لیفان ۸۲۰ بخریم یا کیا سراتو تولید داخل؟

 

لیفان ۸۲۰ بخریم یا کیا سراتو تولید داخل؟

 
انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست. در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودرو خود را عوض می‌کنند. آنها نیز همیشه دوست دارند بدانند که خودروهای جدید کدام هستند و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها با خودرو کنونی‌شان چیست.
به گزارش اقتصادنیوز ، در بازار رو‌به رشد خودرو ایران چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر افزایش خریدار مساله انتخاب خودرو، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این گزارش سعی شده خودروهای مختلفی که از نظر قیمت یا قابلیت‌های فنی در یک کلاس قرار دارند با زبانی ساده با یکدیگر مقایسه شوند.‌ به‌‌گونه‌ای‌که در نهایت خواننده بتواند دید کلی درباره خودروهای کلاس‌های مختلف پیدا کند.
 
لیفان 820 یا کیا سراتو
 
هر دو خودرو در ایران مونتاژ می‌شوند خودروهایی که یکی از کرمان و دیگری در جاده مخصوص به بازار عرضه می‌شوند. لیفان از موتور پر‌حجم‌تر و البته قوی‌تری بهره می‌برد، اما در مقابل سراتو مصرف سوخت کمتری دارد. چهره لیفان به روز‌تر بوده و امکانات به مراتب بیشتری نسبت به سراتو دارد، چرا‌که سراتوی نسل قبل در ایران مونتاژ می‌شود. هر دو خودرو انتخاب‌هایی برای خانواده هستند با این تفاوت که لیفان اتاقی بزرگ‌تر و البته کابینی جادار‌تر داشته و می‌توان به اندازه زیادی روی فضای بار آن حساب کرد. کیفیت مواد به کار رفته درون کابین هر دو خودرو متوسط است اما طراحی کابین لیفان به روز‌تر بوده و البته زیبا‌تر است. هر دو خودرو هندلینگ خوبی دارند واز نظر خدمات پس از فروش نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما سراتو نشان داده که در دراز‌مدت خودرویی کم استهلاک‌تر است و البته به دلیل وابستگی به یکی از دو خودروساز اصلی کشور شعب خدمات پس از فروش گسترده تری هم دارد. به‌طور کلی هر دو خودرو انتخاب‌هایی مناسب هستند اما مصرف کمتر و البته استهلاک پایین در سراتو و موتوری قوی‌تر با کابینی جادارتر و امکانات بیشتر نیز در لیفان خلاصه شود.
 
سوناتا هیبرید یا تویوتا کرولا
 
تویوتا کرولا در بازار ایران این روزها قیمت‌های کاذبی را تجربه می‌کند که البته این موضوع بیشتر به سود دلالان است چراکه این خودرو در حال حاضر به بازار وارد نمی‌شود. این دو خودرو از هیچ نظر با هم در یک سطح نیستند اما به همان دلایل کاذب که گفته شد فعلا در یک سطح قیمتی قرار دارند. سوناتا خودرویی در کلاس بزرگتر با حجم موتور بیشتر و البته موتور قوی‌تر و شتاب و سرعت بهتر قرار دارد. در مقابل تویوتا کرولا در نسل جدید خود دارای طراحی همه پسندی شده است که اگر آن را در کنار استهلاک بسیار پایین آن قرار دهیم به یک گزینه جدی در این بازه قیمت تبدیل می‌شود. کرولا خودرو کم‌مصرفی است اما سوناتا یک خودروی هیبریدی است که تنها 7/ 4 لیتر بنزین می‌سوزاند که عدد بسیار پایینی برای چنین خودرویی با این ابعاد به شمار می‌رود. سوناتا از نظر امکانات در سطح بالایی قرار دارد و از این نظر قابل قیاس با کرولا نیست. خدمات پس از فروش هر دو خودرو مناسب بوده و تا حد زیادی گسترده است. در بازار دست دوم اما وضعیت کرولا بهتر است و هنوز بازار دست دوم رو به راهی برای هیبریدی‌ها شکل نگرفته است. اگر خودرویی با امکانات زیاد و موتوری قوی‌تر می‌خواهید سوناتا و اگر خودرویی با سواری نرم و کم استهلاک می‌خواهید کرولا انتخاب مناسبی است.
 
ب‌ام‌و 220 یا دی اس 6
 
این دو خودرو تفاوت‌های زیادی با هم دارند اما از نظر قیمتی تقریبا در یک رنج قرار دارند. دی اس 6 یک کراس اوور شهری با موتور 6/ 1 لیتری و ب‌ام‌و 220 یک کوپه 2 لیتری است. هر دو خودرو از سیستم توربوشارژ بهره می‌برند. ب‌ام‌و هم قدرت بیشتری دارد و هم از نظر شتاب‌گیری با اختلافی فاحش دی اس را جا می‌گذارد. اما از نظر ظاهری هر دو خودرو زیبا بوده و جذابیت‌های خاص خود را دارند. با این تفاوت که ب‌ام‌و 220 یک اسپورت زیبا است اما دی اس ظاهری کاملا لوکس دارد و مخاطبان این دو احتمالا متفاوت هستند. از نظر کیفیت کابین نیز هر دو خودرو با کیفیت هستند، اما دی اس بسیار متفاوت‌تر از ب‌ام‌و کار کرده لوکس بودن در کابین آن نیز به چشم می‌آید. این در حالی است که از نظر امکانات نیز دی اس در سطح بالاتری قرار دارد. در مقابل دی اس بازار خرید و فروش دست دوم خوبی ندارد که در این زمینه می‌توان 220 را موفق‌تر دانست. ضمن اینکه از نظر خدمات پس از فروش نیز ب‌ام‌و موفق‌تر است. هر دو خودرو انتخاب‌هایی خوب و البته متفاوتند اما سواری اسپورت در ب‌ام‌و و خودرویی خاص داشتن را می‌توان در دی‌اس جست‌وجو کرد.
 
مزدا 3 یا رنو فلوئنس
 
این دو خودرو در یک کلاس قرار داشته و از موتورهایی کم‌حجم بهره می‌برند. اما مزدا قوی‌تر و البته پر‌شتاب‌تر است. طراحی مزدا اسپورت‌تر است و در مقابل طراحی فلوئنس به کار کسانی می‌آید که طراحی سنگین خودرو را می‌پسندند. کابین فلوئنس راحت‌تر و البته جادار‌تر از مزدا است، اگرچه کیفیت کابین هر دو خودرو خوب بوده و سواری دو خودرو نیز لذت بخش است اما مزدا سواری اسپورت‌تر و خشک تری دارد و فلوئنس خودرویی با سواری نرم‌تر است که برای مسافت‌های طولانی احتمالا سرنشینان آن احساس راحتی کمتری را تجربه می‌کنند. در زمینه خدمات پس از فروش و تامین قطعات فعلا وضعیت مزدا به دلیل سال‌ها حضور در ایران و پشتیبانی از سوی شرکت داخلی بهتر است، اما رنو هم روند رو به توسعه‌ای دارد. در بازار صفر کیلومتر و دست دوم این مزداست که اقبال زیادی دارد و در بازار موفق‌تر است این در حالی است که فلوئنس با افت قیمت زیاد و البته صرف زمان زیاد به فروش می‌رسد. از نظر امکانات بستگی دارد که کدام تیپ فلوئنس را بخرید. تیپ‌های پایه آن آپشن کمتری در مقایسه با مزدا دارند اما فول آن امکانات بیشتری دارد. به‌طور کلی می‌توان هر دو خودرو را انتخابی مناسب دانست که فلوئنس برای خانواده‌ها مناسب بوده و مزدا کسانی که رانندگی اسپورت را دوست دارند راضی‌تر می‌کند.
 
ولوو XC90 یا تویوتا لندکروزر
 
دو خودروی شاسی بلند فول سایز بازار ایران که البته طرفداران زیادی هم دارند. این ولوو برخلاف مدل‌های دیگر توانست در همان ابتدای ورود به بازار، خود را در دل مردم جا کند و روز به روز با افزایش قیمت همراه باشد. و البته آغازی باشد برای به پایان رسیدن سلطنت لندکروزر در ایران که به دلیل محدودیت واردات موتورهای حجیم در بازار نایاب شده بود. اما اکنون بار دیگر مدل‌های صفر کیلومتر آن را می‌توان پیدا کرد. لندکروزر از موتوری پر‌حجم‌تر والبته قوی‌تر نسبت به ولوو برخوردار است. با این حال ولوو به راحتی در شتاب‌گیری از پس لندکروز بر می‌آید. ولوو اگرچه همانند لندکروزر خواص آفرودی ندارد، اما بی‌دست‌و‌پا هم نیست و قابلیت‌های زیادی در این حوزه دارد. در مقابل لندکروزر یک آفرودر تمام عیار است. از نظر امکانات و البته ایمنی می‌توان ولوو را پیروز بی‌چون‌‌و‌چرای میدان دانست. از نظر زیبایی و کیفیت نیز این برتری ادامه دارد اما قابلیت‌های خارج از جاده لندکروزر مثال‌زدنی است. بازار هر دو خودرو خوب بوده و به راحتی به پول نقد بدل می‌شوند. در بحث خدمات پس از فروش کفه ترازو کاملا به سود لندکروزر سنگینی می‌کند. از نظر فضای داخلی هر دو خودرو مناسب بوده و برای استفاده‌های مختلفی قابل اتکا هستند.
 
برلیانس H220 یا ام وی ام 315
 
برلیانس و ام وی ام دو خودرو چینی پرفروش در بازار ایران هستند. یکی اطمینان بازار را به دلیل تولید توسط یکی از خودروسازهای داخلی کسب کرده و دیگری با شرایط فروش متنوع برای خود فضا ایجاد کرده است. این دو خودرو از موتورهایی کم‌حجم بهره می‌برند اما قدرت موتور 315 بیشتر است. هر دو خودرو از گیربکس‌های قوی برخوردار نیستند. با این حال 220 گیربکس بهتری دارد. در مقابل کیفیت مواد استفاده شده در داخل کابین 315 بهتر بوده و طراحی کابین آن به روزتر است. از نرمی سواری هر دو خودرو خوب هستند، اما هندلینگ بهتر را باید در 220 جست‌وجو کرد. از نظر آپشن هر دو خودرو در مقابل قیمتی که برای آن پرداخته می‌شود خوب هستند. در بازار دست دوم وضعیت برلیانس بهتر است و ام وی ام 315 با افت قیمت زیادی به فروش می‌رسد. دلیل آن هم این است که خریداران می‌توانند با توجه به شرایط فروش به راحتی به مدل صفر آن برسند. از نظر خدمات پس از فروش اگر چه ام وی ام از چینی‌های خوب بازار در بحث نمایندگی و قطعه است، اما طبیعی است که وضعیت یک محصول از سومین خودروساز داخلی بهتر باشد.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , مقایسه خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

35 نظر

سعید
2

از دیگر مزیتهایی که سراتو سایپا نسبت به بنجل های چینی میشه به موضوع خوش فروش بودن اون اشاره کرد ، سراتو به علت موتور و گیربکس عالی و قدرتمندش و همچنین کیفیت و گارانتی 5 سالش بازار دست دوم خیلی خوبی داره
15:58  1396/01/16
پاسخ دادن
کاربر: Syrex@
2

دوستان اینقدر بابت چینی ها بهم توهین نکنین

فعلا اوضاع کشور گل و بلبلو

وقتی مجوز ورود همه جور کالایی رو میدن خوب ماشین چینی رو هم میدن

اینجا که آمریکا نیس که حتی هیوندا هم تا چند سال پیش مجوز صادرات به اونجا رو نداشت

توی کشورعزیزمون فقط کافیه یه ماشین چهارتا چرخ داشته باشه تمومه دیگه مجوز رو راحت میگیره

بعد آقایون دم از حمایت تولیدملی میزنن

ومیگن جنس ایرانی پرایراد بخرین

70درصد از همین تولیدات داخل هم چینیه

حالا اون بنده خدایی هم که میره یکی از همین چینیهارو میخره چه گناهی کرده

الان دارن اتوچینیها رو با انواع وام وحتی بدون پیش پرداخت میفروشن وملت هم بدون آگاهی میخرن

ولی امان از روزی که خدای نکرده خرابی بوجود بیاد اون موقع خرید لوازم یدکی اتوی چینی برابر با هزینه خرید بنز اس پونصده

واقعا اینا مردم چی فرض میکنن که یه طلق 10هزار تومنی روی اینه لیفان رو میگن 90تومن

خدایی نخرید چینیارو

09:40  1396/01/16
پاسخ دادن
حسین
1

جلد اس 5 دنده ای دارم الان دو ساله پنجاه براش رفتم نه خرجی آورده و نه خراب شده الان باید فکر می کنید صفحه حتی کیفیت داشبورد هم کم نشده با وجود اینکه شیراز کلا گرمه و منم هر دقیقه اونو تو پارکینگ نمی زارم ماشین چینی را باید با هم قیمت خودش و ماشین های ایرانی سنجید البته خدایی سرعت مدل قدیمی هم همچون مالی نیست سایپا هم کلا غیر قابل اعتماد هست یا دفعه می کشه زیر تولید و فروش آنچنانی هم نداره وقتی سراتو 2017 هست کی مدل قدیمی را می خره
00:54  1396/01/16
پاسخ دادن
ورشان
4

هنوز زوده واسه قضاوت
ماشين چيني خرابيهاي سرياليش از سال سوم چهارم شروع ميشه مثل موريانه يكي يكي قطعاتش شروع به نابودي ميكنه
در مناطق مرطوب مثل شمال پوسيدگي بدنه كه شروع بشه ديگه هيچي جلوش را نميگيره
ماشين چيني در كوتاه مدت فقط واسه تخليه عقده كسانيه كه پول خريد ماشين خارجي ندارن خوبه ولي در دراز مدت سرطان به تمام معناست
08:19  1396/01/16

Vali
1

با درود و سپاس شایدم دوپاس .دقیق نمیدونم اممما اینو میدونم که عاخه برادر من چرا؟ اون کسی که نظرو نوشتی که وقتی سراتو 2017 هست کسی 2011 ش رو نمیخره. ناموسا فازت چی هست؟ سراتو 2017 قیمتش 140 م هست و سراتو 2011 قیمتش 90 میلیون. تفاوت قیمتی 50 میلیونی دارن عزیز
10:42  1396/01/16

آرش
4

ده سال دیگه سراتو سرحال و سرپا هنوز سواری عالی میده ولی لیفان 820 زرت همه چیزش در اومده یه نگاه به چری ویاناهای ده سال پیش بندازی میفهمی ماشین چینی چه سرنوشتی در انتظارشه
19:40  1396/01/15
پاسخ دادن
علی
6

ماشین اصل کره در مقایسه با آشغال چینی !!!! به حق چیزای ندیده و نشنیده !
ماشین چینی فحشه مثلا تا پشت سر یکی میگن ماشین چینی داره انگار دارن مسخرش میکنن مخصوصا شاسی بلندای چینی که دقیقا مال کساییه که عقده ماشین کره ای و ژاپنی دارن ولی پولشو ندارن و میرن چینییشو میخرن
18:57  1396/01/15
پاسخ دادن
شهاب
12

من نه لیفان دارم و نه سراتو سایپایی دارم ولی انصافا این چه مقایسه ایه آخه؟؟! ماشین چینی بی کیفیت و بی اصالت که فقط در ایران تولید میشه رو با ماشین کره ای که یه زمانی در آمریکا پرفروشترین ماشین شده مقایسه میکنید ؟! سراتو واقعا موتور پرقدرت و گیربکس خفنی داره و همین گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک ۶ دندش میرزه به کل کشور چین !
12:51  1396/01/15
پاسخ دادن
Vali
5

میگما مشقاتو نو نوشتین میاین نت؟ یوقت از درس و مشق عقب نیفتین برا خودتون میگم والا
16:03  1396/01/15

اهل فهم
2


0سوار ماشین چینی شدن= با نابودی دلالان خودروی دست دوم مثل جنابعالی سوار ماشین چینی شدن=با ریختن ابهت پولداران که میخواهند با سوار بر ماشین های قیمت بالا اروپایی و کره ای پول و ثروت خود را به رخ بکشند.. سوار بر ماشین چینی شدن=یعنی نابودی کمپانی های بزرگ اروپا و امریکا و مجبورشان کردن به حذف تعرفه و دلال و رانت و تولید خودروی ارزان.... همانطور که دیدید در سایر لوازم الکترونیک ..موبایل چنین کرد..
11:38  1396/01/15
پاسخ دادن
اهل درك
3

يك ضرب المثل معروف داريم ميگه صنار بده آش به همين خيال باش

خريد و سوار شدن بر ماشين بي اصل و نسب و بد ريخت چيني با اسامي مشابه چنگال و ليوان = تنزل كامل شخصيت و هدر رفت پول و آبروريزي و مورد تمسخر قرار گرفتن در سطح جامعه
12:27  1396/01/15

اهل کرج
7

ماشینهای چینی یک مزیت خوبی دارند این هست که دست ایرانی بهش نخورده و دله دزدی وسایل و متعلقاتش کمتره و حداقل مطمئن هستیم قطعاتش اصل چین هست ولی هم محصولات داخل و هم خارج اکثر لوازم یدکیش توی سوله های غیر استاندارد و کر کثیف در تهران و کرج خودمون درست میشه و مارک کره و ژاپن می چسبونن روش درحالی که حتی چینی هم نیست :))
برادرم لیفان 620 داره 2 سال بسیار راضی هست بدون خرج بوده تا الان بر خلاف همه حرف و حدیث ها که پشت ماشینهای چینی هست. من هم رانندگی کردم سواری نرم و راحتی داره شتاب عالی صندوق بسیار جادار از داخل جمع که میشه مثل تخت خواب استفاده کرد .
13:53  1396/01/15

سامان
11

سوار شدن بر ماشین چینی = سوژه تمسخر مردم شدن
خرید ماشین چینی = ریختن پول در جوی آب
22:22  1395/12/12
پاسخ دادن
سینا
18

پس من از فردا هر کس تویوتا پرادو سوار بشه مسخره میکنم چون مارکش ژاپنیه اما چین تولید میکنه
00:00  1395/12/13

سینا
16

گناه یه نفر رو برای همه نمینویسن
مدیران خودرو آبروی خودروساز های چینی رو با مونتاژ بدش برد
من نمیگم همه چینی ها خوبن اما ماشین خوب کم نداره
خب یه مقایسه بین پژو پارس اتومات با برلیانس 330
شتاب 0 تا 100 هر دو 15 تا 17 ثانیه (شتاب پژو پارس اتومات tu5 تو تمام بررسی ها زیر 15 ثانیه نبوده ) 
کیفیت هر دو در یک سطح هست هر دو از پلاستیک دمپایی کهنه ساخته شدن ( مادربزرگم یه دمپایی کرمی داشت اون رو تو داشبورد اینا استفاده کردن )
ایمنی :
هر دو دوتا کیسه هوا دارن
ترمز هر دو در یک سطح هست (کاملا در یک سطح هستند )
شاسی هر دو ایمنی مجهول و تقریبا در یک سطح هستند (خب پژو پارس های جدید هم از همون حلبی روغن ساخته میشن )
امکانات :
هر دو در تعادل امکانات هستند مثلا هر کدوم امکانات خاص خودش رو داره مثلا پژو سانروف نداره و برلیانس صندلی برقی
قیمت هم 6 تا 8 تومن اختلاف دارن (البته اگر ظاهر به روز برلیانس و گیربکس بدون ضربه برلیانس رو در نظر بگیریم میشه از تفاوت قیمت چشم پوشی کرد )

00:17  1395/12/13

asx
12

منم موافقم
متاسفانه ما خودرو های چینی رو که قیمت 50 تا 70 میلیون دارن با کره ای ها یا ژاپنی های بالای 100 میلیون مقایسه میکنیم که اشتباهه ..بهتره با هم رده هاش مقایسه بشه
01:52  1395/12/13

رادوین
5

سینا خان هر گردی گردو نیست گوشی اپل 7 و هواووی هر دو در چین تولید میشن این کجا و اون کجا

شاعر میگه :
دانه فلفل سیاه و خال لب مه رویان سیاه
هردو جانسوزند اما این کجا و آن کجا...
10:07  1395/12/13

مجید
5

لاشه پارس به این اسباب بازی های چینی میارزه . خرید ماشین چینی اشتباه محضه
09:39  1396/01/15

اهل فهم
2

سوار ماشین چینی شدن= با نابودی دلالان خودروی دست دوم مثل جنابعالی سوار ماشین چینی شدن=با ریختن ابهت پولداران که میخواهند با سوار بر ماشین های قیمت بالا اروپایی و کره ای پول و ثروت خود را به رخ بکشند.. سوار بر ماشین چینی شدن=یعنی نابودی کمپانی های بزرگ اروپا و امریکا و مجبورشان کردن به حذف تعرفه و دلال و رانت و تولید خودروی ارزان.... همانطور که دیدید در سایر لوازم الکترونیک ..موبایل چنین کرد..
11:26  1396/01/15

علی
5

من سراتو دارم واقعا راضیم درسته مونتاژ داخله ولی از نظر موتوری و راحتی مثل همون سراتو کره ایه لیفان درسته آپشن بالایی داره ولی واقعا ماشین آشغالیه و از همه بدتر خرج تراش اینم بگم سراتو رو صفر سوار شدم تا الان ۲۲ تا باهاش رفتم فقط ۱۲۰ تومن یه سرویس بردم همین ماشین خوب ماشینیه که کم خرج باشه
12:39  1395/12/12
پاسخ دادن
پیمان
17

کلا سایپا و زیرمجموعش پارس خودرو ماشین هایی که تحویل میدن بهتر از خودروسازهای دیگه هست
من سراتو و آریو و برلیانس و چانگان ایدو رو امتحان کردم
واقعا هر کدوم تو رده قیمتی خودشون ایداآل هستن و هر کدوم مزایایی داره و البته معایبی
من خودم مگان ۲۰۰۰ دارم که البته خیلی راضی نیستم چون گیربکسش احمق ترین گیربکس هست و بعد از عوض کردنش دیگه سراغ ماشین رنوی اتومات نمیرم
لیفان ۸۲۰ هم اون طوری که شما نوشتین ماشین بدی نیست شتابش از سراتو بیشتره و شاسیش هم مقاوم تر از سراتو هست
انقدر به ملت تلقین کردین ماشین چینی بده ماشین چینی بده که همه فکر میکنن واقعا اینطوریه
همین ام وی ام ۵۳۰ که هزار جور چیز پشت سرش گفتن از بیشتر ماشین های ایرانی ایمن تر و با دوام تر بود
دوستم دو تا گزینه ام وی ام ۵۳۰ مدل ۹۲ و پژو slx صفر رو داشت اما slx رو خرید تو این دو سال که خریده سه تا صفحه کلاج عوض کرده و الان پشیمونه ...
خب یکم واقع بین باشیم
من منتظر بی وای دی تانگ( byd )هستم که فیلم درگش با فراری ۴۵۸ رو دیدم فوق العادست
20:35  1395/12/12

علی
1

من سراتو دارم واقعا راضیم درسته مونتاژ داخله ولی از نظر موتوری و راحتی مثل همون سراتو کره ایه لیفان درسته آپشن بالایی داره ولی واقعا ماشین آشغالیه و از همه بدتر خرج تراش اینم بگم سراتو رو صفر سوار شدم تا الان ۲۲ تا باهاش رفتم فقط ۱۲۰ تومن یه سرویس بردم همین ماشین خوب ماشینیه که کم خرج باشه
12:37  1395/12/12
پاسخ دادن
نادر
5

آدم 90 ميليون پول بي زبون واسه ماشيني بده كه تو خيابون همه بهش بگن از اين چيني ميني ها؟!
يه ذره عقل داشتن هم چيز خوبيه ها
08:27  1395/12/11
پاسخ دادن
رضا از مشهد
21

ليفان 820 به علت كيفيت بهتر -موتور پرقدرت تر -ظاهر جذاب تر - متاسفانه سايپا كل آپشن هاي سراتو رو حذف كرده حتي ترمزهاي عقب رو كاسه اي كرده !!! --- سوناتاي هيبريد به اين علت كه سوناتا كلا يك كلاس بالاتر از كرولا هستش و رقيب كمري محسوب مي شه كرولا درسته بسيار كم استهلاكه ولي رانندگي به شدت پيرمردي و كسل كننده اي داره --- ب ام و به اين علت كه ب ام و هستش! درسته در ايران قيمتش حباب وحشتناكي داره ولي در اين رنج قيمتي كسي قيمت براش مهم نيست! ---- ولوو تكنولوژي وحشتناك مدرني داره درسته از حضرت لندكروز كوچيك تره ولي لندكروز صفر در ايران پيدا نمي شه و نسل قديم هم هستش --- برليانس انتخاب مطمئن تري هستش پشتيباني قوي تري داره و از نظر كيفيت هم كيفيت موتوري واقعا عاليه
13:31  1395/12/09
پاسخ دادن
رضا از ايران
9

زياد به حرف اين رضا از مشهد كه در پيجهاي مختلف به دفاع كوركورانه از ماشينهاي بي كيفيت و بي ريخت چيني مشغوله گوش نكنيد

ماشين چيني = زباله توليد شده از مواد بازيافتي
خريد ماشين چيني = ريختن پول در جوي آب
14:00  1395/12/09

شهاب
15

واقعا هیچ آدم عاقلی پیدا میشه که ماشین کره ای نخره و به جاش بنجل کاردستی چینی بخره
12:32  1395/12/09
پاسخ دادن
مجید
4

به هیکل ماشین بنجل چینیت بخند
20:50  1395/12/10

احمد
1

ليفان که به درد نمیخوره سراتو م چون تو ایران مونتاژ میشه اونم بدرد نمیخوره میتسوبیشی میراژ درسته کوچیک و ریزه میزه از این دوتا به مراتب خیلی خیلی بهتره البته تو رنج قیمتی سه تاشم تقریبا ی قیمت هستن
12:27  1395/12/09
پاسخ دادن
بیتا
2

عزیزم شما داری میتسوبیشی میراژ رو که موتورش سه سیلندره با حچم ۱۲۰۰ سی سی با سراتو با حجم موتور ۲۰۰۰ مقایسه میکنی بعدشم میگی بهنره میراژ؟😳
04:21  1396/01/15

مهران
7

واقعا برام جای سواله... یعنی کسی هم پیدا میشه از بین ماشن چینی و کره ای ، چینی رو انتخاب کنه؟؟؟؟؟ اینا فازشون چیه؟
11:47  1395/12/09
پاسخ دادن
Vali
2

اینها فاز ندارندوکلا نول محسوب میشن. اساسی ترین قسمت خودرو موتور وگیربکس اون هست که خودروهای چینی ضعف بزرگی دراین مورددارن و با آپشن قصد ماست مالی متاسفانه.
10:47  1396/01/16

متخصص
2

لیفان
06:55  1395/12/09
پاسخ دادن
فوق تخصص
9

لیوان؟
11:27  1395/12/09

کیان
7

لیقوان؟ ارمش شبیه شبکه 3 هستش و کیفیت اشغالی داره
17:53  1395/12/09

Vali
1

لیفان جمع لیف هست به معنای لیف ها. معمولا توی حموم استفاده میشده و بعدها به بازار خودرو راه یافته.
10:44  1396/01/16

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد