بررسی کامیون ولوو VHD

بررسی کامیون ولوو VHD

جلب رضایت مشتریان، مهم ترین دغدغه کمپانی های خودروسازی به شمار می‌رود. به همین دلیل خودروسازان همواره به دنبال بهبود محصولات خود هستند و همین امر رقابت را در صنعت خودرو بیشتر می‌کند. کمپانی های کامیون سازی نیز، از این امر مستثنی نبوده و با در اولویت قرار دادن راحتی و آسایش رانندگان، به دنبال ساخت کامیون هایی هستند که علاوه بر ارائه قدرت و توانایی، قابل اطمینان نیز باشند. در این میان، ایمنی و قابلیت اطمینان کامیون های ولوو همواره زبانزد خاص و عام بوده و هست و این خودروسازی با ارائه مدل های مختلف سعی دارد شهرت و جایگاه خود را در دنیای خودروهای سنگین حفظ کند. ولوو VHD نیز، که در دو تیپ استاندارد و VHD 430 عرضه می‌شود، یکی از بهترین و پرقدرت ترین کامیون های باری به شمار می‌رود. 

 

طراحی

بررسی کامیون ولوو VHD

قرار گرفتن کابین VHD بر روی موتور، ظاهری پر قدرت و هدفمند به این کامیون بخشیده است. جلوپنجره سیاه رنگ آن نیز، توسط زه کرومی براق احاطه شده و لوگوی ولوو در وسط خطی که در قطر جلوپنجره کشیده شده است، قرار دارد. دو ورودی هوا که در دو طرف کاپوت قرار گرفته‌اند، علاوه بر بهبود گردش هوا، پویایی ظاهری ولوو VHD را نیز افزایش می‌دهند.

بررسی کامیون ولوو VHD

ساخت کاپوت از مواد سبک و طراحی منحصر به فرد آن، علاوه بر افزایش دید راننده، حالت آیرودینامیک این کامیون را نیز بهبود می‌بخشد. قرارگرفتن چراغ های جلوی دایره‌ای شکل بر روی گلگیرهای عضلانی، هماهنگی و زیبایی فوق‌العاده‌ای را برای این خودروی سنگین به همراه می‌آورد. طراحی انعطاف پذیر VHD، امکان انجام تغییرات مختلف را فراهم می‌سازد. وجود جعبه فیوز بزرگ، دسترسی به تمامی چراغ ها را ممکن می‌سازد. قرار گرفتن جعبه باتری، مخازن هوا، و باک سوخت در قسمت جلو سبب افزایش بهره‌وری می‌شود. 

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون ولوو VHD

کیفیت ساخت بالا در کنار طراحی داخلی منحصر به فرد، راحتی و آسایش فوق‌العاده‌ای را برای سرنشینان فراهم می‌آورد. هم چنین ، استفاده از عایق صوتی و پوشش ضد آب بر روی درب ها، با کاهش صداهای اضافه، شرایط لذت بخشی را برای رانندگی فراهم می‌آورد. عایق حرارتی سقف نیز، دمای مطلوبی را در داخل کابین ایجاد می‌کند. طراحی ارگونومیک داشبورد، سبب دسترسی راحت راننده به تمامی قسمت ها می‌شود. نشانگرهای بزرگ و دایره‌ای شکل قرار گرفته در کنسول وسط نیز، اطلاعات مهمی را در اختیار راننده قرار می‌دهند.

بررسی کامیون ولوو VHD

شایان ذکر است، تنظیمات آینه های برقی، شیشه بالابرها، و قفل درب ها به وسیله دکمه های قرار گرفته در قسمت بالای پنل درب ها انجام می‌شود. قابلیت خم شدن فرمان قابل تنظیم VHD، امکان ورود و خروج راحت‌تری را برای راننده فراهم می‌سازد. هم چنین، کیسه هوا و ضربه گیر روی فرمان، احتمال آسیب دیدگی راننده را در صورت بروز تصادف کاهش می‌دهند. صندلی های بزرگ این کامیون نیز، که از راحتی فوق‌العاده‌ای برخوردارند، در دو مدل استاندارد و راحت (Comfort) عرضه می‌شوند. شایان ذکر است، هر دو مدل از بالشتک ها و پشت سری های قابل تنظیم برخوردار هستند. از جمله تجهیزات سفارشی این صندلی ها می‌توان به زیر آرنجی اشاره کرد. 

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون ولوو VHD

قلب تپنده VHD با برخورداری از پیشرانه D13 ولوو و تولید قدرتی معادل 375 تا 500 اسب بخار و گشتاوری در حدود 1,965 تا 2,372 نیوتن متر، این کامیون زیبا را به پیش می‌راند. پیشرانه D13 ولوو با برخورداری از وزن بسیار کم و آخرین استانداردهای سازمان حفظ محیط زیست، توانایی سازگاری با گیربکس های مختلف دستی و اتوماتیک را برای سازنده فراهم می‌کند، که از جمله آن ها می‌توان به گیربکس های AT و ATO I-Shift ولوو، Eaton Fuller، و Allison اشاره کرد.

