ دار
مهہرآد : به نظر دوستان از مرحله فاکتور(البته در حال چرخش) تا تحویل چقدر طول میکشه تشکر
ابان : دعوتنامه آبان برای کسی نیومده طرح پیش فروش اگه اومده فقط بگید چقدر مبلغش ممنون
207 پانا 31 مرداد : اینجا فقط قانون جنگله.شاید فردا دعوتنامه بیاد هفته آینده تحویلت بدن
شهروند ایرانی : چرند نگو! شاید از عوامل سایپایی میخوای خریدارا اطلس از عدم تحویل ماشینشون راضی باشن! خدا لعنت سایپا رو
تحویل تیر : من وزارت صمت شکایت کردم هنوز خبری نشده البته میدونم خبری نمیشه ولی خب باز شکایت کردم سگ زرد برادر شغاله و دستمون به جایی بند نمیشه
میثم : برو تو گروه تارا سواران نظرات در مورد تارا سرچ کن
حمید : سایت تبریز هستین. تیک حمل کی سبز شد
مهدی : تبدیل به چی رینگ دار یا فولادی؟
افشین ،پیش فروش دوگانه : سلام کسی اطلاع داره دعوتنامه شهریور کی ارسال میشه؟من پیش فروش تحویل شهریور بودم که 17 دی ثبت نام کردم ، دعوتنامه تبدیل برام امده و تا 22 شهریور مهلت داره که تبدیل نکردم ، ممکن هست این ماه دعوتنامه برای ما فرستن ؟؟