خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
نظرات : majidabhari
نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها
انتخاب کنید.
آگهی های majidabhari
نظرات majidabhari
نام مقاله
متن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 86)
mitsubishi Perdana میتسوبیسی پردانا
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 87)
بسامد موج صدا و سطح فشار هوا
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 88)
1. تنظیمات فنر 2- کاهش ارتفاع کیت ها 3- سیستم تعلیق بادی 4- سیستم تعلیق هیدرولیک 5- کاهش ارتفاع سلیقه ای 6- میله های چرخشی 7- افزایش ارتفاع بدنه 8- افزایش ارتفاع سیستم تعلیق 9- هم ترازی 10- افزایش ارتفاع زیاد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 89)
راه اول استفاده از يك رفركتومتر (Refractometer) است كه با تغیير و عبور جهت نور به روشنی میتواند مقدار آلودگی ها را در مايع نمايان كند. يك قطره از روغن در تستر ريخته میشود، سپس نور را در آن انداخته و مقدار مواد زائد را میخواند. دقت اين تستر بسيار بالا است و میتواند ميزان آلودگی ها (رطوبت) و نقطه جوش مايع را معلوم سازد. راه دوم: روش شيمايی با استفاده از نوار: اين روش تست توسط سيستم فونيكس ساخته شده و Strip Dip خوانده میشود و میتواند ميزان مواد خورنده مايع را نمايان سازد؛ مواد شيميايی موجود در روغن در اثر واکنش با نشان دهنده مسی، سبب تغییر رنگ نوارهای تست و تعیین وضعیت روغن میشوند. وقتی كه نمايانگر مسی به 100 میرسد، نشان میدهد كه مقدار رسوبات نزديك به پايان انقضای عمر كاری خود است و اگر اين مقدار 200 و يا بيشتر بود، بايد حتما روغن تعويض شود. راه سوم :تستر الكترونیكی: اين تستر دقیقا مقدار نقطه جوش را اندازه گیری میكند و تنھا در يك دقیقه كاملا كالیبره میشود. اگر نقطه جوش به مرز خطر رسیده باشد، تعويض را پیشنھاد میكند. شایان ذکر است،
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 90)
اولین و مهم ترین برتری سیستم انژکتور نسبت به سیستم کاربراتور، کاهش مصرف سوخت آن است. دومین مزیت این سیستم، افزایش عمر موتور به دلیل افزایش عمر قطعات مکانیکی آن بوده و اساس عملکرد همه اجزاء سیستم انژکتور، برقی و الکترونیکی است و کم تر در آن از اجزاء مکانیکی استفاده می شود. سومین مزیت، کاهش ارتفاع موتور و افزایش فضا به دلیل حذف کاربراتور است. در این حالت ارتفاع کاپوت نیز کمتر شده است و در نتیجه دست طراحان را در طراحی خودرو باز گذاشته است. چهارمین مزیت که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است بالا رفتن قدرت شتاب گیری خودروست، زیرا در این سیستم سوخت به صورت اتمیزه در پشت سوپاپ آماده می شود. بنابراین از خودسوزی و احتراق پیش از موعد جلوگیری می شود و موتور به خوبی کار می کند. این روش قابلیت استارت بهتری در هوای سرد دارد، زیرا تزریق سوخت با توجه به درجه حرارت موتور صورت می گیرد، ازاین رو رانندگان هرگز نگران روزهای سرد سال نخواهند بود. میزان خام سوزی سوخت در این سیستم بسیار پایین است زیرا میزان سوخت با توجه به شرایط موتور اندازه گیری و تزریق می شود،
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 90)
5
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 91)
فشردن بیش از حد پدال گاز خروج دود از اگزوز لرزش موتور و بدنه صعود نامناسب روشن شدن چراغ های هشدار دهنده
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 92)
اگرچه تعداد افرادی که میتوانند در Pit Stop حضور داشته باشند همواره ثابت است (هفت نفر در مسابقات عادی و هشت نفر در نیمه دوم مسابقات طولانی)، اما در حقیقت بیش از 30 نفر در پشتیبانی حضور دارند تا یک راننده بتواند مسابقه را به اتمام برساند
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 92)
9
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 93)
راس اوورها بیشتر به خاطر قیافه ظاهری شان به فروش میرسند. بسیاری از خریداران فقط از روی ظاهر بین کراس اوور و SUV تفاوت قائل میشوند و به جنبه های فنی توجهی ندارند. به خاطر ایهامی که در مورد کراس اوورها وجود دارد، ممکن است بعضی خریداران به اشتباه بیفتند و آن را یک سدان یا استیشن واگن ارتقا یافته و یا نسخه کوچکتری از یک SUV لوکس و بزرگ تلقی کنند. در هر دو صورت، قیافه ظاهری نقشی 1. طراحی بدنه جدید 2. بهرهوری بیشتر 3.قیمت پایین تر 4. آپشن های بیشتر 5. صندلی ردیف سوم حیاتی ایفا میکند. بعضی خودروسازان مشغول محک زدن بازار خودروهای کراس اوور 1. طراحی بدنه جدید این خودرو از مینی Cooper معمولی بزرگتر و از کراس اوورهای رقیبش بسیار کوچکتر است. در واقع، مینی Countryman زیبایی های فراوانی را درون یک بسته بندی کوچک گنجانده است. این خودرو ویژگی های جسورانه خودروهای مینی را حفظ کرده است با این حال قوائد بازی را کمی عوض کرده است و اولین خودرو ساخت کمپانی مینی به شمار میرود که به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است ولی با حال، حس رانندگی با مینی Cooper اسپرت را در خودش حفظ کرده است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 94)
یکی از مهمترین نکاتی که در مبحث نگهداری از موتور باید مد نظر قرار دهید، تمیز نگه داشتن روغن موتور است. موتور خودرو قلب تپنده خودرو و روغن موتور، خون جاری در رگهای آن است؛ بنابراین، تمیز نگه داشتن آن از اهمیت بسیاری در سلامت خودرو برخوردار است. وظیفه پاکسازی روغن موتور برعهده فیلتر روغن است و در نتیجه فیلتر روغن باید به صورت مرتب و پیش از کثیف شدن روغن تعویض شود. روغن کثیف، همانند خون کثیف، میتواند منجر به کاهش طول عمر و بروز مشکلات اساسی شود. نحوه تنفس موتور خودرو نیز، بر طول عمر آن تاثیرگذار میباشد؛ چراکه اگر موتور به خوبی نفس نکشد، باید سختتر و بیشتر کار کند. به همین دلیل، تعویض به موقع فیلتر هوا بسیار حائز اهمیت میباشد. از دیگر نکاتی که باید مورد توجه قرار دهید، سیستم خنککننده موتور میباشد؛ چرا که افزایش دمای موتور سبب فرسودگی بخشهای مختلف آن میشود. نکته آخر اینکه، به آمپرها (دمای آب و فشار روغن) و چراغ های هشدار دهنده توجه داشته باشد و در صورت روشن شدن چراغ چک، حتما به یک مکانیک مراجعه کنید.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 95)
دود آبی: چنین دودی معمولا رایحهای مانند نان برشته سوخته شده دارد. در این حالت باید سطح روغن را در موتور کنترل کرده و در صورت پایین بودن میزان آن، باید روغن اضافه کرده تا به سطح عادی برگردد. هرگز اجازه ندهید سطح روغن موتور از میزان معین پایینتر آید چون در اینصورت موتور لطمه و آسیب کاملا جدی میبیند. برای پی بردن و تشخیص اینکه رینگهای پیستون و یا خود پیستون خراب هستند یا نه، باید آزمایش کمپرس پیستون را انجام داد که در صورت پایین بودن فشار و کمپرس، وجود چنین عیوبی قطعی است. دود سفید: اگر دود، مربوط به سوختن ماده خنککننده باشد اصطلاحا به آن دود شیرین میگویند و اگر فقط بوی سوختگی باشد مربوط به سوختن مایع هیدرولیک گیربکس است. در این وضعیت ابتدا باید سطح مایع خنککننده را کنترل کرده و پس از آن اقدام به کنترل روغن هیدرولیک داخل گیربکس کرد. چنانچه سطح مایع خنککننده پایینتر باشد و یا موتور بیش از حد گرم شود و درجه حرارت آن بالاتر از حد نرمال باشد باید آزمایش فشار را انجام داد تا مشخص شود که آیا سیستم خنک کننده قادر به حفظ و تحمل فشار بوده یا خیر؟ چنانچه سیستم نتواند فشار را تحم
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 96)
اگر خودرویتان بدون اینکه حتی یک ریال بابت بنزین پول بدهید به حرکت در بیاید، چقدر هیجانآور خواهد بود. خب اگر یک خودرو خورشیدی را برانید، این رویا به واقعیت خواهد پیوست. خودروهای خورشیدی هم مانند خانههای خورشیدی، انرژی مورد نیازشان را از خورشید تامین کرده و آن را به جریان برق تبدیل میکنند و این جریان الکتریکی موتور را به حرکت در میآورد. بعضی از خودروهای خورشیدی، از باتری استفاده نمیکنند و جریان را مستقیم به سوی یک موتور برقی میفرستند. خودروهای خورشیدی این کار را از طریق سلولهای فتو ولکانیک (PVC) انجام میدهند. PVC ها، اجرایی از پنل خورشیدی هستند که انرژی نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل میکنند. این سلولها، اجسامی نیمه رسانا هستند که معمولاً از سیلیکون ساخته میشوند و نور را جذب میکنند. در مرحله بعدی، انرژی نور خورشید، الکترونهای جسم نیمه رسانا را آزاد و جریان الکتریسته تولید میکند. همین جریان برق است که باتری را تغذیه میکند یا به طور مستقیم موتور را به کار میاندازد. البته ممکن است نتوانید خودروهای خورشیدی را در نمایشگاههای اتومبیل پیدا کنید، ولی این گونه خودروه
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 96)
1
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 98)
این فرسایش در مورد خودروهای دیفرانسیل جلو بیشتر است چون تایرهای جلو نیروی پیشران خودرو را تأمین میکنند، اصطکاک تایر با سطح جاده نیز باعث تولید گرما میشود و همه این عوامل دست به دست هم میدهند تا تایرهای جلو زودتر از تایرهای عقب فرسوده بشوند و به همین خاطر است که لازم است در طول مدتی که تایرها عمر میکنند، چندین بار جای تایرهای جلو و عقب را عوض کرد تا هم میزان فرسودگی تایرها با هم برابر باشد و هم عمر آنها افزایش پیدا کند. بهتر است بدانید وقتی گفته میشود "جابجا کردن تایرها" منظور انجام کارهایی است که در بالا گفته شد و جابجا کردن تایرهای یک محور با هم (مثلاً جابجایی تایرهای عقب با یکدیگر و یا جابجا کردن تایر سمت راننده با سمت شاگرد) کار درستی نیست. برای این کار دلایل خوبی وجود دارد. آج تایرها با گذر زمان ساییده میشوند و الگویشان تغییر میکند. بسیاری از این ساییدگیها به سیستم تعلیق و بالانس بودن یا نبودن تایرها ربط پیدا میکند و به همین خاطر است که بهتر است تایرهای سمت راست را در سمت راست و تایرهای سمت چپ را در سمت چپ نگه داشت.
مسابقه هفتگی ویژه نوروز با جوایز نقدی!
mazda glc در فیلم های زیادی از جمله Police Academy 6: City Under Siege Mazda GLC in Over the Edge مزدا جی ال سی در طول لبه Avenging Angel-انتقام فرشته Death Wish II-ارزوی مرگ 2
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 101)
3
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 102)
هیوندای genssis cope
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 103)
سیستم تعلیق