مروری بر قسمت چهارم گرند تور

 

مروری بر قسمت چهارم گرند تور

 
قسمت چهارم مستند خودرویی گرند تور با عنوان Enviro-mental در نهم دسامبر پخش شد. همانند قسمت قبلی این بار هم چادر برنامه در ویتبی (Whitby) انگلستان دایر شده بود که کلارکسون دلیل آن را نابود شدن خانه اش توسط می و هموند و در نتیجه بی خانمان شدنش اعلام کرد!
 
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
 
بعد از شوخی ها و سر به سر گذاشتن های متداول سه مجری، کلارکسون با طعنه های همیشگی خود نسبت به طراحی محصولات پورشه، سراغ یکی از قدرتمندترین نسخه های 911 یعنی GT3 RS رفت و پس از بررسی نقاط قوت و ضعف، این اشتوتگارتی 500 اسب بخاری را در برابر یک باواریایی که قدرتی در همین حدود دارد، قرار داد.
 
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
 
در این بخش M4 GTS بیشتر از 911 طعم انتقادات کلارکسون را چشید، مخصوصا محفظه آب در نظر گرفته شده در صندوق عقب برای تزریق قطرات ریز آب به درون موتور که چندان به مذاق کلارکسون خوش نیامد!
 
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
 
بعد از صحنه های فوق العاده هیجان انگیز و صحبت های جالب کلارکسون درباره دو خودرو که تماشای آن حتما پیشنهاد می شود، نوبت به تست M4 GTS در پیست مخصوص برنامه و مقایسه آن با زمان GT3 RS رسید. طبق روال این فصل راننده آمریکایی در پشت فرمان قرار گرفته و یک دور پیست را طی نمود.
 
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
 
بنابراین توصیه می کنیم برای فهمیدن نتیجه این مقایسه جذاب و داغ حتما این قسمت را ببینید، اما چنانچه مقایسه ای با مجموعه تاپ گیر داشته باشیم، استیگ با آنکه حرفی نمی زد و چهره اش مشخص نبود اما از راننده تست کنونی گرند تور جذاب تر به نظر می رسید!
 
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
 
پس از انتقاد از نسخه مخصوص پیست برخی از خودروها در بخش Conversation Street نوبت به ساخت خودروهای دوستدار محیط زیست توسط سه مجری رسید.
 
به اعتقاد آنها بدنه و کابین خودروهای امروزی به طور عمده از پلاستیک و فلز ساخته می شوند و همین مساله باعث صرف انرژی زیاد شده و چندان سازگار با محیط زیست نیست.
 
به منظور طراحی یک اتومبیل دوست دار محیط زیست، به هر یک از مجریان یک دستگاه لندروور دیسکاوری بدون بدنه و کابین اعطا شده و آنها باید با ایده های سبز، برای خودروهای خود بدنه طراحی کنند.
 
بعد از طراحی خودروهای عجیب و غریب آنها به طبیعت فوق العاده زیبای ولز رفته و باید مسافتی 11 مایلی را تا رسیدن به مقصد طی کنند.
 
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
 
از اینجا به بعد برنامه حالتی طنز به خود می گیرد و صحبت های رد و بدل شده طبق انتظار بسیار خنده دار هستند؛ البته گهگاه به نظر می رسد مرز بین شوخی و تمسخر نادیده گرفته شده و برخی از حرف ها و اتفاقات رخ داده شاید چندان برای دوستداران محیط زیست جالب نباشند.
 
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
 
در این بین البته تماشای مناظر شگفت انگیز کشور ولز بر روی صفحات با کیفیت تلویزیون های امروزی یقینا علاقه مندان طبیعت را به وجد خواهد آورد.
 
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
 
در اپیزود قبلی اتومبیل خودران کلارکسون که در واقع یک مهاجر رومانیایی در زیر بدنه آن قرار گرفته بود و طعنه هایی که این مجری به کار برد، باعث انتقاداتی شد.
 
در این قسمت نیز کلارکسون باز هم مهاجرین را خطاب قرار داده و بجای ورود انبوه با کامیون، راهکاری جدید برای ورود غیرقانونی به کشور به آنها پیشنهاد می کند!
 
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
 
مجموعه گرند تور رفته رفته قالب اصلی خود را پیدا می کند، قالبی که بسیار مشابه تاپ گیر بوده و تغییرات جزیی اعمال شده هم به نظر از روی ناچاری بوده است. قسمت چهارم این مجموعه تفاوت چندانی با اپیزودهای تاپ گیر نداشته و از قالب کلی بسیار مشابهی برخوردار است.
 
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
 
این اپیزود توازن خوبی بین سلیقه های مختلف ایجاد کرده و توانایی جلب نظر مثبت طیف وسیع تری از مخاطبین را دارد.
 
علاقه مندان حرفه ای تر خودرو می توانند از رویارویی پورشه و ب ام و لذت ببرند، دوست داران محیط زیست نیز قطعا از تماشای مناظر و طبیعت فوق العاده ولز لذت خواهند برد؛ البته به شرطی که برخی مواقع گوش های خود را بسته و از دیدن بعضی صحنه های مربوط به خودروی کلارکسون امتناع کنند!
 
علاقه مندان به یک برنامه طنز نیز مثل همیشه لحظات شادی را با شوخی های سه مجری سپری خواهند کرد.
 
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
 
در این اپیزود یک نکته ریز اما جالب توجه نهفته بود. کلارکسون هنگام حضور در مجموعه تاپ گیر معمولا از گوشی های ساخت اپل استفاده می کرد، اما در این قسمت او پیامک های دریافتی را از روی یکی از محصولات سامسونگ می خواند. اتفاقی که شاید بازتاب کننده چرخش کامل کلارکسون باشد!
 
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
مروری بر قسمت چهارم گرند تور
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , مستند گرند تور , تخته گاز , مستند خودرو , دانلود مستند گرندتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد