پراید یا رنو کوئید؟ مقایسه دو ارزان 

 

پراید یا رنو کوئید؟ مقایسه دو ارزان

 
با توجه به استقبال شما دوستان از مقاله‌ی معرفی رنو‌ کوئید، تصمیم گرفتیم برایتان، مقایسه جذابی بین کوئید و پراید، دوشادوش هم داشته باشیم. پس اگر دوست دارید از خودرویی که ممکن است سال آینده مهمان خیابان‌های شهرمان باشد بیشتر بدانید، با ما همراه باشید. در پایان هم از شما می‌خواهیم که نظرتان را درباره‌ی اینکه کدامیک بهتر است به ما بگویید.
 
اصالت
پراید خودرویی بود که در سال ۱۹۸۶میلادی (۱۳۶۵شمسی) طراحی و تولید شد، یعنی حدود ۳۰ سال پیش! خودرویی که میان چند خودروساز مزدا، فورد و کیا دست به دست شد و بالاخره در سال ۱۳۷۲به دست خودروساز ایرانی، سایپا افتاد!
و اما کوئید، خودرویی است که رنو در سال ۲۰۱۵ به قصد هدف گرفتن بازار خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت هند تولید کرد. بنابراین کوئید خودروی جدیدتری نسبت به پراید محسوب می‌شود.
 
کلاس‌بندی
پراید عموما به‌عنوان یک خودروی سدان‌‌ (صندوق دار) و یا هاچ بک کوچک شهری شناخته می‌شود.
در مورد کلاس کوئید جای بحث زیاد است. به‌طور کلی کوئید را یک کراس‌اور کوچک می‌دانند. کوئید از نظر ابعاد حتی از ۲۰۶ کوچک‌تر و ارتفاع آن تنها ۲٫۸ سانتی‌متر از پراید بیشتر است! در حقیقت کوئید یک هاچ بک کوچک شهری است که تنها با افزایش ارتفاع چندسانتی‌متری ناقابل، لفظ کراس‌اور کوچک را یدک می‌کشد. این اختلاف ارتفاع ناچیز، شاید در جاده‌های خاکی یا پرفراز و نشیب، عملکرد بهتری را نسبت به پراید از خود نشان دهد.
 
البته بعید نیست که کوئید هم مثل پراید دست‌خوش تغییراتی شود و در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد تولید انواع کلاس‌های سدان تا وانت آن باشیم!
طراحی
پراید به دلیل قدیمی بودن ریشه طراحی‌اش، یقینا با مد خودروهای امروزی سازگاری لازم را ندارد، اما در طول این دو دهه، با انواع تغییرات ظاهری کوچک و بزرگی همراه بوده که باعث شده از چهره کره‌ای دهه ۸۰ میلادی خود کمی فاصله بگیرد. تغییرات کوچک در نسخه‌های صبا و ۱۳۱ و تغییرات بزرگ‌تر در مدل‌هایی نظیر ۱۴۱ و ۱۳۲ به‌راحتی دیده می‌شود.
 
در داخل کابین، داشبورد پلاستیکی با حداقل امکانات موجود به چشم می‌خورد، حال در مدل‌های اخیر طراحی داشبورد و ادوات آن به شکل جدیدتری درآمده است. (الهام گرفته از مدل ۱۴۱)
 
و اما در مورد کوئید، شاهد خودرویی با زبان طراحی جدیدی هستیم. با المان‌های زیرکانه طراحی شده از ناحیه رنو،‌ چهره یک شاسی‌بلند را برای بیننده یادآور می‌شود. طراحی پویا با جلوپنجره‌‌ی برجسته‌‌ای که لوگوی رنو همانند الماس در وسط آن می‌درخشد. (لوگوی رنو سمبل یک الماس است.)
 در داخل، مثل همیشه با محیط سادهِ‌ و داشبورد پلاستیکی یک رنو مواجه هستیم، البته به استثنا صفحه نمایش لمسی و صفحه کیلومتر دیجیتالی به‌کار رفته در آن، که به نظر می‌رسد حداکثر تلاش صورت‌ گرفته شده از سوی طراح بوده که سرنشینان، کمی از حس‌وحال  بی‌روح داخل کابین محصولات سابق رنو فاصله بگیرند.
 
فضا
پراید یک خودرو مناسب برای یک خانواده ۳ الی ۴ نفره است. البته اگر خاطرمان باشد، در مدل‌های قدیمی‌تر، این‌ خودرو حتی می‌توانست پذیرای ۵ سرنشین نیز باشد ولی چند سالیست که با تغییرات انجام شده در ظاهر این خودرو، اکنون شاهد فضای داخلی به‌مراتب کوچک‌تری نسبت به مدل‌های پیشین آن هستیم. برای درک این موضوع می‌توانید امروز، برای رسیدن به منزل و مقصدتان، سوار یکی از آن‌ها شده و در صندلی پشت بنشینید، احتمالا در طول مسیر در فضای تنگ‌اش کمی اذیت خواهید شد.
حال نوبت به کوئید فرانسوی الاصل می‌رسد! به نظر می‌رسد که این اتومبیل ارگونومی خوبی دارد و راننده و سرنشینان از فضای مطلوبی بهره‌مند هستند ولی ممکن است که برای سرنشینان عقب، به خصوص افراد قدبلند و درشت، فضا کمی تنگ‌ باشد، چرا که به‌هرحال کوئید یک خودروی کامپکت است. فضای بار کوئید حدود ۳۰۰ لیتر است و در مقایسه با پراید که حجم آن حدود ۲۴۵ لیتر است، فضای بیشتری دارد.
 
امکانات رفاهی
نوبت به بخش مقایسه امکانات رفاهی این دو اتومبیل می‌رسد. در کاتالوگ رسمی سایپا، سیستم ضد سرقت، چراغ مه‌شکن، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع و شیشه بالابر برقی جلو به عنوان بخشی از امکانات آن نام برده شده است. می‌دانیم که امکانات ذکر شده بسیار لوکس هستند! اما شاید باورتان نشود که در این کاتالوگ حتی از کمربند ایمنی عقب و ساعت دیجیتال هم به عنوان آپشن‌های محصولات ایکس ۱۰۰ اسم برده شده است که به دلیل کوتاه نبودن عریضه، صندلی و بوق را هم، ما به‌ آن اضافه می‌کنیم!
و اما در لیست امکانات کوئید به مواردی نظیر فرمان برقی، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، کیسه‌هوا، سیستم دسترسی بدون کلید، چراغ مه شکن، شیشه برقی جلو و تهویه مطبوع اشاره شده که گرچه اختلاف چشم‌‌‌گیری با رقیب خود پراید، ندارد اما به‌هرحال از آن کمی جلوتر است.
 
مشخصات فنی
مقایسه ما این‌جا به اوج خود می‌رسد. بنا به ادعای سایپا از محصولات ایکس ۱۰۰جدیدش، این خودرو از یک موتور ۱٫۳ لیتری ۴سیلندر با توان تولید ۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتون‌متر گشتاور بهره می‌برد. گرچه به‌طور رسمی، شتاب پراید در کاتالوگ سایپا ذکر نشده اما در بعضی منابع گفته شده است که این خودرو می‌تواند ظرف ۱۴٫۵ ثانیه جثه۹۰۰ کیلوگرمی خود را از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حرکت درآورد. همچنین حداکثر سرعت پراید ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.
 و اما نوبت به کراس‌اور کوچک فرانسوی می‌رسد. کوئید مجهز به یک پیشرانه ۰٫۸ لیتری ۳ سیلندر است که قلب آن می‌تواند ۵۳ اسب بخار قدرت و ۷۲ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. کوئید همانند پراید، دیفرانسیل جلو است و از یک گیربکس ۵ دنده دستی سود می‌جوید. گرچه اطلاعات دقیقی در سایت رنو قرار نگرفته، اما به‌نظر می‌رسد این خودروی ۷۹۹ سی‌سی، زمان۱۷ ثانیه‌ای لازم دارد که از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد و حداکثر سرعت آن زیر ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است یعنی حدود ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت!
 
با توجه به مشخصات فنی که گفته شد، شاید برای اولین بار بتوان پراید را در رقابت فنی، برنده‌ِ قاطع اعلام کرد! خودرویی که تا امروز حتی فکرش را نمی‌کردیم از خودروی دیگری سرتر باشد!
 
ایمنی
گرچه پراید خودرویی است که گفته می‌شود از طرف سازمان یورو ان‌کپ مردود اعلام شده و اطلاعاتی از سطح ایمنی این خودرو در دست نیست، سایپا ادعا کرده که توانسته با انجام بازنگری‌هایی نظیر تقویت سقف و ستون و اضافه کردن کیسه‌هوا و ترمز ضدقفل، سطح ایمنی پراید را تا دو ستاره ارتقا دهد که حتی در صورت صحت این خبر، بازهم برای یک اتومبیل در سطح جهانی، ایمنی چندان مطلوب و خوشایند محسوب نمی‌شود.
 
این درحالیست که کوئید فاقد ستاره ایمنی است و کلیپ‌های گرفته شده از تست ایمنی آن فاجعه بار است! در همین خصوص، در نشست خبری اخیر، مدیرعامل رنوپارس اعلام کرد که نمونه وارد به بازار کشور، نمونه برزیلی است و با نمونه هندی تفاوت‌هایی دارد و این خودرو در تلاش گرفتن سه ستاره ایمنی است.
 
مصرف و مخارج
پراید یک خودروی کم‌مصرف داخلی تلقی می‌شود و مصرف آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶٫۵ لیتر است. این درحالیست که کوئید مصرفش حتی از پراید کمتر است و به عدد ۴ دست یافته است.
در مورد فراوانی و ارزانی لوازم پراید هم جای شکی نیست. خودروی ارزانی که هر بلایی هم سر موتور و گیربکس بیچاره‌اش بیاورید هزینه هنگفتی رو دستتان نمی‌گذارد. بهترین جنبه پراید همین فراوانی، ارزانی و دسترسی آسان لوازم آن در کشورمان است که خیالتان را از بابت هرگونه خرجی راحت می‌کند!
 
اما این امر درمورد کوئید صادق نیست. در صورت عملی شدن وعده ورود به بازار، شاید زمان زیادی احتیاج باشد که لوازم آن در دسترس بسیاری از کاسبان و تعمیرگاه‌های سراسر کشور قرار بگیرد و تا آن مدت احتمالا باید برای سرویس‌ اتومبیلتان فقط به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کنید. از طرفی، پراید را خودروی کم استهلاکی می‌دانیم و این درحالیست که بسیاری باور دارند خودرو‌های فرانسوی ذاتا خرج و استهلاک بالایی دارند ولی این امر در مورد کوئید هنوز قطعی نیست. به هرحال تا زمانی که این خودرو عرضه نشود و به قول معروف جواب خود را پس ندهد، نمی‌توان به‌طورقاطع اظهار نظر دقیقی کرد.
 تنها نکته‌ای که منطقی به نظر می‌رسد، اینست که با ورود کوئید نباید انتظار قیمت پایین لوازم و دسترس آسان آن را در مقایسه با پرایدی که حداقل بیست سال است در صحنه بازار حضور دارد، تا مدت‌ها داشت.
 
قیمت
دیجی کالا: قیمت پراید درحال حاضر حدود ۲۱ میلیون تومان است. رنو کوئید در بازار هند با قیمت پایه حدود ۳۹۰۰ دلار تا بالاترین مدل آن در حدود ۵۳۰۰ دلار فروخته می‌شود. با بالاوپایین کردن ارقام و احتساب ارز ۳۵۰۰ تومانی، محدوده قیمتی ۱۳٫۵ تا حداکثر ۱۸٫۵ میلیون تومانی را می توان برای رنو کوئید محاسبه کرد. اما بنا به اعلام مدیرعامل رنوپارس، قرار است ضعیف‌ترین نسخه کوئید یعنی پیشرانه ۰٫۸ لیتری نمونه سفارشی برزیلی که عملکرد بهتری از مدل پایه هندی دارد، با حدود ۳۱ میلیون تومان قیمت گذاری شود.
حالا شما بگویید پراید بهتر است یا کوئید؟ چرا؟
 
 
 
 

منبع

جام نیوز

برچسب : خودرو , رنو کوئید , پراید , سایپا , پارس خودرو , تولید خودرو , بازار خودرو , خودرو ارزان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

21 نظر

رضاپورموسوى
0

ظاهر خودرو قشنگه حالا باز تا وارد بازار نشده و ادم باهاش رانندگى نكنه نميشه نظر داد ولى اى كاش موتورش قوى تر بود با اين تفاسير شما انگار ماشين برقى ادم ميخواد سوار شه.
10:27  1396/07/04
پاسخ دادن
Yazd
10

بیشرفا برن یکی خودرو آدم وار بیارن بدن دست ملت سوار بشن مگه دارن ماشین مجانی میدن دست ملت فقط به فکر سود بردن هستند من خودم یه برلیانس گرفتم هیچ چیز نداره همه چیزشو دزدیدن حتی چراغ سقف ماشین آخه بگو نگبت چند برات سود داره فکر پیشرفت هستی یا سود آپشنهای ماشین رو برداشتن جداگانه تو نمایندگیهاشون حسابت میکنن

طمع را اگر تو دوچندان کنی تو صاحب کرم رو پشیمان کنی

16:08  1395/08/07
پاسخ دادن
دکتر هلاکویی
16

این ماشین به درد اقلیم ایران نمیخورد.
19:11  1395/08/05
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
0

به نظرم پرايد كه هيچ، پيكان هزار بار به كوئيد شرف داره.
ال٩٠ و ساندرو هم ٣١ ميليون زياديشونه چه برسه به كوئيد!! كلا قيمت محصولات رنو خيلي بالاتر از اون چيزيه كه بايد باشه.
به نظر من كسي كه ميخواد ٣١ تومن براي كوئيد حروم كنه بره يه سمند يا ٤٠٥ بخره كه يه پيچشون به صدتا كوئيد مي ارزه.
23:23  1395/08/03
پاسخ دادن
محمد
10

با توجه به مطالبی که در مقاله ارائه شده پراید بهتر از کوئید است
19:29  1395/08/03
پاسخ دادن
مهدی
9

اینا چرا اینجوری میکنن قیمتش ۱۸.۵ میلیونه کردنش ۳۱ میلیون پراید اول ۷ ۸ میلیون بود کردنش ۲۱ شورشو درآوردن😠😠😡
18:24  1395/08/03
پاسخ دادن
رضا
4

پراید و ۱۸۰ کیلومتر سرعت!!!!
عزیزم کمی فکر کنید خود سایپا هم میگه حداکثر سرعت ۱۵۵ تا هست شما میگی ۱۸۰.
از این حرفها گذشته بازار ماشین ایران در حال تغییر اساسی خصوصا در مورد نگرش خرید مردم است. اگر رنو در فروش کوئید بخواهد قیمت مناسب با مشخصات را رعایت نکند کوئید نیز به سرنوشت پژو ۴۰۷ و سیتروئن c5 دچار میشود بزودی اگر مردم درست رفتار کنند همه تولید کنندگان مجبور به رعایت حقوق مردم میشوند.
17:51  1395/08/03
پاسخ دادن
مسعود
0

قیمتش خیلی بالاست نمی ارزه انقدر فقط رقیب ام وی ام 110 جدیده نه پراید با پول این میشه دوتا پراید خرید اینو باید با 206یاتیبا مقایسه میکردید
13:03  1395/08/03
پاسخ دادن
شايان
0

گرفتاري اينجاست بعضيها ميخان به هر قيمتي با بقيه متفاوت باشن حتي اگه يك ماشين با موتور ضعيف و غير ايمن سوار باشن هيچ عقل و منطقي حريف اين ايده نميشه
شما به جواني كه دوست داره شلوار جين سر زانو پاره بپوشه به هيچ عنوان نميتوني بفهموني اين پارگي هيچ مزيتي نداره
08:07  1395/08/03
پاسخ دادن
شاهرخ
0

آقا پرهام درست میگه. فقط با تشکیل یک کمپین جدید در عرض یک الی دو ماه نهایت تا آخر سال میتوانیم دست بعضی ها را که در جیب ملت جای خوش کرده را درآورده و دیگر اجازه این کار را به آنها ندهیم. دوستان عزیز بلاخره باید از جایی شروع کرد از همین امروز هر نظری یا پستی مینویسد در تمام کانال ها این کمپین را عنوان کنید . بگو شما هم عضو این کمپین هستی
02:54  1395/08/03
پاسخ دادن
هادی
4

چرا رنو تصورش اینه که کسی پول نداره باید خودروی زشت سوار شه اون از تندرش این از کوئیدش چرا قیافشو به روز نمیکنه عین پژو 301 که رقیب لوگان هست ولی قیافه این کجا و اون کجا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
23:28  1395/08/02
پاسخ دادن
فرزاد
22

زمانیکه که این مقاله را میخواندم بغضی سنگین نفسم را حبس کرد چونکه شأن و جایگاه ایرانی به آن عظمت و تاریخ و تمدن و علم، بدست مسئولان کشور به چه گندی کشیده شده که برای منفعت خود حتی برای وجود انسان هیچ ارزشی قائل نمیشوند و از پول و مال مردم گذشته و با جانشان معامله میکنند.
حسین ع تشنه،ی آب نبود بلکه تشنه لبیک در راه عدالت بود
23:22  1395/08/02
پاسخ دادن
فرزاد
9

زمانیکه که این مقاله را میخواندم بغضی سنگین نفسم را حبس کرد چونکه شأن و جایگاه ایرانی به آن عظمت و تاریخ و تمدن و علم، بدست مسئولان کشور به چه گندی کشیده شده که برای منفعت خود حتی برای وجود انسان هیچ ارزشی قائل نمیشوند و از پول و مال مردم گذشته و با جانشان معامله میکنند.
حسین ع تشنه،ی آب نبود بلکه تشنه لبیک در راه عدالت بود
23:19  1395/08/02
پاسخ دادن
محسن
7

این مقاله خیلی ضدو نقیض هستش همش اشتباهه صندوق عقب پراید خیلی جادار تر از کوئید هستش اینجا بر عکس نوشته مصرف سوخت کوئید را نوشته ۴ و پراید را نوشته ۶.۵ در صورتی که پراید ۵.۴ هستش مصرفش و خیلی چیزای دیگه کوئید واقعا مزخرفه اخه با وزن ۷۰۰ کیلو با این ماشین بری تو جاده باد کامیون ها از جاده پرتت میکنه بیرون همین پرایدو ۹۰۰ کیلویی هم الان خیلی مشکل داره وای به کوئید این مقاله خیلی مسخرس طوری نوشته انگار کوئید چیه مثلا اونم که گفتن حداقل قیمتش ۳۰ میلیون تومن اصلا ارزششو نداره. پثل ماتیز یک پزوژه شکست خورده میشه در ایران خیالتون راحت.
22:15  1395/08/02
پاسخ دادن
زروان
15

اگه قرار باشه 31 تومن پول بابت این بدیم 1 تومن میزاریم روش میشه 32 تومن یه 206 تیپ 2 میگیریم سگش به این می ارزه
21:56  1395/08/02
پاسخ دادن
رامتین
5

من نمیدونم چرا اطلاعات ناقص میدید!!! کویید که به ایران میاد موتور 1لیتری 68 اسبی با شتاب 13ثانیه است و پراید بشدت از این ضعیفتره. دقت کنید لطفا
21:22  1395/08/02
پاسخ دادن
پرهام
19

به نظرم آزاد سازی واردات خودرو تنها راه حل هست. اگر همین الان خود دولت به تمام کارکنان سایپا و ایران خودرو حقوقشون رو بده ولی جلوی تولیدات پراید و پژو 407 و رانا و بقیه رو بگیره تا مردم بیشتر از این دیگه آسیب نبینند من به شما قول می دم در میان مدت دولت از اینکار سود خواهد کرد! کوئید و مشابه اون با همچین قیمتی هیچوقت راه حل جایگزینی مناسبی برای پراید نیست. رقابت آزاد و آزاد و آزاد تنها و تنها راه حله!
20:39  1395/08/02
پاسخ دادن
Sepehr
15

واقعا باید همین طور باشه باید این دو تا غول مزخرف خودروساز ایرانی با خودروساز های دنیا رقابت کنند.
ولی چون جفتشون دولتیند و کلی سود توی جیب دولت داره میره،دولت همچین کاری نمیکنه.
واقعا افسوس که دولت اصلا به فکر مردم نیست و فقط به فکر جیب خودشه
22:53  1395/08/02

علی...
5

فقط کارکنای مستقیم سایپا و ایران خودرو نیستن که
کلی آدم تو غیر مستقیم وصل هستن، مثل لاستیک سازی و لامپ و صدتا کارخونه دیگه.
با ورشکستگی این دو کارخونه اقتصاد کشور ضرر میکنه.
باید راه دیگه ای برای بالا بردن کیفیت پیدا کنن. مثل سال 90 که مجبورشون کردن کیسه هوا نصب کنن.
22:59  1395/08/02

پرهام
16

تشکیلاتی که غیر مستقیم وصل هستند می تونن با کمپانیهای بزرگ خارجی کار کنن. شما در نظر بگیر اگر به جای عوارض گرفتن و چند برابر کردن قیمت خودرو خارجی، قوانین ورود خودرو رو درست وضع کنیم و اینکه درصدی از قطعات تحت نظارت و لیسانس کمپانی خارجی در ایران تولید بشه، این تشکیلات غیر مستقیم اصلن ضرر نخواهند کرد. مشکل ما خودروساز اصلی هست که بقیه رو داره بازی می ده. مهمتر از اون با جون مردم داره بازی می کنه و این وضعیت باید درست بشه. شاید به نظر خنده دار باشه اما باید کمپینی درست بشه و نه تنها برای خرید بلکه باید جلوی تولید خودرو مزخرف داخلی ایستاد و از ورود خودرو مزخرف خارجی جلوگیری کرد. می خواد چینی باشه یا هندی. باید استاندارد روز دنیا رو داشته باشه.
01:04  1395/08/03

کاربر: تیباران
8

گل گفتی!نمونه اش همین کشور دوست و برادرمان یعنی چین که باری بازار داخلی اش ،خیلی از برندهای جهانی را مونتاژ می کند.هم خودروی ایمن به دست مردم می دهند و هم اینکه کلی نیروی انسانی استخدام کرده اند.
00:09  1395/08/06

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد