سیتروئن C4 تا پایان سال می‌آید

 

سیتروئن C4 تا پایان سال می‌آید

 
سایپا و سیتروئن در حالی چندی پیش تفاهم‌نامه همکاری مشترک با یکدیگر را امضا کردند که به گفته منابع آگاه، اولین خودرو حاصل از این شراکت، اواخر امسال راهی بازار کشور خواهد شد.
 
سیتروئن که از مدت‌ها قبل صحبت از همکاری اش با سایپا به گوش می‌رسید، قصد دارد در دوران پسابرجام، شراکتی جدید را با دومین خودروساز بزرگ ایران آغاز کرده و سهمی مناسب از بازار داخل را نصیب خود کند. بر این اساس و آن طور که منابع آگاه می‌گویند، انتهای سال جاری اولین محصول سیتروئن به نام C4 وارد بازار کشور خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست این خودرو از همان ابتدا به تولید می‌رسد یا در مرحله اول، به‌صورت CBU (خودرو کامل) راهی ایران خواهد شد. به گفته برخی کارشناسان، این احتمال وجود دارد که سایپا و سیتروئن در مرحله اول و به‌منظور بازارسنجی، چند دستگاه C4 را از طریق واردات راهی بازار کشور کرده و در ادامه، مقدمات لازم را برای تولید این محصول در «جاده مخصوص» فراهم بیاورند. گفته می‌شود C4 تنها محصول موردنظر سیتروئن برای بازار ایران و شراکت با سایپا نیست و به‌تدریج چند خودرو دیگر نیز از سوی این شرکت فرانسوی راهی ایران خواهد شد. در این بین، از سیتروئن الیزه نیز به‌عنوان دیگر محصول خودروساز فرانسوی برای بازار ایران یاد می‌شود. اما هرچند هنوز مشخص نیست C4 با چه قیمتی به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید، با این حال بعید است این محصول قیمتی زیر 40 میلیون تومان داشته باشد.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , سایپا , خودرو جدید , سیتروئن c4 , سیتروئن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

عاشق سیتروئن
0

دوستان عزیز عاشق سیتروئن نظر شما در مورد تولید این محصول زیبا و خاص در ایران چیست ؟
19:43  1395/05/12
پاسخ دادن
عاشق سیتروئن
0

فرمان برقی(EPS) با توجه به سنسورهای به کار رفته، واکنش‌های خوبی را به راننده می‌دهد.
وقتی پا به اتاق C4 می‌گذارید، امکانات جذاب را با طراحی ساده می‌بینید. اکثر دکمه‌ها در نقاط خوبی قرار گرفته‌اند و همین کار باعث شده است تا کار کردن با ادوات داخلی تا حدی آسان باشد. در کنار این طراحی ساده و زیبا، تجهیزات در سطح بالایی قرار دارد و امکانات به کار رفته،C4 را به یک خودروی مجهز تبدیل کرده است. اولین چیزی که در نمای داخلی، ماشین را لوکس جلوه می‌کند، مانیتور بزرگی است که در وسط داشبورد قرار دارد و امکانات صوتی، تصویری و کنترلی را روی خود جای داده است. بعد از آن، زیر همین مانیتور، سیستم تهویه وجود دارد. ولی این موجودیت، به شکل ساده نیست و دوکاناله اتوماتیک در خودرو قرار دارد. زیر محوطه تنظیمات سیستم تهویه، دکمه گرمکن صندلی‌های جلو با تنظیم درجه‌ای وجود دارد. وقتی به فرمان خودرو نگاه می‌کنید، تنظیمات سیستم صوتی روی آن قرار گرفته است. همچنین سیستم کروزکنترل هم سمت چپ، روی فرمان جایگیری شده است. در سمت چپ ستون فرمان روی داشبورد، دکمه استارتر خودرو وجود دارد
19:23  1395/05/12
پاسخ دادن
اریا بهمن
1

با این تجهیزات کمتر از 60 65 قیمتگذاری نخواهد شد.
00:53  1395/05/13

عاشق سیتروئن
0

این خودرو از پایه دیفرانسیل جلو است و به وسیله گیربکس 5 دنده دستی قدرت موتور به چرخ‌ها منتقل می‌شود. در نسخه فول آپشن این ماشین، گیربکس 6 دنده اتوماتیک با قابلیت تیپترونیک وجود دارد که حالت‌های اسپرت و برفی روی آن در نظر گرفته شده است.
در برخی بررسی‌ها یکی از نقاط ضعف این خودرو را موتور ضعیف آن معرفی کرده‌اند. گویا موتور 118 اسب‌بخاری با گشتاور 160 نیوتون‌متری نیاز اتاق 1275 کیلوگرمی را آنچنان برطرف نمی‌کند. ولی در عوض از گیربکس نرم این ماشین در منابع مختلف تعریف می‌شود. شتاب این خودرو با گیربکس اتوماتیک نزدیک به 12 ثانیه اعلام می‌شود که در سال 2015 عدد جالبی نیست. ولی مصرف سوخت C4 به صورت ترکیبی 2/6 لیتر در هر 100 کیلومتر است که عدد خوبی برای اقتصادی‌پسندان است. C4 در تست‌های ایمنی Euro Ncap توانسته است 5 ستاره ایمنی به دست آورد. با وجود سیستم کنترل کشش در کنار ABS و EBD، ایمنی خودرو در بحث پایداری و پیشگیری بالا رفته است. همچنین وجود کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی سرشینان جلو و ایربگ پرده‌ای کامل، باعث کسب این امتیاز شده است. فرمان برقی(EPS)
19:21  1395/05/12
پاسخ دادن
عاشق سیتروئن
0

سابقه سیتروئن C4 به سال 2004 میلادی برمی‌گردد. این ماشین در همان سال در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد و رسما با مدل 2005 به بازار عرضه شد. الگوی اصلی این خودرو برمبنای ماشین‌های هاچ‌بک خانوادگی طراحی شده بود. بعدها مدل‌های سدان، کوپه سه در و استیشن به طیف تولید خودرو با عنوان C4 اضافه شد. نسل دوم این خودرو در سال 2010 در پاریس رونمایی شد و به خیابان‌ها آمد. C4 نسل دوم طراحی مشترکی با DS4 دارد و تا امروز با کمی بازنگری سالانه به بازار جهانی عرضه می‌شود.
این خودرو در سطح جهانی در اتاق‌های 5 درب هاچ‌بک، سدان 4 در و SUV عرضه می‌شود. البته نسخه SUV، C4 Aircross نام دارد که بیشتر در بازار چین دیده می‌شود. این روزها، C4 روی خط تولید فرانسه، روسیه و چین قرار دارد. احتمال می‌رود که سایپا از جانب ایران به لیست تولیدکنندگان این خودرو بپیوندد و با مونتاژ این ماشین، بار دیگر نام ایران را به عنوان مونتاژکار سیتروئن زنده کند.
19:19  1395/05/12
پاسخ دادن
عاشق سیتروئن
0

C4های در حال تست از نسخه هاچ‌بک و سدانی هستند که در جاده‌های ایران در حال تردداند. این خودرو با فاصله محوری 2608 میلی متری، جزو آن دسته از خودروهایی محسوب می‌شود که فضای به نسبت مناسبی برای خانواده چهار نفره فراهم می‌کند. البته این ماشین در رده خودروهای C محسوب می‌شود که نه اتاقی تنگ دارد و نه بزرگ و دلباز. بلکه بر اساس نیاز طراحی شده است تا در استفاده‌های درون شهری و برون شهری کارآمد باشد.
در عرضه جهانی این خودرو، تنوع موتورهای زیادی موجود است و مشتری می‌تواند با توجه به استفاده و نیاز خود، C4 مورد نظر را خریداری کند. با توجه به اینکه خودروهای سواری در بازار ایران با موتور بنزینی عرضه می‌شوند، C4 احتمال عرضه با 3 موتور را دارد. اولی یک موتور 4/1 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ است که توان تولید 95 اسب بخار را دارد. موتور دوم یک انجین 6/1 لیتری است که نمی‌تواند نزدیک به 120 اسب بخار قدرت تولید کند. در مدل سوم، همین موتور 6/1 به سیستم توربوشارژر مجهز است که 153 اسب بخار قدرت دارد. باز از بین این سه موتور، احتمال ورود C4 با موتور 6/1 لیتری 120 اسب بخاری بیشتر از بقیه است. این خودرو
19:17  1395/05/12
پاسخ دادن
عاشق سیتروئن
0

سیتروئن C4 هاچبک با توجه به امکاناتی که دارد، در امارات متحده عربی قیمتی بین 70 تا 75 هزار درهم دارد. با یک حساب و کتاب ساده می‌توان فهمید این ماشین حدود 71 میلیون تومان قیمت دارد. اگر هم حضور نسخه سدان را قطعی بدانیم، احتمالا ارزش ریالی این مدل هم حدود 76 میلیون تومان است. با توجه به تعرفه واردات گمرکی که به ماشین‌های وارداتی و بارهای CKD تعلق می‌گیرد، در صورت ورود این ماشین به صورت وارداتی با مدل سال میلادی، قیمتی نزدیک به 110 میلیون تومان را برایش پیش‌بینی می‌کنیم. ولی در صورت عرضه به صورت مونتاژی CKD با تاریخ ساخت شمسی، احتمال دارد C4 با قیمت زیر 90 میلیون تومان به دست مشتریان ایرانی برسد. البته اگر از امکاناتی مثل 6 کیسه هوا، استارتر، زنون و چراغشور، سان‌روف، صندلی چرمی و… صرفه نظر شود، شاید قیمت این ماشین به زیر 75 میلیون تومان هم بیاید.
19:13  1395/05/12
پاسخ دادن
میلاد
0

تو سایت پدال نوشته احتمالا 105 میلیون قیمتشه چطور اینجا نوشته 40
14:04  1395/05/12
پاسخ دادن
بهنام
3

اینا ماشین چینی رو دارن 80 میلیون تومن میفروشن، اون وقت سیتروئن C4 رو بیان 40 میلیون بِدن!!!!!!!!!!!
13:53  1395/05/12
پاسخ دادن
مصرف کننده
9

زیر 40 میلیونن!!!!!خخخخ
حالت خوبه
اینا تا چند برابرش نکنن که نمیدن دست مردم که
13:10  1395/05/12
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
5

واقعن هم نویسنده چشم بسته غیب گفته است!! اونها قیمت گذاری شان به گونه ای است که فروش سایر محصولات را هم داشته باشند و هیچ وقت اینجوری نان کوفت شان را آجر نمی کنند.
13:40  1395/05/12

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد