تولید مستقل رنو در ایران

 

تولید مستقل رنو در ایران

 
 روز گذشته در مراسم رونمایی از «رنوساندرواستپ‌وی» در شرکت پارس‌خودرو هر چند توقع‌ها بر آن بود که بعد از گذشته 7ماه از برجام، تکلیف قرارداد جدید رنو با دو خودروساز بزرگ داخلی مشخص شود اما پیمان کارگر، مدیرعامل رنو پارس همچون گذشته حاضر به ارائه اطلاعات شفاف درخصوص آینده همکاری‌های جدید با خودروسازان ایرانی نشد.
 
درحالی‌که برخی رنو را متهم به سهم‌خواهی از خودروسازان ایرانی می‌کنند و همین موضوع را عامل اصلی در تاخیر امضای قراردادهای جدید می‌خوانند اما پیمان کارگر این موضوع را رد کرد و گفت: رنو براساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در ایران فعالیت می‌کند و به هیچ عنوان سیاست‌هایی را که برخلاف مواضع وزارت صنعت باشد به شرکتی ایرانی خود تحمیل نخواهد کرد. وی افزود: رنو براساس استراتژی محصول محوری که دارد در بازار ایران به فعالیت می‌پردازد. به گفته او این شرکت براساس نیاز بازار ایران خودروها را انتخاب می‌کند و از این طریق مشارکت‌های خود با خودروسازان را دنبال می‌کند. یکی از موضوعات مورد بحث تولید خودروی کوئید در ایران است که پرسش‌های بسیاری را به‌دنبال دارد.
 
کارگر با اشاره به اینکه رنو قصد دارد در خودروهای رنج زیر 30 میلیون تومان فعالیت جدی داشته باشد، گفت: رنو کوئید مطمئنا در ایران تولید خواهد شد، اما هنوز مشخص نیست که این خودرو از طریق کدام شریک تجاری ما در ایران تولید می‌شود. مدیرعامل رنو پارس با بیان اینکه اگر شرکای ایرانی تمایل به تولید خودرویی نداشته باشند؛ بنابراین رنو خود وارد عمل می‌شود، تاکید کرد: اگر کسی قصد تولید کوئید یا هر خودروی دیگر را نداشته باشد، رنو آن را به‌صورت مستقل تولید خواهد کرد. پیمان کارگر در پاسخ به اینکه چرا برخلاف شرکت‌هایی چون پژو و سیتروئن، رنو هنوز قرارداد جدیدی با خودروسازان ایرانی منعقد نکرده است، اظهار کرد: ۱۰ سال که است محصولات‌مان را در ایران تولید می‌کنیم مثل برخی شرکت‌ها نبودیم که با بروز مشکلات ایران را ترک کردند؛ بنابراین رنو شرکت جوینت‌ونچر خود در ایران را دارد و در حال فعالیت است. کارگر با اشاره به اینکه رنو قطعه‌سازان خارجی را به قطعه‌سازان ایرانی مرتبط و دانش فنی را به ایران منتقل کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر درصد تولید داخلی «رنو استپ وی» ۳۸ درصد است که تا دو سال آینده به بیش از ۴۰ درصد خواهد رسید. او تصریح کرد: تولید چند مدل خودروی جدید رنو در ایران قطعی شده که یکی از آنها کوئید خواهد بود. مدیر عامل رنو پارس با بیان اینکه استراتژی رنو تولید یک تا دو خودرو در سال است، گفت: در تمام دنیا مصرف خودروهای کراس‌اوور کوچک شهری افزایش یافته است و براین اساس این خودرو برای بازار ایران در نظر گرفته شده است. خودروی «رنو ساندرو استپ‌وی» روی پلت‌فرم ال-90 تولید شده و در ۶ رنگ در بازار ایران عرضه خواهد شد.
 
 
 
امضای ۴ قرارداد جدید خارجی
 
اما مراسم رونمایی از «رنو ساندرو استپ‌وی» روز گذشته با حضور منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. معظمی در حاشیه رونمایی از این خودرو، خبر از امضای ۳ تا ۴ قرارداد جدید با خودروسازان خارجی تا پایان امسال داد و گفت: آغاز تولید خودروهای پژو در ایران با ۲۰ درصد داخلی‌سازی همراه خواهد بود. یکی از موضوعات حائز اهمیت طی روزهای اخیر بحث داخلی‌سازی 20 درصدی پژو 2008 است؛ به‌طوری که برخی این موضوع را مغایر با سیاست و برنامه‌های وزارت صنعت می‌دانند. منصور معظمی اما این موضوع را تنها برای تولید یک خودرو در آغاز همکاری دانست و گفت: با وجود این، براساس الزامات وزارت صنعت داخلی‌سازی باید با 40 درصد آغاز شود و ظرف سه سال به 80 درصد برسد. معظمی تاکید کرد: سیاست تولید وزارت صنعت حداکثر استفاده از توان داخلی است و این عدد برای خودروسازان یک الزام است که اگر از آن تبعیت نکنند، وزارتخانه با آنها برخورد می‌کند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای ۳ تا ۴ قرارداد جدید خودروسازی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: شرکت‌های معتبر خودروساز خارجی در پی امضای قرارداد و آغاز همکاری مشترک خودروسازان ایرانی هستند.
 
 
 
تولید خودروهای جدید رنو و نیسان در ایران
 
در مراسم رونمای از «رنو استپ‌وی» مدیرعامل پارس خودرو نیز خبر از تولید مدل‌های جدید خودروهای رنو و نیسان در آینده‌ای نزدیک داد. ناصر آقامحمدی با بیان اینکه خوشبختانه تجربه تحریم را از سر گذراندیم و رکود سنگینی که سال گذشته در اقتصاد کشور داشتیم نیز پشت‌سر گذاشته شده است، گفت: پس از برجام با توجه به جذابیت‌های بازار ایران اتفاقاتی خوبی در صنعت خودرو افتاده است. خودروسازی کشور وارد دوران جدیدی می‌شود و در آینده شاهد رونق آن خواهیم بود. او تاکید کرد: رنو همکار استراتژیک پارس خودرو است و انتظار داریم در آینده نزدیک مدل‌های جدید خودروهای رنو و نیسان را در این شرکت تولید کنیم.
 
آقا محمدی با بیان اینکه در حال مذاکره برای تولید محصول جدید نیسان هستیم، گفت: مذاکرات به‌طور جدی ادامه دارد البته به نتیجه نهایی نرسیده ایم. او با اشاره به احتمال تولید مجدد خودروی نیسان قشقایی در ایران اظهار کرد: تولید این خودرو به‌دلیل تحریم‌ها متوقف شده بود که این خودرو در دستور کار مذاکرات است. بنا به گفته مدیرعامل پارس‌خودرو مدل دنده دستی «رنوساندرو استپ‌وی» به قیمت ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مدل دنده اتوماتیک نیز به قیمت ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه خواهد شد.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , رنو , پژو , نیسان , بازار خودرو , خودرو جدید , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: m&z
1

نیسان بیاد خیلی خوبه با سلیقه ایرانی جوره. پرقدرت و پرشتاب و بادوام
16:13  1395/06/17
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
2

رنو هم همچین پدرآمرزیده نیس برای ما. به هر صورت امیدوارم به صورت مستقل فعال بشه در ایران و همکاریش با سایپا و ایرانخودرو قطع بشه.
به جای تولید محصولات به روز اروپاییش الان محصولات رده چندم که به کشورای فقیرمیده رو میندازن به ما. اونم با قیمت همون محصولات درجه یکش.
فعلا هم که حداقل 5 سال دیگه باید این ساندرو و استچ وی مسخره رو تحمل کنیم و به جای 30 میلیون 50 میلیون براش پول بدیم.
امیدوارم وضع درست شه.
13:25  1395/06/17
پاسخ دادن
Sky
1

میدونی چرا ؟؟چون اگه محصولات بروزشو بده قیمتش سر به فلک میکشه و مثل 407و ... شکست میخوره
16:49  1395/06/17

کاربر: نوید جهرمی
0

ترکیه داره محصولات ب روزشو براش تولید میکنه و ب اروپا هم صادر میکنه. ما چرا نتونیم.
16:52  1395/06/20

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خانعلی آچیلان : بچه های زابل هر کی تو گروه هست اعلام کنه ، فردا ساعت 12 اتوبوس گرفتم بریم خونه ی وحید
وحید : محسن خیلی داری حرفهای بد می زنیا، برو تو اتاقت در رو ببند به کارهای بدت فکر کن، بی تربیت
بستان j4 : از زمان بارگیری تا تحویل چند روز زمان میبره؟
شاهین جی واریز 29.9.1403 : دزد که شاخ و دم نداره حالا یکی از در و دیوار بالا میاره یکی هم این شکلی قشنگ بدون اینکه از دیواری بالا بره پول مردم رو بالا می‌کشه هیچ کسی هم نیست که بیاد حق مردم رو ازشون بگیره چون دستشون تو یک کاسه هست همین کارها رو کردن که الان مملکتمون به این وضعیت کشیده شده
وحید : عظیم زاده خرام زاده من خودم این پیج رو راه انداختم
مبین 30 اسفند : دقیقاً منم شرایط شما را دارم.نمیدانم التماس هم بکنیم نمیدم.
محمد : خانعلی آچیلان کجایی؟ دقیقا کجای زابل هستی؟
علی ری را : سلام آقای عظیم زاده ببخشید بزرگوار شما ساکن کدام شهر هستید
عظیم زاده : خانعلی جان ، اسم فامیل شما آچیلان به چه معناست بزرگوار
محسن اسفند ماه : همراهان گرامی همانگونه که قبلا عرض کردم ماهیت ما مان من برای همه روشن شده، از همگان خواستار صعه صدر برای آیندگان هستم با تشکر خانعلی آچیلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام زنگ زدم میگن که طبق تاریخ فرم سخا بوده تحویل ها واقعا درسته ؟اخه من چند روز بعد واریز سخت آماده شد
سورن دوگانه : سلام دوستان کسی اطلاع داره ببینم میتونم سورن دوگانه رو به تک سوز تبدیل کنم؟ لطفا اگه کسی راهی بلده اطلاع بده
امیر : سلام من میخوام پیکان‌ پژویی بخرم به نظر شما مصرف ش زیاد نیست
مهرسام : واسه من رنگ سفیدتحویلم 9خردادبود
محمد : شما سقف فلزی فاکتور شدی
در انتظار اطلس : شما هم قرچکید؟
مقدم : دوستان کسی میدونه هزینه تعویض پلاک سورن دوگانه چقده؟
207 فوری خرداد : منم تیتانیوم تحویل 4 خردادم هنوز فاکتور نشدم
اپشنال خرداد404پیش فروش : اپشنال بودید؟
ماندانا : سلام شما چه رنگی هستید. من تحویل 10خرداد پانا رینگ فولاد رنگ تیتانیونم هنوز فاکتورنشدم؟