معرفی چری آریزو 5، لژیونر جدید چینی

 

معرفی چری آریزو 5، لژیونر جدید چینی

 
دقیقا شش سال قبل در اواخر دهه 80، زمانی که صحبت از خودروسازان چینی به میان می آمد همه ما به یکدیگر نگاه می کردیم و لبخند معنی داری به هم می زدیم، چرا که باور نداشتیم که امروز بعد از گذشت تنها چند سال خودروهای چینی بتوانند تا این حد به کیفیت جهانی نزدیک بشوند. اما امروز برای ما روشن است که صنعت خودروسازی چین بسیار متفاوت از صنعت خودروی کشور ماست و در آینده ای نه چندان دور ممکن است شاهد بلعیدن بخش قابل توجهی از بازار جهان توسط سازندگان چینی باشیم .
 
معرفی چری آریزو 5، لژیونر جدید چینی
 
نام چری در ایران با محصولات MVM شناخته شده است، خودروسازی چری در سال 1997 تاسیس شد و امروز شاهد حضورخودروهایی با طراحی جذاب در سبد محصولات این کمپانی هستیم .
 
سدان پر فروش چری به نام A5 که درایران با نام MVM530 شناخته می شود در سال 2005 با الهام از طراحی نیسان آلتیما ساخته شد و در بازارهای آسیایی شرقی ، ایران و روسیه به فروش رسید . نمونه ی جدید  A5 (آریزو5) در سال 2015 در نمایشگاه گوانژو رونمایی شد و همزمان با تولید جهانی آن در ایران هم توسط مدیران خودرو تولید خواهد شد .
 
معرفی چری آریزو 5، لژیونر جدید چینی
 
طراحی آریزو در ابتدا برگرفته شده از یکی از طرح های مفهومی  چری بود که البته به میزان کافی دارای فاکتورهای ساختارشکن طراحی های مفهومی نیست اما توان تبدیل شدن به خودرویی با چهره ای مناسب را داراست. با این وجود خودرو نهایی با اندکی تغییرات  در چراغ ها و جلو پنجره نسبت به نمونه اولیه معرفی شد .
 
در نگاه اول آریزو مارا به یاد کیا سراتو می اندازد که با توجه به کپی کار بودن طراحان چینی در گذشته موضوع جدیدی نیست اما آریزو در نمای خارجی با توجه به جلو پنجره ی شش ضلعی لانه زنبوری و چراغ های کشیده ی که از جلو پنجره تا گلگیر امتداد یافته کاملا پخته و حساب شده به نظر می رسد.
 
معرفی چری آریزو 5، لژیونر جدید چینی
 
هواکش های بزرگ زیر سپر جلو به همراه چراغ های باریک LED درون آنها نمایی کاملا اروپایی به آریزو داده است اما هنوز نمی توان طراحی مشخص و واضحی برای ساخته های چری در نظر گرفت .
 
درون خودرو ابتدا دریچه های کولر کشیده توجه مارا به خود جلب می کند و سپس حجم عظیمی از پلاستیک فشرده در داشبورد و سایر ادوات آن که البته با کیفیت تر از سایر چینی های بازار به نظر می رسد.
 
فرمان چرمی با کیفیت ،کروزکنترل،صندلی های چرمی ، سیستم ورود بدون کلید ، استارت دکمه ای ، تهویه مطبوع هوشمند….. مجموعه ای از امکانات رفاهی در نظر گرفته شده برای آریزو5 است .
 
معرفی چری آریزو 5، لژیونر جدید چینی
 
پیشرانه پایه برای نیرو بخشیدن به این چینی جدید یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی است که توان تولید 116 اسب بخار نیرو را دارد و به گشتاور 148 نیوتن بر متر دست پیدا می کند که برای سدان کوچک اعداد چندان بالایی نیست.
 
این موتور در واقع با پیشرانه مورد استفاده برای ام وی ام 315 اشتراک فنی دارد و نمونه ای ارتقا یافته از همین پیشرانه شناخته شده به حساب می آید.
 
از نظر انتقال نیرو نیز، احتمال عرضه تیپ های پایه آریزو 5 با گیربکس 5 سرعته دستی وجود دارد و برای نمونه های فول (شاید مجهز به موتورهای توربو) گیربکس اتوماتیک نیز ارائه می شود.
 
البته چری برای آریزو دو موتور 1.2 لیتری و 1.5 لیتری توربو نیز در نظر گرفته که به ترتیب توان رسیدن به 132 و 145 اسب بخار را دارند که مجموعه ی این پیشرانه ها به همراه سیستم تعلیق نسبتا ساده، آریزو 5 را به خودرویی با ظاهری زیبا اما باطنی متوسط در کلاس خود بدل کرده است.
 
معرفی چری آریزو 5، لژیونر جدید چینی
 
با توجه به شنیده ها مدیران خودرو قیمتی در حدود 60 تا 75 میلیون تومان را برای آریزو 5 در نظر گرفته است که البته تا زمان اعلام رسمی آن به انتظار خواهیم نشست.
 
با چنین قیمتی، چری آریزو 5 به رقیب خودروهای چینی دیگر همچون بسترن B50 و جیلی EC7 یا جک J5 مبدل خواهد شد که عموما به پیشرانه های قدرتمند تری نسبت به نسخه پایه چری آریزو 5 مجهز هستند.
 
معرفی چری آریزو 5، لژیونر جدید چینی
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , مدیران خودرو , چری , ام وی ام , آریزو 5 , خودرو چینی , تولید خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام مشهد : خدایی راست میگی برادر من از مجبوری بدبختی از مشهد رفتم تهران چون طرح اسقاط بود برج 10ماشینم دادم الان برج 2 بدون ماشین بدبختی خدایی با دوتا بچه اذیت دارم میشم همه جا هم با اسنپ نمیشه. رفتم با اتوبوس تاکسی به قرآن خسته شدم خدایی چقدر مردم بدبختی هستیم بخاطر یک ماشین حلبی پول بده منت بیکش به قران از بازار آزاد می‌گرفت بهتر بود ماشین من 130م قیمتش بود 70م دادن
مهدی صدرا : سلام با عزت و دلخوشی استفاده کنید . خدا را شکر ، مبارک باشد .
Azim : من ۱۷ آذر هستم هنوز فاکتور نشده
X3sefid : مبارکت باشه چرخش بچرخه اون دوست کوییکی هم میدونه x3ماشین ضعیفیه ولی با کوییک خیلی فرق داره کوییک کوییک🦆🦆🦆🦆🦆🦆🦆🦆🤪🤪😂😂
امید شمال : ظاهراً واریز اولیه مهمه شاید از شمال شروع کردن به فاکتور 😁
محسن اسفند ماه : عزیزان و همراهان گرامی ماهیت این کاربر وحید برای همه ما مشخص شده است متاسفانه فکر می‌کردیم فقط عناد و‌کینه داره ولی مشخص شد که او یک ادم‌ متاسفانه روان پریش هست بذارید توی عالم‌خودش سیر بکنه ببینیم تا کجامیخواد پیش بره
تارا دستی ۳۰ بهمن : درجواب تارا امین نه پولی ازمون نگرفتن گفتن دوماه دیه تاخیری پرداخت میکنن
J4 : خیلی قشنگ گفتی دمت گرم
Mahdi : سلام دوستان برای دریافت خسارت دیرکرد باید از نمایندگی شکایت کرد یا خود شرکت کرمان موتور؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سایناتحویل16اسفند : سلام تبریزی پیش فروش هستم
تبریزی : سلام داداش پیش فروش یا فوق‌العاده
سید : فاکتور نشده
آریزو5 : سلام دوست عزیز ماشین بنده چند روز پیش فاکتور شد ولی چیزی به عنوان دیون ازم نخواستن
آریا مهر : آره فردا فاکتور میشی به امید خدا
یاسر دوگانه 30بهمن : دوگانه فقط تبریز میزنه ماشین پارکینگ تبریزه
دنا 6دنده : سلام دوستان ما 21 فاکتور شدیم آخرین وجه ما هم 6 دی بود تحویل اسفند تازه بعد 16 روز امروز پلاک شدم چقدر طول میکشه تا به دستمون برسه
حسین : تحویل سیستمی چندم هستی
شادباشی : چگونه عزیز،،قدرت دستشونه؟ هنرکنی نصف حقت راهم نمیدن
اطلس بهمن : در جواب اطلس Gتحویل آبانی دنبال حاشیه نباش تو برو جلو سایپا از حق خودت دفاع کن اگه هم گرفت کله اش یه جورایی برا خودش کار کرد بی عرضه بودن من و شماست که سایپا سو استفاده کرده