سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر

 

سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر

 
دهه 60 میلادی را می توان به عنوان عصر جدید خودروهای اسپرت، پس از جنگ جهانی دوم نام گذاری کرد که در این دوره، خودروسازان مختلفی از سرتاسر جهان با مدلهای جدید خود از راه رسیدند. از قلچماغ های آمریکایی گرفته تا پورشه 911 موتور عقب.
 
در بهبوهه رونمایی از انواع خودروهای اسپرت و راننده محور، شرکت نه چندان موفق بی ام که با مشکلات عظیم مالی به دلیل صدمه های اساسی در طی جنگ جهانی دوم ،رو به رو شده بود و حتی زمزمه های خرید این شرکت توسط رقیب دیرینه خود یعنی مرسدس بنز نیز به گوش می رسید، اما معرفی سری 02 که بیشتر با نام 2002 در کشور ما شناخته می شود، نه تنها خود را از منجلاب ورشکستگی نجات داد، بلکه توانست برند خود را به شکل گسترده ای به جهانیان معرفی کند.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
در واقع فروش بسیار خوب این سری باعث شد تا این شرکت ادامه راه خود را پیدا کند و نسل های بعدی 02 که با نام سری3 عرضه شدند، به پر فروش ترین محصول این شرکت در طی همه این سال ها تبدیل شده است.
 
در اواخر دهه 50 شمسی بود که بی ام و 2002 با آن رنگ نارنجی پا به کشور ما گذاشت و با قیمتی در حدود 50 هزار تومان به عنوان یک خودروی اسپرتی در نزد عموم شناخته شد و در سالهای بعد تبدیل به یکی از محبوب ترین خودروهای اسپرت وارداتی شد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
پس از گذشت 50 سال از تولید سری 02، بی ام و سری 2 را معرفی کرده است که به دلیل ابعاد کوچک ترش به نسبت سری 3 کوپه که با نام سری 4 خوانده می شود.
 
این مدل به نوعی یادآور همان 2002 های قدیمی است. وارد کننده محصولات شرکت بی ام و هم این سری را با مدل 220i به ایران آورده است. در ادامه به بررسی این فرزند تازه وارد می پردازیم.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
جانشین کوپه سری 1
 
امروزه سبد محصولات بی ام و به قدری بزرگ شده که این شرکت به ناچار دست به تغییر نام برخی سری ها زده است. در واقع سری 2 کوپه نسل جدید مدل کوپه سری 1 است و این سری شامل دو مدل کانورتیبل و مدل اکتیو تورر هم می شود.
 
سری های زوج بی ام و نشان دهنده مدل های کوپه یا کوپه های چهاردرب هستند. نسل قبلی این مدل که با نام سری 1 خوانده می شد در هر دو نسخه کوپه و کانورتیبل در کشور ما عرضه شده است اما هرگز استقبال گسترده قابل قیاس با سری 3 را تجربه نکرد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
این مدل از لحاظ ابعادی کوچک ترین کوپه بی ام و به شمار می رود و به همین دلیل نزدیک ترین محصول امروزی بی ام و به 2002 است. فاصله محوری سری 2 در حدود 2690 mm است و برای مقایسه بد نیست بدانید که فاصله محوری 2002 2500 mm است.
 
بی ام و تا جای ممکن سعی کرده تا این مدل را طوری طراحی کند که فاصله مشخصی نسبت به کوپه بزرگ تر بی ام و یعنی سری 4 داشته باشد. گرچه از لحاظ وزنی 220i در حدود 1425 کیلوگرم وزن دارد و جد بزرگش یعنی 02 با وزن زیر یک تنی خود(در حدود 960 کیلوگرم) نشان دهنده تغییرات عظیم خودروهای امروزی به نسبت مدل های گذشته است.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
بی ام و این مدل را با کد F22 می خواند و فیس لیفت 2017 هم F23 نام گذاری شده است. مدل مورد بررسی قرار گرفته 220i است که به پکیج M مجهز شده.
 
ظاهری متفاوت به نسبت دیگر برادران
 
در نگاه اول 220i بدلیل ابعاد کوچکترش توجه ها را به خود جلب می کند و ارتفاع کم آن مزید بر علت می شود و حس کنجکاوی  را بر می انگیزد.
 
در اکثر نقاط بدنه طراحی این مدل به نسبت دیگر برادرانش متفاوت است و خبری از طراحی یکسانی که امروزه بین سری های مختلف بی ام و وجود دارد نیست و به راحتی متوجه تفاوت این مدل به نسبت دیگر سری ها خواهید شد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
برای مثال از چراغ های چسبیده به جلوپنجره همچون سری 3 و 4 نیست که این مسئله طرفداران خاص به خود را دارد. جلو پنجره کلاسیک بی ام و سایز کوچک تر و معقولی با توجه به ابعاد خودرو دارد و سپر سه تکه که در دو طرفش از مه شکن استفاده شده حس اسپرت بودن را در عین یک ظاهر بشاش و خندان تقویت می کند، بنابراین اثری از چهره های عبوس و خشمگین برادران بزرگ تر دیده نمی شود.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
مدل مورد بررسی مجهز به کیت M است و به همین دلیل چرخ های 16 اینچی جای خود را به چرخ های 18 اینچی داده اند. طراحی سقف منحنی شکل است و ستون ها به نسبت برادر بزرگتر یعنی سری4 از زاویه کمتری بر خوردار است.
 
چراغ های عقب یادآور چراغ های بی ام 2002 در مدل های بالاتر است و به کلی طراحی متفاوتی به نسبت سری3 و 5 دارد.
 
وجود تنها یک اگزوز سرگرد می تواند نکته مهمی باشد، زیرا اکثر بی ام و های موجود در خیابان دارای یک خروجی اگزوز دوگانه هستند که البته مربوط به مدل های قدرتمند از 2.8i می شود.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
خط شانه ای هم همچون دیگر محصولات بی ام و بخش جدایی ناپذیر از نمای جانبی خودرو است و از بالای چراغ عقب تا گلگیر جلو امتداد پیدا کرده.
 
بنابراین 220 علیرغم پایه بودن مشخصات فنی، از ظاهری اسپرت و نسبتا جذاب برخوردار است که حتی برای دوستداران ب ام و هم چندان تکراری به نظر نمی رسد.
 
اتاق تکراری و کیفیتی که در حد نام بی ام و نیست
 
با ورود به اتاق و مواجه با طراحی تکراری و نبود برخی از امکانات متداول شگفت زده خواهید شد. متاسفانه کیفیت متریال داخلی کابین هم چنگی به دل نمی زند و همان مشکلی که در سری3 ها وجود داشت اینجا تکرار شده است.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
داشبورد و به کلی طراحی کابین به گونه ای صورت گرفته که طراحان آن تنها طرح بی ام و سری 3 را برداشته و آن را در ابعاد کوچک تری در این خودرو قرار داده اند.
 
زبان طراحی پشت آمپر، کنسول مرکزی، صفحه نمایش  قرار گرفته در بالای کنسول مرکزی، جوی استیک جعبه دنده و حتی ترمز دستی مکانیکی کاملا مشابه با سری 3 است.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
گرچه نمی توان به مونتاژ قطعات و ارگونومی آن ها در کنار همدیگر گله گذاری کرد.  چرم قرمز و سیاه به همراه پلاستیک تیره سعی در ارائه محیطی جوان پسند و اسپرت دارند.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
طراحی کنسول در سمت شاگرد متفاوت ترین بخش به نسبت بی ام و سری 3 است و خط شکسته به سمت پایین و قرار گیری یک تکه آلومینیومی در سمت راست و حضور دو آمپر مرکزی به جای چهار آمپر گرد استفاده شده در سری 3 از دیگر تفاوت های عمده هستند.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
در بخش امکانات هم بی ام و درخشان ظاهر نمی شود و حتی خبری از تنظیمات برقی صندلی ها در تمام جهات نیست. در واقع بی ام و تنها تجهیزات بسیار ضروری و مهم را در سری 2 قرار داده و باید برای داشتن آپشن های دیگر پول خرج کنید.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
از امکانات این خودرو می توان به کروز کنترل، تهویه مطبوع دوگانه، سانروف، سنسور پارک و دوربین دید عقب، سیستم صوتی با 6 اسپیکر و…اشاره کرد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
فضای سرنشینان جلو هم خوب و راحت است اما در بخش عقبی تنها برای دو سرنشین فضا فراهم شده و این خودرو را به یک کوپه 2+2 تبدیل کرده است. سرنشینان عقبی دارای فضای خوبی در بخش سر و شانه ها هستند و کانال تهویه مطبوع برای ایشان نیز در نظر گرفته شده است، اما در هر صورت نشستن بر روی صندلی عقب، برای سواری طولانی مدت چندان توصیه نمی شوند.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
قوای محرکه ناامید کننده برای جانشین 2002
 
وزن کم به همراه قدرت موتور مناسب، چنان قابلیت های گسترده ای به بی ام و 2002 داده بود که 2002 به پای ثابت مسابقات اتومبیل رانی دهه 70 تبدیل شده بود.
 
در مدل 2002 توربو که تعدادی از آن هم پا به ایران گذاشت، قدرت موتور این کوپه 1000 کیلوگرمی به بیش از 170 اسب بخار رسیده بود و به اتکا به همین وزن کم و ابعاد جمع جور، سر به سر دیگر رقبای هموطن و قلچماغ های آمریکایی با آن موتورهای حجیم V-8 می گذاشت.
 
اما حالا جانشین عرضه شده آن در کشور از مقابله با یک هیوندای جنسیس کوپه در مسیر مستقیم ترس دارد!
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
وارد کننده مدل 220i را در حال حاضر به فروش می رساند که با قدرت 181 اسب بخاری از موتور 1997 cc چهارسیلندر که به یک توربو دوبخشی مجهز شده نیرو می گیرد.
 
در واقع وارد کننده مدل بالاتر یعنی 228i را که مجهز به همان موتور 241 اسب بخاری 528i و 328i و 428i را فعلا در کشور ما عرضه نمی کند. به هر روی این موتور گشتاوری برابر 270 نیوتن متر تولید می کند و به همان جعبه دنده مشهور شرکت ZF آلمان که یک نسخه 8 سرعته اتوماتیک است مجهز شده است.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
بی ام و مدعی شده است که با بنزین استاندارد یورو 5 این موتور مصرف سوختی برابر با 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی دارد و در عرض 7 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسد. گرچه بی ام و مدل دنده دستی را هم عرضه می کند اما برای کشور ما وارد کننده فعلا تنها مدل 220i اتومات، در دو نسخه کوپه و کانورتیبل را در برنامه فروش مدل های 2016 خود دارد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
بر روی کاغذ و با وزن 1425 kg به نظر با بی ام و چندان پرشتابی رو به رو نیستیم مگر آن که در عمل خلافش ثابت شود، اما نکته امید بخشی هم در این زمینه وجود دارد و آن اینکه احتمالا ظرف چند ماه آینده شاهد عرضه مدل 228i یا 230i خواهیم بود که به لطف قدرت بیشتر حدود 250 اسب بخار، می تواند با شتابی در حدود 6 ثانیه، به یکی از سریعترین خودروهای صفر کیلومتر بازار بدل شود.
 
تجربه رانندگی با بی ام و ای که می خواهد یک 2002 دیگر باشد
 
با نشستن پشت فرمان متوجه دید خوب به بیرون و جایگاه ارگونومیک راننده خواهید شد و قطعا رانندگی با سری 2 به دلیل ابعاد کوچکش در ترافیک های شهری می تواند راحت تر از برادران بزرگ تر باشد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
در این خودرو می توان در 4 حالت مختلف رانندگی کرد. حالت اقتصادی، راحت، اسپرت و اسپرت پلاس. در هر حالت مختلف تنظیمات موتور، تعلیق، جعبه دنده و شرایط وزنی فرمان عوض می شود و متناسب با حالت رانندگی که انتخاب کرده اید در می آید. با توجه به ارتفاع پایین تر مدل مجهز به کیت M که در حدود 10 mm است و چرخ های 18 اینچی قطعا نباید به دنبالی یک سواری نرم و راحت بود.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
اما رانندگی در حالت راحت با این بی ام و آنچنان هم سفت و سخت نیست و سیستم تعلیق سعی در جذب ضربات دارد. در هر صورت نمی توان انتظار یک سواری نرم از این کوپه کوچک را داشت و حتی در دست انداز های بزرگ نیروی وارده به مجموعه فرمان هم فشار وارد می کند.
 
با این که فرمان برقی آن حس و حال فرمان های قدیمی را ندارد و شرایط وزنی آن هم کمی مصنوعی به نظر می رسد اما به دلیل چسبندگی خوب محور جلو، بالانس درجه یک و شاسی قرص محکم این بی ام و لذت رانندگی بر سر پیچ ها معنا می شود و یادآور خوبی برای هندلینگ درجه یک 2002 است.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
همانند دیگر موتورهای جدید بی ام و به دلیل استفاده از توربوشارژر گشتاور از دور پایینی در اختیار راننده گذاشته می شود اما قدرت کم موتور به خصوص در مسیرهای مستقیم بیشتر به چشم می آید و می تواند هندلینگ درجه یک این بی ام و و به خصوص چسبندگی خوب محور جلو را تحت الشعاع قرار دهد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
در حالت اسپرت پلاس محور عقب بیشترین تمایل را به انحراف دارد اما این شیطنت به دلیل قدرت نه چندان بالای موتور در نطفه خفه می شود. در هر صورت به دلیل وزن به نسبت بالا و قدرت پایین موتور، گشتاور توانایی رساندن این خودرو را به سرعت های بالا دارد اما شتاب گیری های ناگهانی و به خصوص در شتاب گیری های اولیه آن انتظاری که از یک بی ام و کوپه می رود برآورده نمی شود و قطعا مدل بالاتر یعنی 228i با قدرت موتور برابر با یک 428i و وزن کمتر می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای یک خودروی راننده محور باشد.
 
قیمت و شرایط بازار ب ام و 220i
 
قیمت نقدی 220i توسط وارد کننده معادل 2,899,000,000 ریال است، گرچه می توان در بازار با قیمت های پایین تری بر حسب آپشن و یا مدل های بدون گارانتی را خریداری کرد، اما خودرویی با این میزان قدرت و ابعاد به نسبت کوچک، شاید توجیه چندانی برای پرداخت چنین بهایی وجود نداشته باشد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
در آینده اگر رقبای آلمانی همچون آئودی TT مرسدس بنز CLA و حتی پورشه باکستر در کشور ما عرضه شوند، قطعا شاهد رقابتی سخت بین این اسپرت های ریز نقش آلمانی خواهیم بود. اما در بازار فعلی گزینه های دست دوم و نسل قبل سری3 با چنین قیمتی از قدرت بیشتری برخوردار است و فضای بیشتری را هم در اختیار شما قرار می دهد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
تویوتا GT86 و حتی جنسیس کوپه را می توان از دیگر رقبا بر شمرد که هم قیمت کمتری دارند و هم عرضه گسترده ای تا به این تاریخ داشته اند. به نظر بدلیل قیمت پایه ای بالای سری2 وارد کننده تنها به عرضه همین مدل بسنده کرده است و شاید کمتر کسی حاضر به پرداخت رقم های بالاتر برای خودروی به این ابعاد باشد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
قطعا حضور مدل قدرتمندتر 228i می تواند معادلات را برهم بریزد و با توجه به تحول کیفی که بی ام و در مدل های فیس لیفت 2017 خود داده است می تواند جانشین خلفی برای 2002 های محبوب در نزد ایرانیان باشد. اما 220i به دلیل قدرت کم موتور نمی تواند جانشین شایسته و بایسته ای برای جد بزرگش باشد.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

برچسب : خودرو , بی ام و سری2 , بازار خودرو , پرشیا خودرو , خودرو وارداتی , بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: تیباران
3

" در اواخر دهه 50 شمسی بود که بی ام و 2002 با آن رنگ نارنجی پا به کشور ما گذاشت و با قیمتی در حدود 50 هزار تومان به عنوان یک خودروی اسپرتی در نزد عموم شناخته شد " همین نشانگر بیچارگی و سقوط ارزش پول ملی مان می باشد.
02:00  1395/06/11
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
1

واقعا. مخصوصا وقتی قیمت الانشو میبینیم: 2,899,000,000 ریال
04:44  1395/06/12

فرزاد
3

پول ملی که خوشبختانه با برنامه‌ریزی صحیح و کاربردی حمایت از صنعت؟خودروسازی؟ مثلا ملی(چینی) به فنا رفت، پس بهترین کار جایگزینی دلار عزیز دشمن؟ بجای دستمال کاغذی ملی(ریال) است تا ما نیز برای خودسازی هم کخ شده طعم دنیای مادی رو بچشیم و ندیده از این دنیا نریم!
۹۰ درصد مردم فقط حق زنده موندن دارن و مابقی هم به زور پول حق زندگی کردن،
00:14  1395/06/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد