چگونه پژو ۲۰۶ را توربو کنیم؟

 

چگونه پژو ۲۰۶ را توربو کنیم؟

 
کلیپ‌های کل‌کل ۲۰۶‌ های ایرانی با پرشتاب‌های بازار را دیده‌اید؟ مهم نیست چه ماشینی در کنارشان است، ب‌ام‌و ۵۲۸i باشد یا مرسدس‌بنز C ۳۵۰ یا هیوندای جنسیس کوپه، همین که اراده می‌کنند این ماشین‌ها را در آینه می‌بینند.
 
دوست دارید این‌بار شما در پشت فرمان یکی از آنها نشسته باشید و دیگران از شما فیلم و کلیپ بگیرند؟! اگر نظرتان مثبت است با ما همراه باشید. امروز از رمز و رازهای این خودروهای آتشین خواهم گفت.
 
چرا پژو ۲۰۶ ؟
 
برای شروع به یک ۲۰۶ تیپ ۵ سرحال و تر و تمیز نیاز دارید، توصیه می‌کنم بیشتر در جستجوی مدل‌های ساخت ۱۳۸۵ به پایین باشید، در صورتی که از لحاظ فنی و شاسی سلامت باشند، به چند دلیل برای تقویت مناسب‌تر هستند. پژو ۲۰۶ به دلیل بوش خشک بودن سیلندرها، قابلیت خوبی برای توربو شدن دارد و به گفته‌ی dp-engineering (یکی از بهترین تیونرهای پژو) موتور TU5 با ۱.۶ لیتر حجم، توانایی پرخوران تا ۳۰۰ اسب‌بخار را به همراه پیستون و شاتون استاندارد کارخانه دارد! اوه پسر، با چنین قدرتی نسبت وزن به اسب‌بخار ۲۰۶ حتی بهتر از جاگوار F Type S، شورولت کوروت استینگری یا مرسدس E63 AMG S خواهد بود! بیایید توربو کردن این بچه شیر را در دو استیج بررسی کنیم.
 
استیج یک- مخصوص دیوانه‌گان شتاب
 
در استیج یک ماشین را با هزینه‌ی کمتری تقویت و سعی می‌کنیم بیشتر از قطعات فابریک کارخانه‌ استفاده کنیم تا قطعات افترمارکت.
 
 
باکس مکش هوا دیگر کارایی ندارد و با فیلتر هوای اسپرت مرغوب تعویض ‌می‌شود.
مانیفولد دود استاندارد در سطل‌زباله جای‌ می‌گیرد و از هدرز و داون پایپ توربو استفاده ‌می‌شود.
بهتر است کل خروجی دود، از هدرز تا انتها با استیل قطورتر تعویض شود، در غیر این صورت با یک گله اسب‌بخار وحشی خداحافظی ‌کنید!
 
بسته به مقدار بوست نیاز به شمع موتور با درجه‌ی متفاوت دارید.
 
نیاز به رگلاتور تنظیم شونده‌ی فشار سوخت دارید.
 
انژکتور با پاشش قوی‌تر و پمپ بنزین با خروجی بیشتر که بسته به مقدار بوست تعیین می‌شود.
دیسک و صفحه با انواع گرافیتی تعویض می‌شود.
 
در این استیج برای کاهش هزینه ترجیح بر این است که از ای سی یو فابریک بهره‌ ببرید، کامپیوتر استاندارد ۲۰۶ قابلیت تنظیم و تطبیق‌پذیری را برای بوست‌های پایین دارد. می‌ماند پاشنه‌آشیل ۲۰۶ برای تغییر به پرخوران، که همان تراکم ۱۰.۵ به ۱ این پیشرانه است. توصیه‌ی من برای کاهش تراکم استفاده از کیت‌ (Decompression) دی پی است، علاوه بر این می‌توانید از الگوی واشر سرسیلندر فابریک کارخانه، چندین لایه واشر مسی (قطر این واشر بسته به مقدار بوست متغییر است و باید آنالیز و محاسبه شود) با واتر‌جت بسازید که فقط برای بوست‌های پایین کاربرد دارد. قسمتی اصلی را که یادتان نرفت؟ کیت توربو!
 
این کیت شامل:
 
توربو، مدل GT25 برای این استیج مناسب است.
اینترکولر
BOV
وست گیت
شیلنگ‌ها‌ی روغن توربو
کانکشن‌های هوا
کلیه‌ی پیچ‌ها، بست‌ها، واشرهای فلزی
گیج‌های دما و فشار روغن و بوست‌توربو
انجام پروژه‌ای شبیه به این در صورتی که با قطعات اصلی و نزد تیونر دلسوز انجام شود، می‌تواند بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ اسب‌بخار به قلب کوچک ماشین‌تان تزریق کند. هزینه‌ی حدودی آن را بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان در نظر بگیرید.
 
استیج دو- اگر از زندگی سیر شدید
 
پژو ۲۰۶ TU5 شرکت دی پی، بالغ بر ۲۸۰ اسب‌بخار قدرت دارد!
برای استیج شماره دو علاوه بر موارد بالا به اقلام زیر نیاز دارید:
 
توربوی GT30 برای این منظور بهتر است. ECU تنظیم شونده به همراه سیم‌کشی کامل (توجه کنید سیستم مولتی پلکس ۲۰۶ با این ECU ها هم خوانی ندارد و احتمالا بعضی از تجهیزات مانند کولر را از دست خواهید داد)
سنسور اکسیژن واید بند.پیستون‌های فورج با تراکم پایین‌تر، شرکت WISECO از این پیستون برای TU5 ساخته است.
دریچه گاز برقی استاندارد با دریچه گاز مکانیکی با دهانه‌ی بزرگتر تعویض می‌شود.
مانیفولد هوای پلاستیکی ۲۰۶ در بوست‌های بالا تَرک می‌خورد. بهره‌گیری از مانیفولد‌ هوای افتر‌مارکت.
سرسیلندر مطابق با شرایط، نزد متخصص پورت و پولیش می‌شود.
میل‌لنگ و شاتون‌ها بالانس می‌شوند.
پیچ‌های سرسیلندر ARP.
بهتر است از رادیاتور افترمارکت و فن‌های خنک‌کننده‌ی دور‌بالا استفاده شود.
اضافه کردن رادیاتور روغن.
انجام این پروژه در حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان از جیب‌تان خالی می‌کند، ولی در عوض بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ اسب‌بخار دریافت می‌کنید که بدون شک با اولین تخته‌گاز خواهید گفت “ارزشش را داشت”. البته هزینه‌ی تیونینگ سیستم تعلیق، سیستم ترمز، رینگ و لاستیک‌های جدید و… را جداگانه حساب کنید. 
 

منبع

دنده6

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , 206 , توربو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

احمدی
0

ببخشید نمیشه مدل ۹۸ رو توربو کنیم چرا مدل ۸۵ رو توصیه می‌کنیم ؟
15:13  1399/04/21
گزارش
پاسخ دادن
یوسف
3

206 چینی هندی بی کیفیت ایرانیزه
11:46  1396/10/12
گزارش
پاسخ دادن
ستار
1

206 دیگه باید از رده خارج بشه هم سن پیکان و پراید تازه میخوایید توربو کنید خخخ نکنید اینکار و موتور 206 گیبرکس و بقیه قطعاتش چینی بهو واشر میزنه

ماشین برا سی سال پیش دیگه ایرانیزه هم شده ارزش خریدن نداره 206 های الان مزخرف و بی کیفیت ظاهرشم که خیلی تکراری شده هرکی پراید داشته فروخته 206 اقساطی خریده
11:45  1396/10/12
گزارش
پاسخ دادن
توسان
1

بعضی ها واقعا دیوانه اند. توسان بخر بجا اینکارها
10:44  1396/10/12
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زارعی : سلام الان برای تکمیل وجه چقد باید پرداخت کرد ۲۹۱تومن پرداخت کردیم
زارعی : سلام کسی خبر داره هر کی ک ۲۹۱تومن ریخته و برای تکمیل وجه چقد دیگه باید پرداخت کنه؟
پویا : دستی یا اتومات نگفتن کدوم قسمت نیاز ب بازبینی داره
T9 اسفند ماه : نه پیگیری نکردم دیروز سالت ۲ عصر برام شماره شاسی اومد
رضا : فرشاد جان‌منم‌۲۸ تیر ثبت‌نام کردم‌نود روز کاری ولی چشمم آب نمیخوره فک‌کنم بهمن ماه تحویلمون بدن‌با این شرایط با این کامنتا که میخونم
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : تعزیرات سفت وسخت گرفته وبرام ثابت شده گرانفروشی.ایشالا مابقی پول رو برمیگردونن
نازنین : شما میتونی بری تبدیل بزنید برای شما فروش فوری ها تبدیل باز هست برید نمایندگی تبدیل بزنید .یا وارد حساب کاربری سایپا شوید پنل کابری .درخواست .تغییر رنگ و مدل رو بزنید .اونجا شماره پذیرش بزنید میتونید به جی ال تبدیل بزنید
T9 ۲۸ اسفند : سللم دوست عزیز پیگیری کردید یا خودشون فاکتور کردن ؟ منم با شما در یک‌روز‌ثبت نام‌کردم ولی فاکتور نشدم
محمد : سلام درود بر همه رفقا تارا طرح مادران تحویل اول شهریورماه آخرش بدستمون رسید . باور کنید هر چی اشغال به عنوان بدنه و سایر قطعات ازش استفاده شده.. هرچند سواری عالیه و بدون سر و صدا هنوز 300 تا باهاش نرفتم و گارانتی هم فعال نشده درب باک ماشین تارا خراب شده و بسته نمیشه بخاطر قطعات خشک و ... کجا باید مراجعه کنم ؟
آناهید : امروز فقط تاریخ آماده برای فاکتور از تاریخ شانزدهم به بیست و یکم تغییر کرده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
. : حیف پول
مهدی207 تیر : زنگ زدم ایران خودرو گفت تا اول مهر احتمالا فاکتور بشیم
207 هیدرولیک فلز قالپاق تحویل 26 آبان سفید : سلام دوستانی که مثل من فاکتور نشدن احتمالا رنگ سفید هستن چون این بنده خدا رنگ خاکستری بوده میگه فاکتور شده. شماها چه رنگی هستین؟
207 پانا قالپاق تیر : خسته شدیم چرا 207 تیر قالپاق فاکتور نمیشه
اطلس جان : اگر تبدیل بزنیم به جی ال زودتر تحویل میگیریم یا نه
امین فوری شهریور : پذیرش12332013 فاکتور نشده
رانا موعد تحویل 30 آبان : سلام کسی میدونه دعوت نامه کی ارسال میکنن
بیاتی : سلام دوستان من دوروزه پلاک شدم ولی چراغ تحویل روشن نشده هنوز میدونید چقدر زمان میبره تا چراغ تحویل روشن بشه ؟؟اراکم
تحویل 31 مرداد : ببخشید کسی میدونه چرا تو قسمت فاکتور نوشته فاکتور شده و فاکتور فروش هم زده شده ولی تیک فاکتورشده هنوز داره میچرخه؟و یه مبلغی هم به عنوان کسورات برای ما زده شده اون یعنی چی؟باید بهمون برگردونن یا ما دوباره پول باید بدیم؟
ه : فک نننکککنم