شورای رقابت؛ مسئول بررسی حاشیه قیمتی خودروها

 

شورای رقابت؛ مسئول بررسی حاشیه قیمتی خودروها

 
معاون وزیر صنعت از مردم خواست که گرانفروشی خودروسازان داخلی و واردکنندگان را به سازمان حمایت اعلام کنند و گفت: مردم در مورد خودروهای وارداتی گرانفروشی و عدم ارایه کارت گارانتی را گزارش دهند.
محمود نوابی در گفتگو با مهر در خصوص شکل‌گیری حاشیه بازار برای برخی از انواع خودروها در بازار گفت: در مورد فعل و انفعالاتی که هم‌اکنون در بازار خودرو صورت گرفته، به لحاظ اینکه سیاستگذاری و تعیین قیمت در برهه‌ای از زمان از سازمان حمایت گرفته شد و در اختیار شورای رقابت قرار گرفت، سازمان حمایت همچون گذشته به قیمت‌گذاری خودروها ورود نمی‌کند، ضمن اینکه شورای رقابت نیز برخی افزایش نرخ‌ها را برای خودروهای داخلی اعلام و تعیین قیمت برخی دیگر از انواع خودروها را نیز به بازار عرضه و رقابت سپرده است.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در مورد اتفاقات اخیری که در بازار خودرو رخ داده و برخی حاشیه بازارهایی که به وجود آمده است، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان به طور کامل ورود نکرده است، اما در دو موضوع کلی، سازمان حمایت اکنون با جدیت، پیگیری بیشتری داشته و آن اجرایی شدن آیین‌نامه حقوق مصرف‌کنندگان خودرو است که به تازگی ابلاغ شده است که بر مبنای آن، سازمان حمایت مرجع رسیدگی به شکایات در حوزه خودرو، خدمات پس از فروش و پیش فروش خودروها است که به نظر می‌رسد بخش زیادی از حقوق مصرف‌کنندگان را بتوان احیا کرد.
 
وی تصریح کرد: در این رابطه هرگونه شکایتی اگر مطرح باشد، رسیدگی خواهیم کرد، ضمن اینکه در مورد قیمت و ارایه خدمات پس از فروش و گارانتی خودروهای وارداتی نیز با جدیت وارد عمل شده‌ایم و با توجه به اینکه خودروهای وارداتی باید بر مبنای شاخصه‌های تعیین شده از سوی سازمان حمایت، قیمت‌گذاری شوند، به شکایات در این رابطه رسیدگی می‌کنیم، یعنی اگر کسی شکایتی داشته باشد که خودرو را به او گران فروخته‌اند یا کارت گارانتی به او نداده‌اند، سازمان حمایت وارد عمل شده و موارد را بررسی می‌کند.
 
به گفته نوابی، مسئولیت شکل‌گیری حاشیه قیمتی در مورد برخی از انواع خودروها در بازار اکنون با سازمان حمایت نیست و به شورای رقابت برمی‌گردد، البته مردم می‌توانند شکایات خود را به سازمان حمایت ارجاع دهند و ما مردم را در ارایه شکایت محدود نمی‌کنیم، ضمن اینکه شماره تلفن ۱۲۴ نیز می‌تواند محلی برای ارایه گزارش و شکایات مردم باشد. ما هم وظیفه پاسخگویی به این شکایات را داریم.
 
 
 

منبع

همشهری آنلاین

 

برچسب : خودرو , شورای رقابت؛ مسئول بررسی حاشیه قیمتی خودروها






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

امیر(سابق)
10

بخدا مردم توان این همه شوخی و مزاح را ندارند. به اندازه کافی دیگران با وعده وعید و دروغهای جالب باعث خنده میشوند
19:28  1395/04/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسینی : دروغ میگن اصلا فروش فوقالعاده فاکتور نکردن شما یکنفر ۱۲یا ۱۳اذر بیار فاکتور شده باسه اصلا نیست
سهند ۷اردیبهشت : منم دیروز رفتم نمایندگیم گفت تا ۱اردیبهشت فاکتور شده ان شاالله بزودی برای شما فاکتور میشه
شاهین جی سانروف : دوستان شاهین جی فروش فوق العاده آذر پذیرش ۱۲ آذر لطفا هر کی فاکتور شد بیاد اینجا اعلام کنه الان تماس گرفتم اپراتور گفت ۱۲ آذر داره فاکتور میشه ‌و بر اساس سخا داره فاکتور میشه گفتم باز مثل اون ۱۱ آذر ۸. با این ۱۲ طول میکشه گفت ن روند فاکتور خیلی خوب شده اگر همینجوری پیش بره تا آخر ما ۱۴ آذر فاکتور میشه بازم خدا داند لطفا اطلاع بدین حتی بچه های ۱۳ آذر پذیرش شدن
شاهین پلاس ۱ : خراب شده فاکتور نمیکنه
Reza : خواهش میکنم آقا صادق من شاهین دستی رو اولین ماشینم از سایپا خریدم با توجه به تجربه ماشین های ایرانخودرو مثل رانا پارس و هایما ، پذیرش گارانتی ایران خودرو و سایپا تقریبا با هم برابر هستن البته مکانیک و استادکارهای ایرانخودرو رو بهتر و با تجربه تر میدونم هر قطعه ای از شاهین من مشکل داشت راحت گارانتی کردن اما پاسخگویی و برخورد نمایندگی های سایپا خوب نیست
شاهین جی زمستان 403 : ای بابا انشالله که زودتر شروع کنن واقعا لازم داریم خیلی صبوری کردیم فاکتور شدید باز بیایید بگید ممنون
م م یزد : اره،همان دوهفته اول اومد
آرمان X5 : کرمان موتور از بابت بدقولی و تاخیر و جوابگو نمودن بین خودروسازان رتبه اول داره. من از مدیران خودرو قبلا ماشین گرفتم اونا هم اذیت کردن ولی نه اندازه کرمک موتور. ایندفعه اگر ماشینم رو بتونم به قوه الهی بگیرم دیگه سمت این بظاهر خودرو سازا نمیام
آرمان X5 : احتمالا قبل از تحویل خودرو نمیشه از خودروساز بابت تاخیر در تحویل و اخذ پول اضافی بابت افزایش عوارض گمرکی و.. شکایت کرد. اگر کسی هست شکایت انجام داده لطفا راهنمایی کنه که چیکار کرده
شاهین لگن : الهی خدا انتقام مارو از این انسان نماها بگیره کارد به استخونم رسیده از زندگی متنفر شدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس : حتما یه دکتر اعصاب برو پس ، اگر ماشین نداری نا برات اسنپ بگیرم.
اطلس بهمن ماه : برای من دعوتنامه دیروز اومد بله تغییر رنگ هست میشه رنگ رو تغییر داد و مبلغ دعوتنامه 256 میلیون هست
شهرام : سلام ماشین من رینگ فولادی مرداد ...تبدیل ب رینگ کی واسم میاد تبدیل بزنم ماشینم زود بیا
207 : امروز چرا کسی رو فاکتور نکردن؟ کسی اطلاعی داره؟!
رحمن : حتما حتما ببر کارشناسی رنگ نشون بده
یاخدا : 340ملیون باقیمانده حواله چیه،،پول واریز کردیم با سودچندساله میشه پول ماشینشون،،که ماشین ندادن دادگاه مبلغ تعیین کرده جای ماشین بقیه حواله چیه که میگید
ادریس : رسول جان من پیش فروش بهمن واریز اول انجام دادم اردیبهشت ماه هم تکمیل وجه کردم حالا نمیدونم دیگه کی قراره فاکتور بشیم .نزدیکه به سه ماهه که تکمیل وجه و انجام دادم.
علی : سلام شما بعد ثبت نام در نمایندگی قرارداد امصا کردید و بهتون دادن ؟ ما فقط قرار داد داخل سایت رو موقع واریز وجه تایید کردیم نمایندگی چیزی از امضای قرارداد نگفت
اطلس آذر علی : سلام هفته پیش شنبه تعداد بیشتری رفتن نارضایتی کردن از یکشنبه بیشتر فاکتور کردن ولی این هفته همه خیالشون راحت شد دارن فاکتور میکنن باز اینا سست شدن
محسن : سلام عجله نکن دو ماه تاخیر دارند