مذاکره با فیات به کجا رسید؟

 

مذاکره با فیات به کجا رسید؟

 
رییس اتاق ایران و ایتالیا درباره مذاکرات شرکت خودروسازی فیات با خودروسازان ایرانی گفت: مذاکرات فیات با خودروسازان ایرانی در جریان است و هنوز به امضای تفاهم‌نامه منجر نشده است.
 
احمد پورفلاح با تاکید بر اینکه در مذاکرات دست بالا را داریم، گفت: تا زمان تحقق شرایط موردنظرمان در قراردادها، مذاکره را با شرکت‌های خارجی ادامه می‌دهیم.
 
وی افزود: دورانی که خودروسازان خارجی می‌توانستند دیدگاه شان را به ما تحمیل کنند، گذشته است؛ امروز نه ‌فقط با فیات بلکه با دیگر خودروسازان بزرگ دنیا برای همکاری در ایران گفت‌وگو می‌کنیم و به تازگی مذاکره با بنز هم مطرح ‌شده است.
 
رییس اتاق ایران و ایتالیا درباره طولانی شدن مذاکره با فیات گفت: در همکاری‌های جدید بحث فروش محصول به شرکت‌های ایرانی و واردات خودرو مطرح نیست، بلکه مذاکرات برای سرمایه‌گذاری مشترک انجام می‌شود؛ درنتیجه تمام جوانب کار با دقت در مذاکرات بررسی می‌شود.
وی گفت: علاوه بر این، عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌ها به فراهم شدن مجموعه‌ای از زیرساخت‌ها در کنار تسهیل روابط بانکی ایران با کشورهای دیگر نیاز دارد؛ متأسفانه هنوز بانک‌های درجه یک و دو بین‌المللی در برقراری روابط بانکی با ایران کم‌کاری می‌کنند.
 
پورفلاح گفت: با آغاز دوره پسابرجام مذاکرات برای حضور رقبایی مثل فیات، پژو و شرکت‌های کره‌ای در ایران شروع و باعث شد خودروسازان ایرانی نه‌ تنها در دو شرکت اصلی خودروسازی بلکه در شرکت‌های رده دوم هم برای تنوع مدل و افزایش تولید بیشتر تلاش کنند.
 
بنا به این گزارش، پس از دستیابی ایران و کشورهای 1+5 به توافق هسته ای و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، همکاری های خودرویی ایران با شرکت های خارجی شکل تازه ای به خود گرفت. در گام نخست ایران خودرو و پژو شرکت مشترک تاسیس و سایپا و سیتروئن نیز قرارداد همکاری منعقد کردند.
 
در شرایطی که شنیده می شد شرکت های ماموت و فولکس واگن نیز قراردادی برای آغاز همکاری آماده کرده اند، با انعقاد قرارداد میان هیوندای و کرمان موتور، پای خودروسازان آسیایی نیز به همکاری های خودرویی با کشورمان پس از برجام باز شد.
 
در این ارتباط، سامان فیروزی مدیرعامل کرمان موتور از امضای قرارداد با شرکت هیوندای موتور کره جنوبی برای تولید 2 مدل خودرو «آی١٠» و «آی٢٠» در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خبر داده است.
 
ایران خودرو و پژو قرار است امسال نخستین محصول خود را با نام «2008» به بازار ایران عرضه و پس از آن، خودروهای «301» و «208» را وارد بازار کنند. سایپا و سیتروئن نیز تفاهم اولیه افزودن خودروهای روز سیتروئن را به خطوط تولید سایپا کاشان داشته اند.
 
به این فهرست، می توان امضای توافقنامه سازمان گسترش و نوسازی ایران(ایدرو) و شرکت رنو فرانسه را برای ایجاد joint venture جوینت ونچر (فعالیت مشترک) اضافه کرد. این همکاری مشترک شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال است. دو خودرو «سیمبل و داستر جدید» نخستین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 به تولید می رسند.
 
 
 
 

منبع

خبر آنلاین

 

برچسب : خودرو , فیات , فیات کرایسلر , ایران خودرو , بازار خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: m&z
0

بر خلاف ادعای خودروسازان ما، بزرگان این صنعت اصلا ایران را تحویل نمیگیرند
10:31  1395/08/17
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد