سراتوی آپشنال سایپا انتخابی در محدوده 100 میلیون تومان

 

سراتوی سایپا

 
امکانات رفاهی قابل سفارش یا همان تجهیزات آپشنال در خودروها، در بسیاری از کشورها به صورتی هدفمند توسط مشتری سفارش داده شده و شماری از امکانات که دقیقا مورداستفاده شخص مصرف‌کننده قرار دارند، بر روی خودرو گذاشته میشوند. این روند اما در بازار خودروی کشور ما کمی متفاوت است و مشتری عموما حق انتخاب جزءبه جزء امکانات را ندارد.
 
در این بین خودروهای وارداتی و حتی داخلی معمولا به چند تیپ ساده، نیمه فول و فول تقسیم میگردند و سلیقه اکثر مردم نیز خرید خودروی ”فول“ میباشد و این در حالی است که شاید شمار وسیعی از این امکانات هیچگاه مورد استفاده هم قرار نگیرد! درواقع این طور به نظر میرسد که گویی سفارش امکانات به صورت تمام و کمال الزامی است و در اين شرايط پر واضح است که خودروهایی با سطح امکانات متوسط، بازار چندان خوبی نداشته باشند.
سراتوی سایپا
 
از سوي ديگر در این دو/سه سال تنوع بیشتر خودروها در بازار و ورود بی رویه چینی ها آن هم با سطحی از امکانات نسبتا خوب موجب شده تا هم واردکننده ها و هم خودروسازان داخلی با تکمیل سطح تجهیزات محصولاتشان درصدد جذب و حفظ مشتریان باشند. کیا سراتو یکی از محصولاتی است که حدود 2 سال پیش با شروع همکاری شرکت سایپا و کیا بر روی خط تولید رفت و ما نیز مدتی پس از آغاز تولیدش به بررسی آن پرداختیم. حال با گذشت مدتی کوتاه شرکت سایپا با هدف تامین سلیقه و نیاز مشتری دستبه کار شده و به قول دوستان نمونه ای فول آپشن از این خودرو را روانه بازار کرده است تا با برخورداری از سطح بالاتری از امکانات مشتریان خود در رده 100 میلیونی را حفظ نماید. در حال حاضر سراتوی آپشنال با تفاوت قیمتی در حدود 8 میلیون تومان در کنار سراتوهای پایه اتوماتیک و دنده دستی قرار میگیرد.
 
نسخه پایه سراتوی اتوماتیک دارای امکاناتی همچون صندلی های دستی سرنشینان جلو و تاشو در عقب، فرمان چرمی چندکاره مجهز به کلیدهای کنترل، رینگ های آلومینیومی 16 اینچی شامل لاستیک زاپاس، کروز‌کنترل، ایربگ راننده و سرنشین، چراغ های اتوماتیک، سيستم ضد سرقت و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک است که با قیمت حدود 92 میلیون تومانی خود در رده خودروهای غیرچینی تقریبا یکه تاز بازار است.
سراتوی سایپا
 
اما سراتوی آپشنال که با قیمتی در محدوده 97 تا 99 میلیون تومان در بازار به فروش میرسد، امکاناتی همچون مانیتور لمسی رنگی با قابلیت پخش DVD و نقشه و ناوبری، دوربین دنده عقب، شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان، سیستم ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای بدون نیاز به سوئیچ، صندلی های تمام چرم دوزی شده و البته مهمتر از همه سانروف شیشه ای برقی دارد که این آخري از گزینه های محبوب در میان مشتریان ایرانی تلقی شود و مطمئنا تاثیر به سزایی در فروش این خودرو خواهد گذاشت.
 
سراتوی اتوماتیک که از پیشرانه 2000 سی سی 156 اسب بخاری با گشتاور 194 نیوتن متر بهره می برد نیروی تولیدی را توسط یک گیربکس 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل می‌کند که با قرار دادن دسته دنده در حالت تعویض دستی، میتوان حس راندن یک خودروی اسپرت با تعویض دنده از پشت فرمان را در دورهای بالا تجربه نمود. شیفترهای پشت فرمان در تعویض دنده با وقفه ای کوتاه عمل مي كنند اما معکوس دهی با آن بدون تاخیر است و البته در صورت تعویض نکردن دنده در حالت دستی، گیربکس به صورت اتوماتیک در دور 6000 تعویض را انجام میدهد.
سراتوی سایپا
 
در مورد سراتو چند نکته مثبت را نباید فراموش کرد: اول این که شاید با وجود نسخه آخر این خودرو در بازار، برخی چهره این مدل را قدیمی بدانند اما باید توجه داشت که در حال حاضر این خودرو با قیمتی به مراتب پایین تر از نسل آخر در بازار عرضه میگردد و خریدار با بودجه ای نزدیک به 100 میلیون تومان، اتومبیلی با سطح کیفی به مراتب بالاتر از چینی های بازار میخرد. دوم این که عرضه آن توسط سایپا موجب برخورداری از سطح گسترده ای از خدمات پس از فروش میشود و نکته دیگر هم آن که سراتوی سایپا با تسهیلات بانکی بسیار مناسبی واگذار میگردد که مطمئنا در فروش آن بی تاثیر نخواهد بود. 
 
 
 
 

منبع

ماهنامه سرعت


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , مقایسه , سراتو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

رضا
6

انصافا ماشین خوبیه عاشق صدای موتورشم مخصوصا اون لحظه ای که معکوس دو دنده ای میکشه شتاب عالی همه چی عالی موتور گیربکس اصل کره ظاهرشم دوست داشتنیه
16:38  1396/08/25
گزارش
پاسخ دادن
مجید
9

من الان یک ساله دارمش عالیه موتور گیربکس قدرتمند و هماهنگ مصرف پایین و سواری لذت بخش در ضمن قیمتش با افزایش قیمت سایپا به ۱۰۶ تومن رسید
20:34  1396/08/24
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
5252 : آقا حسین شماره پذیرشت رو حدودی بنویس ببینیم ما در چه وضعیتی هستیم من ۱۱ آذر پول ریختم شماره پذیرشم ۱۲۰۵۶۴۷هست
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه : سلام از دعوتنامه خبری نیست تیر ماهی داریم چشم انتظار دعوتنامه؟؟؟
امیر : سلام داداش شماره پذیرشت رو بفرست
شاهین جی تاخیر : سلام من دیگه خسته شدم از شاهین جی رفتم شرکت سایپا گفت ۴۵۰۰ نفر جلوتون هستش حالا حالاها صبر کن منم دیگه تبدیل زدم چند روزه فاکتور شد
شاهین جی تاخیر : سلام من دیگه خسته شدم از شاهین جی رفتم شرکت سایپا گفت ۴۵۰۰ نفر جلوتون هستش حالا حالاها صبر کن منم دیگه تبدیل زدم چند روزه فاکتور شد
شاهین G : شماره تماسی ازشون دارید؟
شاهین G : شماره تماسی ازشون دارید؟
ستار : کسی دیگه خودروش فاکتور نشد زنگ نزدید ایران خودرو
شاهین G : شماره تماسی ازشون دارید؟
مهدی : حالا چرا ۱۱ظهر ۹ یا ۱۰ بهتر نیست؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس فوری : سایپا پایین تنه می دهد
11تیر : چندروز طول میکشه پلاک بشه
ساینا : 15بهمن پرداخت کردم ولی 24 بهمن پذیرش شدم، واریزی دوم 5 تیر. با این اوضاع فاکتور ها حالا حالا خبری نیست
سید حسین : فوق العاده واریز وجه 8اسفند
طرح مادران 31 تیر : دوستان 31 تیر ماه کسی خبری چیزی نداره در مورد تبدیل / فاکتور ایران خودرو هرچی زنگ میزنی هر کی گوشی بر میداره حوابی که میدن با اون یکی کلی فرق میکنه جسارتا اگر خبری دارید بگید واقعا دیکه خسته کننده شده
حسین : سلام پس من که 23اردیبهشت تکمیل وجه کردم چرا فاکتور نشده آر اس سفید مشکی شما چطور میگید 25فاکتور شده سخا هم 27دادم اردیبهشت
ف : ما 4 تیر بودیم و خبری نیست
ارتا : سلام داداش کی ثبت نام کردی
فاطمه : نه شماره درخواست رو خوندم واسش گفت درسته ایراد از باگ اپلیکیشنه گفتم ببینم بقیه هم اینجوریان
ساینا بهمن : به شما حدودا نگفتن کی فاکتور میشید؟ممنون