درآمد خودروسازان از پراید و پژو 405

 

درآمد خودروسازان از پراید و پژو 405

 
در حالی حرف و حدیث‌های بسیاری درباره خروج پراید و پژو 405 از چرخه تولید خودروسازان مطرح است، که این دو خودرو حجم قابل‌توجهی از گردش مالی خودروسازان را به خود اختصاص داده‌اند. بنابر آمار 10 ماه پرفروش‌ترین‌های خودروهای سواری کشور، پراید و پژو 405 به ترتیب رتبه اول و سوم بیشترین تیراژ تولید و فروش را به خود اختصاص داده‌اند. این موضوع نشان از آن دارد که دو خودرو مذکور با توجه به قیمت و میزان تیراژی که دارند، درآمد زیادی را عاید خودروسازان می‌کنند.
 
در حالی فشار زیادی روی دو شرکت سایپا و ایران خودرو برای خروج این دو محصول از چرخه تولید وارد می‌شود که به‌نظر می‌رسد، خودروسازان به‌دلیل درآمد نسبتا خوبی که از تولید این خودروهای پرتیراژ دارند حاضر به از رده خارج کردن آنها نیستند. بنابر آمار تولید و فروش شرکت‌های خودروساز، پراید پرتیراژترین خودرو در کشور به حساب می‌آید؛ همین موضوع موجب شده این خودرو رتبه بالاترین آورده مالی در میان سایر محصولات سایپا را به خود اختصاص دهد؛ به‌طوری‌که مجموع درآمد سایپا در 10 ماه سال جاری، 12هزار و 157 میلیارد تومان بوده که پراید با 4 هزار و 577 میلیارد تومان عایدی مالی توانسته 76/ 37 درصد از درآمدکل سایپا را به خود اختصاص دهد.
 
بعد از پراید، خانواده رنو با 3هزار و 676 میلیارد تومان توانسته سهم 30/ 30 درصدی از درآمدهای سایپا را از آن خود کند. پس از آن، تیبا با 37/ 19 درصد، سهم سوم درآمدی سایپا را از آن خود کرده است. در این بین، پژو 206 با درآمد 4هزار و 210 میلیارد تومانی به‌عنوان پرفروش‌ترین محصول ایران خودرو توانسته 15/ 24 درصد از درآمدهای این شرکت را پوشش دهد. مجموع درآمد آبی‌های جاده مخصوص در 10 ماهه سال‌جاری 17 هزار و 436 میلیارد تومان بوده است.بعد از پژو 206، پژو 405 با 3هزار و 553 میلیارد تومان توانسته از مجموع درآمدهای این شرکت، سهم 40/ 20 درصدی را از آن خود کند. بعد از این، پژو پارس با 3 هزار و 287 میلیارد تومان توانسته 86/ 18 درصد از درآمدهای شرکت ایران خودرو را پوشش دهد.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , درامد , خودروسازان , پراید , پژو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

7 نظر

علی از مشهد
4

سایپا در بیشتر وقتا، وقتی گفته میشه پراید حدود 15 درصد مرگ میر جاده ای ایران رو داره سعی می کنه اینجوری توجیه کنه که چون تیراژ این خودرو بالاست میزان مرگ میر با این خودرو هم بالاست در صورتی که پژو 206 با تیراژی حدود یک سوم پراید تنها دو درصد از مرگ میر جاده ای رو به خود اختصاص داده یعنی اگه پراید هم مثل پژو 206 ایمن بود به جای سالی 15 درصد سالی 6 درصد به کام مرگ می کشید. خلاصه اگه پراید ایمن تر بود سالی 1500 نفر کمتر کشته می شد.

پراید توسط موسسه های ایمنی از نظر تست تصادف خودرویی مردود اعلام شده
16:15  1395/12/01
گزارش
پاسخ دادن
علی از مشهد
4

مردم مقصر نیستن واسه کارگر جماعت وقتی گذینه ای وجود نداره تا انتخاب کنه مجبور میشه پراید بخره اگه هم نخره فرداش باید گرونتر بخره
اینا درس سیاست خوندن
هرچی بازار کسادتر میشه اینا گرونتر میکنن چون رقابتی نیست همش دست خودشونه تا پارسال قیمت کارخونه یک میلیون از بازار گرونتر بود بعد از جریان کمپین اینا با کم فروشی کاملا موضوع رو برعکس کردن
15:13  1395/12/01
گزارش
پاسخ دادن
فريبرز
2

مشكل از خود مردمه وقتي اينطور واسه خريد اين آشغالهاي عهد دقيانوس هجوم ميبرن خوب معلومه خودروساز هم اسكول نيست خودشو به دردسر و هزينه بندازه به فكر جايگزيني با مدلهاي جديد باشه
08:24  1395/12/01
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
5

اینقدری که اینا گفتن داریم ضرر میکنیم و ورشکست شدیم و باید افزایش قیمت بدیم که فک کردیم آیا چ خبر شده. کوفتتون بشه
کاش شرف داستین خودتون و زن و بچتون از همین ماشینا سوار میشدین.البته نه فقط برای تبلیغ.
08:18  1395/12/01
گزارش
پاسخ دادن
اریا بهمن
5

معلومه تیراژ بالا وسود هنگفت از مال وجان ما ایرانیها مهمتره.هر کشوری میتونه با مونتاژ خودروهای 30 40 سال پیش،خودروساز بشه و درامدزایی بکنه.مهمترین اختلاف حکومت ما با دولتها و حکومتهای کشورهای دیگه،مهم نبودنه جان وسلامت مردم.
00:12  1395/12/01
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
2

مدیر عامل سایپا که گفته بود ما رو پراید داریم ضرر میکنیم!!!!!!!!!!چی شد یهو سود کردن
15:49  1395/11/30
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
6

ای بابا اینها کی راست گفتن که این دفعه دومش باشه. وقتی میبینند مردم برای خریدن ماشینهای دوران تیرکمون میرزا که هر روز به بهانه های مختلف گران هم میشه سرو دست میشکنن هرکی باشه تولید و متوقف نمیکنه
10:32  1395/12/01

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تار اتومات طرح فرسوده : سلام عزیزان تارا اتومات تا چه تاریخی فاکتور شدید.تشکر
تارا دستی فرسوده : با سلام خدمت دوستان طرح فرسوده تا کی فاکتور شده و واريزي تون چندم بوده؟
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : ثبت نام ۱۱ مرداد نود روزه اقساطی
ایگل تیر ۹۰ روزه : سلام شاسی ۸ آذر بیمه و پلاک ۱۸ آذر فعلا ارسال مدارک زرد هست کسی میدونه چقد طول میکشه تحویل بدن؟
شاهین جی ال تیر ماه : سلام دوستان ۵ تیر تکمیل وجه کردم به نظرتون کی فاکتور میشم
محمد کعبی : سلام خدا قوت. من تیر ماه ثبت نام کردم قرار بر این بود ۹۰ روز تحویل خودرو انجام بشه ولی تا الان خبری نیست ممنون میشم پیگیری کنید
علی مدبر : رز زرد بسوز فقط
علی مدبر : من امروز تحویل گرفتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ار اس : سلام روز بخیر من امروز تماس گرفتم گفتن تا 24 تیر کویک ار اس فاکتور سده ولی در اینجا دیدم دوستی نوشته بود مرداد ماه کویک ار اس فاکتور شده ایا این موضوع صحت داره که از تیر ماه بلاخره رفته سمت مرداد ماه اگر تاید میکند لطفا بگید. با تشکر
ایمان : 105ت
اطلس 19 اسفند : 19 ام فاکتور شدم
اطلس بهمنی : سلام توی گوگل مشخصه اگه زحمت به خودت بدی سرچ بفرمایی
دناپلاس6دنده سفیدرینک تحویل بهمن : اگه فاکتور شده باشه که درحال فاکتور تیک میخوره فکر کنم داداش فاکتور نشدی😫 اول میگی فاکتور شدم بعد میگه در حال فاکتور میچرخه اگه تیک سبز نخوره یعنی فاکتور نشده
سمند : سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید من براس سمند سورن صبت نام کردم اگه اسمم در نیاد میخام حوالشو بخرم تره فوق لاده میخاستم بدونم تحویلشون چه جوریه زود میدن یانه لطفا توضیح بدین ممنون
اطلس : احتیاجی نیست شما حقوق دقیق مدیران رو دربیاری، به قول خودتون سیصد میلیون میگیرین، آیا واقعا شایسته دریافت حقوق با این مقدار هستند وقتی که نتونستند پیش بینی درستی از تعداد عرضه یک خودرو رو داشته باشند و این همه آدم رو بدبخت کردند. منی که الان دارم ماهی 14 میلیون حقوق میگیرم به نظرت چند ماه کارکردم رو جمع کردم تا بدم دست این چنین مدیرانی و خودم هم مثل مرغ پرکنده باشم و هیچ کس هم نباشه یک جواب درست به من بده واقعا متاسفم اول برای برای خودم و بعد هم برای آدم هایی مثل شما.....
خوشخوان : پلاید ارقتا برچ 7 تحویل باید بدج 8 می بود چرا الان 10 شده ندادن بهمون باید هر زور بلیم نمایندگی جواب درست نمیده پول میگیرن ولی تحبیل نمی دهند
مهندس سایپا : دوست عزیز من خودمم مثل شما اطلس ثبت نام کردم. اما دنیا که به آخر نرسیده. همین الانشم مدیران بسیار تحت فشار هستن و دارن روی موضوع کار می کنن. می تونیم با صبر و حوصله مشکل و حل کنیم. همه ما اذیت شدیم ولی ضرر هنگفت که نکردیم. بله اگه طلا می خریدیم بیشتر سود می کردیم ولی الانشم که ضرر نکردیم، کمتر سود کردیم همین. همه ما قشر متوسط جامعه هستیم و بی ماشینی اذیتمون می کنه، اما کاریه که شده، باید صبر کنیم. مخصوصا اینکه به نام سایپا لطمه بزرگی وارد شده و جامعه نسبت بهش بی اعتماد شده. ولی اینطور نیست که فکر کنین از این وضعیت مدیرا خوشحال هستن و دارن بهمون می خندن، اتفاقا خیلی هم ناراحتن اما کاری از دست کسی برنمیاد. حالا ببینیم این تغییر مدیریت چند روز پیش به کجا میرسه. می خوان با کروز وارد مذاکره بشن. کمترین مشکل سایپا اطلسه، تعهدات شاهین خیلی بیشتره قطعات وارداتی هم خیلی بیشتر داره.
طهورا اطلس آذر : هر دم از این باغ بری می‌رسد پیام اومده درخواست حضوری بزنید تا ماشین تونو پلاک کنیم