پورشه ماکان توربو 2018: اسبان سرکش در جاده ها

 

پورشه ماکان توربو 2018: اسبان سرکش در جاده ها

 
پورشه ماکان به‌عنوان برادر کوچک‌ مدل کاین شناخته می‌شود و از دید کارشناسان، یکی از بهترین کراس اورهای لوکس در بازار جهانی است.
 
حدود ۵ سال از رونمایی کراس‌اور لوکس و اسپرت پورشه ماکان (Macan) می‌گذرد؛ برخی از کارشناسان و علاقه‌مندان سرسخت برند پورشه، هرگز ماکان را یک عضو شایسته در خانواده‌ی اشتوتگارتی‌ها ندانستند. اما باید قبول کنیم که تیم مهندسی پورشه توانایی ساخت مدل‌هایی فراتر از کوپه‌ی اسپرت 911 دارد و شاید برای درک این موضوع، ۱۵ دقیقه رانندگی با ماکان، نظر منتقدان آن را جلب کند.
پرقدرت‌ترین نسخه‌، یعنی ماکان توربو که با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل توئین توربو عرضه می‌شود، شاسی بی‌نظیر و فرمان‌پذیری عالی پورشه را به همراه دارد و یکی از بهترین خودروهای موجود در کلاس خود است. هنگامی که پکیج ویژه‌ی پرفورمنس هم در کنار نسخه‌ی توربو قرار می‌گیرد، ماکان یک جواهر فوق‌العاده خواهد بود. بااین‌حال ماکان توربو خودروی بدون نقصی نیست و برای دست‌یابی به قوای فنی بالا در یک کراس اور لوکس، برخی جنبه‌های خودرو قربانی می‌شوند.
 
پیشرانه و قوای فنی؛ یک پورشه‌ی اصیل
 
پورشه ماکان توربو 2018: اسبان سرکش در جاده ها
 
پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 
هنگامی که دو واژه‌ی «پورشه» و «توربو» در کنار هم قرار می‌گیرند، انتظاری جز یک خودروی تمام‌عیار نداریم که مدل ماکان نیز در این مورد استثنا نیست. ماکان توربو به همراه پرفورمنس پک در مقایسه با ماکان توربوی استاندارد، ۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر در اختیار قرار می‌دهد تا پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل توئین توربو با حجم ۳.۶ لیتر، در مجموع ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور از طریق جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی DCT، به چهار چرخ منتقل کند.
 
اما ماکان توربو فقط به خاطر قدرت بالا و تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن در ۴.۲ ثانیه ستایش نمی‌شود. ماکان یکی از متعادل‌ترین و خوش‌فرمان‌ترین کراس اورهای بازار جهانی است که وزن فرمان و بازخورد فوق‌العاده‌ای دارد. با اینکه در پیچ‌های با سرعت بالا کمی تکان بدنه وجود دارد؛ ولی ماکان توربو در بخش کیفیت سواری، حتی با وجود رینگ‌های ۲۱ اینچی نمره‌ی کامل می‌گیرد. شاید بتوان گفت که کیفیت سواری تمام نسخه‌های ماکان مانند GTS یکسان است؛ اما قرار دادن این سواری در کنار ۴۴۰ اسب بخار توربو، تجربه‌ی متفاوتی دارد.
 
طراحی بدنه و ظاهر خارجی؛ لوکس، زیبا و مدرن
 
پورشه ماکان توربو 2018: اسبان سرکش در جاده ها
 
بسیاری از منتقدان، ماکان را نسخه‌ی کوچک‌شده‌ی مدل کاین می‌دانند که لزوماً این مورد چندان بد نیست. نمای جلوی ماکان طراحی بسیار منظمی دارد که کاملاً با نمای عقب ساده و بی‌آلایش آن همخوانی دارد. نسخه‌ای که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید، به پکیج آپشن ظاهری توربو با قیمت ۷ هزار و ۹۲۰ دلار مجهز است؛ این پکیج از رینگ‌های ۲۱ اینچی، چراغ‌های LED، دریچه‌های هوای سیاه‌رنگ، اسپویلر سقفی همرنگ بدنه، تزئین سیاه‌رنگ بالای رکاب‌ها و چندین مورد دیگر نشکیل می‌شود. بدون شک قیمت این پکیج بسیار بالا است و شاید ماکان حتی بدون این پکیج هم با قرار گرفتن در برابر رقبایی چون مرسدس GLC یا آئودی Q5، ظاهر بهتری داشته باشد.
 
طراحی کابین و فضای داخلی؛ ساده اما کاربردی
 
پورشه ماکان توربو 2018: اسبان سرکش در جاده ها
 
در نگاه اول به کابین، بیش از هر چیزی دکمه‌های پرتعداد کنسول مرکزی جلب توجه می‌کنند که احتمالاً بعد از مدتی برای راننده عادی خواهد شد. ماکان یکی از معدود کراس اورهای موجود بازار است که برای تنظیمات مختلف به‌جای سیستم سرگرمی و اطلاعاتی پیچیده، باید از دکمه‌های مشخص و فیزیکی در آن استفاده کرد. به‌طور کلی کابین ماکان با پنل فرمان نسبتاً کوچک، نمایشگر مرکزی و دکمه‌های کم‌تعداد روی فرمان، طراحی ساده‌ای دارد.
 
