معرفی رنو تالیسمان، ورود به بازار ایران

 

معرفی رنو تالیسمان در آستانه ورود به بازار ایران

 
کمپانی فرانسوی رنو در دو دهه گذشته بارها تلاش خود را برای ورود به بازار خودرو های لوکس مانند مرسدس بنز و ب ام و بکار بسته است و هر بار در مواجه با رقبای آلمانی با شکست مواجه شده اما این بار همه چیز متفاوت است.
 
رنو با برگ برنده به میدان آمده خودرویی بسیار زیبا در طراحی خارجی و قابل قبول در طراحی داخلی به همراه طیف عظیمی از موتور‌های کم مصرف و پر بازده دیزلی و بنزنی که مجموعه‌ی اینها نشان دهنده‌ی عظم جزم شده‌ی رنو برای ورود به بازار خودرو‌های با پرستیژ است .
 
در ایران هم وارد کننده‌ رسمی رنو ، نگین خودرو اقدام به واردات تالیزمان کرده است و تا به این لحظه خبر دقیقی از چگونگی قیمت گذاری تالیسمان 27.9 هزار یورویی به دست نیامده است.
 
معرفی رنو تالیسمان در آستانه ورود به بازار ایران
 
در طراحی خارجی خودرو ما را به یاد طرح های مفهومی 5 سال قبل رنو می‌اندازد ، آرم لوزی شکل رنو در بزرگترین حالت ممکن در مرکز جلو پنجره قرار گرفته است.
 
چراغ های زنون 4 ضلعی نسبتا ساده اما پیشرفته با حاشیه‌های LED که در امتداد جلو پنجره قرار گرفته است و بخش LED پایین چراغ جلو که به شکل Lدیده می شود و وظیفه ی دوچندان کردن زیبایی خودرو در شب را به عهده گرفته است تمام اطراف خودرو و روی در کاپوت را خطوط عضلانی احاطه کرده است.
 
گلگیر های متورم و بزرگ جلو به همراه خطوت روی کاپوت نمایی اسپرت به خودرو داده است اما در نمای عقب هنوز شمارا به یاد خودرو‌های نسل قبل رنو می اندازد چراغ هایی باریک و LED در بخش انتهایی خودرو و اگزوز های زیبا و اسپرت که درون سپر جای گرفته اند.
 
معرفی رنو تالیسمان در آستانه ورود به بازار ایران
 
در نمای داخلی همه چیز متفاوت است طراحی کاملا محافظه کارانه داشبورد و فرمان و مجموعه ی ادوات داخلی تالیزمان را به رده‌ی خودرو‌های کلاس D باز می گرداند.
 
اگر بخواهیم نگاه منصفانه‌ای به فضای داخلی تالیزمان داشته باشیم می‌توان گفت همه چیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و مجموعه ای از امکانات با سطح بسیار بالا خریدار را کاملا راضی نگه خواهد داشت.
 
معرفی رنو تالیسمان در آستانه ورود به بازار ایران
 
پیشرانه‌هایی که برای تالیزمان در نظر گرفته شده شامل مجموعه ای از موتور‌های دیزل با حجم تقریبی 1.5 لیتری و 1.6 لیتری با قدرت تولیدی 110 و 160 اسب بخار است که در نمونه های بنزینی با دو حجم 1.8 و 1.6 لیتری تولید می شوند.
 
در نمونه ی 1.6 لیتری در دور موتور 5200 دور 150 اسب بخار به همراه 220 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و در قدرتمند ترین حالت یعنی در نسخه های 1.6 لیتری به همراه توربو شارژر در دور موتور 6000 به 200 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن بر متر خواهد رسید که ظاهرا همین مدل نیز برای بازار ایران در نظر گرفته شده است.
 
اما مهمترین بخش در مورد تالیزمان مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتری آن با توجه به وزن 1505 کیلوگرمی کاملا قابل قبول می نماید که در نسخه‌های دیزل به 3.7 لیتر نیز خواهد رسید و می توان آن را یکی از کم مصرف ترین سدان‌های بازار دانست.
 
معرفی رنو تالیسمان در آستانه ورود به بازار ایران
 
در نهایت می توان رنو تالیزمان را بدون در نظر گرفتن قیمت (که یقینا عددی دور از ذهن همه ی ما خواهد بود) خودرویی کاملا مناسب دانست اما برای ورود به حریم خودرو های لوکس همچون ب‌ ام و و بنز به چیزی فراتر از ظاهری زیبا امکانات بالا و پیشرانه های کمصرف و پر قدرت نیاز است.
 
معرفی رنو تالیسمان در آستانه ورود به بازار ایران
 
رنو تالیزمان در بازار اروپا با سدان های شناخته شده ای نظیر پژو 508 یا فولکس واگن پاسات مقایسه می شود، اما در نبود این دو مدل در بازار کشورمان و با توجه به قیمت حدودی 170 میلیونی رنو تالیزمان، به نظر می رسد که شرایط لوکس ترین محصول رنو در بازار ایران متفاوت باشد.
 
از این رو احتمالا شاهد رقابت جالب تالیزمان با خودروهایی نظیر تویوتا کمری یا نسل تازه کیا اپتیما و هیوندای سوناتا در ایران باشیم. رقابتی میان لوکس ترین خودرو رنو با مدل های نه چندان لوکس و نسبتا اقتصادی آسیای شرقی.
 
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , رنو تالیسمان , واردات خودرو , بازار خودرو , خودرو لوکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

18 نظر

emad
6

فقط رنو .بنده ال نود مگان وکولئوس دارم.برای شرکت مگان وال نود الان 400 هزار تا رفتن.بدون یک ریال هزینه یا تعمیر موتور وگیربکس.کولئوس خودم هم الان روی 100 تا است.حاظر نیستم عوضشون کنم.رنوکیفیتش حرف نداره.لذت سواری ماشین اروپایی داخل اسیایی ها پیدا نمیشه
08:23  1395/06/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
8

درسته که ماشینهای تویوتا عالی و بدون خرج هستند ولی قیمت خرید اونا خیلی بالاست. در صورتی که رنو اینجوری نیست. نسبت به پولی که پرداخت میکنید همیشه رنو شما را راضی نگه خواهد داشت ولی تویوتا اگرچه راضی خواهید بود ولی همیشه از اینکه پول خیلی زیادی پرداخت کرده اید و توقع بسیار زیادی از اون ماشین دارید آزرده خاطر خواهید بود.
15:16  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
محمد
11

سلام دوستان
ی مطلب جالب
خودروی تالیسمان و کولئوس 2017 مخصوص آب و هوای ایران ساخته شده
و قبل از عرضه در اروپا در ایران وارد میشه و ب فروش میره

به شخصه طرفدار خودروهای رنو هستم
خودم 1سال مگان داشتم وقتی فلوئنس 2015 اومد سریع رفتم E4 2015 رو خریدم تا الانم دارم خیلی راضی هستم

تجربه رانندگی نرم و بی صدایی را رنو فلوئنس داشتم

توی این 2 سال که داشتم از سال 93 تا 95 هیچ خرجی نداشته
و فقط سرویس دوره ای رفتم

با تشکر فراوان از همه ی دوستان عزیز

12:13  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
محمود
4

اقا تیباران عزیز توجه شما را به مگان های پلیس راه جلب میکنم که مدتهاست ا میلیون کیلو مترو رد کردن ولی هنوز چرخشون به خوبی میچرخه در حالیکه تویوتا کریسیدا در زمان خودش با اینکه ماشین خوبی بود خیلی نتونست زیر پای پلیس راه دوام بیاره و زودتر از موقع جمعش کردن. در ضمن رنو 5 های قدیمی (مدل 1355 دو در) هم هنوز دارن تو خیابونا راه میرن ولی تویوتای سلیکا ، کورونا، و کارینا مدل 1977_1987 را کمتر میبینیم.
18:34  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
1

این چند مثال شما که تجربه شما است،ولی تجربه های جهانی از جمله در مقاله همین سایت و برنامه تخت گاز،همه گفته اند که تویوتا بادوام ترین و کم آزارترین است. تا حدی که همه اروپایی ها وآمریکایی ها را تو این زمینه پشت سر گذاشته است.ترجمه مقاله خارجی تو همین سایت اینها را کامل نوشته بود.
23:41  1395/06/27

گزارش
کاربر: m&z
9

در همه جای دنیا رنو را به عنوان خودروسازی اقتصادی، کم خرج و بسیار با صرفه میدانند الا ایران! چون بیخودی افرادی که حتی یک بار سوار ماشینهای رنو نشده اند حرف از پر خرجی میزنند!! قیمت قطعات و هزینه تعمیرات مگان را از مالکان آن بپرسید. اصلا حاضر نیستند با خودروهای بسیار گرانتر هم معاوضه کنند و کسی که رنو سوار شده و این برند رو میشناسه بازم رنو میخره.
16:57  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
علی
4

مشکل خودرو های فرانسوی اینه که اولا مطابق آب و هوای اروپا ساخته میشن و تو هوای گرم بازدهی شون خیلی کمتره. دوم این که خودرو های مستهلک میسازن، خصوصا ماشین هایی که دارای توربو و سیستم های الکترونیکی دقیق هستن.
روال کلی ماشین فرانسوی اینه، باید حسابی بهشون برسی و خرجشون کنی، دایم بازدید بشن، داِیم سرویس بشن، از روان کننده ها و قطعات توصیه شده شرکت تولید کننده استفاده کنی ... در این صورت مشکل ندارن. اما خدا روزی رو نیاره که به خرج بیفتن...
19:46  1395/06/26
گزارش
پاسخ دادن
فرید
1

دقیقا
اصلا ماشین فرانسوی های جدید هر چی بزرگتر،بدتر
فقط مدلای هاچ بک کوچیک شرکتای فرانسوی بدک نیست
وگرنه
بقیه مدلها مشکل پیشرانه ضعیف رو دارن که واسه پابه پا رفتن با رقبای هم قیمت باید به ماشین فشار آورد که نتیجه مشخصه
از نظر فنی هم پیشرفته نه، بیخودی پیچیده ان، تعمیر و نگه داری مکافاته.
عدم حضور خودروسازای فرانسوی تو امریکای شمالی که بزرگترین و باز ترین بازار خودرو هستش، نشون میده این فرانسوی ها یه جای خودرو سازی شون میلنگه!

همون بلایی که سر 407 و C5 اومد سر تالیسمان هم میاد، با وجود قیافه بسیار زیباتر من شخصا که جرات ندارم جایی که کمری و ... هست، برم سراغ برند رنو!
خصوصا که پیه نگهداری مگان اتومات دست دوم به تنم خورده!!!
12:28  1395/06/27

گزارش
امیرحسین
5

اینکه ماشین های فرانسوی پر استهلاک هستند یا زود خراب میشن دیگه داره کلیشه ای میشه
دوستی گفته مگان دست دوم خرج رو دستش گذاشته.خب برادر من ماشین دست دوم همیشه پرخرج هست.همین مگان که فرمودی مدل 2000 سی سی اتوماتیک رو از صفر تا سه سال داشتم و هیچ خرج عمده ای رو دستم نذاشت چون مراعات میکردم و از ماشین 2000 سی سی شهری به اندازه توان اش توقع داشتم و سرویس ها رو سر وقت انجام میدادم
13:02  1395/06/27

گزارش
محمود
7

مگان ماشین خوبیه زیاد خرجی هم نداره اینایی که این چیزا رو مینویسن در عمرشون ماشین خوب ندیدن اگه هم دیدن سوار نشدن!
در ضمن ماشینهای فرانسوی به استحکام و سخت جونی معروفن همه اینو میدونن به غیر از خواجه حافظ شیرازی!
15:25  1395/06/27

گزارش
کاربر: تیباران
1

آقا محمود،اون استحکام و سخت جونی را برای تویوتا گفته اند و نه رنو.از همون قدیم رنو 5 ها تا الان که ال نود هم همینجورخیلی بد تعمیر هستند.
16:04  1395/06/27

گزارش
فرامرز
1

مثلا همین ال90 اگه حواست به گردگیر پلوس نباشه، پاره شدن همانا و نابودی گیریکس همانا براحتی 2میلیون خرج رو دستت میذاره....در مجموع رنو ماشینهای مقاوم و پر اصطهلاک و پر مصرف میسازه. ضمنا تاکنون رنو موفق به حضوردر بازار خودروی آمریکا نشده چون استانداردهای حضور رو هنوز بدست نیاورده.
14:11  1395/06/28

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
6

ایراد بزرگی که از محصولات رنو میگرفتن طراحیشون بود که بعد از تالیزمان واقعا زیبا شدن.
اگر با همون موتور 200 اسبی و فول آپشن با قیمت 160 تا 180 در اختیار مشتری قراربگیرن میتونه بازار رو قبضه کنه.
اگر با موتور ضعیف تر یا با قیمت 200 به بالا عرضه بشه شکست میخوره.
قراره مگان و کولیوس جدید هم وارد بشن.
رنو با این محصولات جدیدش اگر استراتژی درستی اتخاذکنه میتونه حسابی جای خودشو پیداکنه.
18:21  1395/06/26
گزارش
پاسخ دادن
سعید بوشهری
6

تریم داخلش هم لوکس و مدرن هس هم کلاسیک و بدور از زیاده روی ، نمای بیرونش در حالیکه اسپرت و زیبا هس توی خشن کردنش زیاده روی نشده و مثل کیا و هیوندای هر خطو خشی که کیفشون کشیده روش ننداختن ، اسپرت و کلاسیک تلفیق جالب و ماندگاری میشه که البته کار هر شرکت تازه کاری نیس
12:20  1395/06/26
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
4

درسته حتی بعضی طراحی های جلوی تویوتا هم زیادی خشن شده اند یا مث پریوس یه جوری اند!
19:12  1395/06/26

گزارش
کاربر: تیباران
0

درسته حتی بعضی طراحی های جلوی تویوتا هم زیادی خشن شده اند یا مث پریوس یه جوری اند!
19:18  1395/06/26

گزارش
کاربر: تیباران
3

اینکه دیگه تو راه افتادن از پراید هم جا می مونه! موتور 110 اسب بخاری برای 1500 کیلوگرم که دیگه لاک پشتی میشه!
19:21  1395/06/26

گزارش
محمد
21

سلام
رنو از سال 2015 خیلی عالی کار کرده من فلوئنس 2015 دارم عالییییییییییییه
خیلی نرم و عالیه

زودتر بیاد ببینیم چقدر قیمت دقیق میخوره
میخرمش عالیه .........

بهتر از سوناتا و اپتیما هست
کمری که جای خود خودروی ژاپنی هست

ولی رنو اگه خوب بتونه داخل ایران سرمایه گزاری کنه عالی میشه
تمام خودرو هاش خوبن

با تشکر فراوان
23:36  1395/06/25
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 66 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اصغر ابان ۳ : سلام من ماشینو برج ۱۱ تحویل گرفتم بعد از کولی دوندگی وشکایت یک ماهی است شماره چک صادر شده ولی خبری از پیامک نیست که کی بیاد برم بانک زنگ هم می زنن می گه باید منتظر باشی
Mahidi : سلام داداش ثبت نامت چه تاریخی بوده؟
دوست مهدی : سلام دوست عزیز، در خدمتیم
شاهین اتومات cvt اسفند : سلام درود بر همه تجمع کنندگان امروز ۳ خرداد ۱۴۰۴. دست و پای تک تک شون رو میبوسم. ماشالا به این اتحاد و ماشالا به غیرتتون. بیش از ۳ ماه و ۴ ماه تأخیر هیچ توجیهی نداره. حذف سود مشارکت توجیه نداره.
مهدی : سلام بر دوستان این سایت
شاهین G حواله : سلام دوستان اگر دعوتنامه خرداد و تیر آمد اطلاع رسانی کنید . باتشکر
شاهین G حواله : سلام دوستان اگر دعوتنامه خرداد و تیر آمد اطلاع رسانی کنید . باتشکر
شاهین G حواله : سلام شما باید تکمیل وجه را کامل نجام دهید بعد سخا را تحویل نمایندگی دهید
شاهین جی سانروف : سلام مبارک باشه جریمه تاخیر چند حساب کردن
رسول : تارا دستی سفید تحویل خرداد امروز سیستم باگ خورده اطلاعات به ریخته که گفتند درست میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس 24مهر : مبارکتون باشه به خوشی استفاده کنید انشالله...ما رو هم دعا کنید 🌷
اطلس 25 مهر : دوست عزیز شما وارد سایت شدید و فهمیدید فاکتور شدید یا باهاتون تماس گرفتن؟ دیگه خسته شدیم از بس سایتو چک کردیم
سورن موتور جدید : من امروز زنگ زدم تحویل 26خرداد کارشناس گفت شاید اوایل تیر ماه فاکتور بشیدشاید
بی نام،22 مهر : سلام به همگی،22 مهر الان فاکتور شدم،پرداختی اول اردیبهشت..ایشاله زود همتون فاکتور شید
207 فوری تبدیلی 17 خرداد : برای دوستانی که تبدیلی رینگ زدن و خردادن پرداخت مابه التفاوت فعال شده. 112 هزار تومنه. بزنید که درست بشه و براتون قرارداد تکمیل وجه نشده نیاره. بابت مالیاته.
علی صدیق : توحید جان من امروز پلاک آنلاین شدم دیروز تحویل حضوری زدم چقدر طول مسکوت پیامک تحویل بیاد؟
کوییک rs : کوییک rs تکمیل وجه 7اردیبهشت هفته چهارم اردیبهشت هنوز آماده تخصیص و فاکتور نشده
اطلس 24مهر : سلام ممنونم ازشماوبقیه دوستان.یعنی روند فاکتور فعال شده همین هفته فاکتورمیشم؟پناه برخدا...بازم تشکر میکنم ازشما.
نازنین : سلام ممنون از شما که رفتید
فرزانه : اون کثافتا دروغ میگن مثل سگ. چطور ما که مهر ماه هستیم هنوز فاکتور نشدیم؟