شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین‌ها در ایران

 

شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین‌ها در ایران

براساس ارزیابی صورت گرفته سه شرکت داخلی در حوزه خدمات پس از فروش کمترین انطباق را با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو داشته‌اند.
 
به گزارش ایسنا، اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اوایل امسال به تصویب هیات دولت رسیده و از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ شده است.
 
این قانون دربرگیرنده الزامات و دستورالعمل‌هایی در خصوص شیوه‌های فروش و خدمات پس از فروش خودرو در ایران است که باید از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو رعایت شود. با این حال ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که برخی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو چندان به این قانون پایبند نیستند.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آخرین ارزیابی خود وضعیت پایبندی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در ایران به الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش را بیان کرده است.
 
طبق این گزارش سه شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین وضعیت را در زمینه خدمات پس از فروش خودرو در میان شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو در ایران داشته و در شرایط  "انطباق کم" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش هستند.
 
پس از این سه شرکت، شرکت‌های آسان موتور، آلفا موتور، رامک خودرو، آرین موتور پویا، معین موتور، پرشیا خودرو، نگین خودرو و ستاره ایران بدترین وضعیت را در میان خودروسازان و واردکنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش داشته و در شرایط "نسبتا منطبق" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هستند.
 
شرکت‌های بم خودرو، اطلس خودرو، مدیا موتورز و مدیران خودرو نیز در شرایط "انطباق زیاد" و شرکت‌های ایساکو، مزدا یدک و سایپا یدک در شرایط "انطباق خیلی زیاد" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش هستند.
 
در این شرایط مصرف‌کنندگان بهتر است هنگام خرید خودرو به وضعیت خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو توجه کنند تا دچار مشکلات احتمالی برای سرویس، نگهداری و تعمیر خودروی خریداری شده نشوند.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

کاربر: نوید جهرمی
1

لاقل امتیازای هر کدوم رو هم میزاشتید معلوم شه کی ب کیه.
16:25  1395/12/12
گزارش
پاسخ دادن
رامين
2

اين خبرتون دروغه مخصوصا در مورد اير تويا .وقت كردين يه سر به نمايندگي جاده ابعلي بزنيد متوجه ميشيد كسايي كه اونجا ميان يابرا سرويس دوره اي ميان يا عمدتا براي صافكاري رنگ يا تعويض اقلام مصرفي هر قطعه اي كه فكرشو بكنيد تو انبار مركزي شون موجوده مثل اسان موتور نيست كه موتور هيدروليك فرمان برقي ماشين سوخت يك هفته طول كشيد از اون ور يا نميدونم از كجا اوردن سه روزم طول كشيد نصب كنن اخرشم٥٧٠٠٠٠٠ برا ما فاكتور كردن به نظر من تويوتا تو تامين قطعات خيلي خوب داره عمل ميكنه
08:52  1395/12/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
5

یه گزینه دیگه به( انتخاب بین بد و بدتر) اضافه شده و اون هم بدترین هست. ببین چقدر اوضاعمون خرابه که از بدترینها بشدت استقبال میگنیم
21:39  1395/12/09
گزارش
پاسخ دادن
علي
4

ايرتويا كه تو نمايشگاه جام هاي رنگارنگش رو قطار كرده بود تو غرفش
البته شب عيده ديگه هركي باجشو به موقع داده باشه بيشتر فروش مي كنه
همين خبر مي دونيد چقدر تو فروش اين ايام تاثير داره
17:38  1395/12/09
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
5

ايرانخودرو هم كه اصلن به حساب نيومده
سفارش كردن اصلن اسمشو نياريد ضايست بگين زير خط " انطباق كم " هستش
17:13  1395/12/09
گزارش
پاسخ دادن
تپل
5

شما که فقط میخوای اظهار نظر کنی، ایساکو شرکت تعمیرات ایران خودرو هست!!
23:51  1395/12/09

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 ۰۳/۰۳ . مشهد : سلام و درود ، مصوبه شامل حال ما و شما نمیشود . از مبلغ کل پولی که موقع ثبت نام دادید رو کم کنید بهمراه سود مشارکت و تخفیف اگر در قرارداد بهتون دادن و قید شده در قرارداد . تمام مؤید باشید
جی۷تیرماه تحویل دی : دوستان کسی میدونه الان که دعوتنامه جی 7 میاد چند دیگه باید پرداخت کنیم؟ایا مصوبه ۴۷۳ قانون شورای رقابت اعمال میشه؟ما که اول کار ۸۰۰تومن پرداخت کردیم پول نصف ماشین رو دادیم.الان هم باید نصف قیمت روز رو دوباره پرداخت کنیم یا اینکه ۸۰۰تومن از مبلغ کل کم میشه مابقی رو باید پرداخت کنیم؟
X5 اقساطی تیر لرستان : بچه ها اینا همش میگن در حال حمله مگه حمل چقدر طول می‌کشه
سهند s : همه سرمایشونو پولشونو دادن به اینا که صاحب ماشین شن اینام دارن ظلم میکنن به مردم به خدا انصاف نیست همه چشم انتظارن همه گرفتارن
X5تیر : کی شاسی شد براتون ؟
J7 دو مرحله ای اردیبهشت : سلام و احترام ، ثبت نام دو مرحله ای اردیبهشت ماه ( تحویل سیستمی ۳۰ آبان ) ، با یکماه تاخیر امروز ماشین رو تحویل گرفتم .
امیر : سلام میشه راهنمایی کنید واریز اولیه من ۱۲ مهر ۴۰۲ بوده دعوتنامه قرار بوده اخر اسفند ۴۰۳ بیاد ولی هنوز نیومده با این وضعیت کی دعوتنامه های مارو میفرستن؟
سهند مرداد : سلام دوستای عزیز میدونید این شماره برای کجاست 02184950000
X5 اقساطی تیر لرستان : شما کدوم شهر هستین ؟؟؟؟؟ منم 16 آذر ارسال مدارک زده و همش میگن در حال حمل هست اینا دارن به شعور ما توهین میکنن مدام میگن هفته آینده !!!!!!!!!!
X5 اقساطی تیر لرستان : ماشین منم تحویلش 10 آبان بود و پانزده روز بعدش یعنی 25 آبان پیام اومد که شاسی شده بعد حدود پانزده روز پلاک شد و بعد یک هفته ارسال مدارک و الان دو هفته از ارسال مدارک رسیده و همش میگن در حال حمل هست امروز تماس گرفتم گفتن تا آخر هفته میدن امیدوارم این یکی از حرفاشون راست باشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سهیلا ساینا تک : یکسال هنوز به پولشون نرسیدن اینا مصداق مشتری مداری و احترام به ملته بعدشم ماشین میدن بیرون با هزار تا عیب و ایراد خدا شاهده ساینا اس 403 داشتم اینقدر تو نقطه حرکت لرزش داشت که حتی با تعویض دیسک و صفحه و تراش فلاویل هم مشکلش فقط برای یکی دو ماه حل شد خلاصه اینو بگم هیچ عهدی از اینکه ماشینتون رو کی میدن و دعوت نامه کی میاد خبر نداره صرفا فقط از روی تجربه و عملکرد شرکت در دوره های گذشته جوابتون رو میدن نه زیاد خوشبین باشید نه هم خیلی بدبین من خودم از امروز رفتم تو تاخیر خدا میدونه کی ماشین رو بدن ثبت نام 15 مرداد پذیرش 20 مرداد تکمیل وجه 29 آبان تحویل هفته چهارم آذر خدا میدونه کی میخوان بدن ایشالا تا یکی دو ماه دیگه همه رو بدن که هممون از بیشتر از هم به ماشینمون نیاز داریم ببخشید طولانی شد
اطلس چی شد : اقای مهندس سایپا شما که میگید ما کسری قطعه داریم صبر کنید قطعه فراهم بشه ما صبر کردیم الانم ماشین فاکتور شده پس چرا بعد از فاکتور ماشین تحویل نمیدین الان یکماه ماشین فاکتور شده ولی خبری نیست برا من سوال شده چرا کروز شرکت قطعه ساز به ایرانخودرو قطعه میده ولی به سایپا دسته خر هم نمیده
سورن : شماره شاسی ماشین رو در کجا میز خدمت مشتری پیدا کنیم
علیرضا پانا تحویل بهمن فرسوده : سلام به همه دوستان ببخشید میشه منو راهنمایی کنید ثبت نام دوره هشتم فرسوده پانا رینگ واریزی اول 27 مهر تحویل خودرو 21 ابان ولی درگاه دوم باز نشده یعنی دعوتنامه نیومده ولی میبینم تا اسفند برای بعضیا اومده و اینکه برگه اسقاط رو بردم نمایندگی میگه پیش خودتو باشه تا درگاه باز بشه ایا برای همه به همین صورته که اول دعوتنامه بیاد بعد برگه اسقاط بگیرن و اینکه ماشین من پراید 81 بوده چندتا گواهی بهش تعلق میگیره ممنون میشم یکی راهنمایی کنه
مازیار کو؟ : بچه ها کسی مازیارو ندیده ؟ ازبس زدید تو پر بچه رفت دیگه محوشد تو افق . نفهمیدیم همه طلاها را فروخته یا بخشی شا! ! شاسی پلمپ 84 خدایی خوب نترکونده شاسیا بعد 20واندی سال. نگرانش شدم ... مازی طلا کجایی؟
کوییک GXRL : من نمیدونم کمبود کدوم قطعه ؟ که سری R فاکتور نمیشه ، ما همه از سایت سایپا گرفتیم به ما چه که خط تولید دست پارس خودرو ، سایپا باید جوابگو باشه ، مملکت بی صاحاب
سمیرا : سلام من چندین برنامه فرستادم لطفا همگی انتشار بدید شاید با زیاد شدن عضو فرجی بشه
مسعود : سلام به همه کارشناسان که قیمت اکستندو پیش بینی کرده بودن سلام 🤣🤣والله گفتید بالله گفتید
اکستند : اکستند امروز 1400 اگهی کردن با چشمام دیدم بقران