صندلی‌های ماکان با داشتن قابلیت تنظیم برقی در تمام جهات و البته تنظیم بالشتک‌های جانبی، فضای راحت و دلنشینی فراهم می‌کنند. اما در ردیف عقب، فضای سر و پای سرنشینان چندان زیاد نیست. با خواباندن صندلی‌های عقب، فضای بار به ۱۵۰۰ لیتر می‌رسد که از میانگین خودروهای کلاس کراس اور لوکس کمتر است.
 
آپشن‌ها، تجهیزات ایمنی و رفاهی؛ نه چندان به‌روز
 
پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018
استفاده از سیستم سرگرمی و اطلاعاتی پورشه آسان و کیفیت وضوح نمایشگر نیز قابل قبول است. پاسخگویی این سیستم و دکمه‌های پرتعداد کابین سرعت خوبی دارد. با سفارش آپشن پورشه کانکت سیستم به قیمت ۱۳۰۰ دلار، قابلیت وای‌فای هات‌اسپات در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد. اتصال اپل کارپلی به‌صورت استاندارد در دسترس است ولی اندروید اتو ارائه نمی‌شود. بزرگ‌ترین مشکل سیستم سرگرمی و اطلاعاتی ماکان، نمایشگر ۷ اینچی آن است که در مقایسه با نمایشگرهای ۱۲ اینچی برندهای دیگر، نسبتاً کوچک است.
 
سیستم‌های کمکی مانند سیستم هشداردهنده‌ی نقاط کور، انحراف از بین خطوط و کروز کنترل هوشمند به‌صورت استاندارد به همراه ماکان توربو ارائه می‌شوند. با این‌حال سیستم‌های جلوگیری از تصادف یا انواع سیستم‌های نیمه‌خودکار ایمنی در این مدل وجود ندارند. مقامات پورشه اعلام کرده‌اند که تکنولوژی دستیار راننده‌ی اینودرایو (InnoDrive) در مدل‌های پانامرا ۲۰۱۸ و کاین ۲۰۱۹ وجود دارد؛ احتمالاً این سیستم در نسل بعدی ماکان نیز نصب شود.
 
مصرف سوخت و قیمت؛ پاشنه آشیل ماکان توربو
 
 
پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018
مصرف سوخت ماکان توربو در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر، بزرگراه و ترکیبی به ترتیب ۱۳.۸، ۱۰.۲ و ۱۲.۳ است که نسبتاً مصرف بالایی محسوب می‌شود؛ به‌ویژه این‌که ماکان توربو نیازمند باکیفیت‌ترین بنزین است. قیمت پایه‌ی پورشه ماکان، از ۴۷ هزار و ۸۰۰ دلار یا ۵۵ دلار و ۴۰۰ دلار برای نسخه‌ی S آغاز می‌شود که در کلاس کراس اورهای لوکس، قیمت بدی به‌ نظر نمی‌رسد. اما برای لذت رانندگی با ماکان توربو و توربو به همراه پرفورمنس پک باید به ترتیب حداقل ۷۷ هزار و ۲۰۰ دلار و ۸۷ هزار و ۷۰۰ دلار پرداخت کرد.
 
 
البته همانطور که انتظار می‌رفت، این ارقام با اضافه شدن انواع آپشن‌های مختلف از ۱۱۰ هزار دلار هم بالاتر می‌رود. به‌عنوان مثال مدلی که تصاویر آن در این مقاله قرار داده شده است، آپشن ترمزهای سرامیک کربن (۸ هزار و ۱۵۰ دلار)، سیستم هدایت گشتاور پورشه (۱۴۹۰ دلار) و رنگ سفارشی جوهر قرمز (۳ هزار و ۱۲۰ دلار) را به همراه دارد که قیمت نهایی آن را به ۱۱۴ هزار و ۸۴۰ دلار می‌رساند.
 
 
 
 
 

منبع

زومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , پورشه ماکان توربو 2018






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T8 : سلام دوستان ثبت‌نام های t8 تحویل 90روزه کسی هست تاریخ تحویل رد شده باشه ولی ماشین هنوز شاسی نشده باشه؟
بابائی : من امروز رفتم اونجا خیلی سوت کور بود کلاً اون یک ساعت که من رفتم واسه تحویل فقط ماشین من بود اونجا واسه تحویل ولی امیدوارم سریعتر دوستان فاکتور بشن
بابائی : عزیز جانم این پیام موقعی داخل اتوبوس بودم فرستادم نمک
شاهین g : اگه همه میان تجمع اعلام کنن شنبه جلوی دادستانی با بنر شاهین g اذر کجایین
جی سون : سلام ، ما هم همینطور ثبت نام فروردین ، مدارک ماشین اومده ، هم برگ سبز هم کارت ماشین ، ولی خبری از ماشین نیست ، موندیم چکار کنیم ،
X5تیر : تحویلتون چه ماهیه میگن همون ماه دعوتنامه میاد؟
نازنین : شما کی پیش پرداخت زدید؟؟ موعد دعوتنامه کی بود تکمیل وجه کامل بودید تبدیل زدید یا موعد دعوتنامه تبدیل زدید؟؟
مهیار : فکر کنم امروز خبر خاصی مبنی بر فاکتور شدن نباشه متاسفانه
مهسا X5 : قیمت کارخانه چانگان مونتاژی 2100 هستش و یعنی هم قیمت KMC X5!!! چانگان از هر نظر خیلی ماشین بهتریههه، من که خیلی پشیمونم KMC X5 ثبت نام کردم
فریبا : در پاسخ به حسین آقا چرا دستور صادر میکنی !!!! ما هم سال 402 برای شاهین ثبت نام کردم پیامک شاهین جی ال اومد وجه اولیه واریز کردیم ، مگه خون شما از ما رنگین تره که اول شما بهتون بدن !!؟؟؟ خوب اگه ساینا خوبه خودت بردار برای ما نسخه نپیچ 😡😡 داغ سایپا ده کول تو درارم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام با چه برنامه ای قرارداد های ایرانخودرو دانلود کنیم
تاجی 🇮🇷 : سجاد شرکت که نمیتونه دعوتنامه برا شما نفرسته که بیفته برا ماه های بعد و هر دفعه قیمت رو بالا ببره ،شما اگه موعد تحویلت مثلا برا خرداد باشه ولی شرکت دعوتنامه شاهین رو حتی تا آبان هم نفرسته برا شما موظف هست هر وقت دعوتنامه براتون بفرسته به قیمت خرداد باشه ،حالا حتی اگه قیمت کارخانه آبان دو برابر قیمت خرداد هم باشه مشمول شما نمیشه ،شما موعد تحویل خرداد هستید و اگه یک سال دیگه هم بخوان دعوتنامه بفرستن باید به همون قیمت باشه،الان ساندرو ها دوسال یا بیشتر دعوتنامه رو نفرستادن بعد از دوسال دعوتنامه دو تا کوییک به قیمت همون موعد دوسال پیش براشون فرستادن،اگه اینجوری باشه که شرکت دعوتنامه هیچکسی رو نمیفرسته تا قیمت کارخانه افزایش پیدا کنه نه اینجوری نیست.شما میتونی شاهین رو تبدیل نکنی و صبر کنی چون بخوان هر وقت هر تبدیلی براتون بگذارن باید به قیمت همون موعد تحویل خودرو اولی باشه
کوییک اس : عزیز الان مردم اکثرا دلالی فکر میکنند طرف میگه خوب من کوییک اس میگیرم با قیمت قبلی در میاد 400 بازار 660 میفروشم از اونور هم 200 کمتر تکمیل وجه می کنه اون 200 می زاره رو پول کوییک می ره بازار آزاد مسخره
نیسان تک : امروز واست زده بود در انتظار بازدید توسط پلیس بعد پلاک شدی؟؟چون واسم زده فعلا پلاک نشدم چقدر میکشع بهم بگو
نیسان تک سوز : سلام دوستان منم امروز پلاک شدم تک سوز هست انشاالله از همه پلاک بشن
Gxl : 40روزازفاکتورگذشت بدون پلاک دوستان احتمالادیگه به این نتیجه میرسم که اصلا خودرویی براپلاک وجودنداره فیک هست همه چی .پولمون رفت وکسی هم پاسخی نمی ده هیچ نهادی نیست الان بیش از یک ماهه شادیه تعدادانگشتان دست کوییک داده بیرون اونم برای اشناهای خودشون با الان چندنفرمیان میگن منفی بافی نکن آدم پروالان چهل روزهازفاکتورگذشته منفی بافی نکنم
سجاد : وقتی بهت تحویلش ندن ،تاخیر داشته باشه وروز به روزم توسط شرکت سایپا قیمتش بره بالا مجبور میشی بزنی اگه نه از دل خوشم تبدیل نزدم برادر.
تجمع اطلسی ها 18 آبان : سلام خواهشی که از بردرا و خواهرای عزیز حواله داران اطلس دارم، این چند روز بجز کامنت تجمع 18 ابان پیام دیگه ای نزارین تا پیام تجمع بین پیامهای متفرقه گم نشه...🙏🏻 قراره یه تجمع بزاریم یکشنبه 18 آبان ساعت 9 الی 9ونیم جلوی درب دفتر فروش سایپا کیلومتر 11 جاده مخصوص( شهید لشکری) حواله داران آذر و دی و بهمن و اسفند 1403
کوییک تحویل آبان : واقعا با چه عقل و منطقی شاهین رو تبدیل زدی به کوییک آخه 😁😁😁😁😂
ساینا اس تک : دوستان کسی امروز فاکتور نشده از تیر ماه