برلیانس H3 جانشینی برای برلیانس H330 

 

 برلیانس H3 جانشینی برای برلیانس H330

 
کمپانی چینی برلیانس اوتو که برخی از محصولات آن در ایران نیز ارائه شده، این روزها در حال جشن گرفتن در سرزمین مادری است.
 
H3 جدیدترین سدان این برند که قبلا با کد F20 شناخته می شد، اکنون وارد فاز تولید انبوه شده و ساخت آن کلید خورده است. این خودرو جایگزین مدل H320 و H330 می شود که حدود یک سال است توسط گروه سایپا در بازار ایران عرضه شده است.
 
 برلیانس H3 جانشینی برای برلیانس H330
 
بنابراین بار دیگر صنعت خودروسازی ایران به مونتاژ کار محصولات قدیمی مبدل شده است، اما تفاوت اینجاست که اینبار به جای محصولات فرانسوی، آلمانی یا کره ای، در حال مونتاژ یک خودرو چینی هستیم که حتی دیگر در کشور مبدا نیز تولید و عرضه نمی شود.
 
برلیانس H3 بر خلاف اکثر اتومبیل های چینی، سدانی اسپورت با ظاهری قابل قبول و نسبتا زیبا می باشد. البته طبق معمول این ظاهر عامه پسند به لطف کپی برداری از محصولات روز جهان حاصل شده است؛ برای مثال در نمای جلو، ترکیب چراغ ها و در کل جلو پنجره تا حدودی تداعی کننده کیا کادنزاست.
 
 برلیانس H3 جانشینی برای برلیانس H330
 
در نمای عقب هم فرم کلی و همچنین شکل چراغ ها شباهت هایی با هیوندای سوناتا دارد.
 
 برلیانس H3 جانشینی برای برلیانس H330
 
با وجود تناسب نسبی و نقاط قوتی که H3 در ظاهر دارد، همانند سایر هموطنان خود از یک مشکل شایع رنج می برد؛ چنانچه از نمای جانبی به خودرو نگاه کنیم، کوچک بودن رینگ های 16 اینچی کاملا به چشم خواهند آمد.
 
برلیانس می توانست با انتخاب رینگ های بزرگتر زیبایی بیشتری را برای فرزند خود به ارمغان بیاورد. به هر ترتیب با در نظر گرفتن تمام نقاط قوت و ضعف، H3 در طراحی ظاهری نمره قبولی می گیرد.
 
 برلیانس H3 جانشینی برای برلیانس H330
 
از لحاظ سایز کلی ابعاد این خودرو عبات است از 4640/1790/1445 میلی متر، ویل بیس یا فاصله محوری هم 2660 میلی متر بوده که در مقایسه با سمند (با فاصله محوری 2671) 6 میلی متر کوتاه تر است.
 
با ورود به داخل کابین جو آلمانی می شود! در این بخش طراحان برلیانس برخلاف انتظار از محصولات مرسدس بنز (با تلفظ صحیح تر مرسیدس بنز) کپی کاری کرده اند.
 
شکل فرمان و داشبورد مخصوصا با آن نمایشگر ایستاده کاملا یادآور کابین یک مرسدس بنز است؛ اما بجای ورودی های هوای دایره ای که در ماشین های مرسدس معمول است، از ورودی های مستطیلی شکل استفاده شده است.
 
نکته منفی در این بخش اهرم دنده و ترمز دستی بزرگی است که چندان با طراحی های روز همخوانی چندانی ندارد.
 
 
 برلیانس H3 جانشینی برای برلیانس H330
 
برلیانس H3 در بخش قوای محرکه به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و موتور 1.5 لیتری توربو مجهز شده است. موتور تنفس طبیعی توانایی تولید 110 اسب بخار قدرت را دارد؛ موتور توربو نیز قادر به تولید 147 اسب بخار قدرت می باشد که برای یک سدان چینی کافی به نظر می رسد.
 
هر دوی این موتورها با یک گیربکس دستی 5 دنده یا 4 سرعته خودکار ترکیب می شوند. نکته عجیب در این بخش وفاداری عجیب چینی ها به گیربکس های 4 سرعته است که آن هم با سال عرضه یعنی 2016 چندان سنخیتی ندارد.
 
 برلیانس H3 جانشینی برای برلیانس H330
 
برلیانس H3 جانشین برلیانس H330 به شمار می رود. از آنجایی که سایپا و برلیانس با یکدیگر همکاری دارند، عرضه H3 در سال های آتی در ایران دور از ذهن نیست. به همین دلیل به قیمت این خودرو نیز می پردازیم.
 
H3 در چین با توجه به پیشرانه و امکانات با قیمتی بین 70 الی 90 هزار یوان ارایه شده است. چنانچه هر یوان را 550 تومان (نرخ آزاد) در نظر بگیریم قیمت این خودرو بدون احتساب تعرفه و هزینه های مرتبط چیزی تقریبا بین 39 الی 50 میلیون تومان می شود.
 
 برلیانس H3 جانشینی برای برلیانس H330
 
از سوی دیگر برلیانس H330 اتوماتیک فول که در چین قیمتی حدود 75 هزار یوان (برابر با حدود 41 میلیون تومان) دارد، با توجه به تعرفه واردات C.K.D در داخل کشور با قیمتی در حدود 55 میلیون تومان فروخته می شود.
 
