پس از توقف تولید پژو 207 در سال 1391، این هاچبک شهری جمعوجور با تغییراتی دوباره به خط تولید ایران خودرو برگشت.
راهاندازی مجدد خط تولید پژو 207 بخشی از غرامت پژو به ایران خودرو بود که حدود 11 میلیون یورو برای فرانسویها هزینه داشت. در نمای خارجی 207 شاهد تغییر فرم چراغهای جلو و عقب هستیم. به چراغهای جلو یک ردیف لامپ LED ابرویی اضافه شده است و در عقب، ضمن تغییر طراحی داخلی چراغها، لامپهای LED نیز به چشم میخورد.
مهمترین تغییر کابین، اضافهشدن صفحه نمایش 7 اینچی لمسی مجهز به سیستم چندرسانهای و GPS بالای داشبورد و تغییر غربیلک فرمان است. به لطف دکمههای نصبشده روی فرمان امکان کنترل سیستم صوتی و قطع و وصل تماس تلفنی نیز فراهم است. از دیگر امکانات کابین میتوان به دوربین دید عقب، ایربگ راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک، سیستم پخش DVDمجهز به پورت USBو آینههای جانبی برقی اشاره کرد.
در بخش پیشرانه تغییری ایجاد نشده است و 207 جدید با همان پیشرانه 1.6 لیتری TU5 به مصاف رقبا میرود. در فاز اول عرضه، تنها با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه میشود و فعلا خبری از تیپ اتومات آن نیست. رنو ساندرو، برلیانس H320 و امویام 315 اگرچه از نظر ابعاد کمی از 207 بزرگترند، به لحاظ قیمتی مهمترین رقبای آن در بازار خواهند بود.
چه قیمتی دارد؟
آنهایی که تابستان امسال در پیشفروش 207 جدید شرکت کردند حداکثر تا یک ماه دیگر خودرویشان را تحویل میگیرند. در دعوتنامه این مشتریان قیمت تسویه حساب معادل 41.9 میلیون تومان اعلام شده است. اما برای آنهایی که همچنان میل به خرید این هاچبک دارند، ایران خودرو هماکنون پیشفروش عادی 207 جدید را از آذرماه آغاز کرده است. در این طرح، که جزئیات آنرا در جدول زیر مشاهده میکنید، سود مشارکت 22% و سود انصراف نیز 20% است. مبلغ مابه التفاوت نیز زمان دعوتنامه مشخص میشود.
بهروزرسانی - 1 دی 95: همانطور که هاشم یکهزارع، مدیرعامل ایران خودرو، در اواسط تابستان امسال قولش را داده بود، 207 صندوقدار زمستان امسال و به احتمال زیاد در بهمن ماه معرفی میشود. کابین 207 صندوقدار همان کابین 207 هاچبک است و با همان امکانات! پیشرانه و گیربکس اتومات A4L آن نیز تفاوتی با 207 هاچبک ندارد. 207 صندوقدار اگر با گیربکس دستی فروخته شود، احتمالا کمتر از 50 میلیون تومان قیمت دارد.
تاقبل از این 207 صندوقدار در بازار چین (از سال 2008) و آن هم در کارخانه مشترک پژوسیتروئن با دانگفنگ تولید میشد. مدل راستفرمان 207 صندوقدار نیز در مالزی و برای کشورهای آسهآن تولید میشود. سومین خط تولید این فرانسوی در برزیل است؛ البته برزیلیها زرنگی کردند و 207 صندوقدارشان را با پلتفرم ایرانی و 2 سال بعد از تولید 206 صندوقدار در ایران ساختند. 207 صندوقدار از 2008 راهی بازار برزیل و از 2014 نیز تولیدش در آنجا متوقف شد. پس با این اوصاف، ایران، سومین پایگاه تولیدی 207 صندوقدار است.