ابهام در پرداخت مازاد حق بیمه تصادف با خودروهای لوکس

 

ابهام در پرداخت مازاد حق بیمه تصادف با خودروهای لوکس

 
مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه نوین می‌گوید از آنجایی که قانون نقش حمایتی دارد در صورت تصادف یک خودروی متعارف با یک خودروی لوکس شرکت‌های بیمه تا سقف تعهد بیمه‌نامه مسوول جبران خسارت هستند.
 
در پاسخ به این‌که در تصادف‌هایی که با خودروهای لوکس رخ می‌دهد آیا شرکت بیمه باید تا سقف تعهداتش جبران خسارت کند یا متناسب با نصف دیه و قیمت خودرو مسئول پرداخت خسارت است؟ اظهار کرد: در این مورد بین کارشناسان اختلاف نظر وجود دارد. یک عده معتقدند که چون قانون حمایتی است اگر شخصی با خودرویی لوکس تصادفی کند شرکت بیمه تا سقف تعهدات بیمه‌نامه مسوول جبران خسارت است.
 
وی با اشاره به نظر رئیس کل بیمه مرکزی در این مورد، خاطر نشان کرد: رئیس کل بیمه مرکزی سابقا موضوعی را مطرح کرد و گفت که با توجه به این‌که در قانون واژه متناظر آمده باید به تناسب نصف دیه در ماه حرام و قیمت خودرو، خسارت جبران شود ولی در عین حال مدیر حقوقی بیمه مرکزی موضوعی فقهی را در این باره مطرح کرد و گفت که در زمان تصادف با خودروی لوکس نیز شرکت بیمه تا سقف تعهدات بیمه‌نامه مسوول جبران خسارت است. ما نیز در شرکت بیمه نوین در چنین مواردی تا سقف تعهدات، خسارت را جبران می‌کنیم.
 
مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه نوین در پاسخ به این‌که آیا به تازگی تخفیف عدم خسارت در بخش جانی و مالی با یکدیگر تفکیک شده، اظهار کرد: درخصوص بیمه نامه‌های تمدیدی بیمه نوین چون دسترسی به اطلاعات بیمه نامه وجود دارد این تفکیک انجام شده ولی درخصوص بیمه نامه‌های تمدیدی سایر شرکت‌ها چون دسترسی دقیق به اطلاعات وجود ندارد فعلا این کار انجام نمی‌شود.
 
جهان‌دیده اضافه کرد: شرکت بیمه نمی‌تواند تخفیفی بیشتر از آنچه در قانون پیش‌بینی شده (۲.۵ درصد) روی بیمه‌نامه‌ها اعمال کند.
 
وی با اشاره به تاخیر در صدور آیین‌نامه‌های اجرایی بیمه شخص ثالث نیز، گفت: نبود آیین‌نامه اجرایی بیمه شخص ثالث سردرگمی برای شرکت های بیمه به وجود می‌آورد. مثلا ماده ۳ قانون بیمه شخص ثالث جدید گفته است که راننده هم باید دیه بگیرد، ولی هیچ آیین‌نامه‌ای در این مورد تصویب نشده و در دادگاه‌ها نسبت به این موضوع اختلاف‌نظر وجود دارد.
 
مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه نوین، افزود: سامانه جامع خسارت که قرار بود تا ۹ ماه بعد از تصویب قانون جدید راه‌اندازی شود هنوز راه‌اندازی نشده مثلا قانون نیروی انتظامی را مکلف کرده تا اطلاعات خودروها را دراختیار شرکت‌های بیمه قرار دهد، ولی نیروی انتظامی مدتی است این همکاری را قطع کرده این در حالیست که بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه آمادگی ارائه اطلاعات مربوط به خودروهای دارای بیمه به صورت برخط را دارند.
 
جهان‌دیده در پاسخ به این‌که آیا امیدوار است مالیات بر ارزش افزوده بر بیمه‌نامه‌ها در سال ۱۳۹۶ برداشته شود، ادامه داد: در این مورد هر سال قول‌هایی داده می‌شود، ولی هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده شاید این موضوع بتواند به خاطر درآمد بالایی باشد که مالیات بر ارزش افزوده برای دولت دارد.
 
 
 
 

منبع

ایسنا


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , حق بیمه , تصادف , خودروی لوکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پویا : بله تارا دستی فروش فوری
شاهین مرداد پلاس : سایپا ی بی دین خجالت بکش
پویا : خاهش میکنم رنگ نقره ای متالیک طرح عادی فکر میکنم نذاشتن.چون از دیر کردم کم نکردن مابه اتفاوت هم پرداخت نکردم
علی تاراv1p : سلام آقا پویا ممنون از اطلاعتون شما فروش فوری تارا v1p سفید بودید؟ سوال بعد اینکه جسارتا ازتون پولی بابت sbr گرفتن یا از جریمه تاخیر کم کردن؟ یا اینکه کلا sbr نذاشتن؟
25اسفند : دوستان تجمع کنین سایپا مسخره هم اومده گفته که مثلاً نیایم ولی ما میایم پر قدرتم میایم
پویا : ان شااله فردا فاکتور میشید من ۸ صبح ۵ مرداد واریز داشتم امروز فاکتور شدم
ایگل : ❌❌ فراخوان تجمع برای پیگیری حقوق مشتریان کرمان موتور❌❌ دوستان عزیز در ماه های اخیر جمع زیادی از مشتریان کرمان موتور با بدعهدی این شرکت در انجام تعهدات خود مواجه شدند که این مورد باعث به وجود آمدن تاخیر چندماهه در تحویل تمامی مدل های این شرکت خودروساز شده و پیگیری های متعدد مشتریان با مرکز تماس، نمایندگی های فروش و سایر کانال های ارتباطی بی نتیجه باقی مانده و مسئولین این شرکت با عدم پاسخگویی و پایبندی به تعهدات خود، وقت و زمان مشتریان را هدر داده اند. با این توضیحات از تمامی مشتریان محترم با هر مدل خودروی ثبت نامی، خواهشمندیم برای دست یابی به حقوق قانونی خود، روز شنبه 22 شهریور ساعت 9 صبح مقابل ساختمان امور مشتریان این شرکت حضور به هم رسانید. 📍: تهران، خیابان جنت آباد جنوبی، انتهای بلوار لاله غربی، نبش خیابان بهمنی نژاد، پلاک 74 ⏰شنبه 22 شهریور ساعت 9 صبح
پلاس : ۱۵اردیبهشت تشکیل وجه کردم خبری نیست رفت برای شما زمستون فک کنم
محرم : واریزی نهایی هفته چهارم تیرماه بوده هيچ خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فوق العاده 23بهمن : خاهشا فاگتور شدین بگید
نیسان : سلام بازار خرید و فروش نیسان چطوره مشتری داره سریع فروش بره؟
علی : تا 24 ساعت بعد از تحویل میتونی ماشین ببری پس بدی
. : عجب معامله پرسودی کردی.آفرین
امیر : با سلام فروش فوق العاده موعد تحویل 13 مرداد.12 شهریور فاکتور شد.13 شهریور پلاک.19 شهریور حمل ماشین ولی مدارک هنوز تکمیل نشده.حالا نمیدونم فردا تحویل بدن یا نه
چین s شهریور : دوستان من زنگ زدم سایپا گفتن حالا حالا ها نمیدن احتمال داره تا آذر هفته چهارم بدن الله اعلم مال من رو که ندادن من درخواست انصراف دادم گفتن تا قبل از تحویل میشه دوستان شما هم انصراف بدید ما که رفتیم رفقا گفتن تا 2 یا 3 ماه دیگه میدن و سود رو هم دیگه نمیدن با انصراف گفتم عیب ندارد دیگه اعصاب نداشتم خدا نگهدار دوستان
6سرعته تحویل 28تیر : انصراف بده الان قیمت بیرون بالاخانه فرقی نداره ببین چندماه بایدپول بخواب توحساب ایران خودرو الان 7ماهه که مارااسیرکرده ایرانخودرو باپول مردم داره سرمایه گذاری میکنه از مردم دیگه ازخواب بیدارشید بسته دیگه
6سرعته : اقایون تبدیل نزنید4ماه تاخیرداره
اپشنال شهریور : حتما فردا میدن برید تحویل بگیرید ممنون ا زشما من از مراغه
6سرعته : 70906