برند WEY، نخستین خودروی چینی بازار آمریکا خواهد بود

 

برند WEY، نخستین خودروی چینی بازار آمریکا خواهد بود

شرکت چینی WEY، در حال انجام آزمایشات نهایی کیفیت و تست تصادف برای کسب مجوز عرضه‌ی محصولات خود در بازار آمریکا است.
 
 
جنز استینگرایبر، مدیر عامل شرکت خودروسازی WEY، ملیت چینی ندارد. او احتمالا یکی از مؤثرترین افرادی است که صادرات خودروهای چینی به بازار ایالات متحده را دنبال می‌کند. البته چنین امکانی به‌سادگی میسر نیست. البته تصور بی‌کیفیت بودن کالاهای چینی، نادرست است؛ چرا که مدیران کنونی برندهای چینی برای تسلط بر بازار اقتصاد جهانی، کیفیت و کارایی را در محصولات درجه یک خود تا حد زیادی بالا برده‌اند. همین نکته باعث شده است استینگرایبر نیز با توجه به محصولات برند نوبنیاد WEY در صدد صادرات خودرو به بازار ایالات متحده باشد.
 
برند WEY، نخستین خودروی چینی بازار آمریکا خواهد بود
 
خبرنگار موتور 1 پس از چند ساعت قدم زدن در گوشه و کنار نمایشگاه خودروی گوانگ‌ژو و گفتگویی با مدیران چند برند چینی و دیگر روزنامه‌نگاران، پاسخ جالبی به یکی از سؤالات مورد علاقه خود پیدا کرد؛ چه زمانی خودروهای با برند چینی در بازار آمریکا فروخته خواهند شد؟ پاسخ تقریبا بین همه مشترک است: از الان حدود دو سال دیگر طول می‌کشد تا این خودروها برای ورود به بازار آمریکا آمادگی لازم را کسب کنند.
 
مشکل این جا است که چنین پاسخی یک دهه پیش نیز در نمایشگاه‌های خودرو از مدیران چینی دریافت شد ولی تا کنون عملی نشده است؛ در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۰۸، مدیران چینی وعده داده بودند که تا سال ۲۰۱۰ وارد بازارهای بزرگ آمریکا خواهند شد. ولی الان در نمایشگاه خودروی گوانگ‌ژو همه مدیران از برنامه‌های خود برای ورود به بازارهای اروپا و آمریکا در سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ صحبت می‌کنند. با این حال چرا برند WEY، با همه این شرکت‌ها متفاوت است؟
 
برند WEY، نخستین خودروی چینی بازار آمریکا خواهد بود
 
شرکت WEY در حال حاضر کراس‌اوورهای VV7 و VV5 را تولید می‌کند و به‌زودی مدل پرچم‌دار P8 نیز به این جمع اضافه خواهد شد. قدم زدن در اطراف نمایشگاه به دیدن خودروهایی بی‌کیفیت از دیگر تولیدکنندگان چینی می‌انجامد که با استفاده از پنل‌های ضعیف، طراحی داخلی خسته‌کننده، ظاهر کلاسیک و به‌کارگیری مواد نامناسب حرفی برای گفتن ندارند. با این حال خودروهای WEY طراحی بیرونی و داخلی ظریفی دارند که نسبت به دیگر برندها، کیفیت قابل رقابتی در بازارهای جهانی خواهند داشت. مطمئنا شاسی‌بلندهای معمولی در اینجا به‌عنوان خودروهای لوکس رقابت نخواهند کرد؛ شبیه وضعیتی که در بازار چین نیز برقرار است؛ اما اصول اولیه طراحی، قیمت مناسب و ظریف‌کاری داخلی خودرو از عواملی است که در رقابت‌پذیری برند نقش مهمی ایفا می‌کند.
 
مهم‌تر از همه توجه استینگرایبر به آزمایش تصادف خودرو است که قبلا در این شرکت پیگیری شده و در حال حاضر انجام می‌شود. محصولات WEY هنوز گواهی فروش در بازار آمریکا دریافت نکرده‌اند؛ اما خودروهای تولیدی این شرکت با سخت‌ترین استانداردهای ایالات متحده در حال ساخت هستند. این بدان معنی است که آزمایش‌های استحكام برخورد از روبرو، استحکام برخورد از گوشه جلو (آزمایش هم‌پوشانی کوتاه در جلو) و  استحكام برخورد جانبی که طی سال‌های گذشته باعث بازطراحی خودروهای زیادی شده‌اند، در خودروهای برند چینی وی انجام می‌شود و استاندارد لازم را دارند. همچنین آزمایش استحکام سقف خودرو و کنترل علتش خودرو که نیاز به اعمال بارهای باورنکردنی دارد، در این شرکت انجام می‌شود. اگر چنین چیزی درست باشد، انتظار می‌رود که طی دو سال آینده خودروساز چینی بتواند شرایط ورود به بازار آمریکا را فراهم کند.
برند WEY، نخستین خودروی چینی بازار آمریکا خواهد بود
 
بنیاد بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) از جمله مؤسساتی است که آزمون‌هایی روی خودروهای برندهای مختلف انجام می‌دهد. IIHS با همکاری گروهی از ارائه‌دهندگان خدمات بیمه وسایل نقلیه تأسیس شده است و در هر نوع آزمون این مؤسسه، ایمنی خودروها با عناوین خوب، نسبتاً خوب، کم و ضعیف، طبقه‌بندی می‌شوند.
 
 
در شدیدترین آزمون تصادف IIHS، خودروها در یک‌ چهارم جلویی، با مانع اصابت می‌کنند. بالاترین درجه ایمنی IIHS مخصوص خودرویی است که به‌غیر از آزمون تصادف هم‌پوشانی کوتاه در جلو (برخورد یک‌ چهارم جلوی خودرو)، در دیگر آزمون‌های IIHS، نمره‌ی قبولی «خوب» دریافت کند. بالاترین درجه‌ی ایمنی ویژه (Top safety peak plus)، مخصوص خودرویی است که در آزمون تصادف هم‌پوشانی کوتاه از جلو هم درجه‌ی «خوب» دریافت کند.
 
معمولا شرکت‌های خودروسازی چینی، هزینه‌ای برای مهندسی استانداردهای ایمنی خودرو صرف نمی‌کنند. اگر WEY واقعا بتواند چندین آزمایش از سخت‌گیرانه‌ترین آزمون‌های ایالات متحده را پاس کند، مایه‌ی امیدواری است که بتواند بازار اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی را در افق دید خود قرار دهد.
 
استینگرایبر می‌گوید:
 
ما دوباره اشتباه نمی‌کنیم؛ با در نظر گرفتن عملکرد بسیار ضعیف خودروهای چینی در گذشته، متوجه شده‌ایم که استانداردهای ایمنی برای گسترش حضور در بازارهای جهانی خودرو، بسیار مهم و حیاتی است. 
 
البته کلمات خوب و خودروهای خوب در نمایشگاه خودرو، تبلیغاتی هستند؛ اما این‌که در جاده چه عملکردی دارند یک موضوع کاملا متفاوت است. خوشبختانه WEY خودروهایی تولید کرده که علاوه بر ظاهر مطبوع، قادرند در شرایط جاده‌ای نیز عملکرد مناسبی از خود نشان دهند. همین موضوع باعث می‌شود در آینده نزدیک بتوانیم شاهد حضور اولین برند چینی در بازار خودروی آمریکا باشیم. 
 
