فعالیت مدیاموتورز در ایران به پایان رسیده است؟

 

فعالیت مدیاموتورز در ایران به پایان رسیده است؟

روز گذشته، به نوعی داستان ام جی های وارداتی به پایان رسید و شرکت مدیاموتور، شوروم مرکزی خود را واقع در تقاطع پل ضرابخانه، تعطیل کرد.
 
این شرکت که در این چند ساله خودروهای مختلف این برند را به بازار ایران عرضه کرده بود و تا حدی در برخی بازه های قیمتی، خودروهای رقابتی را در سبد محصولات خود داشت، بالاخره در اولین ماه از سال ۹۶ به این نتیجه رسید که از واردات خودروهای این برند چینی- انگلیسی دست بردارد و پایانی را برای واردات این خودرو به ایران رقم بزند. عملکرد به نسبت ضعیف این شرکت در سال ۹۵، می توانست نشانه های از عدم فعالیت آن در سال ۹۶ باشد و از طرفی حضور شرکتی چون ام جی پارس برای مونتاژ خودروهای این برند در ایران، می تواند بازار جدیدی را برای ام جی در کشور رقم بزند.
 
ام جی۵۵۰، ام جی ۳۵۰، ام جی۳، ام جی ۶، ام جی جی اس و ام جی جی تی، به عنوان خودروهایی از این برند به حساب می آیند که در این چندساله توسط مدیا موتور به بازار ایران راه پیدا کرده اند. در اواخر سال گذشته، ام جی ۶ هم از لیست محصولات این شرکت حذف شد و تنها کراس اوور این برند در کنار GT برای فروش باقی مانده بود. شنیده ها حاکی از آن است که با تعطیلی شوروم مرکزی مدیاموتور، خودروهای ام جی به پارکینگ این شرکت منتقل شده اند و آخرین نسخه های ام جی وارداتی، توسط سایر عاملیت ها به فروش می رسند. البته که تعدادی از MG GS و GT همچنان در گمرک مانده اند و منتظر ترخیص برای عرضه در بازار هستند. اگر بخواهیم کمی باورهای قدیمی و افسانه ای را باور داشته باشیم، ملک مورد نظر در تقاطع پل ضرابخانه نفرین شده است و به قولی خاک مرده در آنجا پاشیده شده است. سال ها پیش همین نمایشگاه در اختیار برند پروتون در ایران بود که بر خلاف باورها، حضور آن در ایران منجر به شکست شد. بعد از آن هم شرکت ها و فروشندگان دیگری به این ملک آمدند و در آخر مجبور شدند که برای جلوگیری از زیان، از این ملک بروند. آخرین کسی هم که در این فضا شروع به فعالیت کرد، شرکت مدیا موتور با خودروهای ام جی بود که روز گذشته از فعالیت خود در این فضا انصراف داد.
 
شرکت ام جی پارس که از سال گذشته فعالیت خود را در ایران شروع کرده و با سرمایه گذاری شرکای چینی و ایرانی راه اندازی شده است، این روزها تست های خط تولید خود را در شرکت آذویکو تبریز گرفته اند و بزودی MG360 را به عنوان اولین خودرو مونتاژی این برند چینی- انگلیسی در ایران عرضه می کنند. MG RX5 هم به عنوان یکی دیگر از گزینه های احتمالی این شرکت برای عرضه در بازار ایران معرفی می شود.
 
 
 
 

منبع

دنیای خودرو


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مدیا موتورز , ام جی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

علي
8

عجب
شايد مكانش قصبي باشه
بايد ببينن از اين مصادره اي ها نباشه
والا به خدا خطر داره يه وقت ديدي مثل پلاسكو دود شد رفت هوا
17:21  1396/01/21
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی فرسوده : با سلام خدمت دوستان طرح فرسوده تا کی فاکتور شده و واريزي تون چندم بوده؟
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : ثبت نام ۱۱ مرداد نود روزه اقساطی
ایگل تیر ۹۰ روزه : سلام شاسی ۸ آذر بیمه و پلاک ۱۸ آذر فعلا ارسال مدارک زرد هست کسی میدونه چقد طول میکشه تحویل بدن؟
شاهین جی ال تیر ماه : سلام دوستان ۵ تیر تکمیل وجه کردم به نظرتون کی فاکتور میشم
محمد کعبی : سلام خدا قوت. من تیر ماه ثبت نام کردم قرار بر این بود ۹۰ روز تحویل خودرو انجام بشه ولی تا الان خبری نیست ممنون میشم پیگیری کنید
علی مدبر : رز زرد بسوز فقط
علی مدبر : من امروز تحویل گرفتم
علی مدبر : از خودم گفتم یکم بخندیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایمان : 105ت
اطلس 19 اسفند : 19 ام فاکتور شدم
اطلس بهمنی : سلام توی گوگل مشخصه اگه زحمت به خودت بدی سرچ بفرمایی
دناپلاس6دنده سفیدرینک تحویل بهمن : اگه فاکتور شده باشه که درحال فاکتور تیک میخوره فکر کنم داداش فاکتور نشدی😫 اول میگی فاکتور شدم بعد میگه در حال فاکتور میچرخه اگه تیک سبز نخوره یعنی فاکتور نشده
سمند : سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید من براس سمند سورن صبت نام کردم اگه اسمم در نیاد میخام حوالشو بخرم تره فوق لاده میخاستم بدونم تحویلشون چه جوریه زود میدن یانه لطفا توضیح بدین ممنون
اطلس : احتیاجی نیست شما حقوق دقیق مدیران رو دربیاری، به قول خودتون سیصد میلیون میگیرین، آیا واقعا شایسته دریافت حقوق با این مقدار هستند وقتی که نتونستند پیش بینی درستی از تعداد عرضه یک خودرو رو داشته باشند و این همه آدم رو بدبخت کردند. منی که الان دارم ماهی 14 میلیون حقوق میگیرم به نظرت چند ماه کارکردم رو جمع کردم تا بدم دست این چنین مدیرانی و خودم هم مثل مرغ پرکنده باشم و هیچ کس هم نباشه یک جواب درست به من بده واقعا متاسفم اول برای برای خودم و بعد هم برای آدم هایی مثل شما.....
خوشخوان : پلاید ارقتا برچ 7 تحویل باید بدج 8 می بود چرا الان 10 شده ندادن بهمون باید هر زور بلیم نمایندگی جواب درست نمیده پول میگیرن ولی تحبیل نمی دهند
مهندس سایپا : دوست عزیز من خودمم مثل شما اطلس ثبت نام کردم. اما دنیا که به آخر نرسیده. همین الانشم مدیران بسیار تحت فشار هستن و دارن روی موضوع کار می کنن. می تونیم با صبر و حوصله مشکل و حل کنیم. همه ما اذیت شدیم ولی ضرر هنگفت که نکردیم. بله اگه طلا می خریدیم بیشتر سود می کردیم ولی الانشم که ضرر نکردیم، کمتر سود کردیم همین. همه ما قشر متوسط جامعه هستیم و بی ماشینی اذیتمون می کنه، اما کاریه که شده، باید صبر کنیم. مخصوصا اینکه به نام سایپا لطمه بزرگی وارد شده و جامعه نسبت بهش بی اعتماد شده. ولی اینطور نیست که فکر کنین از این وضعیت مدیرا خوشحال هستن و دارن بهمون می خندن، اتفاقا خیلی هم ناراحتن اما کاری از دست کسی برنمیاد. حالا ببینیم این تغییر مدیریت چند روز پیش به کجا میرسه. می خوان با کروز وارد مذاکره بشن. کمترین مشکل سایپا اطلسه، تعهدات شاهین خیلی بیشتره قطعات وارداتی هم خیلی بیشتر داره.
طهورا اطلس آذر : هر دم از این باغ بری می‌رسد پیام اومده درخواست حضوری بزنید تا ماشین تونو پلاک کنیم
میلاد : کوئیک rs