خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
سطح رضایت مشتریان از خدمات پساز فروش
1395/09/30
11:00
سطح رضایت مشتریان از خدمات پساز فروش
گزارش مربوط به رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای کشور در حالی اعلام شد که طی آن، شاخص رضایتمندی در مقایسه با دو گزارش قبلی افزایش یافته است.طبق این گزارش که ازسوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده است و به شش ماه نخست امسال مربوط میشود، سه شرکت واردکننده اصلی خودرو به کشور، در صدر جدول رضایتمندی قرار گرفته و اگرچه ایران خودرو توانسته رده پنجم را در اختیار بگیرد، اما سایپا در جایگاه یکی مانده به آخر جدول یعنی رتبه دوازدهم قرار دارد. همچنین شرکتهای بخش خصوصی نیز ردههای هفتم به بعد را به خود اختصاص دادهاند.
بازرسان شرکت بازرسی برای تهیه این گزارش با 562 هزار و 328 نفر از مشتریانی که طی 6 ماه نخست امسال به نمایندگیهای خدمات پس از فروش 22 شرکت عرضهکننده خودرو در کشور مراجعه کردهاند، مکاتبه انجام داده و نظرشان را در مورد شاخصهای مختلف خدمات جویا شدهاند.شاخصهایی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای سنجش رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای کشور لحاظ کرده، عبارتند از «زمان صرفشده برای انجام تعمیرات»، «برخورد و پاسخگویی»، «هزینه پرداختی و کیفیت خدمات» و «توزیع شبکه خدمات پس از فروش».با در نظر گرفتن جمیع این شاخصها، امتیاز 691 از 1000، برای خدمات پس از فروش عرضهکنندگان خودرو کشور به دست آمده که نشان از افزایش رضایتمندی در مقایسه با گزارشهای قبلی دارد.در شش ماه دوم سال گذشته، شاخص رضایتمندی مشتریان 685 بود و در 6 ماه اول نیز این شاخص روی امتیاز 683 ایستاد و با این حساب، شاخص موردنظر در مقایسه با دو گزارش قبلی، به ترتیب 6 و 8 واحد افزایش را نشان میدهد.آنطور که در گزارش مربوطه آمده، مشتریان بیش از هر مسالهای، از کمبود یا نبود قطعات خودرو شکایت داشته و این موضوع محور اصلی انتقادهای آنها در حوزه خدمات پس از فروش بوده است.
مشتریان البته از مساله دیگر نیز گله و شکایت داشتهاند که عبارتند از: «هزینه تراشی بیمورد»، «کمبود تعداد نمایندگیهای مجاز»، «کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات» و همچنین «عدم انجام کار یا رفع ایراد.» آنطور که سعید تاجیک معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران میگوید، کل شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای کشور، دو ایراد اصلی از نظر مشتریان داشتهاند که اولی به کمبود و نبود قطعات مربوط میشود و دومی نیز با عدم عیب یابی دقیق در ارتباط است. وی با بیان اینکه در خدمات پس از فروش واردکنندگان خودرو، یک ایراد دیگر نیز به چشم مشتریان آمده، میافزاید: دسترسی (دسترسی ضعیف) به نمایندگیهای خدمات پس از فروش یکی از ایرادهای اصلی مشتریان به نمایندگیهای واردکننده خودرو به کشور است که این شاخص در مورد خودروسازان داخلی از سطح رضایتمندی بالاتری برخوردار است. اما گزارش رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش در حالی اعلام شده که طبق آن، ردههای اول تا چهارم در اختیار واردکنندگان قرار گرفته است. بر این اساس، ایرتویا (عرضهکننده محصولات تویوتا در ایران) با 767 امتیاز، اطلس خودرو (عرضهکننده محصولات کیا موتورز کره در ایران) با 742 امتیاز، آسان موتور (عرضهکننده خودروهای هیوندایی کره در ایران) با 735 امتیاز و آرین موتور (عرضهکننده محصولات میتسوبیشی کره در ایران) با 727 امتیاز و همگی با کسب چهار ستاره از مجموع پنج ستاره، ردههای اول تا چهارم رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش را بهدست آوردهاند.
در رده پنجم اما به ایران خودرو میرسیم، بزرگترین خودروساز کشور که با امتیاز 711 توانسته بهترین جایگاه رضایتمندی از خدمات پس از فروش را در بین خودروسازان کشور ازآن خود کند. پس از ایران خودرو در حالی با مدیاموتور (عرضهکننده محصولات ام جی چین در ایران) و گروه بهمن (عرضهکننده مزدا و بسترن) روبهرو میشویم که این دو شرکت به ترتیب 711 و 710 امتیاز به دست آوردهاند. پشت سر این شرکتها اما پارس خودرو قرار دارد که با امتیاز 681 در رده هشتم جدول جا خوش کرده است. همچین رده نهم نیز در حالی به پرستوی آبی ارگ (نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان راین) رسیده که این شرکت 675 امتیاز را به خود میبیند. در رده یازدهم جدول نیز مدیران خودرو با 669 امتیاز جا خوش کرده است، شرکتی که محصول چری چین را در بازار ایران عرضه و پشتیبانی میکند. رامک خودرو نیز که عرضهکننده خودروهای سانگ یانگ در ایران بهشمار میرود، جایگاهی بهتر از یازدهم به دست نیاورده است. عجیبترین اتفاق رخ داده در گزارش مربوطه اما قرار گرفتن سایپا بهعنوان دومین خودروساز بزرگ کشور در رده یکی مانده به آخر جدول است. در رده انتهایی نیز با کرمان موتور روبهرو میشویم، شرکتی که محصولات جک و لیفان را در ایران عرضه میکند.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
خودرو
,
بازار خودرو
,
خدمات خودرو
,
تولید خودرو
,
ایران خودرو
,
پارس خودرو
,
سایپا
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
0 نظر
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
محمد-::::::::
14 نظر
سوم بهمن
10 نظر
شاهین اتومات هفته ۴ اسفند ۴۰۳ ، ۲۹۰ واریز
7 نظر
اطلاعات خودرو
دوگانه تیر
38 نظر
توحید ارومیه
27 نظر
تحویل ۳۱ تیر بود هنوز خبری نیس
22 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
مهدی پلاس 14 اردیبهشت
: درود بر شما دوستان عزیز من هم از شهرستان میام تاحقمون بگیریم این سایپا دیگه شده مثل چوپان دروغگو زنگ میزنیم اوپراتور سایپا ی روزمیگه قطعه نداریم یه روزمیگه برق قطع بوده و..........دیگه هیچ کدوم ازحرفاشون باور نمیکنیم شرکت خودرو ساز باید مثل ایران خودرو باشه سروقت حتی زودتر هم ماشین رو تحویل میده نه سایپا دروغ گو
وعده سایپا برای تحویل شاهین، اطلس و سهند
شاهین
: ما هم که تکمیل وجه شده ایم ۴۰۲هنوز فاکتور نشدیم
وعده سایپا برای تحویل شاهین، اطلس و سهند
یونس
: قربان من آذر تکمیل وجه کردم شاهین جی هنوز ندادن بخدا
وعده سایپا برای تحویل شاهین، اطلس و سهند
ابراهیم
: توراخداکسی هست مثل من ۴۰۲ ثبت نام داشتم اخردیماه۴۰۳ واریز۲۹۰وهنوز برای تکمیل وجه پیام ندادن
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
شاهین پلاس
: شنبه 11 مرداد دوستان یادشون بمونه شنبه 11 مرداد ساعت 9 جلوی درب شماره 1 کیلومتر 17 بزرگراه شهید لشگری (جاده مخصوص کرج) – جنب خیابان دارو پخش
آغاز پیش فروش خودرو سهند برای اولین بار (اسفند 1402)
سهند دی ماه 1
: عامو هنوز سهند دی ماه ندادن دزد های کثیف بعد دعوت نامه بهمن اومده عجب...
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین جی Escموعد تحویل اردیبهشت
: سلام دوستان نمیدونم به چه ترتیبی سایپا داره فاکتور میکنه ،،میام اینجا میخونم یا وقتی زنگ میزنم به سایپا میگن تا 11 یا12 آذر فاکتور شده اونم یه عده میگید ما این تاریخیم اما فاکتور نشدیم ،،بعد میرم تو دیوار همین مدل ماشین طرف آگهی گذاشته برای فروش ازش پرسیدم برای چه تاریخی هست سخات میگه 17 آذر!!!!!فاکتور شده هفته پیشههه
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
منتظر
: سلام،دوستان شنیدم احتمال داره این ال نود جدیدو(پارس نوآ) رو به جای شاهین پیشنهاد بدن،کس خبری در این رابطه داره؟
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
مالباخته
: فقط تجمع مام ۵ نفریم میایم ۱۱ مردلد سلعت ۱۱
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
جمال
: برای منم با همین شرایط احمد اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا
ساینا فروش فوق العاده بهمن
: من حواله رو خریدم موقع ثبت نام فوق العاده 13 بهمن پذیرش اما 27 بهمن سخا به نظرتون رو سخا میدن یا واریزی
سایپا اطلس جی
مروت
: دوستان توروخدابه دروغ ننویسیدهرچی شمامینویسیدچندتاسایت وگروه وبلاگرهاکه میلیونی بازدیدمیخورن میبرن اونجامیزنن ومشتری بیچاره هم فکر می کنه دارن فاکتور می کنند توروجان هرکس دوست داری دروغ ننویسید.الان چهار روزه فاکتورنکردندامروزدمش گرم دادستان رفت گوش اون ازخدابیخبرروچرخوندتایه تکونی بده به خودش به هرچی میپرستیدنکنیدازاین کارا.
سورن ELX EF7
تحویل 7تیر
: والاهرکدوم یچیزی میگن😑
سایپا اطلس جی
اطلس جی
: سلام دوستان به 162 شبکه خبر پیام بزارید تا رسانه ای بشه،به 136 دائم شکایت کنید،باید تجمع کنیم،اینا دائم دارن تغییر ماه میدن،سایپا همه رو داغون کرده،عصبی شدیم،چرا این همه صبر کنیم
نیسان دیزل
فرهاد
: سلام دوستان بنظرتون ما که تازه توی طرح فروش فوری اعتباری اخیر شرکت کردیم هم پلاک میشیم یا نه باید دوباره مثل دوستان قبلی که چندین هفته منتظر مجوز موندن ما هم منتظر مجوز بمونیم
سایپا کوییک
Gxl خرداد
: سلام دوستان کوییک gx طرح عادی بهمن دعوتنامه 15 خرداد یعنی هیج امیدی نیست هیچی تولید نشده ؟یا اصلا تولید نمیشه ؟ فقط rs داره تولید میشه پس gx چی کسی اطلاعات دقیق داره ؟؟؟؟
سایپا اطلس جی
اطلس بهمن
: کیا سینی زیرموتورهم انتخاب کردن من انتخاب نکردم گفتم دوباره اینابزنم دیرمیدن به نظرتون اشتباه نکردم که انتخاب نکردم سینی زیرموتور
سورن ELX EF7
هاکان
: من 3تیرم ولی هنوزم فاکتورنشدم
سایپا اطلس جی
آذر11
: کسایی که یکم مرداد. فاکتور شدن ماشین گرفتن؟؟؟لطف میکنید جواب بدید
سورن ELX EF7
تحویلی 31تیر
: سلام کسانی که دهه اول تیر هستند و هنوز فاکتور نشدید وقتی زنگ میزنید ایران خودرو چه جوابی بهتون میدند