سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس! 

 

رنو مگان 2017 ، تکرار خاطرات خوش

 
نگین خودرو تا اواخر امسال دو محصول جدید رنو را در ایران معرفی می‌کند. شاید یکی از این دو محصول، رنو مگان 2017 باشد.
سری محصولات مگان در سال 1995 میلادی متولد شدند و تنها 20 سال سن دارند. بعد از معرفی نسخه هاچ­‌بک و استیشن­‌ مگان در 2015 ، نسخه سدان آن نیز از حدود 6 ماه پیش در اروپا معرفی شد. رنو با عرضه نسخه سدان مگان، تصمیم به گسترش محصولات خود در سگمنت C گرفته است و این خبری خوش برای ایرانی­‌هاست چراکه از آخرین نسل مگان سدان خاطره‌ه­ای خوشی دارند.
 
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
مهم‌ترین اتفاقی که در نسل چهارم رخ داده، بازگشت نسخه سدان به خانواده مگان است. هواداران رنو خوب می‌دانند که نسل سوم مگان (2008 تا 2016) فاقد نسخه سدان بود چراکه رنو می‌خواست نام فلوئنس را در بازار جهانی جابندازد ولی نشد که نشد! حالا با آمدن مگان سدان، رنو دو محصول در یک کلاس دارد که یعنی سال آینده باید با فلوئنس خداحافظی کند. البته هنوز نحوه خداحافظی رنو با فلوئنس مشخص نیست و همچنان این احتمال وجود دارد که فروش محدود آن تا مدتی در برخی کشورها ادامه داشته باشد.
 
از ترکیه به تمام جهان
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
با آمدن مگان سدان، رنو خط تولید مگان هاچ‌بک و مگان استیشن را از کارخانه Oyak Renault در بورسا ترکیه به کارخانه پالنسیا در اسپانیا منتقل کرد. حالا مگان سدان فقط و فقط در ترکیه و در کنار فلوئنس و کلیو (هاچ‌بک و استیشن) تولید می‌شود. مگان سدان قرار است از ترکیه به بیش از 30 کشور جهان، از آسیای شرقی بگیرید تا آفریقای جنوبی و همچنین لهستان، بلغارستان، رومانی، ایتالیا، کرواسی و ... ، صادر می‌شود. باید این نکته را هم بدانید که مگان سدان مختص بازار فرانسه نیست و رنو در آنجا فقط مدل هاچ‌بک و استیشن مگان را می‌فروشد.
 
چه امکاناتی دارد؟
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
طراحی مگان جدید متناسب با زبان طراحی محصولات اخیر رنو است؛ گیرا و پویا. در جلو همچنان لوگو بزرگ رنو در کنار چراغ­‌های C شکل، که حالا به امضایی آشنا در محصولات رنو تبدیل شده است، خودنمایی می­‌کند. در داخل کابین مگان جدید طراحی مشابه تلیسمان را مشاهده می‌کنید؛ طراحی مدرن و نسبتا لوکسی که راحتی سرنشینان را تأمین خواهد کرد.
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
طراحی صندلی‌های خودرو به میزان چشمگیری بهبود پیدا کرده‌اند و استفاده از فلز کروم در جای جای کابین به چشم می‌خورد. دو نمایشگر برای کابین در نظر گرفته شده است: مانیتور 7 اینچی در صفحه کیلومتر و مانیتور 8.7 اینچی در مرکز کنسول. بسته به نوع تیپ‌های مگان، امکانات زیر برای این خودرو وجود دارد:
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
ورود بدون کلید / استارت دکمه‌ای
دی‌لایت / اتولایت / نوربالا اتومات
سانروف پانوراما
گرمکن / ماساژور / تنظیم برقی گودی کمر (همگی برای صندلی‌های جلو)
6 ایربگ (راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو، پرده‌ای) / پشت‌سری فعال / قابلیت نصب صندلی کودک
تهویه اتومات دوگانه / گرمکن فرمان
سیستم صوتی Arkamys با 8 اسپیکر / پردازنده دیجیتالی / بلوتوث / جک 3.5 میلیمتری (همگی استاندارد)
اس‌دی کارت (استاندارد برای چندرسانه‌ای R-LINK 2)
یک یا دو پورت USB / یک یا دو خروجی 12 ولت
هدآپ جمع‌شونده رنگی (HUD) / نویگیشن
دوربین عقب / سنسورهای پارک جلو، عقب و جانبی
هشداردهنده تغییر لاین (LDW) / هشداردهنده نقطه کور (BSW)
هشداردهنده فاصله مجاز با خودروی جلویی (TDW)
تابلوخوان با قابلیت تشخیص سرعت مجاز (OSP)
تشخیص خواب‌آلودگی راننده (TDW)
بازشدن هوشمند درب صندوق (ETA)
کمکی پارک (Easy Park Assist) / ترمز پارک / کروز کنترل هوشمند (ACC)
سیستم MULTI-SENSE با 5 حالت رانندگی و قابلیت شخصی‌سازی حساسیت پدال‌ها، گیربکس، فرمان، نورپردازی داخلی و ...
کنترل پایداری (ESC) / کنترل کشش / ترمز کمکی (AEBS) / توزیع نیروی ترمز / کمکی حرکت در شیب (همگی استاندارد)
همچنین مگان جدید را می‌توان در 8 رنگ متالیک شامل سفید، مشکی، قهوه‌ای، بژ، خاکستری، آبی، قرمز و مرکوری (سفید/نقره‌ای) سفارش داد. تنها رنگ غیرمتالیک مگان نیز سفید یخچالی است.
 
3 رکورد مگان جدید چیست؟
 
این سدان خانوادگی جمع­‌وجور با پلت­فرم مشترک CMF C/D گروه رنونیسان شکل گرفته است؛ پلتفرمی که قبلا در کولئوس جدید و قبل‌تر هم در تلیسمان و چند مدل دیگر رنو استفاده شده بود.
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
اما با آمدن مگان جدید، سه رکورد در کلاس سدان‌های جمع و جور جهان جابجا شد؛ مگان سدان هم در فاصله محوری و هم در حجم صندوق درمیان همکلاسانش حرف اول را می‌زند. در مدل سدان دو رکورد حجم صندوق مگان جدید نیز به 550 لیتر می‌رسد و درمیان سدان‌های جمع و جور جهان، رکورددار است. برای مقایسه باید بدانید فاصله محوری مگان تنها 10 سانتیمتر کمتر از تلیسمان است. صندوق آن نیز حدود 20 لیتر بزرگ‌تر از رنو فلوئنس و همچنین 75 لیتر بزرگ‌تر از صندوق پژو 508 است.
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
سومین رکورد مگان نیز مربوط به عرض محورهاست. در هر محور مگان، چرخ‌ها 1.57 سانتیمتر از یکدیگر فاصله دارند که عریض‌ترین فاصله در میان همکلاسان این خودروست.
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
رنو برای مگان سدان دو پیشرانه بنزینی درنظر گرفته است، که براساس کشوری که به آن راه پیدا خواهد کرد، انتخاب می­‌شوند. پیشرانه اول SCe115 است که برای انتقال قدرتش از گیربکس 5 سرعته دستی یا CVT X-Tronic استفاده می‌شود. پیشرانه دوم نیز TCe130 است و با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتومات یا 6 سرعته دستی (از ابتدای 2017) به‌دست مشتریان می‌شود. مگان سدان در صورت ورود به ایران باید با تویوتا کرولا، هیوندای النترا و کیا سراتو رقابت کند.
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
 
 

منبع

GSM

برچسب : خودرو , رنو مگان , بازار خودرو , واردات خودرو , نگین خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

امیر
3

به این ترتیب هرکی فلوداره دودستی بچسبه بهش وقدرش رابدونه
16:24  1396/01/29
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
10

ترکیه ب روزترین ماشینو مونتاژ میکنه و هیچ وقت ادعایی برای خودروسازی نداشته. ما همیشه ادعای خودروسازی داشتیم و همیشه هم خودروهای از رده خارجو مونتاژ کردیم.
نمونش همین مگان.
21:38  1395/09/16
پاسخ دادن
کاربر: ...احسان...
0

قسمت دوم

توجه به قیمت هایی که برای مگان ذکر شده حدود 5-6 هزار دلار گرون تر از فلوینس هست و باتوجه به قیمت 130 میلیونی الان فلوینس باید دید به چه قیمتی به دست مشتری می رسه.
از طرفی فلو خیلی قوی تر هست مگان یه موتور 1200 شبیه کپچر داره و یه موتور 1600 که توان تولیدش بازم از قبلی کمتر هست در مقابل موتور 2000 و 143 اسبی فلوینس
نقطه قوت مگان فقط اپشن های خوب و کاملش و ظاهر به روزش هست که باید دید با توجه به بازه قیمتی که براش در نظر میگیرن چقدر می تونه موفق باشه
11:11  1395/09/15
پاسخ دادن
کاربر: ...احسان...
9

سلام
بنظر من فعلا نمیشه در مورد خداحافظی فلوینس اینقدر مطمئن صحبت کرد
یه سری نکات هم در متن بود که بیشتر بازی با اعداد بودن تا واقعیت
یکی اینکه ابعاد تقریبی فلوینس و مگان جدید تقریبا یکی هستند نویسنده به فضای بزرگتر صندوق عقب مگان نسبت به فلوئنس اشاره کرده ولی نگفته که این افزایش صندوق در عوض باعث کوچکترشدن فضای اتاق شده مسلما فضای بزرگتر اتاق بهتر از صندوق بزرگتر هست.
مورد بعدی اینه که هرچند فلوینس تو ایران خوب معرفی نشد ولی فروش جهانی خوبی داشت نمونه اش در ترکیه و کشورهای شرق اروپا و حتی کره هست
فعلا مگان قراره فقط در ترکیه تولید بشه درحالی که فلو در ترکیه، کره ، شرق اروپا و امریکای جنوبی تولید میشد. اگه قراره جایگزین فلوئنس بشه چطور یه یک کشور می تونه جور بقیه کشورها رو بکشه؟ فلو تو این همه کشور تولید میشد حالا فقط قراره مگان فقط در یک کشور تولید بشه
11:03  1395/09/15
پاسخ دادن
فرامرز
0

جای خوندم که قیمت 150میلیون براش در نظر گرفتن اگه قطعی بشه علیرغم آپشن هایی که داره خریدش نمیصرفه . با این مبلغ میشه به گزینه های ژاپنی و کره ای نزدیک شد که در صنعت خودرو از فرانسه جلوترند.
15:10  1395/09/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد