9 نکته منفی در رانندگی با سوپر اسپرت ها

 

9 نکته منفی در رانندگی با سوپر اسپرت ها

 
همه علاقمندان به خودرو در آرزوی داشتن یک دستگاه فراری یا لامبورگینی یا بوگاتی هستند. اسب های تندروی دنیای اتومبیل که طنین گوش خراش موتورشان لرزه بر اندام هر انسانی می اندازد، چهره ی زیبایشان قند در دل هر کسی آب می کند و سرعت و قدرت سرسام آورشان مو بر تن هر فردی سیخ می کند.
 
تصور رانندگی با چنین خودروهایی بسیار لذت بخش است، چه برسد به اینکه تبدیل به واقعیت بشود. فرض کنید با یک دستگاه پاگانی هایورا در حال رانندگی در مرکز شهر هستید.
 
حضور شما و اتومبیل تان کافیست تا توجه همه عابرین و رانندگان، به خودروی شما جلب شود. البته این علاقه فقط محدود به عاشقان اتومبیل نمی شود، بلکه هر فردی با تمام دقت به خودروی شما نگاه می کند تا ببیند این غول بی شاخ و دم چه موجودی است.
 
حالا بهتر است از رویا فاصله بگیریم و به بیان واقعیت هایی درمورد این بزرگان دنیای خودرو بپردازیم، در واقع مالکیت یک خودرو سوپراسپرت بی دردسر نیست و ممکن است آنچنان که در بالا فرض کردیم لذت بخش نباشد. در ادامه با بیان دلایلی این امر را به شما ثابت می کنیم.
 
زمانی که سرعت گیر خیابان دردسر ساز می شود
 
9 نکته منفی در رانندگی با سوپر اسپرت ها
 
رعایت آیرودینامیک از اصول طراحی یک سوپراسپرت است. یکی از همین اصول مهم، ارتفاع کم نسبت به سطح جاده است تا از اختشاش جریان باد در زیر خودرو جلوگیری شود.
 
سوپراسپرت ها درصدی از شتاب و سرعت عالی خود را مدیون همین طراحی آیرودینامیک هستند. این ارتفاع کم در بزرگراه ها و پیست های مسابقه برای رسیدن به سرعت بالا بسیار کارآمد است، اما برای استفاده شهری و رانندگی در خیابان های پر دست انداز بسیار آزاردهنده خواهد بود.
 
در واقع بعضی اوقات این ناهمواری های سطح خیابان شما را از ادامه مسیر باز می دارد. خیلی از این عارضه های خیابانی باعث هزینه های چند صد دلاری برای راننده می شود. زیرا قطعات این گونه خودروها مانند خودشان قیمت بالایی دارند و می تواند هزینه ای چند صد دلاری روی دست مالک بگذارد.
 
اسب بخارهای به درد نخور
 
9 نکته منفی در رانندگی با سوپر اسپرت ها
 
سوپراسپرت ها یا کارخانه های تولید اسب بخار معمولا به قدرت بالایشان معروف هستند، اما این قدرت بالا در 99.99 درصد مواقع به کار نمی آیند.
 
به عنوان مثال در کلان شهرها نمی توان از قدرت این خودروها استفاده کرد و این قدرت عظیم کاملا ناکارآمد می شود. در واقع رانندگی با بیشتر این خودروها در ترافیک شهری و خیابان های شلوغ بسیار آزاردهنده است، البته در بعضی از سوپراسپرت های مدرن تر این مشکل حل شده است.
 
این گونه ها خودروها برای رانندگان حرفه ای طرحی و ساخته شده اند، زیرا کنترل این قدرت عظیم بسیار دشوار است و هر لحظه خودرو تمایل به خارج شدن از کنترل دارد.
 
کاربری سوپراسپرت ها بیشتر در پیست و اتوبان های سرعت آزاد است که بتوان از تمام قدرت آن استفاده کرد، که این مورد نیز راننده ای حرفه ای را طلب می کند.
 
هزینه های سرسام آور
 
9 نکته منفی در رانندگی با سوپر اسپرت ها
 
در واقع پس از خرید یک سوپراسپرت باید معادل همان مبلغ را برای تعمیر ایرادات احتمالی کنار بگذارید. اگر سوپراسپرتی به دلیل تصادف یا حتی نقص فنی نیاز به تعمیر داشته باشد، برای آن باید مبلغ هنگفتی پرداخت شود.
 
علاوه بر آن بدلیل انجام خدمات توسط نمایندگی اصلی، مالک باید برای پس گرفتن خودروی خود چند ماهی را منتظر بماند.
 
در واقع ارزان ترین سوپراسپرت هنوزم گران است، بنابراین مالیاتی که برای آن باید پرداخت شود نسبت به قیمتی گراف آن تنظیم می شود. بنابراین مالک باید بخش کوچکی از ثروت خود را برای پرداخت مالیات خودروی خود صرف کند.
 
آنچنان که پول می دهید، راحت نیستند
 
9 نکته منفی در رانندگی با سوپر اسپرت ها
 
اگر خواستار خودرویی راحت با امکانات رفاهی بالا هستید، دور سوپراسپرت ها را خط کشیده و به سراغ مرسدس بنز اس کلاس یا رولزرویس بروید. زیرا با مبلغ بسیار کم تر می توانید خودرویی لوکس و فوق العاده راحت داشته باشید، موردی که در سوپراسپرت ها تجربه نخواهید کرد.
 
سوپر اسپرت ها معمولا از امکانات رفاهی کم تری بهره مند هستند، که به کاهش وزن خودرو به منظور دستیابی به سرعت بالا مربوط می شود.
 
بدنه ی فیبرکربن، صندلی های اسپرت و صدای سرسام آور پیشرانه، همگی باعث صلب آرامش شما در هنگام رانندگی می شود. البته استثناهایی نیز وجود دارد مانند آکورا NSX که خودرویی بسیار راحت است و مک لارن 650S که برای رانندگی در شهرهای شلوغ طراحی مناسبی دارد.
 
در واقع طی مسافت های طولانی با اینگونه خودروها به کمردرد منجر خواهد شد، زیرا نشستن بر روی صندلی های اسپرت در مسافت طولانی آسیب رسان خواهد بود.
 
البته اشاره به این نکته نیز مهم است که مالکین این گونه خودروهای هرگز برای راحتی و طی مسافت طولانی این خودروها را خریداری نکرده اند، بلکه تنها هدفشان راندن با نهایت سرعت است.
 
همه نگاه ها به سمت شماست
 
9 نکته منفی در رانندگی با سوپر اسپرت ها
 
زمانی که مالک یکی از این خودروها باشید، هرگز نمی توانید از نگاه ها پنهان شوید. همیشه مردم سوال هایی برای پرسیدن از مالکین اینگونه خودروها دارند یا از آنها درخواست عکس برداری می کنند.
 
مالک این خودروها در جامعه پررنگ تر از بقیه خواهد بود و کانون توجه خواهد شد. بنابراین برای افراد منزوی و درون گرا خرید سوپراسپرت پیشنهاد نمی شود.
 
از طرف دیگر اگر علاقه مند به جلب توجه هستید، برای مشهور شدن کافیست یک سوپراسپرت داشته باشید.
 
مالک سوپراسپرت مورد اتهام کلاه برداری واقع می شوند
 
9 نکته منفی در رانندگی با سوپر اسپرت ها
 
البته همه با روی خوش با مالک اینگونه خودروها برخورد نخواهند کرد، بلکه برخی از شدت حسادت مالک را دزد یا کلاهبردار می نامند. تقریبا در تمام نقاط دنیا افرادی هستند که ثروت یک فرد ثروتمند را فقط بخاطر کلاهبرداری و دزدی یا اختلاس می دانند.
 
بنابراین یکی از منفی ترین معایب مالکیت یک سوپراسپرت، طرز فکر و نگاه برخی مردم نسبت به شما خواهد بود..
 
بهتر است خوردن قهوه در اتومبیل را فراموش کنید
 
9 نکته منفی در رانندگی با سوپر اسپرت ها
 
خودروهای اسپرت و سوپراسپرت برای رسیدن به حالت پایداری در سرعت های بالا و افزایش هندلینگ، دارای سیستم تعلیق سفتی هستند. بنابراین تمام عوارض مسیر به راننده منتقل می شود. این فنربندی اسپرت و سفت، پیمودن مسیرهای طولانی را بسیار دشوار و در بعضی مواقع غیر ممکن می سازد.
 
احتمالا به همین دلیل است که در هیچ سوپراسپرتی نگهدارنده لیوان وجود ندارد، زیرا بعد از پیمودن مسیر، دیگر چیزی درون لیوان باقی نمی ماند. البته با سرعت زیاد این خودروها شما هرگز به خوردن قهوه فکر هم نخواهید کرد.
 
خودروی گران تر، هزینه های بالاتر
 
9 نکته منفی در رانندگی با سوپر اسپرت ها
 
هیچ کس دوست ندارد یک فراری لافراری آغشته به گل و لای ببیند، یا بوگاتی ویرونی که مورد توجه بیش از اندازه پرنده ها قرار گرفته است.
 
پس اینگونه خودروها بیشتر از خودروهای معمولی نیاز به نظافت دارند و دائما باید شست و شو شوند تا ظاهری زیبا داشته باشند. حتی مبلغ شستشوی یک اتومبیل معمولی و یک سوپراسپرت هرگز برابر نیست، احتمالا مسئول کارواش به نسبت توان مالی مالکین از آنها پول می گیرد. در واقع در بسیاری نقاط جهان، همه هزینه ها حتی پارکینگ نیز برای اینگونه خودروها بالاتر از سایر خودروها تمام می شود.
 
فضای حمل بار بسیار کم
 
9 نکته منفی در رانندگی با سوپر اسپرت ها
 
یکی از مشکلات اساسی خودروهای سوپراسپرت، فضای بار محدود است. البته دوباره یادآور می شوم که مالک یک خودروی اینچنینی برای طی مسافت طولانی از خودروی خود استفاده نمی کند.
 
در واقع اگر قصد خرید خودرویی مسافرتی و اسپرت را داشته باشید باید به سراغ گرن توررها بروید مانند جگوار F-Type که قدرت زیاد را در کنار فضای بار کافی، راحتی و امکانات به روز در اختیار راننده می گذارد.
 
وجود فضای اندک برای حمل لوازم و چمدان، از مشکلات فراگیر سوپراسپرت ها محسوب می شود.
 
9 نکته منفی در رانندگی با سوپر اسپرت ها
 
البته این 9 موردی که در بالا به آن اشاره شد نمود عینی ضرب المثل معروف ” گربه دستش به گوشت نمی رسه، …” به نظر می رسند، اما با دقیق شدن روی این موضوع متوجه می شویم که بعضی از این مشکلات و ایرادات قابل رفع هستند و می توان مانند آکورا NSX از این گونه خودروها نیز به شکل روزمره استفاده کرد.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , سوپر اسپرت , فراری , لامبورگینی , مکلارن , استون مارتین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: تیباران
4

خیلی از این ایرادها با این پیش فرض اند که شخص فقط یک ماشین داشته باشد.ولی بیشتر اینها چندین ماشین دارند و فقط برای تفریح سرگرمی از سوپر اسپرت استفاده می کنند.
20:57  1395/07/24
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

من دارم خیلیم عالیه
21:22  1395/07/24

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی پلاس 14اردیبهشت : سلام دوستان از اردیبهشت امروز کسی فاکتور شده
X5 اقساطی تیر لرستان : منم دقیقا ۲۵ آبان شاسی شد و ۱۲ آذر پلاک و ۱۶ آذر ارسال مدارک ولی هنوز تحویل ندادن فکر کنم شما چون کرمان هستین سریع بهتون تحویل دادن
علی ابراهیم : سلام من نمیتونم کارو در بیارم با این کرمان موتور . ما آبمون باهم تو یک جوب نمیره بهتره برم یه فکری بردارم
محمد : دوستان بنظرتون ما که تحویل مرداد هستیم و تبدیل نزدیم کی پیامک واریز دوم میاد واسمون
BAC x3 : هنوز تحویلی های مهر شاسی نشده
BAC x3 : سلام.از دوستان کسی ثبت نامی فروردین تونسته ماشینشو تحویل بگیره یا شاسی شده باشه؟ خودرو bac x3 pro ثبت نام دو مرحله ای فروردین با موعد تحویل مهر ماه
J4 مرداد : ۷ مرداد ثبت نام‌کردم ۲۲ ام شاسی شد
شاهین پلاس فرهاد : مبلغی نباید واریز کرد ماها که واریز نکردیم فاکتور شدیم حالا بعدشو نمی دونم موقع تحویل بگیرند یا نه
جی ۷ دی : سلام این هفته پیش رو حتما میاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس تکمیل12 شهریور : چرا همه حتی مهر فاکتور شدن من هنو فاکتور نشدم؟؟؟12 شهریور تکمیل کردم
کوییک اس : پذیرش شما کی بوده؟
کوییک جی ایکس مرداد : من 22 ام تکمیل کردم فاکتور شده.. منتظر پلاک هستم
کوییک اس .رضا : یه سینی کفی زدم.با بیمه طلایی سه ساله. 11شهربور تکیل وجه کردم .هنوز فکتور نشدم.ولی دو مهر فاکتور شدن.کسی مشکلی مثه من داره؟
کوییک اس : اره والا...یه سینی کفی زدم.با بیمه طلایی.همین الان دوم مهر هم فاکتور شد.واسه من نه هنوز
دوگانه : سلام.دعوتنامه تکمیل وجه مهر ماه کی قراره بیاد
نیما سورن تحویل 30 بهمن : سلام محمد منم مثل تو هستم هنوز فاکتور نشدم
کویک gxrl 22مرداد قشم : همه ماشینا فاکتور شدن جز gxrl قضیه چیه.
ساینا دو گانه : وقتی شرکت ایران خوردو رو میبینم به حال خودم و شرکت دزد و حروم خوره سایپا گریم میگیره دوستام که ایران خودرو ثبت نام کردند بامن، چند ماهه ماشینشونو گرفتند و با تمسخر میگن چیکار کردی ماشینت نیومد؟ منم فقط نفرین و فحش نثار مسئولین سایپا میکنم
کوییک s تحویلی دی ماه : قطعأ یکم تا پنجم دی ماه