وانت هیدروژنی شورولت برای ارتش آمریکا

 

وانت هیدروژنی شورولت برای ارتش آمریکا

 
کمپانی آمریکایی شورولت اخیرا یک تراک ویژه برای ارتش این کشور تولید کرده است. این تراک که بر اساس پیکاپ کلرادو شکل گرفته، بر خلاف همتایان خود به جای بنزین یا گازوییل از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می کند.
 
وانت هیدروژنی شورولت برای ارتش آمریکا
 
این اتومبیل منحصر به فرد که کلرادو ZH2 نامگذاری شده توسط ارتش آمریکا تحت آزمایش های مختلف قرار می گیرد تا عملکرد خودروهای هیدروژنی در ماموریت های نظامی ارزیابی شود. نمونه اولیه تولید شده از اوایل سال آینده در عملیات سخت میدانی به مصاف تست های دشوار خواهد رفت.
 
وانت هیدروژنی شورولت برای ارتش آمریکا
 
همانطور که در تصاویر می توانید مشاهده کنید، این اتومبیل فقط یک کلرادو با پیشرانه متفاوت نیست؛ بلکه قسمت های مختلف آن برای تحمل شرایط سخت مورد بازنگری و تقویت قرار گرفته، برای مثال شاسی گسترده تر شده و مقاومت آن افزایش یافته است.
 
نتیجه اینکه اکنون ارتفاع خودرو 1.9 متر و عرض آن 2.1 متر می باشد. در حالت استاندارد کلرادو ابعادی برابر با 5403 میلی متر طول، 1887 میلی متر عرض و 1796 میلی متر ارتفاع دارد.
 
وانت هیدروژنی شورولت برای ارتش آمریکا
 
توانایی های آفرود این وانت مدرن با کمک تایرهای غول پیکر 37 اینچی و بهبود فنربندی تا میزان بسیار زیادی ارتقا پیدا کرده، بنابراین عبور از مسیرهای ناهموار کار چندان سختی برای آن نخواهد بود.
 
وانت هیدروژنی شورولت برای ارتش آمریکا
 
سیستم  سلول سوختی موجود در این تراک هیدروژن را به الکتریسیته و آب تبدیل می کند. در مقایسه با ژنراتورهای رایج، این سیستم هیچ صدایی تولید نکرده و کاملا دوستدار محیط زیست است.
 
همانند کانسپت نیسان که به پیل های کمکی مجهز شده بود، کلرادو ZH2 نیز می تواند در مناطق دور افتاده انرژی الکتریسیته مورد نیاز سربازان را تامین کند.
 
وانت هیدروژنی شورولت برای ارتش آمریکا
 
آبی که در نتیجه کارکرد این سیستم تولید می شود، مورد توجه ارتش آمریکا قرار گرفته و آنها قصد دارند از این آب برای امور روزمره در مناطق عملیاتی استفاده کنند.
 
آنها همچنین گشتاور بالا در هر لحظه، صدای آکوستیک و نشانه های حرارتی کمی که کلرادو ZH2 از خود بر جای می گذارد را بسیار مورد ستایش قرار داده اند.
علی رغم مزایای زیادی که خودروهای هیدروژنی برای مصارف نظامی دارند، دو ایراد اساسی باعث شده که تولید حتی نسخه عادی اتومبیل های هیدروژنی با مشکل مواجه شود.
 
وانت هیدروژنی شورولت برای ارتش آمریکا
 
اول اینکه خودروهای هیدروژنی را نمی توان از جایگاه های معمولی سوخت گیری کرد، چرا که این خودروها به منبع پر فشار هیدروژن نیاز دارند و این در ساده ترین حالت مستلزم تکنولوژی پیشرفته و هزینه ساخت، حمل و نگهداری زیادی است.
 
دوم اینکه استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت می تواند خطراتی را در پی داشته باشد. هیدروژن بر خلاف سوخت های موجود اشتعال پذیری بالایی داشته و کوچک ترین اشتباه می تواند خطرات بزرگی در پی داشته باشد.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , شورولت , خودرو آمریکایی , شورولت کلورادو , پیکاپ , وانت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: تیباران
4

وای چه با ابهت!یه جورایی گفت وانت هامر!!
18:40  1395/08/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد