تجربه تلخ و شیرین رنو در ایران

 

تجربه تلخ و شیرین رنو در ایران

 
 
گروه خودرو: در شرایطی که گمان می‌رفت رنو فرانسه پس از لغو تحریم‌ها به سرعت قراردادهای جدیدی با خودروسازان ایرانی امضا کند، این اتفاق هنوز رخ نداده و مشخص نیست سرانجام چه زمانی طرفین به تفاهم نهایی می‌رسند. برخی معتقدند، دلیل نهایی نشدن مذاکرات، زیاده خواهی رنو است و این شرکت می‌خواهد نهایت امتیاز را از ایران خودرو و سایپا گرفته و سپس قراردادهای مربوطه را نهایی کند.
 
با این حال برخی دیگر نیز می‌گویند خودروسازان ایرانی به‌نوعی تنبلی می‌کنند و نمی‌خواهند زیر بار سختگیری‌های رنو بروند و از همین رو مذاکرات فعلا به‌نوعی بی‌نتیجه مانده است. این در حالی است که مدیرعامل رنوپارس اعتقاد دارد دلیل طولانی شدن مذاکرات، ریشه‌ای کار کردن رنو است. به گفته پیمان کارگر، هدف رنو صرفا عقد قرارداد و تولید یکسری محصول نیست، بلکه می‌خواهد دانش مدیریتی خود را در تولید و فروش و خدمات پس از فروش، به خودروسازی ایران تزریق کند.
 
چند ماهی از توافق هسته‌ای و آغاز روند لغو تحریم‌ها می‌گذرد، با این حال رنو همچنان در حال سبک-سنگین کردن توسعه فعالیت‌هایش در ایران است. دلیل این همه کندی و طمانینه رنو چیست؟
 
شما اگر به برنامه رنو در ایران نگاه کنید، متوجه می‌شوید ما با وجود تحریم‌ها، محصولات جدید روانه بازار ایران کرده‌ایم. ساندرو و وانت تندر-90 دو محصولی هستند که طی یک سال گذشته وارد بازار ایران شده‌اند و امسال نیز فیس لیفت تندر و ساندرو جدید را در اختیار مشتریان قرار خواهیم داد. همچنین قرار است تولید تندر-90 را که هم‌اکنون 400 دستگاه در روز است، به 800 دستگاه برسانیم. به‌نظرم عرضه چهار محصول در طول دو سال، کار کمی نیست و در بین شرکت‌های‌ خارجی حاضر در بازار ایران، فقط چینی‌ها موفق به انجام چنین کاری شده‌اند. ما حتی قصد داریم در ایران مرکز تحقیقات رنو را نیز دایر کنیم و این کار را پس از مشخص شدن تکلیف قراردادها انجام خواهیم داد. البته قبول دارم که می‌توانستیم با سرعت بیشتری کار کنیم، اما به هر حال تحریم‌ها اجازه نداد.
 
ساندرویی که رنو به بازار ایران داده، مدل قدیمی این محصول است، حال آنکه حق مشتری ایرانی، مدل جدید آن بود.
 
این دو فقط ظاهرشان با یکدیگر فرق می‌کند.
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , تجربه , تلخ , شیرین , رنو , ایران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

کاربر: m&z
2

رنو قرارداد آبکی با این خودروسازان نمیبنده چون میدونه اگر ذره ای کوتاهی کنه ایرانی ها مثل پژو کلا برندشو بی آبرو میکنن. محصولات جدید و به روزش هم به ایران میده فقط چون ارزش پول ما بسیار پایینه (در نتیجه تلاش بی وقفه بعضی ها) قیمت آنها بالاتر از خودروهای قابل دسترس عموم قرار میگیره و فروش بالایی برای آن متصور نیستند. به همین دلیل حاضر به انتقال خط تولید این ماشینها به ایران نیستند چون صرفه اقتصادی نداره و فروش بالایی هم نخواهد داشت. ضمن اینکه شرکت های کره ای در رنج متوسط رقیب سرسختی برای رنو هستند و رنو ترجیح میده بازار ارزان ایران که رقابت با چینی های بنجل ساز هست رو در اختیار بگیره.
11:05  1395/03/29
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
7

زیاده خواهی رنو؟
همش تقصیر داخلیاس. اگر رنو حاضر شده بود شیتیل بده و سبیل حضرات رو چرب کنه الان دوتا فرغون ساز داخلی کاملا در اختیارش بودن.
گله ی یکی مثل بنده از رنو اینه که چرا محصولات خوب رنو رو عرضه نمیکنه و محصولات جهان سومیش رو برامون آورده.ظاهرا برنامه ای هم برای ارتقای محصولات نداره و باید به همین داچیا ها با آرم رنو اونم محصولات از رده خارج شده دل خوش کنیم. اینم باز بر میگرده به خواسته و قراردادی که طرف داخلی باهاشون بسته.
خلاصه که همچین گل و بلبل هم نیست که براش خوشحال بشیم. تویوتا هم بیاد ایران این داخلیا خرابش می کنن. سرچشمه ی مشکلات ن تحریم بوده و نه فشارهای خارجی. ریشه ی همشون سیستم خراب و مدیریت مشکل داره. همه ی اینا رو رهبر گفت اما کسی نشنید.
23:49  1395/03/27
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
5

نوید جان رهبر خیلی چیزها گفتند ولی اینها اون چیزهایی را که براشون ضرر داشت را نشنیدن و اون چیزهایی که به ضرر مردم بود و هست را بیش از حد نرمال اجرا کردند. مثل مالیات،ماشینهای خارجی در مناطق آزاد و چیزهایی که همه مردم میدانند
01:59  1395/03/28

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
2

گل ب جمالت داداش. همینه ک میگی
23:25  1395/03/28

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : سلام من چندتا شاهین جی تو دیوار دیدم ک تحویل گرفته بودن گفتن 12آذر بودیم ولی تو دیوار خیلی شاهین جی دنده ای نیست
رامین : سلام دوستان دعوتنامه ها از فردا صادر میشه فقط دعا کنین افزایش قیمت نباشه 🤲
پویا : سلام به همه ی دوستان من تارا وی یک پلاس ثبت نام کردم و خرداد ماه تحویل گرفتم امروز میخواستم بفروشم با خریدار رفتیم کارتکس و معلوم شد ایراد رنگ داره رو گلگیرش و من با نمایندگی تماس گرفتم و موضوع رو گفتم ولی اونا گفتن که باید ماشین رو بیارین نمایندگی بمونه اینجا تا کارشناس بیاد و تایید کنه که چند روز یا چند هفته طول می‌کشه کارشناس بیاد من هم چون به پولش احتیاج داشتم نتونستم صبر کنم و با ضرر ده میلیونی فروختم گفتم اینجا اطلاع رسانی کنم تا شما هم بعد از تحویل گرفتن خودرو حتما به کارتکس نشون بدین
شاهین ۲۵ اسفند : سخا هم مهمه من ۱۶ اسفند سخا بوده و واریزیم ۷ صبح در ۲۵ اسفند بوده
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
مهدی ۲۵ اسفند : لطفا شماره درخواست اعلام میکنید با تاریخ سخا
مهدی ۲۵ اسفند : لطفا شماره درخواست اعلام میکنید با تاریخ سخا
مهدی ۲۵ اسفند : سلام تکمیل وجه ۲۵ اسفند ساعت ۱۰ صبح سخا ۲۶ اسفند فاکتور نشدم
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
س : مگه دو هفته اولم داشتیم ؟؟؟؟ کلا تو ثبت نام اولیه زده بود هفته چهارم فلان ماه دیگه هفته اول و دوم نداشت که!!!!
حسین : سلام من موعد تحویل 31تیر هستم و پیش فروش برا من توسایت زده آخرین موعد درحال تحویل دهه سوم خرداد پس ینی خسلی مونده تا نوبت من؟؟! رنگ سقید
رضا پیش فردش : پیام تو هم فشاری شدی؟؟؟😀😀😀
معصومه : اگه منظورتون فاکتوری های که موعدتحویلشون آذر ماه بوده 23اسفند آخرین فاشه ظاهرأ که تایازدهم فاکتورشده امروزم یدونه تاریخ 12فاکتورشده
تبدیل رانا به 207 : فروش فوق العاده هستم موعد تحویل 3 تیر هنوز فاکتور نشدم
پانا فولادی : بزن حتما ، 24 تومن اختلافشه ولی 2 ماه زود تر گیرت میاد
اطلس دی : فاکتوری ها اعلام کنند تا چندم اسفند تمام می شوند؟
جانسون : قبلا6ماه بود الان احتمالا12یا14ماهه شده مونده به درامدشیرکت
هفته اخر اذر : سلام ببخشید از چه سایتی نگاه می کنید
پیام ح : رضا پشی فروش این سوالی که تو کردی سایپا هم روی جوابش قفل فعلن با صابون گلنار مشغول شو هنوز صبوری واست سم ظرفیت نداری اصلا