مروری بر قسمت سوم گرند تور؛

 

مروری بر قسمت سوم گرند تور؛

 
پس از بازگشتی با شکوه در اپیزود اول و انجام عملیاتی سراسر طنزآمیز در اپیزود دوم، قسمت سوم مجموعه گرند تور با عنوان اپرا، هنر و دونات (Opera, Arts and Donuts) در دوم دسامبر پخش شد. این بار چادر برنامه در شهر بندری ویتبای انگلستان دایر شده بود و در واقع سه مجری برای اولین بار پس از خروج از تاپ گیر به سرزمین مادری خود بازگشته بودند.
 
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
 
طبق انتظار برنامه با هیجان سه مجری و در زیر بارش باران آغاز شد. پس از شوخی های همیشگی آنها در استودیو، این سه به ایتالیا رفته و با انتخاب خودروهای مورد علاقه خود تور بزرگی را در شهرهای این کشور زیبا ترتیب دادند.
 
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
 
خودروی انتخابی کلارکسون جدیدترین ساخته استون مارتین یعنی DB11 با موتور 600 اسب بخاری و اتومبیل انتخابی می یک دستگاه رولزرویس دان (Dawn) با موتور 560 اسب بخاری بود؛ هموند هم با یک دستگاه دوج چلنجر هلکت SRT با قدرت 707 اسب بخار و دو کامیون که پر از لاستیک برای دود کردن بودند، به آنها ملحق شد!
 
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
 
از اینجا به بعد برنامه روندی نسبتا یکنواخت به خود گرفته و بیشتر شاهد مناظر رویایی مخصوصا در منطقه تاسکنی (Tuscany) هستیم. البته مانند همیشه، در طول سفر سه مجری مدام خودروها همدیگر را مورد تمسخر قرار می دادند که در این بین رنگ خاص خودروی کلارکسون بیشتر دست مایه طنز قرار گرفته بود.
 
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
 
می و هموند تاکید داشتند که رنگ خودروی وی قهوه ای است! در حالی که کلارکسون زیر بار نرفته و آن را گونه ای خاص از رنگ نارنجی می نامید! انجام دونات و بازی هموند با پدال گاز چلنجر و غرش گوش خراش موتور آن نیز باعث شد که دوستانش در طول مسیر وی را بی فرهنگ خطاب کنند!
 
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
 
کری خوانی این دو نهایتا باعث شد که آنها به پیست مسابقه رفته و با خودروهای خود بهترین زمان یک دور را ثبت کنند که در انتها کلارکسون با اختلافی ناچیز برنده شد.
 
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
 
در بخش Conversation Street که جانشین بخش اخبار تاپ گیر شده، کلارکسون و هموند حسابی از خجالت رنو کجار و نیسان جوک درآمده و تا می توانستند آنها را مسخره کردند! ب ام و نیز از طعنه های سه مجری بی نصیب نمانده و بخاطر عدم تولید کانسپت  2002 Hommage سرزنش شد!
 
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
 
در ادامه بخش دوم از تور بزرگ در ایتالیا پخش شد که جز مناظر زیبای ایتالیا نکته چندان جذابی نداشت و مجریان به تعریف و تمجید خودروهای خود پرداختند. پس از رسیدن به مقصد نهایی یعنی ونیز، تور بزرگ سه مجری که منعکس کننده نام برنامه نیز بود، به پایان رسید. نکته ای که به نظر می رسید عوامل برنامه قصد تاکید بر روی آن را دارند به تفاوت شخصیت مالکین خودروهای عضلانی آمریکایی و مالکین خودروهای لوکس انگلیسی مربوط می شد.
 
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
 
بخش مهمان معروف برنامه نیز این بار به کشتن سایمون پگ اختصاص پیدا کرد! در انتهای برنامه این بار نوبت خودروی جنجالی گوگل بود که طراحی آن مورد تمسخر قرار گرفت!
 
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
 
در این بخش کلارکسون از اتومبیل خودرانی که خود طراحی کرده بود رونمایی کرد! پس از گپ و گفتی کوتاه معلوم شد که هدایت کننده این خودرو مهاجری رومانیایی است که در زیر بدنه پنهان شده است. صحبت هایی که در این حین رد و بدل شد می تواند انتقادهای زیادی برای کلارکسون و مجموعه گرند تور داشته باشد؛ اتفاقی که در مجموعه تاپ گیر نیز چند بار رخ داد و توهین های کلارکسون به ملیت های مختلف جنجال های زیادی به پا کرد.
 
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
 
اپیزود سوم گرند تور اگر چه بسیار بیشتر از اپیزود دوم به یک مستند خودرویی شباهت داشت، اما گشت زدن در خیابان ها و جاده های زیبا با خودروهای لوکس یا سریع به تنهایی برای جذب یا حفظ مخاطب کافی نیست. این اپیزود بسیار کم هیجان تر و آرام تر از قسمت اول و دوم بود؛ شاید هم این دو قسمت بیش از حد پرهیجان و جذاب بودند و باعث شکل گرفتن انتظاراتی بسیار بالا در بینندگان شده اند. انتظاراتی که می توانند گرند تور را با چالشی جدی مواجه کنند، زیرا مخاطبین دوست دارند هر هفته اپیزودی بهتر یا حداقل هم تراز با قسمت های آغازین تماشا کنند.
 
در پایان این قسمت هموند و می با نابود کردن خانه جرمی (به دلیل باخت در شرط بندی قسمت اول) و یک انفجار پرهزینه دیگر به برنامه خاتمه دادند.
 
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
مروری بر قسمت سوم گرند تور؛
 
به هر ترتیب قسمت سوم گرند تور با تمام نقاط قوت و ضعفش کماکان جذاب و دیدنی بود، به شرط آنکه بینندگان کمی حوصله به خرج دهند!
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , گرند تور , تخته گاز , تست خودرو , سوپر خودرو , استون مارتین , رولزرویس , دوج چلنجر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

ALI
0

من چند روز پیش دانلودش کردم
ریچارد هموند با ماشین ارزونش میخواست کفر جرمی رو با ماشین گرونتر در بیاره
البته چند بار گفتم و بازم میگم ماشینای آمریکایی فقط قدرت بالایی دارن که اصلا مهندسی نیستن و به اندازه یه جت جنگنده بنزین مصرف میکنن و آلایندگی بالایی دارن
ماشین های اروپایی بیشتر مهندسی ساز هستن و روی مصرف و قدرت و آلایندگی ماشین های اروپایی بیشتر کار میشه البته ژاپنی ها هم همینطور
هموند دائما به ماشین آمریکایی بنزین میزد اما جرمی و جیمز نیازی به بنزین نداشتن
به نظر من جذابیت تخته گاز کمی بیشتر بود اما گرند تور تازه شروع شده و باید منتظر اصلاحات و بهتر شدن برنامه باشیم
03:45  1395/09/15
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد