چینی‌ها با لباس اروپایی‌ها در ایران

 

خط تولید چینی

 
خودروسازان چینی در سال‌های اخیر برخی از شرکت‌های فراموش‌ شده اروپایی را برای بار دیگر اما این بار با روح و ذات چینی احیا کرده‌اند که به عقیده برخی از کارشناسان نباید این دسته محصولات را اروپایی دانست.
 
در سال‌های اخیر شرکت‌های چینی در صنعت خودروسازی رشد قابل‌توجهی داشته و توانستند با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در این صنعت ارتباط تنگاتنگی پیدا کنند و در کنار آن حتی برخی از شرکت‌های خودروسازی قدیمی که تنها نامی از آن‌ها باقی‌مانده بود را خریداری و احیا کردند.
 
با تکیه‌ بر این روند که چینی‌ها شرکت‌های قدیمی اروپایی را با علم و تکنولوژی خود احیا کرده‌اند محصولاتی را در سال‌های اخیر به بازار معرفی کردند که تنها نام تجاری اروپایی بر پیشانی خودرو حک‌شده و اصل و ریشه خودرو کاملاً چینی است.
 
در رابطه با این موضوع که آیا این دسته از خودروها را باید محصولی اروپایی دانست یا چینی، یک کارشناس صنعت خودرو به ایسنا گفت: در سال‌های اخیر حوزه طراحی و مدلینگ در صنعت خودروسازی با سرعت بسیار قابل‌توجهی رشد به ثبت رسانده و سر منشاء این موضوع برگرفته از دانش فنی و تکنولوژی است از این رو اگر در گذشته شرکتی مربوط به کشور اروپایی بوده و در حال حاضر مالکیت در اختیار چینی‌ها است، دانش فنی گذشته و اروپا در آن وجود ندارد.
 
او افزود: دانش فنی و طراحی شرکت‌های چینی نسبت به شرکت‌های اروپایی عقب‌تر است اما سرعت رشد نسبت به گذشته افزایش یافته و پیش بینی می‌شود در یک دهه آینده خودروهایی از شرکت‌های چینی در کلاس خودروهای شخصی به بازار معرفی شود که قابلیت رقابت با محصولات کره‌ای را داشته باشند.
 
این کارشناس صنعت خودروسازی تاکید کرد: با توجه به تفاسیر مطرح شده می‌توان مدعی شد که با توجه به سرعت قابل توجه رشد دانش فنی طراحی در شرکت‌های چینی، شرکت‌های اروپایی که از حدود ۱۰ سال گذشته در مالکیت چینی‌ها قرار دارد، دیگر اروپایی نیستند و نباید محصول را به نام خودروی اروپایی به بازار عرضه کرد.
 
کریمی سنجری خاطرنشان کرد: اگر شرکت چینی به بازار ایران وارد شود و با تکیه‌ بر سابقه گذشته نام تجاری شرکت اروپایی محصولات خود را به بازار عرضه کند، کار غلطی صورت گرفته و باید با چنین شیوه تبلیغات و بازاریابی مقابله شود.
 

منبع

ایسنا

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , چینی , اروپایی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
دی ماه : سلام کسی ۲۵ام خرداد ساعت ۱۰ نمیادجلودرب معاونت سایپا جاده مخصوص؟
شاهین6 اردیبهشت : سخا تکمیل وجه 6 اردیبهشت در انتظار فاکتور
شاهین6 اردیبهشت : سخا تکمیل وجه 6 اردیبهشت در انتظار فاکتور
چابهار پلاس : سلام دوستان من واریزی 1 اردیبهشت و سخا را هم که از قبل آماده داشتم همون 1م برام ثبت کرد
بردیا شاهین پلاس اردیبهشت : اردیبهشت آخرین مهلتش مگه ۲۸ ام نبود ...؟
شاهین پلاس اتومات اسفند محمد : تکمیل وجه 3اردیبهشت سخا 6اردیبهشت در انتظار فاکتور
مجید : دوستان t9 خریداری شده برج ۱۰ ۱۴۰۳ تحویل ۳۰ ۱۲ مدارک شامل سند و کارت اومده اما ماشین نیومده
مریم : چرا میگین ۲۰۰؟ نصفشو ریختیم، ۲۵ درصد ۲۹۱ میشه ۷۳ میلیون، که اونم اگه تاخیر کنن سود تاخیر میگیریم، از طرفی هم خود ماشین gتو بازار هم بیشتر از gl میره روش.
شاهین پلاس : من 29 اردیبهشت تکمیل وجه و سخا انجام دادم
اینو : دوستان کسی در مورد این سرامیک توضیح میده آیا موقع ثبت نام هزینه ی اضافی بابتش دادید؟ انتخابش اجباری بود یا اختیاری؟ شمال چه رنگ هایی؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نگار : واریزی6اسفند در پوست خودتاریخ پذیرشتون چنده
مهدی : جایی هست علیه ایران خودرو شکایت کنیم؟
دکتر : دیوان عدالت اداری مصوبه افزایش قیمت خودرو را ابطال کرد
حسین : 25 منم میام صدرصد خواهشن بیاید چه راه نزدیک چه راه دور
واریزی 6 اسفند، در پوست خود نمیگنجم : 6 اسفند فاکتور شدش برای من
یوسف : اگه یه کم قیمت بیاد پایین باز هم غنیمته
اپشنال شهریور : از مدیریت فقط گرون کردن بلدن ای کاش کیفیت هم بالا ببرن نه فقط قیمتها بالا بره
دنا اپشنال : از کجا میدونی فکر نکنم کم کنن
پاسخ ب جلیل : مطمئنی 4تیربودی من 26خردادم هنوز نشدم
رانا 31 خرداد : 12 درصد سالیانه یعنی ماهانه 1 درصد روزانه تقریبا 600 هزارتومن