شاید بسیاری از خریداران بنتلی بنتایگا بر این باور باشند که چنین SUV منحصر به فرد و سریعی اساسا نیازی به دستکاری و تیونینگ ندارد، اما وقتی با شرکتی طرف باشید که برای بوگاتی ویرون بدنه تمام فیبرکربنی ساخته است، باید انتظار تیونینگ هر خودرو فوق سریعی را داشت.
کمپانی منصوری در حال حاضر یکی از برترین تیونرهای جهان به شمار می رود که مقر آن در ایالت باواریای آلمان واقع شده و 200 متخصص و مهندس زبده را در استخدام خود دارد.
این تیونر که بنیان گذار آن فردی ایرانی الاصل است، همواره پروژه های خود را بر روی سریع ترین و لوکس ترین خودروها اجرا می کند؛ رولزرویس، استون مارتین، فراری، بوگاتی، مرسدس بنز، پورشه و بنتلی تنها بخشی از کمپانی هایی هستند که محصولاتشان زیر تیغ جراحی منصوری رفته است.
در جدیدترین پروژه این تیونر پرآوازه به سراغ سریع ترین و لوکس ترین شاسی بلند جهان رفته و با ایجاد تغییرات در بخش های مختلف، بار دیگر یک محصول قدرتمند، سریع و البته اشرافی ارایه کرده است.
منصوری کار خود را از ظاهر بنتایگا شروع کرده است؛ جایی که در همان نگاه اول کاپوت و جلو پنجره فیبرکربنی به همراه سپر جدید کاملا جلب توجه می کنند. با تغییرات صورت گرفته در نمای جلو و همچنین متورم شدن لبه گلگیرها، بنتایگا عریض تر و عضلانی تر دیده می شود.
در نمای جانبی منصوری با نصب یک رکاب و جایگزینی رینگ های استاندارد با رینگ های بزرگ 22 اینچی آلیاژی، این بخش را کاملا متحول کرده و بنتایگا را بسیار جسورتر از قبل نموده است.
اضافه شدن یک اسپویلر سقفی دو تکه، استفاده از اگزوز اسپورت و نصب سپر جدید تغییراتی است که مهندسین منصوری در نمای عقب اعمال کرده اند.
در زیر کاپوت نیز اتفاقاتی رخ داده است؛ موتور V12 بنتایگا در صورت سفارش پکیج سیستم مدیریت جدید موتور، خواهد توانست 690 اسب بخار قدرت و 1050 نیوتن متر گشتاور تولید کند.
بد نیست بدانید که این ارقام در نسخه استاندارد به ترتیب برابر با 600 اسب بخار و 900 نیوتن متر اعلام شده است.
ظاهرا این افزایش قدرت و گشتاور تاثیر چندانی روی شتاب گیری بنتایگا نداشته و فقط باعث افزایش 10 واحدی در حداکثر سرعت آن شده است؛ با این مشخصات فنی ارتقا یافته، سرعت بنتلی بنتایگا از 301 به 311 کیلومتر در ساعت افزایش پیدا کرده که برای یک شاسی بلند رقمی خیره کننده محسوب می شود.
شایان ذکر است که شتاب این اتومبیل تقریبا 2.5 تنی در نسخه استاندارد برابر با 4.1 ثانیه است و همانطور که گفته شد در نسخه تیون شده نیز تغییری در این زمینه رخ نداده است.
فرمان جدید، پدال های آلومینیومی، کف پوش های انحصاری و تزیینات متعدد دیگر تغییراتی است که منصوری در داخل کابین انجام داده است.
بر اساس اطلاعات درج شده در برخی منابع، منصوری احتمالا این پروژه خود را در نمایشگاه سِما (SEMA) امسال در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد داد. نمایشگاهی که به سنگین ترین پروژه های تیونینگ اختصاص دارد و هر ساله با شگفتی های بسیاری همراه است.