خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
سطح رضایت مشتریان از خدمات پساز فروش
1395/09/30
11:00
سطح رضایت مشتریان از خدمات پساز فروش
گزارش مربوط به رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای کشور در حالی اعلام شد که طی آن، شاخص رضایتمندی در مقایسه با دو گزارش قبلی افزایش یافته است.طبق این گزارش که ازسوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده است و به شش ماه نخست امسال مربوط میشود، سه شرکت واردکننده اصلی خودرو به کشور، در صدر جدول رضایتمندی قرار گرفته و اگرچه ایران خودرو توانسته رده پنجم را در اختیار بگیرد، اما سایپا در جایگاه یکی مانده به آخر جدول یعنی رتبه دوازدهم قرار دارد. همچنین شرکتهای بخش خصوصی نیز ردههای هفتم به بعد را به خود اختصاص دادهاند.
بازرسان شرکت بازرسی برای تهیه این گزارش با 562 هزار و 328 نفر از مشتریانی که طی 6 ماه نخست امسال به نمایندگیهای خدمات پس از فروش 22 شرکت عرضهکننده خودرو در کشور مراجعه کردهاند، مکاتبه انجام داده و نظرشان را در مورد شاخصهای مختلف خدمات جویا شدهاند.شاخصهایی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای سنجش رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای کشور لحاظ کرده، عبارتند از «زمان صرفشده برای انجام تعمیرات»، «برخورد و پاسخگویی»، «هزینه پرداختی و کیفیت خدمات» و «توزیع شبکه خدمات پس از فروش».با در نظر گرفتن جمیع این شاخصها، امتیاز 691 از 1000، برای خدمات پس از فروش عرضهکنندگان خودرو کشور به دست آمده که نشان از افزایش رضایتمندی در مقایسه با گزارشهای قبلی دارد.در شش ماه دوم سال گذشته، شاخص رضایتمندی مشتریان 685 بود و در 6 ماه اول نیز این شاخص روی امتیاز 683 ایستاد و با این حساب، شاخص موردنظر در مقایسه با دو گزارش قبلی، به ترتیب 6 و 8 واحد افزایش را نشان میدهد.آنطور که در گزارش مربوطه آمده، مشتریان بیش از هر مسالهای، از کمبود یا نبود قطعات خودرو شکایت داشته و این موضوع محور اصلی انتقادهای آنها در حوزه خدمات پس از فروش بوده است.
مشتریان البته از مساله دیگر نیز گله و شکایت داشتهاند که عبارتند از: «هزینه تراشی بیمورد»، «کمبود تعداد نمایندگیهای مجاز»، «کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات» و همچنین «عدم انجام کار یا رفع ایراد.» آنطور که سعید تاجیک معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران میگوید، کل شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای کشور، دو ایراد اصلی از نظر مشتریان داشتهاند که اولی به کمبود و نبود قطعات مربوط میشود و دومی نیز با عدم عیب یابی دقیق در ارتباط است. وی با بیان اینکه در خدمات پس از فروش واردکنندگان خودرو، یک ایراد دیگر نیز به چشم مشتریان آمده، میافزاید: دسترسی (دسترسی ضعیف) به نمایندگیهای خدمات پس از فروش یکی از ایرادهای اصلی مشتریان به نمایندگیهای واردکننده خودرو به کشور است که این شاخص در مورد خودروسازان داخلی از سطح رضایتمندی بالاتری برخوردار است. اما گزارش رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش در حالی اعلام شده که طبق آن، ردههای اول تا چهارم در اختیار واردکنندگان قرار گرفته است. بر این اساس، ایرتویا (عرضهکننده محصولات تویوتا در ایران) با 767 امتیاز، اطلس خودرو (عرضهکننده محصولات کیا موتورز کره در ایران) با 742 امتیاز، آسان موتور (عرضهکننده خودروهای هیوندایی کره در ایران) با 735 امتیاز و آرین موتور (عرضهکننده محصولات میتسوبیشی کره در ایران) با 727 امتیاز و همگی با کسب چهار ستاره از مجموع پنج ستاره، ردههای اول تا چهارم رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش را بهدست آوردهاند.
در رده پنجم اما به ایران خودرو میرسیم، بزرگترین خودروساز کشور که با امتیاز 711 توانسته بهترین جایگاه رضایتمندی از خدمات پس از فروش را در بین خودروسازان کشور ازآن خود کند. پس از ایران خودرو در حالی با مدیاموتور (عرضهکننده محصولات ام جی چین در ایران) و گروه بهمن (عرضهکننده مزدا و بسترن) روبهرو میشویم که این دو شرکت به ترتیب 711 و 710 امتیاز به دست آوردهاند. پشت سر این شرکتها اما پارس خودرو قرار دارد که با امتیاز 681 در رده هشتم جدول جا خوش کرده است. همچین رده نهم نیز در حالی به پرستوی آبی ارگ (نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان راین) رسیده که این شرکت 675 امتیاز را به خود میبیند. در رده یازدهم جدول نیز مدیران خودرو با 669 امتیاز جا خوش کرده است، شرکتی که محصول چری چین را در بازار ایران عرضه و پشتیبانی میکند. رامک خودرو نیز که عرضهکننده خودروهای سانگ یانگ در ایران بهشمار میرود، جایگاهی بهتر از یازدهم به دست نیاورده است. عجیبترین اتفاق رخ داده در گزارش مربوطه اما قرار گرفتن سایپا بهعنوان دومین خودروساز بزرگ کشور در رده یکی مانده به آخر جدول است. در رده انتهایی نیز با کرمان موتور روبهرو میشویم، شرکتی که محصولات جک و لیفان را در ایران عرضه میکند.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
خودرو
,
بازار خودرو
,
خدمات خودرو
,
تولید خودرو
,
ایران خودرو
,
پارس خودرو
,
سایپا
📸
امکان جدید!
از این به بعد میتوانید همزمان با ارسال نظر،
تصویر دلخواه
خود را (مانند رسید خرید، حواله، یا هر تصویر مرتبط) آپلود کنید.
⭐ این امکان فقط برای کاربران ثبتنام شده فعال است.
✕
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
0 نظر
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
ارسال تصویر
(اختیاری)
ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکانپذیر است.
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
محمد-::::::::
7 نظر
سوم بهمن
7 نظر
نازنین۱
5 نظر
اطلاعات خودرو
تاجی 🇮🇷
69 نظر
توحید ارومیه
54 نظر
ساینا پیش فروش مرداد ۱۴۰۴
23 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
مجتبی
: سلام من تحویل دی ماه بودم برام پیام تبدیل به کوییک اومد با قیمت 138 تومن امروز تکمیل وجه کردم با این روندی که ماشین میدن احتمالا اسفند ماه تازه پیام تبدیل به gl میخواست بیاد وتحویل ماشین میفته سال بعد دیگه نخواستم شاهین
آغاز پیش فروش خودرو سهند برای اولین بار (اسفند 1402)
فروش فوق العاده
: خب از اولش بگو کی ثبتنام کردی کی تکمیل وجه کردی موعد تحویل کی بود ؟؟؟
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
ناشناس
: کسی مثل من هست که 9 مهر 404 دعوتنامه تکمیل وجه شاهین سی وی تی تبدیل به شاهین جی ال 12 مهر 404 تکمیل وجه کرده باشه هنوز فاکتور نشده باشه همون ادرس کد پستی همونی که سخا است توی املاک و اسکان ثبت شده هنوز از فاکتور تحویل خبری نیست
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
افشین
: دوستان لطفاً اطلاع رسانی کنید دعوت نامه مرداد یا شهریغیا مهر یا آبان اومده؟ ممنون میشم اگه اطلاع بدید
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
ناشناس
: شاهین سی وی تی موعده تحویل دعوتنامه هفته چهارم اسفند ماه 403 توی هفته چهارم اسفنده ماه 403 دعوتنامه تکمیل وجه نیومد تا 9 مهر 404 پیامک دعوتنامه هفته چهارم اسفنده ماه 403 اومد دعوت نامه تکمیل وجه شاهین سی وی تی تبدیل به شاهین جی ال کردن 12 مهر 404 تکمیل وجه کردم سخا و املاک و اسکان ثبت کردم الان توی وضعیت خودرو زده اماده تخصیص اما از فاکتور تحویل خبری نیست
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
پلاس آذر
: کسی میدونه چرا دعوت نامه ها ارسال نمیشه نکن شانس ما میخان تبدیل بزنن
وعده سایپا برای تحویل شاهین، اطلس و سهند
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه
: یکشنبه 18 تیر قرار گذاشتن تو گروها که تجمع کنیم جلو شرکت سایپا هرکی میتونه خواهشا بیاد اینا خودشونو زدن به بی خیالی و ما بلا تکلیف
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین تکمیل وجه هفته ۴ خرداد ماه
: سلام تماس گرفتم با نمایندگی گفت که شاهین جی شما سر جاشه. برای تبدیل ها هم همه اختیاری هست و حقی بر جابه چایی ندارن. تماس گرفتم با تماس با مشتریان سایپا گفت نه خیر چیز مبنی بر ارسال تکمیل وجه با قیمت جدید نگفتن و گفت باید منتظر پیام باشید. هر چی باشه قابلیت پیگیری داره
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین جی ال
: بچه ها یک چیز بگم بخندیم دیشب من خواب دیدم فاکتور شده پلاک رفتم تحویل بگیرم دیدم ماشینی نیس گفتم ماشین کو پس گفت اون لودر میبینی سایپا بجای شاهین لودر بهت داده گفتم دیر داد ولی دمش گرم لودر داد
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
پلاس ۳ اردیبهشت
: من ۷ آبان فاکتور شدم هنوز پلاک نشده امروز زنگ زدم از تو سیستم گفت راهور بازدید کرده رفته مرحله بعد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا
ساینا تک
: باشه چشم دوست عزیز حتما.
دنا 1.7
دی ماه اپشنال
: سلام از تخصیص پلاک امروز پلاک نصب شد در حال حمل زده
دنا 1.7
شعیب سلطانی
: س منم 6دنده دیماهم هیچ تبدیلی نیومده برام تبدیل چی اومده حتماخبرشو بده
سایپا اطلس جی
اطلس آذر 403
: فقط 18 آبان .حق گرفتنی هست
دنا 1.7
ماهان
: سلام کسی می دونه بعد از فاکتور شدن حداکثر چقدر طول میکشه ماشینو تحویل بدن؟؟؟
سورن ELX EF7
محمد
: سورن پلاس بنده که رنگ خاکستری و تحویل 30 آبان بود امروز فاکتور شد.
نیسان دیزل
نیسان دوگانه
: خو. بندگان خدا شما مگه عقل نداشتین رفتین نیسان سیاه خاکستری ثبت نام کردین این از همین رنگش معلومه که هزار تا مشکل داره اخی والا حیف پول. چطور دلتون اومد این پولا حروم کنید. اول که این ماشین به این زودی نمیدن تحویل. حالا اگر بعد از دوسال دیگه بهتون دادن. اینم دخیل امان سوار نشین بزارین توی موزه
پژو 207i دستی
محمد 207 فرسوده شهریور
: 24ساعت
سایپا کوییک
هادی
: اره من دیروز فاکتور و امروز پلاک شدم تکمیل وجه 3/26
پژو 207i دستی
207 تیو تری تحویل 90 روزه
: واریزی 30 شهریور تحویل 90 روزه هنوز فاکتور نشده تحویل 29 آذر 207 تیوتری 😐🥺