عربستان، مشتری سرمایه‌گذاری در تسلا است

 

عربستان، مشتری سرمایه‌گذاری در تسلا است

 
صندوق سرمایه‌گذاری پادشاهی عربستان سعودی اعلام کرد که مذاکره با شرکت خودروسازی تسلا در مورد راه‌های سرمایه‌گذاری و خرید سهام آن، آغاز شده است.
 
بعد از اعلام هفته پیش ایلان ماسک مبنی بر خصوصی‌سازی تسلا، صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان درخواستی برای سرمایه‌گذاری مطرح کرد. این درخواست اکنون در حال بررسی از سوی هیئت‌مدیره تسلا است. با توجه به اطلاعات منتشرشده، این صندوق هم‌اکنون ۵ درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد و با توجه به شرایط پیش‌آمده در حال رایزنی برای استفاده از این فرصت و سرمایه‌گذاری بیشتر است.
 
 
خصوصی‌سازی تسلا، ۸۲ میلیارد دلار هزینه دارد و درنتیجه ایلان ماسک هنوز مبلغ بسیار زیادی برای تکمیل این طرح نیاز دارد. اعضای هیئت‌مدیره تسلا این هفته در حال رایزنی و مذاکره با مشاوران مالی و اقتصادی برای بررسی پیشنهاد ایلان ماسک هستند. به گفته خبرگزاری CNBC، احتمالاً هیئت‌مدیره ترجیح می‌دهند به‌جای فروش سهام شرکت به یک شرکت یا شخص با صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ دنیا برای انجام این معامله وارد مذاکره شوند.
 
 
ماسک در توییت خود خصوصی‌سازی تسلا را اعلام کرد و همچنین گفت که پول لازم برای این کار را در اختیار دارد، هرچند که تاکنون سندی برای اثبات این ادعای خود جهت تأمین مالی طرح ارائه نکرده است؛ با این‌و جود سرمایه‌گذاران در شوک هستد و کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا در حال بررسی صحت ادعاها و اظهارنظرهای ایلان ماسک است. به گفته یک فرد آشنا به امور سهام و بورس تاکنون ۲ سرمایه‌گذار از ماسک و تسلا به دلیل دست‌کاری در قیمت سهام شکایت کرده‌اند.
 
 
درحالی‌که این کارآفرین آمریکایی هم‌اکنون ۲۰ درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد ولی برای خرید باقیمانده سهام شرکت و تکمیل طرح خصوصی‌سازی در صورت تصمیم از سوی سهامداران و هیئت‌مدیره به بیش از ۶۰ میلیارد دلار دیگر نیاز دارد.
 
صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان سعودی تاکنون درباره این گمانه‌زنی‌ها اظهارنظر رسمی منتشر نکرده است و تسلا نیز دراین‌باره سکوت اختیار کرده است.نانان کو یکی از کارشناسان بلومبرگ در پکن دراین‌باره می‌گوید که انجام این کار و جذب این میزان سرمایه برای تسلا آسان نخواهد بود.
 
البته در سال گذشته نیز بحث خصوصی‌سازی تسلا مطرح بود و مذاکراتی بین تسلا و سافت‌بانک برگزار شد، طبق اظهار افراد مطلع و نزدیک به این مذاکرات بحث‌ها در خصوص میزان مالکیت در تسلا با اختلاف‌نظر همراه بود و درنتیجه مذاکرات به سرانجام نرسید. البته یکی از دلایل ممکن برای عدم توافق می‌توان به سرمایه‌گذاری سافت بانک در شرکت رقیب تسلا یعنی جنرال موتورز اشاره کرد.
 
 
صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان چندی پیش و پس از توییت ایلان ماسک اعلام کرد که به دنبال سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تکنولوژیک غربی و اروپایی است و از سرمایه‌گذاری در تسلا به‌عنوان یکی از راهبردهای مهم خود نام بردند؛ اما هنوز از میزان جزئیات این سرمایه‌گذاری و یا سطح مذاکرات خبری اعلام‌نشده است.
 
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده در حال بررسی اهداف تولید، فروش و خصوصی‌سازی تسلا پس از توییت های جنجالی ایلان ماسک هستند.
 
صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان از چند ماه پیش به دنبال خرید درصد کمی از سهام تسلا بود که با مخالفت ایلان ماسک و هیئت‌مدیره مواجه شدند. درنتیجه این صندوق تصمیم گرفت که برای رفع این مشکل و جلب نظر موافق شرکت حدود دو میلیارد دلار از سهام تسلا را در بازار بورس با کمک و واسطه یک بانک سرمایه‌گذاری ثالث خریداری نماید.
 
احتمالاً گفتگوهای بین صندوق سرمایه‌گذاری پادشاهی عربستان سعودی و شرکت تسلا جهت خصوصی‌سازی این شرکت در این هفته آغاز گردد.
 