بنابراین شاید بتوان حدس زد که در صورت ثابت ماندن نرخ ارز با ارقام فعلی، نسخه دنده دستی در صورت ورود به خیابان های ایران چیزی در حدود 50 و فول ترین نسخه هم رقمی حدود 65 میلیون تومان داشته باشد.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , برلیانس H330 , برلیانس H3 , سایپا , تولید خودرو , خودرو چینی , واردات خودرو , منتاژ خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: m&z
0

شنیدم شتابش از خاور ظریف بار 2 ثانیه بهتره. ماشین خوبیه. صف بکشید.
15:30  1395/07/10
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
0

این شرکت های تازه به دوران رسیده چه زود مدل جدید بیرون می دهند،اونوقت شرکت های مدعی خودروساز چندم جهان بودن مان،تا سالها در حد تغییر چراغ عقب و صندوق بوده اند!!
18:49  1395/07/09
پاسخ دادن
کاربر: mahmoudkazemi
1

دادا کارال بنز سال 1882 اولین ماشین رو اختراع کرد بعد اون هر سال موتورها پیشرفته تر شد این ماشین اون زمانی تولید میشده هیچ ماشرکت ماشین سازی دیگه ای وجود نداشته ..سال 1910 رولز-رویس بعد بنز دومین شرکت بود تو ماشین سازی
بنز همیشه سردم دار اختراعات بوده تو ماشین از ایربک ترمز دیسک انژکتور هیدرولیک توربو شارژ ای بی اس و خیلی چیزای دیگه....پ قبل مقایسه با ماشین های دیگه ی نگا ب اصالتشون بنداز:)
12:43  1394/02/01

رسول
4

30 یا حداکثر 35 تومن میرزه چون بازار فروش دسته دومشون هم خوب نیست من خودم ماشین های ایرانی قدیمی خودمون رو ترجیح میدم !
17:08  1395/07/08
پاسخ دادن
محمد
20

ماشین های قدیمی از رده خارج هم شما رو ترجیح میدن ;-)
23:05  1395/07/08

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام مشهد : خدایی راست میگی برادر من از مجبوری بدبختی از مشهد رفتم تهران چون طرح اسقاط بود برج 10ماشینم دادم الان برج 2 بدون ماشین بدبختی خدایی با دوتا بچه اذیت دارم میشم همه جا هم با اسنپ نمیشه. رفتم با اتوبوس تاکسی به قرآن خسته شدم خدایی چقدر مردم بدبختی هستیم بخاطر یک ماشین حلبی پول بده منت بیکش به قران از بازار آزاد می‌گرفت بهتر بود ماشین من 130م قیمتش بود 70م دادن
مهدی صدرا : سلام با عزت و دلخوشی استفاده کنید . خدا را شکر ، مبارک باشد .
Azim : من ۱۷ آذر هستم هنوز فاکتور نشده
X3sefid : مبارکت باشه چرخش بچرخه اون دوست کوییکی هم میدونه x3ماشین ضعیفیه ولی با کوییک خیلی فرق داره کوییک کوییک🦆🦆🦆🦆🦆🦆🦆🦆🤪🤪😂😂
امید شمال : ظاهراً واریز اولیه مهمه شاید از شمال شروع کردن به فاکتور 😁
محسن اسفند ماه : عزیزان و همراهان گرامی ماهیت این کاربر وحید برای همه ما مشخص شده است متاسفانه فکر می‌کردیم فقط عناد و‌کینه داره ولی مشخص شد که او یک ادم‌ متاسفانه روان پریش هست بذارید توی عالم‌خودش سیر بکنه ببینیم تا کجامیخواد پیش بره
تارا دستی ۳۰ بهمن : درجواب تارا امین نه پولی ازمون نگرفتن گفتن دوماه دیه تاخیری پرداخت میکنن
J4 : خیلی قشنگ گفتی دمت گرم
Mahdi : سلام دوستان برای دریافت خسارت دیرکرد باید از نمایندگی شکایت کرد یا خود شرکت کرمان موتور؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سایناتحویل16اسفند : سلام تبریزی پیش فروش هستم
تبریزی : سلام داداش پیش فروش یا فوق‌العاده
سید : فاکتور نشده
آریزو5 : سلام دوست عزیز ماشین بنده چند روز پیش فاکتور شد ولی چیزی به عنوان دیون ازم نخواستن
آریا مهر : آره فردا فاکتور میشی به امید خدا
یاسر دوگانه 30بهمن : دوگانه فقط تبریز میزنه ماشین پارکینگ تبریزه
دنا 6دنده : سلام دوستان ما 21 فاکتور شدیم آخرین وجه ما هم 6 دی بود تحویل اسفند تازه بعد 16 روز امروز پلاک شدم چقدر طول میکشه تا به دستمون برسه
حسین : تحویل سیستمی چندم هستی
شادباشی : چگونه عزیز،،قدرت دستشونه؟ هنرکنی نصف حقت راهم نمیدن
اطلس بهمن : در جواب اطلس Gتحویل آبانی دنبال حاشیه نباش تو برو جلو سایپا از حق خودت دفاع کن اگه هم گرفت کله اش یه جورایی برا خودش کار کرد بی عرضه بودن من و شماست که سایپا سو استفاده کرده