در محدوده 60 میلیون تومان، استپ‌وی بخریم یا برلیانس کراس؟

 

مقایسه استپ وی با برلیانس کراس

رنو ساندرو استپ‌وی از معدود خودروهای بازار ایران است که علیرغم کمبود آپشن و تجهیزات جدید، تنها به لطف کیفیت ساخت بسیار خوب و سواری نرم توانسته در ایران حضوری موفقیت‌آمیز را تجربه کند.
 
این محصول اروپایی که در اصل داچیا ساندرو استپ‌وی مدل 2009 نام دارد، در ایران رقبای بسیاری داشته که عمده آنها از انواع چینی بوده و همگی در کمترین زمان ممکن مقهور استپ‌وی شده‌اند. با این حال نباید انتظار داشت درب همیشه بر همین پاشنه بچرخد و حضور برخی خودروهای جدید قطعا خواهد توانست بر موفقیت چشمگیر کوچکترین کراس اوور رنو در ایران تاثیر بگذارد. برلیانس سی کراس اما در پی این کار نیست و تنها آمده تا بازار گرم‌تری را برای استپ‌وی رقم بزند.
 
این خودروی چینی که اتفاقا طراحی زیباتر و امکاناتی بیشتر از استپ‌وی دارد، اخیرا با قیمت 58 تا 59 میلیون وارد بازار شده و مشخصاتی مشابه با ساندرو استپ‌وی دارد. تا قبل از ورود این خودرو محصولاتی مثل راین دی60، لیفان ایکس50 و دانگ فنگ اچ30 کراس در این بخش حضوری کمرنگ داشتند اما حالا به نظر می‌رسد همه‌چیز به نفع پارس خودرو است و دو اتومبیل توانمند این شرکت در این بخش، می‌توانند سلطه کاملی را در این کلاس برای پارس خودرو به ارمغان آورند.
 
ساندرو استپ وی
 
شاید بتوان ضعف ساندرو استپ‌وی را در برابر ایکس50 و اچ30 کراس را طراحی داخلی قدیمی و کسل‌کنندهٔ آن دانست که تفاوت چندانی با طراحی داخلی ال90 ندارد. این در حالی است دو رقیب چینی در طراحی داخلی کاملاً به‌روزتر از ساندرو هستند، نکته‌ای که در مورد برلیانس C3 کراس هم صدق می‌کند و تنها برگ برنده این خودرو در مقابل استپ‌وی است.
 
البته این خودرو با طراحی داخلی نسبتاً زیبا و مدرنی که دارد، احتمالا افراد سخت‌گیری که چیزی بالاتر از داشبورد پلاستیکی ساندرو را دیده‌اند، راضی کرده و به لطف ترکیب بهتر رنگ و مواد و تجهیزات، بهتر از استپ‌وی به نظر می‌رسد. در عین حال مطمئناً در بحث کیفیت ساندرو استپ‌وی گزینه برتر خواهد بود و با اینکه زیبایی داخلی هم می‌تواند نقشی کلیدی در جذب خریدار ایرانی خودرو داشته باشد اما موتور قوی، مصرف پایین و سواری نرم رنو ساندرو باعث می‌شود تا برلیانس همچون دیگر برادران چینی اش پشت سر استپ‌وی حرکت کند.
 
استپ‌وی که در ایران با همان موتور ال90 عرضه می‌شود، قدرتی معادل با 105 اسب بخار قدرت از طریق یک جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک یا یک گیربکس 6 دنده دستی به چرخ‌های جلو می‌فرستد. البته ساندرو همچون سایر محصولات ارزان قیمت رنو در ایران، به دلیل عدم برخورداری از آپشن‌هایی چون سانروف، نمایشگر لمسی و تهویهٔ اتوماتیک در پس برلیانس و دیگر چینی‌ها قرار می‌گیرد. بااین‌حال همچون دو خودروی دیگر این رقابت از تجهیزاتی مثل پنجره‌های برقی، دو ایربگ، ترمز ای بی اس و ای بی دی، رینگ‌های آلیاژی اسپرت، سیستم صوتی با چهار بلندگو و آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن سود می‌برد.
 
برلیانس کراس
 
در نهایت اینکه به لطف مود گسترده خرید، احتمالا دو هاچ‌بک کراس جذاب و ارزان قیمت پارس‌خودرو در ایران از چنان اقبالی برخوردار خواهد شد که کمتر شرکتی به گرد پای شان می‌رسد.
 
استپ‌وی که فعلا روی بورس است و توانسته با کیفیت ساخت مناسبش با یک حاشیه سود 6 تا 8 میلیونی، به خودروی محبوب بازار تبدیل شود. پس اگر بدنبال خودرویی باکیفیت و ارزان در بازار ایران هستید حتما "استپ‌وی" را انتخاب کنید. 
 
برلیانس C3 کراس هم با داشتن بدنه دو رنگ و ظاهر زیبا و البته کیفیت ساخت پایین‌تر نسبت به استپ‌وی احتمالا خواهد توانست ضمن تقویت فروش پارس خودرو در این بخش، راه برلیانس را برای گسترش هرچه بیشتر سهم خود در بازار ایران هموار نماید.
 
 
 
 
 

منبع

هفت صبح


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , مقایسه , برلیانس , استپ وی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

سهیل
2

خب معلوم استپ وی , هرچی هم باشه تحت نظارت رنو داره مونتاژ میشه, افت قیمت نداره
09:56  1396/09/07
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امیر علی
1

ادمین های عزیز کلا تو این سایت طرفدار ساندرو هستن گویا سهام داری چیزی هستید :)))))
08:50  1396/09/07
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد تارا : سلام دوستان کسی میدونه تارا ی فیس لیفت کی میاد به بازار؟
شاهین اتومات پیش فروش مهر۱۴۰۲ : شماچرا ایقد اصرار دارین که انصراف بدن مردم دوستان هرکه شرایطش باهم فرق داره صبوری کنیم ایشالا درس میشه ضرر توش نیس
رضا : سلام من ۱۳آذر تکمیل وجه کردم هنوز ندادن. کل وجه رو هم دادم. شما از کدوم سایت میبینید؟ میشه راهنمایی کنی
رز زرد : سلام منم شرایط شمارو دارم...همه درد و گرفتاری یه طرف... حرف و حدیث و کنایه اطرافیان یه طرف خدا ازشون نگذره
وحید x5 : سلام مبارکه شماره قرارداد رو اعلام میکنین؟
شاهین پلاس : بله فاکتور شده
شاهین پلاس : بله فاکتور شده
مهدی پلاس اسفندی : ینی فاکتور شد؟
محمدی v1pتیتانیوم : سلام دوستان من فروش فوری تحویل 14 خرداد دستی تیتانیوم که فاکتور نشدم هنوز .26 و31 خرداد رنگ های سفید و مشکی فاکتور شدن بنظرتون من بخاطر رنگ تیتانیوم فاکتور نشدم . با وجود تاخیری یک هفته ای تو کاستامر قسمت جریمه تاخیر میزنه هیچ جریمه تاخیری برای شما محاسبه نشده. بنظر شما چرا جریمه تاخیر برای من نزده؟ ممنون میشم هرکس میدونه جواب بده
حسام. : دوستانی که تحویل گرفتن رینگ ۷ پره یا ۵ پر؟ پلاس ها باید رینگ ۷ پر روش باشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا 23بهمن : این جور ک باد میاد فوق العاده حالا حالا فاکتور نمیشن.....کارشناسان میگن صبوری کنین......خب چقد تاکی........والا خسته شدیم
پانا207 : میشه اسکرین شات بگیرم که درگاه بازه میتونین از داخل سایت از قسمت واریز وجوه با اون کد پرداخت کنین. تازه 207 پانا رینگ آلومینیوم 407میلیون و 100هزار تومان پرداخت کردم پیام دعوتنامه رو ول کنین
رانا پلاس : خواهشا ساده نباشید دوستان ،اینا با هماهنگی هم گران کردن ،مطمئنا سران ایران خودرو بدون اجازه وزاتخانه آب نمی خورن .اینا دعوتی زرگریه .
پانا207 : داداش واسه منم پیام دعوت نامه نیومده اما میرم رو میز خدمت پرداخت وجوه د رگاه بازه آلومینیوم 207میلیون و 100هزار پرداخت کردم
مسعود : سلام پانا قالپاق تبدیل به رینگ در 24 اردیبهشت پیش فروش تحویل 31 خرداد هنوز فاکتور نشده رنگ سفید
پانا فوری تحویل 14 خرداد : من تحویل 14 خردادم پانا فوری مشکی واریزی 16 اسفند هنوز فاکتور نشدم 🙁
محمد : دریچه گازی بود یا سیمی
پیام : عزیزان لطفا جو رو خراب نکنید همین جوری بازار خراب هست
حسن : بابا واریز کن چی تا له حال ارزون شده 50تومن زیادش کردن از اونور قیمت بازار هم میره بالا
ارسام : سلام من 18تحویل بود که فاکتور نشد تماس گرفتم گفتم 50روز تاخیر برات درنظرگرفتن اگر مرداد بهت بدن