سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس! 

 

رنو مگان 2017 ، تکرار خاطرات خوش

 
نگین خودرو تا اواخر امسال دو محصول جدید رنو را در ایران معرفی می‌کند. شاید یکی از این دو محصول، رنو مگان 2017 باشد.
سری محصولات مگان در سال 1995 میلادی متولد شدند و تنها 20 سال سن دارند. بعد از معرفی نسخه هاچ­‌بک و استیشن­‌ مگان در 2015 ، نسخه سدان آن نیز از حدود 6 ماه پیش در اروپا معرفی شد. رنو با عرضه نسخه سدان مگان، تصمیم به گسترش محصولات خود در سگمنت C گرفته است و این خبری خوش برای ایرانی­‌هاست چراکه از آخرین نسل مگان سدان خاطره‌ه­ای خوشی دارند.
 
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
مهم‌ترین اتفاقی که در نسل چهارم رخ داده، بازگشت نسخه سدان به خانواده مگان است. هواداران رنو خوب می‌دانند که نسل سوم مگان (2008 تا 2016) فاقد نسخه سدان بود چراکه رنو می‌خواست نام فلوئنس را در بازار جهانی جابندازد ولی نشد که نشد! حالا با آمدن مگان سدان، رنو دو محصول در یک کلاس دارد که یعنی سال آینده باید با فلوئنس خداحافظی کند. البته هنوز نحوه خداحافظی رنو با فلوئنس مشخص نیست و همچنان این احتمال وجود دارد که فروش محدود آن تا مدتی در برخی کشورها ادامه داشته باشد.
 
از ترکیه به تمام جهان
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
با آمدن مگان سدان، رنو خط تولید مگان هاچ‌بک و مگان استیشن را از کارخانه Oyak Renault در بورسا ترکیه به کارخانه پالنسیا در اسپانیا منتقل کرد. حالا مگان سدان فقط و فقط در ترکیه و در کنار فلوئنس و کلیو (هاچ‌بک و استیشن) تولید می‌شود. مگان سدان قرار است از ترکیه به بیش از 30 کشور جهان، از آسیای شرقی بگیرید تا آفریقای جنوبی و همچنین لهستان، بلغارستان، رومانی، ایتالیا، کرواسی و ... ، صادر می‌شود. باید این نکته را هم بدانید که مگان سدان مختص بازار فرانسه نیست و رنو در آنجا فقط مدل هاچ‌بک و استیشن مگان را می‌فروشد.
 
چه امکاناتی دارد؟
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
طراحی مگان جدید متناسب با زبان طراحی محصولات اخیر رنو است؛ گیرا و پویا. در جلو همچنان لوگو بزرگ رنو در کنار چراغ­‌های C شکل، که حالا به امضایی آشنا در محصولات رنو تبدیل شده است، خودنمایی می­‌کند. در داخل کابین مگان جدید طراحی مشابه تلیسمان را مشاهده می‌کنید؛ طراحی مدرن و نسبتا لوکسی که راحتی سرنشینان را تأمین خواهد کرد.
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
طراحی صندلی‌های خودرو به میزان چشمگیری بهبود پیدا کرده‌اند و استفاده از فلز کروم در جای جای کابین به چشم می‌خورد. دو نمایشگر برای کابین در نظر گرفته شده است: مانیتور 7 اینچی در صفحه کیلومتر و مانیتور 8.7 اینچی در مرکز کنسول. بسته به نوع تیپ‌های مگان، امکانات زیر برای این خودرو وجود دارد:
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
ورود بدون کلید / استارت دکمه‌ای
دی‌لایت / اتولایت / نوربالا اتومات
سانروف پانوراما
گرمکن / ماساژور / تنظیم برقی گودی کمر (همگی برای صندلی‌های جلو)
6 ایربگ (راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو، پرده‌ای) / پشت‌سری فعال / قابلیت نصب صندلی کودک
تهویه اتومات دوگانه / گرمکن فرمان
سیستم صوتی Arkamys با 8 اسپیکر / پردازنده دیجیتالی / بلوتوث / جک 3.5 میلیمتری (همگی استاندارد)
اس‌دی کارت (استاندارد برای چندرسانه‌ای R-LINK 2)
یک یا دو پورت USB / یک یا دو خروجی 12 ولت
هدآپ جمع‌شونده رنگی (HUD) / نویگیشن
دوربین عقب / سنسورهای پارک جلو، عقب و جانبی
هشداردهنده تغییر لاین (LDW) / هشداردهنده نقطه کور (BSW)
هشداردهنده فاصله مجاز با خودروی جلویی (TDW)
تابلوخوان با قابلیت تشخیص سرعت مجاز (OSP)
تشخیص خواب‌آلودگی راننده (TDW)
بازشدن هوشمند درب صندوق (ETA)
کمکی پارک (Easy Park Assist) / ترمز پارک / کروز کنترل هوشمند (ACC)
سیستم MULTI-SENSE با 5 حالت رانندگی و قابلیت شخصی‌سازی حساسیت پدال‌ها، گیربکس، فرمان، نورپردازی داخلی و ...
کنترل پایداری (ESC) / کنترل کشش / ترمز کمکی (AEBS) / توزیع نیروی ترمز / کمکی حرکت در شیب (همگی استاندارد)
همچنین مگان جدید را می‌توان در 8 رنگ متالیک شامل سفید، مشکی، قهوه‌ای، بژ، خاکستری، آبی، قرمز و مرکوری (سفید/نقره‌ای) سفارش داد. تنها رنگ غیرمتالیک مگان نیز سفید یخچالی است.
 
3 رکورد مگان جدید چیست؟
 
این سدان خانوادگی جمع­‌وجور با پلت­فرم مشترک CMF C/D گروه رنونیسان شکل گرفته است؛ پلتفرمی که قبلا در کولئوس جدید و قبل‌تر هم در تلیسمان و چند مدل دیگر رنو استفاده شده بود.
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
اما با آمدن مگان جدید، سه رکورد در کلاس سدان‌های جمع و جور جهان جابجا شد؛ مگان سدان هم در فاصله محوری و هم در حجم صندوق درمیان همکلاسانش حرف اول را می‌زند. در مدل سدان دو رکورد حجم صندوق مگان جدید نیز به 550 لیتر می‌رسد و درمیان سدان‌های جمع و جور جهان، رکورددار است. برای مقایسه باید بدانید فاصله محوری مگان تنها 10 سانتیمتر کمتر از تلیسمان است. صندوق آن نیز حدود 20 لیتر بزرگ‌تر از رنو فلوئنس و همچنین 75 لیتر بزرگ‌تر از صندوق پژو 508 است.
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
سومین رکورد مگان نیز مربوط به عرض محورهاست. در هر محور مگان، چرخ‌ها 1.57 سانتیمتر از یکدیگر فاصله دارند که عریض‌ترین فاصله در میان همکلاسان این خودروست.
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
رنو برای مگان سدان دو پیشرانه بنزینی درنظر گرفته است، که براساس کشوری که به آن راه پیدا خواهد کرد، انتخاب می­‌شوند. پیشرانه اول SCe115 است که برای انتقال قدرتش از گیربکس 5 سرعته دستی یا CVT X-Tronic استفاده می‌شود. پیشرانه دوم نیز TCe130 است و با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتومات یا 6 سرعته دستی (از ابتدای 2017) به‌دست مشتریان می‌شود. مگان سدان در صورت ورود به ایران باید با تویوتا کرولا، هیوندای النترا و کیا سراتو رقابت کند.
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
 
 

منبع

GSM

برچسب : خودرو , رنو مگان , بازار خودرو , واردات خودرو , نگین خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

امیر
3

به این ترتیب هرکی فلوداره دودستی بچسبه بهش وقدرش رابدونه
16:24  1396/01/29
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
10

ترکیه ب روزترین ماشینو مونتاژ میکنه و هیچ وقت ادعایی برای خودروسازی نداشته. ما همیشه ادعای خودروسازی داشتیم و همیشه هم خودروهای از رده خارجو مونتاژ کردیم.
نمونش همین مگان.
21:38  1395/09/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ...احسان...
9

سلام
بنظر من فعلا نمیشه در مورد خداحافظی فلوینس اینقدر مطمئن صحبت کرد
یه سری نکات هم در متن بود که بیشتر بازی با اعداد بودن تا واقعیت
یکی اینکه ابعاد تقریبی فلوینس و مگان جدید تقریبا یکی هستند نویسنده به فضای بزرگتر صندوق عقب مگان نسبت به فلوئنس اشاره کرده ولی نگفته که این افزایش صندوق در عوض باعث کوچکترشدن فضای اتاق شده مسلما فضای بزرگتر اتاق بهتر از صندوق بزرگتر هست.
مورد بعدی اینه که هرچند فلوینس تو ایران خوب معرفی نشد ولی فروش جهانی خوبی داشت نمونه اش در ترکیه و کشورهای شرق اروپا و حتی کره هست
فعلا مگان قراره فقط در ترکیه تولید بشه درحالی که فلو در ترکیه، کره ، شرق اروپا و امریکای جنوبی تولید میشد. اگه قراره جایگزین فلوئنس بشه چطور یه یک کشور می تونه جور بقیه کشورها رو بکشه؟ فلو تو این همه کشور تولید میشد حالا فقط قراره مگان فقط در یک کشور تولید بشه
11:03  1395/09/15
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اسفند با سهند : سلام بالاخره من تصمیمم رو گرفتم. پول کوییک رو واریز کردم. حالا ببینم کی تحویل می‌دن
مقدم : چراغ تحویل خودرو من هم خداروشکر روشن شد. 3 ماه بی وسیله گی برای ما که مصرف کننده بودیم خدایی خیلی سخت بود. کسایی که تحویل گرفتن میشه بگن حدودا از زمانیکه چراغ تحویل خودرو روشن میشه چقدر زمان میبره تا برسه دست نمایندگی ؟ (مشهد هستم)
ابی : منم هستم هنوز فاکتور نشدم
سعید : از کجا نگاه کنم ببینم سخا رو ثبت کردن یا نه؟
دی ماه : دروغه من ۲۶ام هنوز فاکتور نشدم
شاهین cvt : سلام این پیام امروز برای من اومده مشتری گرامی درخواست شما با شماره پرونده09-29023 ثبت و جهت رسیدگی، به حوزه فروش ارجاع گردید. مرکز امور مشتریان گروه خودروسازی سایپا کسی می دونه چیه من قبلا در سامانه 136 شکایت ثبت کردم ممکن برای این باشه؟
Mehdi : نرگس خانم پیگیر شدم از دو جا یکی زنگ زدم به دفتر پارکینگ ایدکو پرسیدم چون آخرین محل فیزیکی خودرو من اونحا بوده از طرفی زنگ بزنید نمایندگی خودتون و به کارشناس فروش کد ملی بدید چک می کنند بهتون میگن
Mj : تو گوگل بزن مشاهده وضعیت خودرو با شماره درخواست و شماره پذیرش برو اونجا میزنه عدم نقص پرونده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
هایما اس 7پرو : دوستان قانونا اگه خرداد رد بشه حق گرون کردن ندارن چون تحویل ما گزشته گروهی درست کنید احیانا گرون کردن اعتراض کنیم بر میگرده قیمتا 2 سال پیش هایما مادران اعتراض کردن قیمتا برگشت مخصوصا طرح مادران ک کدوم حمایت از طرح خانواده هست
رضا : ممنون دوست عزیز ولی فوق العاده ها هنوز هیچکس فاکتور نشده و خوشبینانه اواخر خرداد تازه استارت میخوره اون هم بشرط اتمام پیش فروش. من هم از نمایندگی پرسیدم و تاکید کرد هیچ فوق العاده ای فاکتور نشده و فعلا خبری نیست.
رحمان : سلام دوستان فکرکنم دعوتنامه مرداد داره ارسال میشه
محسن : سلام دعوتنامه مرداد اومد با افزایش نصف قیمت اومد.. اینم شانس ما
اینفو : تفاوت قیمت کارخانه و بازارش 60 تومن و در بهترین حالت و تصویب این افزایش قیمت ها هم به 100 تومن نمیرسه..از یه طرف با این اوضاع دیگه کسی رانا ثبت نام نمی کنه.. از طرف دیگه تو بازار هم خریدار میگه 50 تومن بیشتر بزارم روش 207 معمولی بگیریم ...
حمید تحویل مرداد : استفاده کردیم از بیانات شما .
پیش فروش تیر : الان دعوتنامه برام اومد قبلا 303 واریز کرده بودم، الان 363 دیگه باید واریز کنم. لعنت بهشون وایسادن گرون کنند بعد دعوتنامه فرستادن
اریزو5 : سلام دوستان کسی می دونه چجوری باید فهمید که مجوز خروج خرده یا نه
سعید : سلام برای منم فاکتور شد امروز
نورعلی : تنها ماشینی که تو بازار زیاد طرف دارنداره رانا پلاس ارتقا بفروشید.207صفر بخرید.207میشه بالای یک ملیارد رانا بترکون نهایتا بشه860ماکاسبیم صفرشم نمی تونیم بفروشیم .ولی خدابده207حتی tu3ملت می خرن بااین که موتوری ضعیف.ولی خوب می خرنش