معرفی هشتمین نسل تویوتا کمری

 

2018-Toyota-Camry-XSE-V-6-front-end

 
هشتمین نسل از پرفروش ترین سدان خانوادگی آمریکا، روز گذشته در نمایشگاه دیترویت معرفی شد. صحبت از کمری است، اتومبیلی که همواره به اعتماد بالا و استهلاک کم معروف بوده است.
 
تویوتا ادعا می کند که نسل جدید کمری، پیشرفته ترین خودرویی است که با برند خود تولید کرده است. همانطور که انتظار می رفت، نسل هشتم از این سدان محبوب بر روی پلت فرم جدید و ماژولی تویوتا (TNGA) شکل گرفته که باعث افزایش طول آن به 4,859mm و افزایش 2 اینچی فاصله محوری شده است.
 
همانند آلمانی ها تویوتا نیز سعی کرده با کاهش ارتفاع کلی سقف، مرکز ثقل خودرو را پایین بیاورد. به این منظور حتی ارتفاع کاپوت به اندازه 1 اینچ کمتر شده است.
 
2018-Toyota-Camry-XSE-V-6-front-end
 
طراحی ظاهری کمری نسل هشتم بر اساس زبان طراحی جدید تویوتا و مفهوم “نمای هوشمند” خلق شده است. با وجود این همانند نسخه های مختلف پورشه 911، به خوبی مشابه نسل های پیشین از آب درآمده و شباهت های انکارناپذیری با اجداد خود دارد.
 
Toyota-Camry-2018-1
 
در مقایسه با نسل هفتم، کمری جدید از طراحی پویاتری برخوردار بوده و بسیار اسپورت تر دیده می شود. چراغ های اصلی باریک و کشیده، جلو پنجره عریض، ورودی های هوای بزرگ، کاپوت کشیده، چراغ های عقب بزرگ، اسپویلر کوچک روی صندوق عقب و نمای جانبی کشیده بخشی از مشخصه های ظاهری کمری نسل هشتم هستند.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
Toyota-Camry-2018-7
 
در داخل کابین تویوتا با ترکیب داشبورد نسل های مختلف و نیم نگاهی به محصولات لکسوس، به یک طرح نهایی بسیار متفاوت رسیده که عادت کردن به آن کمی زمان می برد. برای مثال سیستم اینفوتینمنت در میان خطوط انحناداری که به سمت پایین جریان یافته اند، احاطه شده و طراحی متمایزی دارد. در این نسل تویوتا بر روی راحتی، آسایش و فضای زیاد کابین نیز تاکید ویژه ای می کند.
 
معرفی هشتمین نسل تویوتا کمری
 
نسل هشتم کمری با سه پیشرانه مختلف ارایه خواهد شد که شامل موتور 3.5 لیتری V6، موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر و یک پیشرانه هیبریدی می شود. وظیفه انتقال نیرو در نسخه های غیر هیبریدی به یک گیربکس 8 دنده خودکار سپرده شده، در نسخه هیبریدی هم گیربکس CVT مسئولیت این کار را بر عهده خواهد گرفت.
 
معرفی هشتمین نسل تویوتا کمری
 
اگر چه تاکنون مشخصات فنی و جزییات دقیق این پیشرانه ها منتشر نشده، اما تویوتا اعلام کرده که هر سه پیشرانه از مصرف سوخت بهینه ای برخوردار هستند.
 
با توجه به عرضه نسل های اخیر کمری در بازار کشورمان، طبیعتا انتظار می رود که پای این نسل جدید ظرف ماه های آینده به ایران باز شود، البته با توجه به قیمت 180 الی 200 میلیونی نسل فعلی تویوتا کمری در ایران و ادامه وضعیت عدم شماره گذاری خودروهای ساخت آمریکا باید منتظر ماند و دید که شرایط عرضه و قیمت گذاری کمری جدید در ایران چگونه پیش می رود.
 
بزرگ تر و کم ارتفاع تر
 
با مقایسه نسل جدید و قدیم می توان عنوان کرد که مدل جدید در حدود 1.2 اینچ به زمین نزدیک تر شده (ارتفاع کمتر)، 0.4 اینچ از لحاظ طولی بزرگ شده و در حدود 1.3 اینچ پهن تر شده.
 
معرفی هشتمین نسل تویوتا کمری
 
تمامی این ها به لطف پلت فرم جدید که با نام TNGA خوانده می شود میسر شده است. سقف و کاپوت خودرو در ارتفاع پایین تری قرار گرفته است که می تواند به بهبود سواری و هندلینگ خودرو کمک کند.
 
سیستم تعلیق کنتر آرم (مندلی، بازوی کمکی) در تمام مدل ها استفاده شده است
 
عرضه یک رانندگی با دینامیک بالا و درگیر کننده از اهداف تویوتا برای توسعه نسل جدید بوده است. از آن جا که تمامی مدل هایی که از پلت فرم TNGA استفاده می کنند مجهز به سیستم تعلیق کنترل آرم در عقب هستند، کمری هم شامل این مسئله می شود.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
استفاده از این نوع سیستم تعلیق باعث می شود تا هندلینگ و فرمان پذیری خودرو در عین حفظ آرامش سرنشینان میسر شود.
 
کمری همچنان با موتور V6 عرضه خواهد شد
 
شایعات بسیاری مبنی بر عرضه موتور 4 سیلندر توربو توسط تویوتا به گوش می رسید. اما تویوتا با عرضه مدل V6 کمری 2018 به این شایعات پایان خواهد داد.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
این موتور مجهز به سیستم D-4S تزریق مستقیم سوخت است. این موتور که در دیگر مدل های این شرکت همچون هایلندر، سینا و لکسوس RX 350  استفاده می شود در حدود 296 اسب بخار قدرت تولید می کند.
 
مدل پایه ای با بسته Dynamic Force عرضه می شود
 
موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر که به عنوان موتور پایه این نسل از کمری شناخته می شود، اولین موتور تویوتا است که مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت و پاشش سوخت در منیفولد هوا است.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
نسبت تراکم بالای این موتور باعث می شود تا راندمان حراراتی آن به 40 درصد برسد. همچنین سیستم VVT-iTE که نسخه الکترونیکی سیستم معروف تویوتا با نام VVT-i است و به صورت گسترده در محصولات این شرکت استفاده می شود.
 
جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد در می آید
 
این جعبه دنده که در مدل های هایلندر و سینا استفاده شده باعث می شود تا از حداکثر گشتاور تولیدی موتور بهره برداری شود.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
این جعبه دنده به صورت مستقیم قابلیت قفل کردن از دنده 2 تا 8 را دارا است که کمک می کند خودرو سریع تر شتاب گیری کند و قدرت را به صورت موثرتری بر روی جاده قرار دهد.
 
مدل هیبریدی قدرتمند و کم مصرف
 
مدل هیبرید نیز همچنان به عنوان بخشی از سبد محصولات کمری برای سال 2018 در نظر گرفته شده است. این مدل همانند گذشته از موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر نیرو می گیرد و موتور الکتریکی و جعبه دنده آپدیت شده CVT به همراه باتری های لیتیوم یونی یا nimh بخش قوای محرکه را تشکیل می دهند.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
در نتیجه این تغییرات قدرت این مدل بیشتر شده است و تویوتا قول داده که از لحاظ میزان مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده شبیه به یک تویوتا پریوس باشد.
 
مدل سازگار با محیط زیست اما اسپرتی به سبد مدل ها اضافه شده است
 
علاوه بر دو تیپ LE و XLE کمری 2018 با تیپ SE هم عرضه می شود. این مدل مجهز به جعبه دنده CVT (در مدل هیبرید) است. ولی در حالت اسپرت جعبه دنده نقش یک جعبه دنده 6 سرعته را شبیه سازی می کند و به کمک پدال های پشت فرمان می توان دنده ها را تعویض کرد.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
با رفتن به حالت اسپرت میزان شتاب گیری هم بهبود خواهد یافت که این مسئله به لطف قدرت موتور الکتریکی (در مدل هیبرید) است.
 
فضای بیشتر صندوق عقب به لطف جابه جایی باتری ها
 
پلت فرم TNGA کمری هیبرید 2018 مجهز به باتری های لیتیوم یونی یا nimh در تیپ LE است. این باتری ها دقیقا در زیر صندلی های عقب جای گرفته اند.
 
این جای گیری هوشمندانه باعث می شود تا مرکز ثقل خودرو به زمین نزدیک تر شود و این باعث بهبود حرکت دینامیکی خودرو در حین دور زدن ها می شود. اما مهم ترین مزیت را باید در فضای بیشتر صندوق عقب دانست که فرقی با مدل غیر هیبرید ندارد.
 
سیستم ایمنی فعال به صورت استاندارد در آمده است
 
از سال 2017 بود که تویوتا بسته ایمنی فعال خود را به صورت استاندارد درآورد و این مورد در مدل 2018 هم مشاهده می شود. این سیستم که به بسته ایمنی Sense P توسط تویوتا خوانده می شود.
 
 
 
مجهز به کروز کنترل قابل تطبیق، هشدار خروج از خط، سامانه تشخیص برخورد با عابر پیاده که همراه با بسته نرم افزاری هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری و شناسایی عابر پیاده است.
 
سیستم هدآپ دیسپلی به شما اجازه می دهد تا در حین رانندگی حسی شبیه به خلبانان جنگی داشته باشید.
 
کمری هیبرید جز اولین سدان های سایز متوسط است که به سیستم هدآپ دیسپلی مجهز می شود و حسی شبیه به حضور در کابین هواپیما را القا می کند.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
صفحه نمایش 10 اینچی که اطلاعاتی همچون سامانه ناوبری، سرعت، جهت حرکت و غیره را دقیقا در میدان دید راننده به نمایش می گذارد. این باعث می شود تا به راحتی بدون این که نیازی به برداشتن دیدتان از مسیر باشد اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.
 
Entune 3.0 شما را به کمک موبایل به خودرو متصل می کند
 
جدیدترین رابط Entune که نرم افزار چند رسانه ای تویوتا است به صورت استاندارد برای تویوتا کمری در نظر گرفته شده است. این سیستم کنترل از راه دور را میسر می کند به این صورت که اپلیکیشن توانایی این را دارد تا وضعیت عمومی خودرو را به اطلاعاتان برساند.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
خودرویاب، باز و بستن درب ها و سیستم ناوبری استاندارد که به کمک لینک GPS کار می کند که در مدل های 4 سیلندر و هیبرید استفاده شده، از قابلیت های این اپلیکیشن است. مدل V6 مجهز به سیستم ناوبری است که از طریق ماهواره آپدیت ها را دریافت می کند.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , تویوتا کمری , کمری 2018 , کمری هایبرید , کمری هیبرید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

علی
4

اینا بچه بازیه فقط پارس سفید اسپرت اینا علکی گرونن فقط پول برندشون رو میگیرن
01:21  1395/10/26
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی پلاس 14اردیبهشت : سلام دوستان از اردیبهشت امروز کسی فاکتور شده
X5 اقساطی تیر لرستان : منم دقیقا ۲۵ آبان شاسی شد و ۱۲ آذر پلاک و ۱۶ آذر ارسال مدارک ولی هنوز تحویل ندادن فکر کنم شما چون کرمان هستین سریع بهتون تحویل دادن
علی ابراهیم : سلام من نمیتونم کارو در بیارم با این کرمان موتور . ما آبمون باهم تو یک جوب نمیره بهتره برم یه فکری بردارم
محمد : دوستان بنظرتون ما که تحویل مرداد هستیم و تبدیل نزدیم کی پیامک واریز دوم میاد واسمون
BAC x3 : هنوز تحویلی های مهر شاسی نشده
BAC x3 : سلام.از دوستان کسی ثبت نامی فروردین تونسته ماشینشو تحویل بگیره یا شاسی شده باشه؟ خودرو bac x3 pro ثبت نام دو مرحله ای فروردین با موعد تحویل مهر ماه
J4 مرداد : ۷ مرداد ثبت نام‌کردم ۲۲ ام شاسی شد
شاهین پلاس فرهاد : مبلغی نباید واریز کرد ماها که واریز نکردیم فاکتور شدیم حالا بعدشو نمی دونم موقع تحویل بگیرند یا نه
جی ۷ دی : سلام این هفته پیش رو حتما میاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس : آپشن زدید؟
رضا سورن دوگانه تحویل بهمن : دوستان برای تحویل بهمن برای کسی طرح تبدیل آمده من نگاه کردم برای من نیامده
رضا سورن دوگانه تحویل بهمن : دوستان برای تحویل بهمن طرح تبدیل نیامده برای من نیامده
کوییک اس تکمیل12 شهریور : چرا همه حتی مهر فاکتور شدن من هنو فاکتور نشدم؟؟؟12 شهریور تکمیل کردم
کوییک اس : پذیرش شما کی بوده؟
کوییک جی ایکس مرداد : من 22 ام تکمیل کردم فاکتور شده.. منتظر پلاک هستم
کوییک اس .رضا : یه سینی کفی زدم.با بیمه طلایی سه ساله. 11شهربور تکیل وجه کردم .هنوز فکتور نشدم.ولی دو مهر فاکتور شدن.کسی مشکلی مثه من داره؟
کوییک اس : اره والا...یه سینی کفی زدم.با بیمه طلایی.همین الان دوم مهر هم فاکتور شد.واسه من نه هنوز
دوگانه : سلام.دعوتنامه تکمیل وجه مهر ماه کی قراره بیاد
نیما سورن تحویل 30 بهمن : سلام محمد منم مثل تو هستم هنوز فاکتور نشدم