خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
شما نظر بدهید/ با تولید خودروهای جدید موافقید یا واردات آنها؟
1395/11/25
16:00
شما نظر بدهید/ با تولید خودروهای جدید موافقید یا واردات آنها؟
خودروهای جدید در راه هستند؛ آن طور که معاون وزیر صنعت گفته شش قرارداد بسته شده و قرارداد هفتم هم در راه است.
گزارش ها نشان می دهد که به ازای هر ۲۱۰ ایرانی یک خودرو وجود دارد، این در حالی است که این رقم در دنیا ١٢١ است. این فاصله برای خودروسازان داخلی و خارجی بازار جذابی را ساخته است. درمقابل گروهی هم معتقدند که حجم بالای خودروها در شهرها باعث بروز ترافیک،آلودگی هوا و مسایل زیست محیطی شده است و البته بازار را در اختیار خارجی ها می گذارد.به نظر شما خودروهای جدید می تواند به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد یا واردات آنها؟
شما کاربر محترم وانکار میتوانید نظر خود در بخش «ارسال دیدگاه» ثبت کنید.
با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در
تلگرام 1Car
، آخرین اخبار را دنبال کنيد.
برچسب :
خودرو
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
21 نظر
کاوه
0
در جایی تولید خودرو کاملات انحصاری و دولتی است و رقابت سالمی در کار نیست، کیفیت به شدت پایین آمده و قیمت به شدت بالا می رود. با این وضعیت در گاری سازی های داخلی بسته بشه به نفع مردم و کشور است و البته معلوم است که مافیای طمعکار ضرر می کنند!
19:19 1395/12/01
گزارش
پاسخ دادن
علی از مشهد
5
با این شرایطی که ایران خودرو و سایپا داره پیش میره من 100% با واردادت موافقم
10:43 1395/11/28
گزارش
پاسخ دادن
خضری
4
مسلما تولید داخل ارجحیت دارد؛ لیکن در شرایط رقابت عادلانه و امکان انتخاب بر مبنای مقایسه قیمت و کیفیت توسط مصرف کننده.
اما تاکید بر تولید داخلی در شرایطی که مصرف کننده هم از قیمت غیرمنطقی و ناعادلانه زیان ببیند و هم از فقدان کیفیت، نتیجه مطلوبی برای مردم و کشور ندارد؛ هرچند برای مدتی جیب کسانی را از پولهای نه چندان مشروع انباشته کند.
22:09 1395/11/27
گزارش
پاسخ دادن
بيژن
2
بحث واردات خودروي خارجي فقط مادي و سود مالي نيست وگرنه اگه تعرفه مثلا به يك سوم كاهش پيدا كنه با افزايش تقاضا و چند برابر شدن واردات قطعا سود بيشتري عايد دست اندركاران واردات خودرو ميشد موضوع كاملا سياسي و اجتماعيه يعني نگاه كلان برنامه ريزان و سياست گذاران كشوري اينه كه اگه همه مردم ماشين خارجي و خوب و با كيفيت سوار شوند يك موج افزايش توقع در همه زمينه ها بوجود مياد كه حاكميت توان پاسخگويي آنرا نخواهد داشت
12:36 1395/11/27
گزارش
پاسخ دادن
CO2
3
دوستان می دونید موقع تولید (در واقع مونتاژ) و یا واردات خودرو با تعرفه بالا چندین دست سود می کنن؟
آیا اونها از سودشون می گذرن تا مصرف کننده سود ببره؟
دلال، یه سری از دوستان که مسیول اهدای مجوزها هستن و سهمی از این سفره دارن
اینا چی جوری راضی بشن؟
07:24 1395/11/27
گزارش
پاسخ دادن
اریا بهمن
6
تا زمانیکه بخش خصوصی (نه خصولتی) در ایران وجود نداره و شاهد یک بازار رقابتی نیستیم،اقتصاد کشور لطمه خواهد خورد و هیچ سود و منفعتی مردم نخواهند داشت.فقط یکسری که به حکومت نزدیکترند، از این بازار انحصاری استفاده میکنند.
20:40 1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
محمد
9
سلام
مگه نظر ما مردم هم اهمیتی داره . مگه کسی هم به نظر و جان و مال این مردم بیچاره اهمیت میده .صدها هزار نفر از این مردم بیچاره بخاطر بی کیفیتی و ناامن بودن همین خودروها یا از بین رفته و یا معلول شده اند و بارها همین مردم رای و نظرشون را در مخالفت با این خودروهای بی کیفیت و ناامن اعلام کرده اند ولی هیچ گوش شنوایی وجود نداره و جان و مال مردم هیچ اهمیت برای خودرو سازان و دولتمردان ما نداشته و نخواهد داشت .
14:20 1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
سام
14
قیمت ها تو ایران باید جهانی استاندار باشه ...دست مافیها خودرو باید قطع بشه ...واردات بااین تعرفه فقط بدرد نجومی ها میخوره....تولید داخل هم با این فریبکاری محکوم به شکست است
10:48 1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: nima_3014
9
به هزار و یک دلیل میگم واردات با تعرفه پایین تر و جدای از انحصار وارد کننده ها الان فضای خودرویی کشور شده واردات انحصاری نمایندگی ها و تولید محصولات از رذه خارج بی کیفیت خوب تولید کننده و وارد کننده هیچ رقیبی رو ندارن با خیال راحت هر جور بخوان با مشتری برخورد میکنن بزارید واردات اون هم غیر انحصاری انجام بشه تا مشتری حق انتخاب هم داشته باشه نه محدود به مدل های خاص بی کیفیت بشه ایران با این روند هیچ وقت نمیتونه خودروساز باشه چون توی مونتاژ هم ضعیفه چه برسه تولید
09:49 1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
میثم
6
با نظر اقای حسین موافقم. اگرچند شرکت خودروساز اصلی مانند همین پژو و رنو (یا حتی خودرو سازهای برتر مانند تویوتا و...)کار تولید خودرو را در داخل ایران به دست گیرند؛ چند اتفاق مهم و خوب میافتد:
1- اولین و مهمترین اتفاق "جلوگیری از بیکاری و ادامه اشتغال جوانان ایرانی" که در ایرانخودرو و سایپا کارمیکنند.
2- تولید خودرو با کیفیت و استانداردهای جهانی
3- کاهش ورقابتی شدن قیمت خودرو ها
راجع به مورد 3 عرض کنم که این مورد به ضررخودروسازهایی مانند پژو و رنو تمام میشود (وقتی یه ماشینو3 برابرقیمت میفروشن دیگه نمیان خودشونو اذیت کنن وقیمت رقابتی بدن تا سودشون کمتر بشه)
== پس میشود نتیجه گیری کرد این اتفاق خوب یعنی تولید خودرو باکیفیت توسط کارخانه اصلی در ایران امکان پذیر نیست
08:11 1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
هادی
2
تحلیل درستی بود
15:02 1395/11/26
گزارش
علمردانی
3
این نکته خوبم اضافه کنی که دلالا ضرر میکنن
20:54 1395/11/26
گزارش
کاربر: نوید جهرمی
6
بنده نه با تولید صرف نه با واردات صرف موافق نیستم. با بازار آزاد و رقابت سالم بدون رانت موافقم. در اون صورته که مشتری مداری اهمیت پیدا میکنه.اگه کسی بتونه در عرصه تولید رقابت کنه که میمونه وگرنه ازگردونه خارج میشه. پس یا باید خوب باشه یا نباشه.
07:51 1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
آقا مجید
6
بنظر من مهم قیمته که متاسفانه کشور ما ندید بدید بازی در میارن و یک ماشین خارجی که مثلا قیمتش (قیمت جهانیش) 8 هزار دلاره ، ایران که میرسه میکنه 20 هزار دلار. چون حساب کتابی نداره و ماشالاه گمرک هم پدر صاب بچه رو در میاره بخواد کسی ماشین وارد کنه. و البته بعضی آقازاده ها هستند که با گمرک ساخت و پاخت دارند و گمرکی نمی دهند ولی از آنطرف غش می کنند یعنی قیمت ماشین ها را طوری میکشند بالا در ایران که انگار برای رد کردن ماشین ها، مالیات هنگفتی پرداخت کرده اند. یعنی کلاشی و حقه بازی بیداد میکنه و متاسفانه عدالت اجراء نمیشه و تنها هرکی خرش بیشتر بره در این زمینه موفق تره.
00:59 1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
مسعود:ا
2
ري استارت - حسيني ،سپاس
00:42 1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
مسعود
3
خراب شدن هر دو تاش موافقيم ... حالا رديفش كن!!!
00:41 1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
هومن
4
به تولید داخلی شدیدا موافقم چون هم ایجاد شغل میکنه هم باعث میشه حدمات حودرو بهتر بشه ولی سایپا و ایران خودرو باید درشون تخته بشه و رنو و هوندا و نیسان و ..... مستقیم خودشون اینجا کار کنن
تا وقتی خودرو دولتی باشه چه وارداتش چه تولیدش توش بخور بخور هست و مردم ضرر میکنن
23:19 1395/11/25
گزارش
پاسخ دادن
sam
8
اصلا با تولید خودرو در ایران موافق نیستم به هزار و یک دلیل که در این صفحه و حوصله بنده و دیگران نمیگنجد.
دلیل اصلی اینکه دست ایرانی به خودرو بخوره هم کیفیت میاد پایین هم کلی لوازم و آپشن ماشین کم میشه در ضمن کلی هم میره روی قیمت
مثال ال 90 ، همه میدونن قرار بود با چه قیمتی ارایه بشه و کیفیت و قیمت الانش چطور شده
و تولید خودرهای چینی که از همه چیش میزنند و وقتی با اصلش مقایصه میکنیم تازه میفهمیم چه بر سر ما آوردن ووووووووو غیره
با تولید داخلی اصلا موافق نیستم که نیستم .
21:39 1395/11/25
گزارش
پاسخ دادن
آرش
4
من با نظر جناب حسین کاملا موافقم و باید در داخل تولید بشه
21:04 1395/11/25
گزارش
پاسخ دادن
حسین
13
باتولید خودروهای خارجی در داخل کشور کاملا موافقم به شرطی که به قیمت واقعی و توسط خود خودرو ساز مادر عرضه گردد،نه با سود ۲۰۰ درصدی و با واسطه های مانند ایران خودرو،سایپا و غیره چون این واسطه ها نخواهند گذاشت خودرو با قیمت واقعی و متعادل به دست مصرف کننده برسد ،و دلیل این کار آنها نگهداری از بازار انحصاری که در اختیار دارند و فروش محصولات بی کیفیت فعلی (پراید،۴۰۵،۲۰۶و......) میباشد،
همچنین تولید خودرو های خارجی در داخل کشور توسط خودرو ساز مادر میتواند رقابت در کیفیت و قیمت بهتر را به همراه داشته باشد.،
اما یقین دارم که این اتفاق در کشور ما نخواهد افتاد....
18:14 1395/11/25
گزارش
پاسخ دادن
محمد
8
واردات بهتره چون مدلهای متنوع تری عرضه میشه توسط شرکت مادر قیمتها نصف میشه رانت و فساد ازبین میره مدلهای جدید بروزوارد میشه
17:18 1395/11/25
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن
26 نظر
شاهین اتومات 12 مهر 1402
12 نظر
صابری 1
6 نظر
اطلاعات خودرو
S.207.پانا
116 نظر
تحویل ۳۱ تیر ، بالاخره انتظار به پایان رسید
84 نظر
اخبار سایپا(خبر موثق)
47 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
شاهین cvt اتومات مهر ۱۴۰۲
: آقا مگه ۱۶ اسفندی ها فاکتور نشدن؟ پس چرا بعضی از ۱۶ اسفتدی های میگن تازه براشون پیامک تبدیل به Gl آمده؟ توی این دیوانه خانه سایپا چه خبره!!!
علت تاخیر در تحویل خودرو اعلام شد
پویا
: مبارکتون باشه پلاک شدین پیامک اومد یا سایتو چک کردین
علت تاخیر در تحویل خودرو اعلام شد
ایمان
: تارا v1 3شهریور تحویل بوده 16 فاکتور 17 پلاک 20 بارگیری شده 8تومان هم بابت تاخیر
علت تاخیر در تحویل خودرو اعلام شد
ایمان
: تارا v1 3شهریور تحویل بوده 16 فاکتور 17 پلاک 20 بارگیری شده
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
شاهین cvt
: مثل سود تاخیر پرداخت میکنن. حداقل 6 ماه طول میکشه.
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
X5
: دوستان تحویل 90 روزه چند ماه تاخیر داره به نظر شما
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
حمید
: فک کنم ۲۰ اصلا فاکتور نشده چون من یکی از دوستانم ۱۹ تبدیل زده هنوز فاکتور نشده
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
cvt مهر 1402
: من تکمیل وجه 16 اسفند سخا 18 اسفند هستم. امروز پیامک تبدیل اختیاری به GL اومده.
خودرو اطلس تحویل مشتریان شد
حسن
: میشه اعلام کنید چند نفر ماشین نگرفتند
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
شاهین اتومات 12 مهر 1402
: ببخشید ۵۶۲٫۶۰۰٫۰۰۰ درسته
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا
فوق العاده 23بهمن
: خانم چند بهمن هستین؟
پژو 207i دستی
رضا
: داداش آخه من سایتو نگاه میکنم نوشته صدور دعوتنامه در حال انجام
دنا 1.7
دنا پلاس 6 دنده تحویل 31 تیر
: ماشین من روی حمل خودرو برای تحویل داره می چرخه. چه جوری باید پیگیری کنم که بیاد؟فقط می دونم ماشین تهرانه.
پژو 207i دستی
207 تحویل آذر
: سلام دوستان چرا تو کاستومر قسمت آخرین موعد تحویل نوشته قرارداد تا دیماه 1404 ارسال شده است ولی من آذرماه تحویلمه هنوز برام نیومده
ساینا
فوق العاده 11بهمن
: مبارکه من 12156655هستم فاکتور نشدم
دنا 1.7
مهیاس دناپلاس فولادی 31 تیر
: ماشین من 17 ام بارگیری شده هنوز دست من نرسیده گفتم چرا 17 ام بارگیری شده هنوز نرسیده با باربری تماس گرفتم انگار راننده گرفته بود خوابیده بود یا نمیدونم چی که موند براشنبه اگه زودتر پیگیر میشدم امروز میرسید
ساینا
تهران 12156559
: دوستان همین الان فاکتور شدم
پژو 207i دستی
207 تحویل آذر
: داداش مگه میشه که تعزیرات واسه افزایش قیمت قبلیش جریمه کنه و بعد بیاد از قیمت قبلی هم گرون تر بفروشه عمرا همچین چیزی اتفاق نمیفته خیالت راحت
ساینا
sahar
: پذیرش 12156556 فاکتور شد همین الان
دنا 1.7
اپشنال شهریور
: سلام دوستان امروز ماشین رو تحویل گرفتم بدن تعارف بگم حرف نداره من قبلا دنده ای داشتم الان اتومات از اون هم بهتره موتور بون صدا گیر بکس بدن تره و ناک شتاب عالی داخل بدن صدا من راضی ام می ارزه 7 ماه انتظار قسمت همتون یا علی