 

منبع

زومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , WEY , خودروی چینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : سلام من هم ۵دی ماه ثبت نام کردم وهنوزتکمیل وجه ،زرد میباشد،ازنمایندگی هم سوال کردم میگن احتمالا تیرماه برای تحویل باشد،بقیه چیزهای عنوان شده ،دروغی بیش نیست.
وحید 2 : به محسن 2 داداش هنوز هستی؟ ی خبر از خودت بده از پیامک رو دیدی
نرگس : سلام آقا مهدی شما کدوم نمایندگی هسین منم‌شیرازم جمعه ماشین تیک حمل خورده ولی هنوز نرسیده
S3به sr3 : تهرانی ها باید دست بکار بشید برای شاسی شدنش تمجمع کنید تا راهمر sr3 رو شاسی کنه
Shahin G : الکی میگن همشون فقط دروغ ما۱۴ آذر فاکتور نشده
درسا : فکر نکنم تبدیل بزنن ،ولی نامردی شاهین پلاس تا ۱۹ اسفند فاکتور کردن ،برای cvt رو یک اسفند گیر کرده
مممدی : تارای فیس لیفت توربو کی تولید میشه؟؟؟ کسی اطلاعی داره؟
MHZ : دوستان گرامی ، شاهین پلاس ها رو دارند رگباری فاکتور می کنند .خدا کنه برای ما Cvt ها تبدیل به پلاس بفرستند که ما به تفاوتش رو بریزیم بحساب و پلاس بگیریم .
Mehdi : نمیدونم از تهران تا شیراز چقدر راهه که ۳ روز شد ماشین هنوز تحویل نمایندگی نشده حالا بازم خدا کنه سالم و خصوصا کامل برسه یک روز دیگه هم روش .
ناشناس : در جواب شاهین زمستان بله اگه قرار داد تحویل مرداد بوده باشه ۲۱میلیون و۱۷۵ هزار تومان تخفیف سود مشارکت بوده یعنی از کل قیمت ۵۷۳ خورده ای ۲۱ میلیون کم شده و ۵۵۲میلیون برای شما حساب شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
توحید ارومیه : تحویل 2اردیبهشت خوش بینانه 3ماه در بعضی مواقع تا4و5ماهم تجربه داشتم
محمد دنا آپشنال مشکی آبنوس : سلام فروش فوری طرح ماداران 7فرودین واریز کردم مابه التفاوت هم یک ماه بعد واریز کردم تحویل 4تیرماه هنوز فاکتور نشده هر روز هم تاریخ آماده به فاکتور هم تغییر میکنه خوزستان هستم
احمدرضا : پیش فروش دناپلاس اتومات آپشنال خرداد 404،واریزی اول آبان 403 ،تکمیل وجه 23 فروردین ، فاکتور 30 اردیبهشت، پلاک 12 خرداد، 20 خرداد تحویل نمایندگی،القصه تمام
کوییک آر اس : هیچکس در این مورد اطلاعی نداره ممکنه افزایش قیمت بخوره ممکنه نخوره افزایش قیمت چند عامل درش دخیل اینکه درخواست سایپا و اینکه آیا بعدا باهاش موافقت بشه یا نه کسی از این چیزها خبر نداره
دوستان اتو : من هم هستم
محمد : سلام دوست عزیز نمایندگی که کلا قابل تغییر نیست ولی شما برا اینکه میخاین پلاک تهران بگیرین باید آدرس سخا تون مال تهران باشه در این صورت پلاک تهران بهتون میدن و نمایندگی اش مهم نیست ، تحویل حضوری رو هم بزنین تا ماشین برا نمایندگی تبریز ارسال نشه و حضوری تهران تحویل بگیرین
دنا اتوماتیک : سلام دوستان هرکسی فاکتور میشه یا تحویل میگیره تاریخ واریز وجه و مراحل رو بگه که دوستان روندشون رو پیش بینی کنن.
اپشنال شهریور : اول بذار دعوت نامه بیاد بعدا در موردش صحبت کنیم اما فکر کنم بااین روا اول شهریور فاکتور بشه
احمد 28مهر : من پس فردا میام جلوی معاونت فروش.پدرمونو دراوردید.تاج دینی آماده باش
اپشنال شهریور : وسط تیر