دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

 

دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

 
خودروهای سواری به دلیل مرکز ثقل نزدیک‌تر به سطح زمین و همچنین فضای صندوق بار مناسب از دیرباز انتخاب رانندگان حرفه‌ای و البته خانواده‌ها بوده‌اند اما با موج توفنده‌ای که شاسی بلندها و کراس اوورها به راه انداختند، شاید سدان ها کمی به حاشیه رفته باشند اما هنوز هم افرادی که خواهان خودرویی خوب باشند گزینه‌های متعددی پیش روی دارند (این را برای بازار آن‌طرف آب عرض کردیم!).
 
 
در جدیدترین سری از نوشتارهای “دوراهی” که مقایسه‌ای بین محصولات داخلی به منظور بهره‌مندی از نظرات و تجربیات شما همراهان عزیز می‌باشد سراغ دو خودرویی رفته‌ایم که به نظر می‌رسد یکی محبوب‌تر بوده و دیگری نیز نسخه ریبج شده از کمپانی‌ای چینی است که در بین خودرویی‌ها اصلاً محبوب نیست!
 
دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!
 
جک یکی از شناخته شده ترین چینی‌های بازار ایران بوده و نمونه سدان آن که در بازار کشور عرضه گردید J5 بود که دو نسخه دستی و اتوماتیک آن به بازار ایران عرضه شد. نمونه دستی پیشرانه‌ای 1.5 لیتری داشت اما تمرکز ما روی نسخه‌های اتوماتیک و فول این دو سدان چینی است.
 
دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!
 
جک J5 اتوماتیک دارای پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری با قدرت 140 اسب بخاری و گشتاور 165 اسب بخاری می‌باشد. این نیرو از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو 10.5 ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز 175 کیلومتر در ساعت می‌باشد.
 
دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!
 
در طرف دیگر این مقایسه سایپا آریو قرار دارد که همان زوتی Z300 قبلی بوده و سایپا آن را با نشان خود عرضه می‌کند. زوتی به کپی کاری کاملاً مو به مو از محصولات روز دنیا مشهور بوده و نمونه بارز آن نیز کپی از روی پورشه ماکان می‌باشد. خب جدای از آن، در دوراهی امروز نسخه اتوماتیک آریو حضور یافته است.
 
دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!
 
آریو اتوماتیک دارای پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری با خروجی 112 اسب بخار و گشتاور 151 نیوتون متری می‌باشد. این نیرو نیز از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. به نظر می‌رسد در این مورد برتری با جک بوده اما خب بد نیست به شتاب و سرعت آریو نیز اشاره‌ای بکنیم. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت این خودرو به ترتیب برابر با 12.5 ثانیه و 175 کیلومتر در ساعت می‌باشد.
 
دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!
 
دو فاکتور مهمی که این روزها مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرد مصرف سوخت و حجم صندوق بار خودروها است. جک J5 اتوماتیک مصرف سوخت حدود 7.6 لیتری و حجم صندوق‌عقب 415 لیتری داشته درحالی‌که مصرف سوخت آریو برابر با 7.2 لیتر بوده و صندوقی 460 لیتری دارد.
 
دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!
 
هر دوی این خودروها در کشور چین با فیس‌لیفت‌هایی جدید ارائه شده‌اند اما طبق سنت شرکت‌های ایرانی، بعید است چنین تغییراتی را به این زودی و لااقل تا زمانی که این خودروها با افت فروش مواجه نشده‌اند شاهد باشیم.
 
نهایتاً به بحث قیمت می‌رسیم. نمونه‌های صفرکیلومتر جک J5 اتوماتیک قیمت حدود 66 میلیونی داشته درحالی‌که سایپا آریو اتوماتیک با بهای حدود 59 میلیون تومانی خریدوفروش می‌شود.
 
خب انتخاب شما چیست؟ جک J5 یا سایپا آریو؟ نظرات و تجربیات خود درباره این خودروها را با ما در میان بگذارید.
 
 
 
 

منبع

پدال

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , جک J5 , سایپا آریو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد