شما نظر بدهید/ با تولید خودروهای جدید موافقید یا واردات آن‌ها؟

 

شما نظر بدهید/ با تولید خودروهای جدید موافقید یا واردات آن‌ها؟

خودروهای جدید در راه هستند؛ آن طور که معاون وزیر صنعت گفته شش قرارداد بسته شده و قرارداد هفتم هم در راه است.
 
گزارش ها نشان می دهد که به ازای هر ۲۱۰ ایرانی یک خودرو وجود دارد، این در حالی است که این رقم در دنیا ١٢١ است. این فاصله برای خودروسازان داخلی و خارجی بازار جذابی را ساخته است. درمقابل گروهی هم معتقدند که حجم بالای خودروها در شهرها باعث بروز ترافیک،آلودگی هوا و مسایل زیست محیطی شده است و البته بازار را در اختیار خارجی ها می گذارد.به نظر شما خودروهای جدید می تواند به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد یا واردات آنها؟ 
 
شما کاربر محترم وان‌کار می‌توانید نظر خود در بخش «ارسال دیدگاه» ثبت کنید.
 
 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

21 نظر

کاوه
0

در جایی تولید خودرو کاملات انحصاری و دولتی است و رقابت سالمی در کار نیست، کیفیت به شدت پایین آمده و قیمت به شدت بالا می رود. با این وضعیت در گاری سازی های داخلی بسته بشه به نفع مردم و کشور است و البته معلوم است که مافیای طمعکار ضرر می کنند!
19:19  1395/12/01
گزارش
پاسخ دادن
علی از مشهد
5

با این شرایطی که ایران خودرو و سایپا داره پیش میره من 100% با واردادت موافقم
10:43  1395/11/28
گزارش
پاسخ دادن
خضری
4

مسلما تولید داخل ارجحیت دارد؛ لیکن در شرایط رقابت عادلانه و امکان انتخاب بر مبنای مقایسه قیمت و کیفیت توسط مصرف کننده.

اما تاکید بر تولید داخلی در شرایطی که مصرف کننده هم از قیمت غیرمنطقی و ناعادلانه زیان ببیند و هم از فقدان کیفیت، نتیجه مطلوبی برای مردم و کشور ندارد؛ هرچند برای مدتی جیب کسانی را از پولهای نه چندان مشروع انباشته کند.
22:09  1395/11/27
گزارش
پاسخ دادن
بيژن
2

بحث واردات خودروي خارجي فقط مادي و سود مالي نيست وگرنه اگه تعرفه مثلا به يك سوم كاهش پيدا كنه با افزايش تقاضا و چند برابر شدن واردات قطعا سود بيشتري عايد دست اندركاران واردات خودرو ميشد موضوع كاملا سياسي و اجتماعيه يعني نگاه كلان برنامه ريزان و سياست گذاران كشوري اينه كه اگه همه مردم ماشين خارجي و خوب و با كيفيت سوار شوند يك موج افزايش توقع در همه زمينه ها بوجود مياد كه حاكميت توان پاسخگويي آنرا نخواهد داشت
12:36  1395/11/27
گزارش
پاسخ دادن
CO2
3

دوستان می دونید موقع تولید (در واقع مونتاژ) و یا واردات خودرو با تعرفه بالا چندین دست سود می کنن؟
آیا اونها از سودشون می گذرن تا مصرف کننده سود ببره؟
دلال، یه سری از دوستان که مسیول اهدای مجوزها هستن و سهمی از این سفره دارن
اینا چی جوری راضی بشن؟
07:24  1395/11/27
گزارش
پاسخ دادن
اریا بهمن
6

تا زمانیکه بخش خصوصی (نه خصولتی) در ایران وجود نداره و شاهد یک بازار رقابتی نیستیم،اقتصاد کشور لطمه خواهد خورد و هیچ سود و منفعتی مردم نخواهند داشت.فقط یکسری که به حکومت نزدیکترند، از این بازار انحصاری استفاده میکنند.
20:40  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
محمد
9

سلام
مگه نظر ما مردم هم اهمیتی داره . مگه کسی هم به نظر و جان و مال این مردم بیچاره اهمیت میده .صدها هزار نفر از این مردم بیچاره بخاطر بی کیفیتی و ناامن بودن همین خودروها یا از بین رفته و یا معلول شده اند و بارها همین مردم رای و نظرشون را در مخالفت با این خودروهای بی کیفیت و ناامن اعلام کرده اند ولی هیچ گوش شنوایی وجود نداره و جان و مال مردم هیچ اهمیت برای خودرو سازان و دولتمردان ما نداشته و نخواهد داشت .
14:20  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
سام
14

قیمت ها تو ایران باید جهانی استاندار باشه ...دست مافیها خودرو باید قطع بشه ...واردات بااین تعرفه فقط بدرد نجومی ها میخوره....تولید داخل هم با این فریبکاری محکوم به شکست است
10:48  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: nima_3014
9

به هزار و یک دلیل میگم واردات با تعرفه پایین تر و جدای از انحصار وارد کننده ها الان فضای خودرویی کشور شده واردات انحصاری نمایندگی ها و تولید محصولات از رذه خارج بی کیفیت خوب تولید کننده و وارد کننده هیچ رقیبی رو ندارن با خیال راحت هر جور بخوان با مشتری برخورد میکنن بزارید واردات اون هم غیر انحصاری انجام بشه تا مشتری حق انتخاب هم داشته باشه نه محدود به مدل های خاص بی کیفیت بشه ایران با این روند هیچ وقت نمیتونه خودروساز باشه چون توی مونتاژ هم ضعیفه چه برسه تولید
09:49  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
میثم
6

با نظر اقای حسین موافقم. اگرچند شرکت خودروساز اصلی مانند همین پژو و رنو (یا حتی خودرو سازهای برتر مانند تویوتا و...)کار تولید خودرو را در داخل ایران به دست گیرند؛ چند اتفاق مهم و خوب میافتد:

1- اولین و مهمترین اتفاق "جلوگیری از بیکاری و ادامه اشتغال جوانان ایرانی" که در ایرانخودرو و سایپا کارمیکنند.

2- تولید خودرو با کیفیت و استانداردهای جهانی

3- کاهش ورقابتی شدن قیمت خودرو ها

راجع به مورد 3 عرض کنم که این مورد به ضررخودروسازهایی مانند پژو و رنو تمام میشود (وقتی یه ماشینو3 برابرقیمت میفروشن دیگه نمیان خودشونو اذیت کنن وقیمت رقابتی بدن تا سودشون کمتر بشه)

== پس میشود نتیجه گیری کرد این اتفاق خوب یعنی تولید خودرو باکیفیت توسط کارخانه اصلی در ایران امکان پذیر نیست
08:11  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
هادی
2

تحلیل درستی بود
15:02  1395/11/26

گزارش
علمردانی
3

این نکته خوبم اضافه کنی که دلالا ضرر میکنن
20:54  1395/11/26

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
6

بنده نه با تولید صرف نه با واردات صرف موافق نیستم. با بازار آزاد و رقابت سالم بدون رانت موافقم. در اون صورته که مشتری مداری اهمیت پیدا میکنه.اگه کسی بتونه در عرصه تولید رقابت کنه که میمونه وگرنه ازگردونه خارج میشه. پس یا باید خوب باشه یا نباشه.
07:51  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
آقا مجید
6

بنظر من مهم قیمته که متاسفانه کشور ما ندید بدید بازی در میارن و یک ماشین خارجی که مثلا قیمتش (قیمت جهانیش) 8 هزار دلاره ، ایران که میرسه میکنه 20 هزار دلار. چون حساب کتابی نداره و ماشالاه گمرک هم پدر صاب بچه رو در میاره بخواد کسی ماشین وارد کنه. و البته بعضی آقازاده ها هستند که با گمرک ساخت و پاخت دارند و گمرکی نمی دهند ولی از آنطرف غش می کنند یعنی قیمت ماشین ها را طوری میکشند بالا در ایران که انگار برای رد کردن ماشین ها، مالیات هنگفتی پرداخت کرده اند. یعنی کلاشی و حقه بازی بیداد میکنه و متاسفانه عدالت اجراء نمیشه و تنها هرکی خرش بیشتر بره در این زمینه موفق تره.
00:59  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
مسعود:ا
2

ري استارت - حسيني ،سپاس
00:42  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
مسعود
3

خراب شدن هر دو تاش موافقيم ... حالا رديفش كن!!!
00:41  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
هومن
4

به تولید داخلی شدیدا موافقم چون هم ایجاد شغل میکنه هم باعث میشه حدمات حودرو بهتر بشه ولی سایپا و ایران خودرو باید درشون تخته بشه و رنو و هوندا و نیسان و ..... مستقیم خودشون اینجا کار کنن
تا وقتی خودرو دولتی باشه چه وارداتش چه تولیدش توش بخور بخور هست و مردم ضرر میکنن
23:19  1395/11/25
گزارش
پاسخ دادن
sam
8

اصلا با تولید خودرو در ایران موافق نیستم به هزار و یک دلیل که در این صفحه و حوصله بنده و دیگران نمیگنجد.
دلیل اصلی اینکه دست ایرانی به خودرو بخوره هم کیفیت میاد پایین هم کلی لوازم و آپشن ماشین کم میشه در ضمن کلی هم میره روی قیمت
مثال ال 90 ، همه میدونن قرار بود با چه قیمتی ارایه بشه و کیفیت و قیمت الانش چطور شده
و تولید خودرهای چینی که از همه چیش میزنند و وقتی با اصلش مقایصه میکنیم تازه میفهمیم چه بر سر ما آوردن ووووووووو غیره
با تولید داخلی اصلا موافق نیستم که نیستم .
21:39  1395/11/25
گزارش
پاسخ دادن
آرش
4

من با نظر جناب حسین کاملا موافقم و باید در داخل تولید بشه
21:04  1395/11/25
گزارش
پاسخ دادن
حسین
13

باتولید خودروهای خارجی در داخل کشور کاملا موافقم به شرطی که به قیمت واقعی و توسط خود خودرو ساز مادر عرضه گردد،نه با سود ۲۰۰ درصدی و با واسطه های مانند ایران خودرو،سایپا و غیره چون این واسطه ها نخواهند گذاشت خودرو با قیمت واقعی و متعادل به دست مصرف کننده برسد ،و دلیل این کار آنها نگهداری از بازار انحصاری که در اختیار دارند و فروش محصولات بی کیفیت فعلی (پراید،۴۰۵،۲۰۶و......) میباشد،
همچنین تولید خودرو های خارجی در داخل کشور توسط خودرو ساز مادر میتواند رقابت در کیفیت و قیمت بهتر را به همراه داشته باشد.،
اما یقین دارم که این اتفاق در کشور ما نخواهد افتاد....
18:14  1395/11/25
گزارش
پاسخ دادن
محمد
8

واردات بهتره چون مدلهای متنوع تری عرضه میشه توسط شرکت مادر قیمتها نصف میشه رانت و فساد ازبین میره مدلهای جدید بروزوارد میشه
17:18  1395/11/25
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عرفان ۱ اردیبهشت : باید چند بار بریم با ی بار رفتن چیزی درست نمیشه
شاهین : ما چه گناهی کردیم که نزدیک به دو سال منتظر گرفتن ماشین باشیم پولش را هم داده باشیم ۱۴۰۲ وجه اول ۱۴۰۳ وجه دوم
شاهین : ما چه گناهی کردیم که نزدیک به دو سال منتظر گرفتن ماشین باشیم پولش را هم داده باشیم ۱۴۰۲ وجه اول ۱۴۰۳ وجه دوم
T8 : چرا در مورد T8 کسی نظر نمیده??? اینا هم با تاخیر هستن یا تحویلشون به موقع هست؟؟؟؟؟؟
عرفان ۱ اردیبهشت : باید چند بار بریم با ی بار رفتن چیزی درست نمیشه
حمزه شاهین جی : دوست عزیز کدام استان یزدی
شاهین ۲ اردیبهشت : حالا چرا شنبه همین فردا برین
حمزه شاهین جی : دوستان هر استانی که هستین بگید هماهنگ بشیم برای اعتراض سایپا تهران بریم خودم استان یزد شهرستان خاتم کسی هست ک بخواد تهران بره
حمزه شاهین جی : دوستان هر استانی که هستین بگید هماهنگ بشیم برای اعتراض سایپا تهران بریم خودم استان یزد شهرستان خاتم کسی هست ک بخواد تهران بره
حمزه شاهین جی : دوستان هر استانی که هستین بگید هماهنگ بشیم برای اعتراض سایپا تهران بریم خودم استان یزد شهرستان خاتم کسی هست ک بخواد تهران بره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207پانامرداد : سلام فاکتور وپلاک چندم بود
اهواز : چیزی ک فروختی ، دیگه چشمت دنبالش نباشه ، خیرش ببینه
ثبت نام فوق العاده یازده بهمن1403 : دوستان من یازدهم بهمن کل 407تومن رو واریز کردم و تحویلش نود روزه به نظرتون کی فاکتور میشیم. ...
سورن 5 تیر : سلام دوستان تنها راهی که میشه فهمید تقریبا کی فاکتور میشیم اینه که اونای که فاکتور شدن همگی بیان بگن چقدر سود تاخیر داشتن اونای که فاکتور شدن فروش فوق العاده وفروش فوری بیاید بگید در لحظه فاکتور شدن چقد سود تاخیر داشتین
اطلس جی اسفند1403 : یکی ازدوستان امروز فاکتور شده تکمیل وجه 12 اسفند بود
میلاد : اگر باهاش کار کنی داداش بتونی تحملش کنی و یکار دائم براش پیدا کنی نمیفروشیش درآمدش خوبه.ولی اگر دنبال بیرون رفتن باهاش جاده و یا داخل شهری اسنپ وانت باشی سر یماه فروختیش.جا یه سید چای تووش نیست صندلیا مزخرف فرمون توو شکمت دیسک کمر گرفتن روو شاخشه واقعا سرطان هست یک ملیاردم پولشو میگیرن.بعدم هرجا بری برا بار انتظار دارن بارو پیاده خالی خودت کنی.نمیدونم قبلا داشتی یا نه شرایط کارشو بلدی یا ک نه.من توو کتم نرفت.ولی اگر بتونی سختیو شرایطشو تحمل کنی و یجا کار ثابت براش پیدا کنی درآمدت خوبه توکل به خدا هرچی خیره برات اتفاق بیوفته
علوی : میارمش قسط هاش رو تا آخر میدم قسط هاش با سود حساب شده هر 4 ماه 80 میلیون دیگه ولش میکنم تا پایان قسط ها بغد میفروشمش این طوری بهتر نیست
سورن : نه دریافت پرونده هم بروز نمیشه
بهران اطلس20اسفند(آذر) : سلام بچه ها کسی نمیدونه تا چند اسنفد فاکتور کردن؟؟؟؟؟؟یعنی بازم وایساد؟؟؟؟
اطلس : سلام ممنون میشم بگین یعنی چی براساس سخا؟