مونتاژ خودروی چینی دروغ است

 

مونتاژ خودروی چینی دروغ است

 
یک قطعه ساز خودرو با بیان این که چیزی به عنوان تولید خودروی چینی در داخل نداریم گفت: آن چیزی که در داخل انجام می شود واردات خودروی چینی به صورت سی بی یو است و تنها کاری که در ایران انجام می شود بستن یه مشما روی در است.
 
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، برنامه "مناظره" با موضوع واردات خودرو و با حضور فرهاد به نیا قطعه ساز و عضو انجمن قطعه سازان، صادق بشیری نماینده انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، فرهاد احتشام زاد رئیس انجمن واردکنندگان خودرو و محمد رضا نجفی منش عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو به روی آنتن رادیو گفت‌وگو رفت.
 
فرهاد احتشام زاد با بیان اینکه از ابتدای دهه 90 میزان واردات سالانه 50 هزار خودرو است، گفت: در سال 93 حداکثر میزان واردات را داشته ایم یعنی 103 هزار دستگاه و سال گذشته را نیز با واردات 52 هزار دستگاه به اتمام رساندیم.
وی در خصوص سال 95 نیز بیان داشت: بر اساس آمار گمرک در دو ماهه نخست، واردات خودرو رشد 57 درصدی نسبت به دو ماهه نخست سال 94 دارد.
 
در ادامه محمد رضا نجفی منش با بیان اینکه از نظر مقررات هیچ منعی برای واردات خودرو نداریم، اظهار داشت: اما یک موضوعی وجود دارد که بالاتر از قوانین می تواند وارد شود و آن فرمان مقام معظم رهبری است که در راستای اقتصادی مقاومتی و استفاده حداکثری از تولیدات داخلی، صادر شده است.
 
وی ادامه داد: با آن دسته از وارداتی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود، مخالف هستیم. به عنوان مثال خودرویی که در داخل تولید می شود و قیمت 20 میلیون تومانی دارد، وارد نمی شود زیرا این موضوع به ضرر و زیان تولیدات داخل است.
 
عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با تصریح بر اینکه با اصل واردات مخالفتی نداریم، گفت: در حقیقت قصد ما این است که واردات را مدیریت کنیم و این کار را تمام دولت ها انجام می دهند تا از بازار داخلی خودشان صیانت کنند. حرکت خوب دیگری که در این زمینه انجام شده این بوده که واردات را مستقیما به نمایندگی های رسمی متصل کرده اند.
 
در ادامه فرهاد به نیا قطعه ساز نیز با تاکید بر اینکه در حوزه قطعات نیز کالاهایی که مشابه داخلی دارند، اجازه ورود ندارند، بیان داشت: اگر در میان تولیدات داخل، خودرویی وجود دارد که با موتور 1500 و یا 1800 سی سی کار می کند، با فرمان مقام معظم رهبری نمی توانیم خودروی مشابه آن را وارد کنیم.
 
وی از عقبه طولانی و چندین ساله واردات خودرو گفت و تصریح کرد: متاسفانه در این سال ها واردات خودرو خیلی بد انجام شده است که به این دولت هم به ارث رسیده است. در سال 88 حدودا 695 میلیون دلار واردات خودرو داشتیم و به همین اندازه نیز قطعات یدکی وارد می کردیم. متاسفانه این آمار در سال 93 به دو میلیارد و 168 میلیون دلار رسید که با واردات قطعات یدکی حدود 4.5 میلیارد دلار خواهد بود.
 
عضو انجمن قطعه سازان درباره نتیجه این واردات بی رویه، گفت: عمدتا کشور تبدیل به یک پارکینگ و تعمیرگاهی از خودروهای بنجل خارجی شد. وقتی از اتوبان گذر کنید، تبلیغات خودروهای چینی را می بینید که حاضر هستند به هر شکلی خودرویشان را بفروشند. آخرین تبلیغی که دیدیم برای فروش خودروی چینی واقعا خنده دار بود؛ هم کارت بنزین؛ هم سبد کالا و هم چک می دهند!
 
*بیشترین حجم مونتاژ خودروهای چینی را داریم
در ادامه فرهاد احتشام زاد رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با رد صحبت های به نیا گفت: بیشترین واردات خودرو متعلق به خودروهای چینی نیست. ما بیشترین حجم مونتاژ خودروهای چینی را داریم اما در واردات سهم خودروهای چینی وارداتی کمتر از دو درصد است.
 
اما به نیا نیز صحبت های احتشام زاد را رد کرد و تصریح کرد: چیزی به عنوان تولید خودروی چینی در داخل نداریم آن چیزی که در داخل انجام می شود واردات خودروی چینی به صورت  سی بی یو است و تنها کاری در ایران برای خودروهای چینی انجام می شود، بستن یه مشما روی در است.
 
وی ادامه داد: شاخص حمایت دولت در تمام دنیا نسبت واردات است یعنی یک تعرفه ای برای واردات خودرو می گذرند که 40 درصد و برای یک خودروی دیگری ده درصد است.
 
در ادامه صادق بشیری با یادآوری این موضوع که فعالان اقتصادی به دنبال منفعت خودشان هستند، تصریح داشت: قطعا نسبت سود در واردات به نسبت سود در تولید بیشتر است و به همین جهت تمایل به واردات به همان نسبت در کشور بیشتر است.
 
وی افزود: اگر نیاز داخلی به وسیله تولید داخلی با کیفیت مناسب پوشش داده شود، قطعا نیاز به واردات خودروهای خارجی مان تعدیل می شود.
 
نماینده انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با تاکید بر اینکه واردات باید در جهت ایجاد فضای رقابت باشد، اظهار داشت: در مورد خودروهایی که در داخل کشور ساخته می شود، نباید واردات زیادی انجام شود و یا به اندازه ای باشد که بتواند فضای رقابتی و انگیزه برای تولید کننده ایجاد کند.
 
در ادامه نجفی منش با بیان اینکه واردات خودرو ارتباطی با ایجاد فضای رقابتی ندارد، بیان داشت: اساسا واردات خودرو بخشی از ایجاد فضای رقابت در داخل محسوب نمی شود. چند سال پیش که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، این موضوع را تائید کردند.
 
وی ادامه داد: فضای رقابتی این است که سود بانکی 25 درصد باشد. 20 درصد هزینه های تولید داخل صرف هزینه های مالی است و  تولید کننده در این شرایط نمی تواند فعالیت کند.
 
 
 

منبع

تسنیم نیوز

 

برچسب : خودرو , مونتاژ خودروی چینی دروغ است






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

مهندس
7

چین راه پیشرفت و توسعه را یاد گرفته و البته با الگوی بومی خود یعنی بازاریابی دقیق و تولید برای همه طیف های مصرف کننده با نگاه جهانی به پیش می رود. مهمترین شاخصه این پیشرفت ارتباط و تعامل با جهان است، یعنی کمک گرفتن از صنایع پیشرفته خودروسازی جهان و در عین حال کپی برداری به منظور دست یابی به خودکفایی و تکیه بر کیفیت در کنار نگاه کمی، به گونه ای که در طراحی ها تقریبا خودکفا شده و حرفی برای گفتن دارد. تویوتای ژاپن هم ابتدا از جیپ آمریکایی کپی برداری کرد و الان لندکروزی می سازد که همان آمریکا مشتری آن است!
کره جنوبی هم همین طور. جالب این که عمر خودروسازی کره جنوبی تقریبا با ایران برابر است، اما تفاوت از زمین تا آسمان است! افتخار ما مونتاژ خودروهای باستانی پراید و پژو 405 است و کره جنوبی هم که نیاز به گفتن ندارد.... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل/
بنظرم ما باید از چین و ژاپن و کره درس بگیریم. مهمترین درس همان تعامل سازنده است. راهی که ما در ستیز با جهان پیموده ایم جز انزوا و عقب ماندگی چیزی عایدمان نمی شود. لازم است از دو الگوی کره شمالی و کره جنوبی عبرت بگیریم.
11:41  1395/04/18
گزارش
پاسخ دادن
یاسین
12

سلام.این قدر فیس نیاید
صنعت خودروی ایران به گرد خودروسازی چین هم نخواهد رسید
پیشرفت چینی ها حتی از نظر اروپایی ها حیرت انگیزه و همه رو به چالش کشیده و حتی درب های آمریکا به روی خودروسازهای چینی بسته نمانده است.

خودروسازان و خودروسازهای داخلی شما اندازه یک دهم چینی ها پیشرفت داشته باشید ما خوشحالیم.یه پراید که دیگه برای کره ای ها زباله سده هنوز با اتاق های جور واجور زخمت و بدون هیچ امنیتی به مردم قالب میشه.یا یه یه موتور روآ که با حجم 1700 که صدی 12 تا 13 داخل شهر مصرفشه تا به عنوانه یه خودروی جدید آریسان به مردم غالب میشه.اینا بنجلن نه او چینی ها که ار دو سه سال یه بار مدل خودرو هاشونا عوض میکنن.
شما یه خودروی 405 رو که مال دوره هخامنشیه رو هنوز دارید به عنوان محصول باکیفیت به اسم 405 داشبرد جدید به مردم میندازید.
بابا بازم به چینی ها که تو این چند سال تحریم که هیچ کشوریربا ایران رابطه نداشت همراهیمون کردند.نمیگم اجناسون کیفیت بالایی دارند ولی میگن کاچی بهتر از هیچیه اگه اونا نبودن باید بازم اجناس فرضا ژاپنی با دودست گردش هم به دست ما نمیرسید.بی انصاف و حسود نباشید...
07:00  1395/04/17
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
8

همین بی کیفیت هایی هم که ب ایران واردشده مقصرش دلال و تاجریه که رفته جنس آورده از چین. رفتن جنس درجه چندمش رو آوردن و به قیمت درجه یک ب مردم میفروشن.
همین چین برای امریکا و اروپا هم جنس میزنه.
کلن از ماست که بر ماست.
17:37  1395/04/17

گزارش
یاسین
10

با عرض پوزش به خاطر غلط املایی ها...
ولی همش عین واقعیته...
شما که میگین خودروسازهای چینی با همه شرایطی میخوان خودروهاشونو به مردم غالب کنن...مردم رو چی فرض کردین یه نگاهی به شرایطه فروش به کشور ها به جز ایران بندازین حتی من شنیدم شما ماشین خارجی رو میتونین نصف قیمته ایران با اقساط بدون بهره تحویل بگیرین که حتی بعد از سه تا شش ماه استفاده اگه از خودرو راضی نبودین تحت شرایطی میتونین خودرو رو پس بدین...اون وقت تو ایران چی...
خداوکیلی اگه تعرفه ظالمانه واردات خودرو رو کم کنند دیگه کی گاری های ایران خودرو و سایپا رو میخره...چینی رو بازم میخرن جون قیمتشون مناسبه...البته بازم خیلی چینی ها باید بهتر از اینا باش که اطمینان دارم که در چند سال آینده میتونن.
شما که میدونین پراید دشمنه جونه مردمه .قاتله.چرا جعمش نمیکنین.چرا هر روز چراغاشا عوض میکنین و به جای خودروی لوکس جدید غالب میکنین .به این میگن غالب نه اون چینی ها...
اگه بخوام بگم تا چند روز میتونم بنویسم...
نکنین با مردم همچین...

22:54  1395/04/17

گزارش
امید ایران
11

سلام.
زشت اینه که ایران خودرو با نام حمایت از نیروی کار کشور نون میخوره و قطعات بنجل از چین وارد و رو تولیدات ایران خودرو نسب میکنه
14:26  1395/04/16
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
رز زرد : سلام برای شما چندبار پیامک تبدیل اومده؟ آیا ۲۰ مرداد پیامک جی ال اومد؟
همون ناشناسهستم : 290 میلیون مهر 402 واریز اولیه بعداز 2 سال 7 ماه 9 مهر 404 پیامک دعوتنامه تکمیل وجه شاهین سی وی تی البته تبدیل به شاهین جی ال 12 مهر 404 تکمیل وجه کردم کد پستی ادرس که توی سخا بود همون ادرس کد پستی برای صدور بیمه توی املاک و اسکان ثبت کردم توی وضعیت خودرو زده اماده تخصیص ولی از فاکتور پلاک تحویل خبری نیست
نازنین واقعی : سلام برای من اومده بیا کوعیک ببر ۱۵۸ تومن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید
مظلومی : چرا به ترتیب پذیرش نیس اینم یجور پارتی بازیه دیگه بنده بجز خدا کسی رو ندارم توی نمایندگی از 10 تا ماشین 9 تا اومده بعد از من بعد نیگن ننمیدوتیم چرا اینجوریه
مظلومی : داداش گلم چرا پس و پیش پلاک میزنن، بنده 7 مردادم موندم دوگانه ولی برج 6 و 7 پلاک شدن اگه به ترتیب هست این کجاش ترتیبه، وشما میگی پلاک میشن کجا یه هفته راکت مونده لامصبا
سعید اتو فلز 30 دی : با سلام،207 اتوماتیک سفید. واریز اول 7 مرداد،تکمیل 5 ابان،9 آبان تبدیل به60611، 12 آبان فاتور،13 آبان پلاک،انشاالله واسه همه خیلی زود فاکتور بشه،
قباد : قول میدهم به شرفم قسم یک ماه اینده جلسه داریم با مدیران زامیاد و سایپا بخدا قسم ابرویی از اینها ببرم بخاطر اینکه این مردم اذیت شدن که نگو . کاری خواهم کرد که دیگه مردم را اذیت نکنند قول شرف
شهاب 4تیر : من 4تیرم هنوز پلاک نشدم جی ایکس ال کوییک
قباد : اگر اکسنت پلاک نمیشود چطور یکی از همین دوستان نوشته بود من اکسنت داشتم و پلاک هم شد . مگه میشه سرکت ماشینی را که پلاک نشه بفروشه به مردم
قباد : برادرا اکسنت هم پلاک مبشود مگر میشه تا مجوز پلاگ گرفته نشه تولید کرد . مجوز اکسنت هم تک هم دوگانه صادر شده دو ماه پیش هم صادر شده . گفتم خدمت شما علت اصلی اینکه این دو ماه مقداری عقب افتاد این بود که استاتدارد 9 هزار نیسان ابی از قبل تولید سده را پلاک نمیکرد که روی هم انباشت شده بود که خدا را شکر با دخالت دادستان حل شد و داره پلاک میشن چون زیاد هستند کمی زمانبر شد . انشاالله از این به بعد چون مجوزدائمی پلاک اکسنت صادر شد شک نکنید همان یک ماهه تحویل خواهد شد .
دنا : سلام کسی از دوستان میدونه که بعد از فاکتور چقد طول می کشه ماشین بیاد
دنا 6 دنده : سلام کسی از دوستان میدونه بعد از فاکتور شدن چقدر طول میکشه ماشینو تحویل بدن؟؟