خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
نظرات : as1364
نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها
انتخاب کنید.
آگهی های as1364
نظرات as1364
نام مقاله
متن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 74)
کایرون-موتور هیبریدی 8 لیتری 16 سیلندر خورجینی با قدرت موتور 1,479 اسب بخار و حداکثر سرعت 458 کیلومتر بر ساعت
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 74)
8
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 75)
در حقیقت، سیستم خنک کننده زمانی که خودرو در حال حرکت در بزرگراه است، در حدود دو خانه سایز متوسط انرژی گرمایشی را هدر میدهد! اولین کار این سیستم محافظت از موتور در مقابل جوش آوردن است که این کار را از طریق انتقال این گرما به هوا انجام میدهد؛ علاوه بر این، این سیستم چندین وظیفه مهم دیگر نیز، بر عهده دارد. موتور خودروی شما در دمای نسبتا بالا، بهترین عملکرد را از خود نشان میدهد؛ بدین صورت در زمانی که موتور سرد است، موجب خرابی سریعتر قطعات، کاهش کارایی و افزایش آلایندگی آن میشود. گرم کردن سریع موتور و حفظ دمای ثابت آن، از جمله مهمترین وظایف سیستم خنک کننده محسوب میشود. داخل موتور، بنزین به صورت بی وقفه در حال سوختن است؛ میزان زیادی از گرمای این سوخت از سیستم اگزوز خارج اما اکثر آن به داخل موتور برای افزایش دمای آن نفوذ میکند. زمانی که خنک کننده خودرو به 200 درجه فارنهایت (93 درجه سلسیوس) برسد، موتور بهترین عملکرد را دارد.
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 75)
9
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 76)
مبدل گشتاور حتماً میدانید که موتور از طریق کلاچ به گیربکس متصل میشود. خودرو بدون این اتصال نمیتواند بدون قربانی کردن موتور به حال توقف کامل دربیاید. ولی خودروهای دنده اتوماتیک دارای کلاچ نیستند تا ارتباط موتور و گیربکس را قطع کند، در عوض این گونه خودروها از ابزار شگفتانگیزی استفاده میکنند که مبدل گشتاور نامیده میشود. خودروهای دنده اتوماتیک هم درست مثل خودروهای دنده دستی به ابزاری احتیاج دارند که به موتور اجازه بدهد هنگامی که چرخ های خودرو و چرخدنده های گیربکس به حالت توقف در میآیند، به کار کردن ادامه بدهد. خودروهای دنده دستی از کلاچ استفاده میکنند که ارتباط موتور و گیربکس را به طور کامل قطع میکند، ولی خودروهای دنده اتوماتیک، به این منظور از مبدل گشتاور استفاده میکنند.
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 76)
1
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 77)
هیوندای i20 2014
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 77)
2
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 78)
کنترل تطبیق سرعت (ACC) یک ویژگی است که در آن سیستم کنترل، سرعت خودرو را مطابق شرایط ترافیکی اطراف تنظیم می کند. یک سیستم رادار که در جلوی خودرو نصب شده است وجهت دیدن خودروهایی که در مسیر خودروی مجهز به ACC حرکت می کنند، اگر خودرویی کندتر حرکت کندACC باعث کاهش سرعت می شودو فاصله مجاز بین خودروی مجهز به ACC وخودروی جلویی را کنترل می کند. اگر سیستم متوجه شود خودرو دیگر مقابل خودروی ACC نیست ، سیستم ACC سرعت خودرو را افزایش داده وبه میزان تنظیم شده در کنترل سرعت بر می گرداند. این عملکردباعث می شود که خودروی مجهز به ACC مستقلا و بدون دخالت راننده سرعت را مطابق شرایط ترافیک کم یا زیاد کند. روش کنترل سرعتی که ACC انجام می دهد کنترل دریچه هوا(THROTLLE) وعملکرد محدود ترمز است. -ترمزهابدون عملکرد راننده وفشار دادن روی پدال ترمز عمل می کند. - حفظ فاصله انتهای خودروی جلویی با جلوی خودروی مجهز به ACC - سرعت مطلوب که توسط راننده تنظیم شده تحت کنترلACC است.
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 78)
1
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 79)
1-مبدل های آنالوگ به دیجیتال: این دستگاه خروجی های برخی از سنسورهادر خودرو همانند سنسور اکسیژن را میخواند.خروجی سنسور اکسیژن یک ولتاژ آنالوگ، معمولا بین 0 و 1.1 ولت است؛ به این دلیل که این ریزپردازنده تنها اعداد دیجیتال را میشناسد، این مبدل ها این ولتاژ را به یک عدد 10 بیتی دیجیتالی تبدیل میکنند.2- خروجی های دیجیتال سطح بالا: در اغلب خودروهای امروزی، ECU نقش شمع، باز و بسته کردن سیستم تزریق سوخت و روشن و خاموش کردن فن خنک کننده را دارد؛ برای انجام تمامی این اعمال به خروجی های دیجیتال نیاز است. این خروجی یا خاموش است، یا روشن و هیچگونه حد وسطی برای آن وجود ندارد. 3- مبدل دیجیتال به آنالوگ: برخی مواقع ECU باید خروجی ولتاژ آنالوگ را برای اجزای موتور فراهم کند. از آنجا که ریزپردازنده روی ECU یک دستگاه دیجیتالی است، به اجزایی برای تبدیل اعداد دیجیتال به ولتاژ آنالوگ نیاز دارد4- سیگنال تنظیم کننده: برخی اوقات ورودی ها یا خروجی ها قبل از خوانده شدن به تطبیق نیاز دارند5- تراشه های ارتباطی: این تراشه ها استانداردهای ارتباطی متعددی راکه در خودرو استفاده میشود، به مرحله عمل درمیاورد
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 79)
9
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 80)
هوندا اکوردEX-L 2014
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 81)
کیا اسپورتیج2015
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 82)
فراری
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 85)
مخترع متور بنزینی .اوتو، مخترع آلمانی و در سال ۱۸۷۶ ساختهشد. مخترع موتور دیزلی رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ساختهشد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 87)
دو مشخصه اصلی موج، تعیین کننده درک ما از صدا هستند : بسامد موج صدا – بسامد بیشتر به معنای تغییر سریع تر فشار هوا میباشد. هر چه موتور سریع تر کار کند، صدای زیرتری را میشنویم و تغییرات کندتر صدای بم تری را تولید میکند. سطح فشار هوا – دامنه موج، بلندی صدا را تعیین میکند. امواج صوتی با دامنه بیشتر، پرده گوش ما را بیشتر حرکت میدهند و ما صدای بلندتری را درک میکنیم.
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 87)
9
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 88)
1. تنظیمات فنر 2- کاهش ارتفاع کیت ها 3- سیستم تعلیق بادی 4- سیستم تعلیق هیدرولیک 5- کاهش ارتفاع سلیقه ای 6- میله های چرخشی 7- افزایش ارتفاع بدنه 8- افزایش ارتفاع سیستم تعلیق 9- هم ترازی 10- افزایش ارتفاع زیاد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 89)
1-راه اول استفاده از يك رفركتومتر (Refractometer) است كه با تغیير و عبور جهت نور به روشنی میتواند مقدار آلودگی ها را در مايع نمايان كند. يك قطره از روغن در تستر ريخته میشود، سپس نور را در آن انداخته و مقدار مواد زائد را میخواند. دقت اين تستر بسيار بالا است و میتواند ميزان آلودگی ها (رطوبت) و نقطه جوش مايع را معلوم سازد. 2- روش شيمايی با استفاده از نوار: اين روش تست توسط سيستم فونيكس ساخته شده و Strip Dip خوانده میشود و میتواند ميزان مواد خورنده مايع را نمايان سازد؛ مواد شيميايی موجود در روغن در اثر واکنش با نشان دهنده مسی، سبب تغییر رنگ نوارهای تست و تعیین وضعیت روغن میشوند. وقتی كه نمايانگر مسی به 100 میرسد، نشان میدهد كه مقدار رسوبات نزديك به پايان انقضای عمر كاری خود است و اگر اين مقدار 200 و يا بيشتر بود، بايد حتما روغن تعويض شود. 3-تستر الكترونیكی: اين تستر دقیقا مقدار نقطه جوش را اندازه گیری میكند و تنھا در يك دقیقه كاملا كالیبره میشود. اگر نقطه جوش به مرز خطر رسیده باشد، تعويض را پیشنھاد میكند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 92)
اگرچه تعداد افرادی که میتوانند در Pit Stop حضور داشته باشند همواره ثابت است (هفت نفر در مسابقات عادی و هشت نفر در نیمه دوم مسابقات طولانی)
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 94)
یکی از مهمترین نکاتی که در مبحث نگهداری از موتور باید مد نظر قرار دهید، تمیز نگه داشتن روغن موتور است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 96)
بعضی از خودروهای خورشیدی، از باتری استفاده نمیکنند و جریان را مستقیم به سوی یک موتور برقی میفرستند. خودروهای خورشیدی این کار را از طریق سلولهای فتو ولکانیک (PVC) انجام میدهند. PVC ها، اجرایی از پنل خورشیدی هستند که انرژی نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل میکنند. این سلولها، اجسامی نیمه رسانا هستند که معمولاً از سیلیکون ساخته میشوند و نور را جذب میکنند. در مرحله بعدی، انرژی نور خورشید، الکترونهای جسم نیمه رسانا را آزاد و جریان الکتریسته تولید میکند. همین جریان برق است که باتری را تغذیه میکند یا به طور مستقیم موتور را به کار میاندازد. البته ممکن است نتوانید خودروهای خورشیدی را در نمایشگاههای اتومبیل پیدا کنید، ولی این گونه خودروها از دهه 70 میلادی به این سو توسط افراد مختلف ساخته شدهاند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 97)
- نياز به سیستم کامپیوتری کنترل موتور به منظور تطابق با استانداردهاي مصرف سوخت و ميزان آلايندگي - برنامه خطاياب پيشرفته - ساده سازي طراحي و توليد خودرو - كاهش ميزان سيم كشي در خودرو - افزایش ايمني - فراهم کردن راحتي و آسودگي بيشتر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 98)
واقعيت۱: آجهاي تايرهاي جلو معمولاً بيشتر از تاير عقب خورده ميشوند واقعيت۲: اگر تايرها بعد از هر ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ كيلومتر رانندگي جابجا شوند، آج تايرها تقريباً يكسان خورده خواهد شد. واقعيت۳: اكثر مردم جابجايي تاير را در هر ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ كيلومتر رانندگي جابجا نميكنند. بنابراين وقتي به تايرهاي ماشينشان نگاه ميكنند، آجهاي تايرهاي جلو از بين رفته درحاليكه تايرهاي عقب هنوز قابل استفاده هستند. لذا معمولاً لازم است كه تايرهاي جلو تعويض شوند. واقعيت۴: اگر يك جفت از تايرها آج بيشتري از زوج ديگر داشته باشد، زوج با آج كمتر ، نسبت به زوج ديگر با آب كمتري بر روي جاده شروع به لغزيدن خواهد نمود. واقعيت ۵: اگر جفت تايري كه زودتر شروع به لغزيدن در جاده ميكنند تايرهاي جلو باشد، كنترل وسيله نقليه سادهتر خواهد بود. اول اينكه راننده هنگام شروع سر خوردن، لغزش را در فرمان احساس خواهد نمود، ثانياً واكنش غريزي در برداشتن پا از روي گاز و چرخاندن فرمان در جهت لغزش در بدست آوردن مجدد كنترل موثر خواهد بود. اما اگر تايرهاي عقب خودرو شروع به سر خوردن نمايند، كنترل خودرو به مراتب دشوارتر خواهد بود. تش
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 99)
سنسور
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 100)
خودروهای خورشیدی هم مانند خانههای خورشیدی، انرژی مورد نیازشان را از خورشید تامین کرده و آن را به جریان برق تبدیل میکنند و این جریان الکتریکی موتور را به حرکت در میآورد. بعضی از خودروهای خورشیدی، از باتری استفاده نمیکنند و جریان را مستقیم به سوی یک موتور برقی میفرستند. خودروهای خورشیدی این کار را از طریق سلولهای فتو ولکانیک (PVC) انجام میدهند. PVC ها، اجرایی از پنل خورشیدی هستند که انرژی نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل میکنند. این سلولها، اجسامی نیمه رسانا هستند که معمولاً از سیلیکون ساخته میشوند و نور را جذب میکنند. در مرحله بعدی، انرژی نور خورشید، الکترونهای جسم نیمه رسانا را آزاد و جریان الکتریسته تولید میکند. همین جریان برق است که باتری را تغذیه میکند یا به طور مستقیم موتور را به کار میاندازد. البته ممکن است نتوانید خودروهای خورشیدی را در نمایشگاههای اتومبیل پیدا کنید، ولی این گونه خودروها از دهه 70 میلادی به این سو توسط افراد مختلف ساخته شدهاند.