بررسی کامیون ولوو VHD

برخورداری از قدرت زیاد حتی در دور موتور پایین، این کامیون را در زمره یکی از بهترین خودروهای سنگین موجود در بازار قرار می‌دهد. از دیگر مزایای VHD می‌توان به توربوشارژر آن اشاره کرد که سبب مصرف بهینه سوخت و عملکرد بهتر موتور می‌شود. ترمز موتور سه مرحله‌ای D13 نیز، به آسانی توسط اهرم تعبیه شده بر روی ستون فرمان کنترل می‌شود. قرار گرفتن سیستم PTO در قسمت عقب کامیون، امکان برقراری ارتباط این سیستم با تجهیزات مختلف را آسان تر می‌سازد. 

 

سیستم تعلیق

بررسی کامیون ولوو VHD

استفاده از سیستم تعلیق بادی در ولوو VHD، با کاهش ضربات و تکان های وارد شده به کابین، تجربه رانندگی دلپذیری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. کمک فنرها و ضربه گیرهای جانبی نیز، میزان تکان و شوک های شدید را به حداقل ممکن کاهش می‌دهند. وجود کیسه های هوا در قسمت نصب کانتینر، با  کاهش چرخش بدنه، پایداری کامیون را بهبود می‌بخشد. 

 

نظر نهایی

بررسی کامیون ولوو VHD

با در نظر گرفتن کیفیت ساخت عالی، طراحی آیرودینامیک بدنه، شاسی چند منظوره که توانایی انجام کارهای مختلف را برای این کامیون فراهم می‌سازد، موتور پر قدرت، و مصرف سوخت کم، می‌توان گفت ولوو VHD یکی از بهترین کامیون های دنیا است که حتی قیمت زیاد آن، البته در مقایسه با رقبا، با وجود مزایای بیشمار چندان به چشم نمی‌آید. 

 


منبع

TopSpeed
 

برچسب : VHD , ولوو , کامیون






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

سینا
1

چند تا از عکسا مربوط بود به کلاس VNL
23:21  1394/11/18
پاسخ دادن
کاربر: Bugatti
0

کامیون قشنگی هست
کلا به نظر من کامیون های دماغ دار بهتر هستند
البته از نظر امنیت و...
02:16  1394/01/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی s5 : سلام 20مهرماه ثبت نام 24/2/1403شاسی امروز جهت تحویل زنگ زدند انشاالله به زودی همگی تحویل بگیرید
استاد : سلام بر همگی بنده هفته اخر اسفندم امروز متوجه شدم قیمت کارخانه تعقیر کرده ایا این افزایش قیمت شامل ما میشه
اتومات : دای ارش تو چرا فاکتور نشدی سخا کی تحویل دادی ۲۱ هم میگن فاکتور شده
بابک : درود .ماشین ما هوندا است و ور دنده پنج خیلی صدا میده و ماشین میلرزه
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محسن : سلام دوستان من نزدیک یکسال هست مبلغ 141میلیون بابت ساینا دوگانه دادم الان که دعوتنامه پیشنهادی امده سهم تورمی را 6/5میلیون زده در صورتی که سود پول من نزدیک22 میلیون میشد کسی میدوند چرا اینطوری شده ممنون میشم جواب بدید
محسن : سلام دوستان من نزدیک یکسال هست مبلغ 141میلیون بابت ساینا دوگانه دادم الان که دعوتنامه پیشنهادی امده سهم تورمی را 6/5میلیون زده در صورتی که سود پول من نزدیک22 میلیون میشد کسی میدوند چرا اینطوری شده ممنون میشم جواب بدزد
رضا : سلام درسته قیمت کوییک را خیلی خوب گذاشتن
توصیه کارشناسی : فروش خودرو = ضرر وزیان و باخت هر کی داره نفروشه در نیمه دوم سال قیمتها طوفانی خواهد شد
کارشناس ایران خودرو1403 : تولید خودرو به شدت کاهش یافته و احتمالا خودروهای ثبت نامی 1403 موعد تحویلشان به سال 1404 خواهد کشید
مش غلوم حسین : نه داداش افزایش قیمت شامل حال شما نمیشه و قانونا هم نباید بشه
رانا : یکیه فرقی نداره
بهنان : سلام خسته نباشید ساینا دوگانه سوز هم سود مشارکت داشت هم سود تاخیر اگر هم ندادند با هم شکایت میکنیم درسته که حساب کتاب نیست ولی حق گرفتنی
آرش : منم همین شرایط دارم اسناد هم دستم رسیده ولی خبری از تحویل ماشین نیست
تبدیل به سورن : سلام دوستان عزیز کسی اینجا هست که سورن فاکتور شده باشه