 
دولت عربستان سعودی قصد دارد تا میزان سرمایه این صندوق را به یک تریلیون دلار برساند و از طریق سرمایه‌گذاری‌های متعدد در شرکت‌های بزرگ تکنولوژیک، به اقتصاد مبتنی بر نفت خود کمک کند. وزارت انرژی عربستان سعودی روز یکشنبه در کنفرانسی اعلام کرد که در حال تلاش برای طراحی و ساخت یک شهر جدید برای حمایت از عرضه مواد خام و قطعات جهت استفاده در ساخت خودرو است. هدف از ساخت این شهر کاهش واردات، افزایش صادرات و تشویق سرمایه‌گذاری خارجی و ایجاد شغل در جهت برنامه‌های کلان اقتصادی ۲۰۳۰ این کشور است. اکنون باید منتظر ماند تا نتیجه مذاکرات بین این صندوق و شرکت تسلا مشخص شود.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : معلومه که همش تاخیر داره ما j4 ثبت نام کردیم بعد ده ماه دادن خیلی امیدوار نباش
احد : سلام . شهریور ۱۴۰۲خودرو J7ثبت نام کرده ام و دی ماه تکمیل وجه شده .تحویلش بهمن ۱۴۰۲بوده . ولی متاسفانه تا حالا تحویل ندادند.کلیه مدارک اومده به غیر از خود ماشین . قبل از عید همه کارهاش انجام شده.الان دو ماهه که هیچ خبری نیس
امیر : سلام پذیرش 23 دی فاکتور نشدم
U : احسنت . ۲ ماه و نیمه .مبلغ قطعی رو به حساب واریز کردیم. و دیگه هیچ مبلغ اضافه ای نمیپردازیم .سایپا سود پول ما رو به جیب زده بازم طلبکاره
محسن x5 : سلام ثبت نام ۱۷ بهمن ایکس ۵ هستم هنوز پیامک شاسی نیومده واسم کسی هست که تو این تاریخ ثبت نام کرده باشه و شاسی شده باشه؟ یا اینکه اطلاعی داره از روند تحویل خودرو ممنون میشم راهنمایی کنید؟
مجتبی S3 : بله امروز چنتا تحویل دادن. کامنت هارو بخونین
S5SHAHRIVAR : بله منم هستم و خیلی های دیگر تکمیل وجه کردیم دیگه خیال شرکت راحته و با نامردی و دزدی تمام داره اقساطی ها را شاسی می‌کنه و تحویل میده
شاهین اتومات 24دی : میشه یه آماری بگیریم ببینیم تو همین سایت چند نفریم که فاکتور نشدیم
رضا : والا منم ثبت نام قدی شهریورم هنوز شاسی نشده کسی ام جوابگو نیست
S3 تهران : دوستان کسی اینور سال s3 تحویل گرفته؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
یعقوب : فیزیک پلاک از کجا مشخصه؟ من تخصیص پلاک شدم و اماده تحویل هم شدم الان رفته روی صدور سند
حسینی : سلام امروز بروز شد
شاهین اتومات : 6 خرداد توی سامانه شاهین برنده شدم در تاریخ 20 مهر402 پیامک اومد ک 290 میلیون واریز وجه کن برای شاهین اتومات 23 مهرماه واریز انجام شد پذیرش 24 مهرماه 402 هم شماره قرارداد هم شماره پذیرش دارم در انتظار دعوتنامه قرارداد باشرکت سایپا بسته شده هفته چهارم اسفندماه 403
اسفندچشم انتطار : خاک برسر همه اونایی که الکی افزایش قیمتو به دهن میارن اون موقع کیر خرای سایپا این پیامارابخونه میگن اینا نفهمن بزار افزایش قیمت کنیم به گیر یه ادمای نفهم افتادیم اینجا فقط چسبیدن به افزایش قیمت فقط اونایی که سواددارن ازافزایش قیمت حرف نمیزنن
رانا+ : سلام 4 ماهه تکمیل وجه کردم الانم زنگ میزنم فقط میگن باید صبر کنی...
سورن دوگانه تحویل 30 دی : سلام داداشا بالاخره فاکتورشدم امروز تکمیل وجه23آذر انشاالله برای شمام هرچه زودتر فاکتور بشه دوستان
حمید55 : من تایید لیزینگم 11بهمن هست زنگ زدم نمایندگی گفت مجوز خروج نخورده.برا ماشین یه مدل پایینتر402 هم باید التماس کنیم .چقدر مسخره است
محمد : با سلام خدمت دوستان قبل از عید کسانی که در انتخابات مجلس شرکت کردند بروند پیش نماینده شهرشون مجلس باید پاسخگو باشه و وزیر بی لیاقت و ..... استیضاح کند اما از آنجا که نمایندگان عزیزتون رشوه گرفتن همه سکوت می کنند مخصوص اون قالیباف که هنوز یک قالی هم نبافته
اپشنال سفید تحویل 7 اردیبهشت : دوستان اپشنالی بنظرتون بیشتر واریزی ها روز چندمه از 28 تا 10؟
اهواز : سلام واریزی17دی تحویل30بهمن امروزفاکتورشد